• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GTR-voorjeMoeder (M-spec dus)

Auteur: Alwood, gepost 24 maart 2009 om 20:04 – 32 Reacties

Afbeelding Nissan GTR-voorjeMoeder (M-spec dus)Afbeelding Nissan GTR-voorjeMoeder (M-spec dus)Afbeelding Nissan GTR-voorjeMoeder (M-spec dus)Afbeelding Nissan GTR-voorjeMoeder (M-spec dus)

Nissan GT-R maar dan sjiek!
Zoals het hoort bij een grote, zware vierwielaandrijver, krijgt de GT-R nu eindelijk zachte vering en een comfortabele afstelling. Dagdag, zwaaizwaai ringtijden. Met een auto moet je relaxed rechtuit rijden, bochten en G-krachten zijn voor straaljagers.

Nu moet er ook wat veranderen, gezien de verkoopcijfers van de afgelopen tijd. Na de GT-R en GT-R v-spec komt Nissan dus met iets heel anders.

De M-spec is op meer ‘sophisticated’ klanten gericht. Het moet een comfortabele reis-auto worden, een kilometervreter. Om deze meer sjieke clientèle naar de Japanner te lokken komen er naast zachte veren ook meer(en betere!) interieur-verfraaiingen beschikbaar. Een nieuwe aluminium en hout finish moet meer luxe gaan uitstralen en een degelijker indruk geven. De “M” wordt ongeveer €25k goedkoper dan de “V”, meer cijfers en specificaties zijn niet bekend. Verwacht echter een tergend langzame ringtijd en een tiende meer acceleratie dan de normale GT-R. Staat de Nissan tenminste weer waar die hoort, achter de Porsche’s. (bron: pistonheads.com)

Ook interessant!

  • Nissan GT-R T-Spec
    Nissan GT-R T-Spec is de laatste der mohikanen
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan

Vorig bericht: « Video time: Mercedes SLS AMG “Gullwing” [updated]
Volgend bericht: Volvo V70 ute, extreem fout én lekker »

Lees Interacties

Reacties

  1. Guido zegt

    24 maart 2009 om 20:07

    Waarom :P Dit klinkt erg onlogisch..

    Login om te reageren
  2. Benjamin1 zegt

    24 maart 2009 om 20:08

    Vet concept om verschillende versies van 1 auto te maken.

    Ik ben eerder geneigd die kenmerken aan een merk te koppelen. Comfort bij Citroen en Mercedes. Sportiviteit bij BMW en premiumiteit bij Audi. Toch is dit ook wel slim!

    Login om te reageren
  3. Laurens zegt

    24 maart 2009 om 20:10

    Had het idd P-spec genoemd :lol:

    Maar een zachte afstemming van het onderstel hoeft niet altijd langzamer te zijn. Het voelt alleen maar zo :-)

    Login om te reageren
  4. CrazyHenkie zegt

    24 maart 2009 om 20:13

    Is dat soms een te vroege 1 april grap? De GT-R ´reputatie´ als Ringkiller (aldus Nissan himself) gaat er zo bepaald niet op vooruit, maar er zal vast en zeker vraag naar zijn (Belgipe bijv, en dan ook nog teruggetuned naar 211 pk :lol:)

    Login om te reageren
  5. Vinny_93 zegt

    24 maart 2009 om 20:13

    Nou ja, al maken ze ook een Z-spec…
    Een GTR? Nee, nooit. Hier sta ik achter Porsche. Doe mij de 911GT2 maar. Of de Carrera GT, als we toch een wishlist maken.

    Login om te reageren
  6. Moritzh zegt

    24 maart 2009 om 20:21

    Is dit niet gewoon een verkoopargument voor op de Amerikaanse markt? Waar ze nog gewend zijn aan bladveren en ze geen bochten kennen enzo?

    Login om te reageren
  7. jacob zegt

    24 maart 2009 om 20:28

    kalm kalm
    dit is een aprilgrap ze
    er staat geen enkele officiele persvermelding bij

    Login om te reageren
  8. NGD zegt

    24 maart 2009 om 20:51

    Ze hadden van de R34 toch ook een M-spec gemaakt?

    Login om te reageren
  9. Project America zegt

    24 maart 2009 om 20:52

    @ Moritzh

    Oh nee kennen ze daar geen bochten? wow…. en gewend aan bladveren…. dan vraag ik me af waarom de ZR1 recordhouder is, hij ging zeker met moeite door de bochten over de ring? *sigh*

    OT: Ik denk niet dat ze echt overwegen zo’n wagen op de markt te brengen, als je jezelf kan bedwingen met de GT-R is comfort gehalte best goed.

    Login om te reageren
  10. EJS zegt

    24 maart 2009 om 21:09

    @Project America

    de Corvette ZR1 is ook bij Lotus langs geweest voor het onderstel, in de hoop dat hij dan beter verkoopt buiten Amerika;)

    Login om te reageren
  11. SyriX zegt

    24 maart 2009 om 21:13

    out-of-the-box thinking, ik zou het zo kopen een V-spec voor de ring en een M-spec voor tours de europe

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    24 maart 2009 om 21:15

    Mocht hij er komen, dan ben ik nóg meer fan van deze auto. En als het een grap is… Dan sta ik jullie op te wachten bij de eerstvolgende beurs die reportage-waardig is… :twisted:

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    24 maart 2009 om 21:26

    Comfortabeler, luxer en goedkoper! Dit is de ultieme versie.

    Login om te reageren
  14. bozewolf zegt

    24 maart 2009 om 21:28

    Als je een comfortabele kilometervreter wilt neem je toch niet dit gedrocht. Ga dan voor praktisch of aesthetisch. Dit is…tsja.

    Login om te reageren
  15. STJ zegt

    24 maart 2009 om 21:30

    Er was ook een M-spec van de R34.

    Login om te reageren
  16. JanJansen zegt

    24 maart 2009 om 21:34

    @ Project America & EJS
    En de ZR1 heeft daarom Brembo’s, stuurhuis van een Aston Martin, enz enz.
    European handling maar met wel een heel bijzonder motorblok van Amerikaanse makelij; een in serie gebouwde v8 met titanium drijfstangen is nog nooit eerder vertoond. Beetje het beste van beide werelden. Jammer dat de Italianen/Nederlanders niet voor de styling mochten zorgen.

    Weer OT; Je zal dit M-spec pakket maar per ongeluk op je optielijst hebben aangevinkt. Dan heb je een lelijke jappanner die ook nog eens niets kan. Meer iets voor een slechte slapstick of een foute 1 aprilgrap.

    Login om te reageren
  17. Peter zegt

    24 maart 2009 om 21:35

    Trager dan een Porsche? Ik verwacht dat deze budget-versie van de GT-R nog altijd sneller is dan de basis 911.

    Login om te reageren
  18. EJS zegt

    24 maart 2009 om 21:36

    @JanJansen
    ja, zo’n Amerikaanse V8 heeft zeker wat, zeker eentje zoals in de ZR1;) Persoonlijk ben ik ook niet weg van de styling, maar in de prijsklasse waarin de ZR1 valt zou ik toch onvoorwaardelijk voor de ZR1 gaan hoor;)

    Login om te reageren
  19. GOD zegt

    24 maart 2009 om 22:55

    uhh met zachte veren heb je meer grip als met harde veren dus dat klopt niet echt.

    Login om te reageren
  20. STJ zegt

    24 maart 2009 om 23:38

    @JanJansen

    lelijk? praat voor je zelf. En niets kan? Alsn og meer dan 99% van de Amerikanen en Duitsers kunnen!

    Login om te reageren
  21. JanJansen zegt

    25 maart 2009 om 00:18

    @ STJ
    Met hoge uitzondering van de fantastische Toyota 2000gt, ben ik op Bonhams, RM- en H&H-auctions nog geen japanner tegen gekomen.
    Voor mijzelf trek ik hier de conclusie dat ze op styling gebied een steekje hebben laten vallen.
    Omdat ik merk dat het je nogal raakt, hier een goedmakertje:
    http://www.jaylenosgarage.com/video/video_player.shtml?vid=244892
    geniet!

    Login om te reageren
  22. STJ zegt

    25 maart 2009 om 02:02

    Je moet is op Japanse aucties gaan kijken, want voor onder de $130000 krijg je geen KPGC10 GTR of fairlady 432R. Maar ik verwacht ook niet dat je dit zou weten, want de gemiddelde kennis van Japanse auto’s op dit Blog is om te huilen!

    Login om te reageren
  23. JIPINO zegt

    25 maart 2009 om 09:25

    Als het waar is, dan lijkt het me dom. Iemand die geld heeft voor deze auto heeft ook geld voor een Mercedes cl, want zo’n auto koop je alleen als je flink wat geld overhebt. Dan ben je een rare als je voor de Nissan gaat, want minder comfortabel zeker weten en minder status. Veel minder.

    Login om te reageren
  24. JIPINO zegt

    25 maart 2009 om 09:26

    Jongens, 1 april duurt nog 6 dagen ofzo.

    Login om te reageren
  25. Rayner zegt

    25 maart 2009 om 09:33

    Wachtend op een m-spec vs. 911 clipje :roll: :twisted:

    Login om te reageren
  26. Markus zegt

    25 maart 2009 om 10:05

    Blijft een mooie auto. En een 911 ook wat mij betreft, het zou leuk zijn om ze allebei voor de deur te hebben.

    Login om te reageren
  27. Aviano zegt

    25 maart 2009 om 14:47

    Ik zie het nut er niet echt van in. Als je de wagen niet wilt om zijn prestaties voor wat dan wel? Zo mooi vind ik hem nu ook weer niet.

    Veel respect voor zijn prestaties maar niet voor zijn uiterlijk dus blijf aub van die sportiviteit af!!

    Login om te reageren
  28. SimonMc zegt

    25 maart 2009 om 17:25

    @CrazyHenkie : “De GT-R ´reputatie´ als Ringkiller (aldus Nissan himself)”

    Dus je bedoelt de GT-R speculatie eigenlijk…

    Login om te reageren
  29. BananaFlip zegt

    25 maart 2009 om 17:33

    Ik verdenk autoblog ook wel van een [slechte] 1-aprilgrap.
    Maar dit lijkt me wel erg vroeg, dus toch ook nog even OT:

    Slecht idee.
    Sportieve omaatjes moeten maar gewoon een trapautootje met 110cc blok kopen.

    Login om te reageren
  30. EJS zegt

    25 maart 2009 om 20:22

    @JIPINO

    ik denk dat in Japan zelf je anders met een GTR meer aanzien hebt, en dan is zo’n m-spec zo gek nog niet;) ’t is ook nog maar de vraag of deze naar Europa zal komen;)

    Login om te reageren
  31. Cantago zegt

    25 maart 2009 om 23:30

    Dankje. Een GTR zoals hij bedoeld is, zonder garantie die vervalt enzo!

    Login om te reageren
  32. Michaël zegt

    31 maart 2009 om 23:56

    @ Iedereen,

    Waarom zijn jullie zo geschokt van een M-Spec ? Dit lag toch al vast toen de gewone GT-R werd gelanceerd. Kennen jullie de geschiedenis van de befaamde Skyline niet ? Hier hadden we ook al een R34 GT-R M-Spec.

    Ik verwacht trouwens ook dat er een Nür komt van deze GT-R zoals dat ook bij de R34 GT-R was en ook een V-Spec II.

    En comfortabel gaat die heus niet zijn hoor. I.p.v. zeer harde vering, nu iets minder harde vering, maar nog altijd hard hoor, het is en blijft een dikke sportwagen, geen boot !

    Kan al niet wachten !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North