• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan Leaf NISMO RC – 20 minuten raceplezier

Auteur: robbie, gepost 17 april 2011 om 20:02 – 25 Reacties

Nissan Leaf NISMO RC


Je ziet het inderdaad goed, Nissan heeft een elektrische raceauto met Leaf techniek ontwikkeld. Door het (zeer) ruime gebruik is deze Leaf NISMO RC (Racing Competition) ook nog een 40% lichter dan een normale Leaf. Het enige nadeel is dat na 20 minuten racen je accupakket al leeg is. Om de accu’s voor 80% op te laden ben je 30 minuten bezig. Dus dat worden hele lange pitstops, of hele korte races.

Op de autoshow van New York zal Nissan deze elektrische raceauto met Leaf techniek officieel onthullen en de komende tijd zal de auto regelmatig gebruikt worden om demonstraties te geven. Ook denkt Nissan er over na om over enkele jaren een speciale raceklasse op te zetten voor deze 109 pk sterke racer. Mede dankzij het lage gewicht sprint je wel in 6,85 seconden van 0 naar 100 km/u. Helaas ligt de topsnelheid maar iets minder dan 150 km/u. Zie jij het zitten om hiermee te gaan racen?

Ook interessant!

  • Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo
    Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe
  • Nismo
    Nismo (Nissan Motorsport) gaat op de schop
  • Waarom deze Nissan Newbird de perfecte combinatie is

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, leaf, new-york-2011, nismo, Nissan, Racing

Vorig bericht: « How about een alcantara ruitmotief in je Jaguar XKR?
Volgend bericht: Gelekt! BMW 6 Serie met M Sport pakket »

Lees Interacties

Reacties

  1. Yeelen zegt

    17 april 2011 om 20:04

    Gohja, dan gebruik je toch 2 of 3 auto’s per coureur?

    Login om te reageren
    • Stino zegt

      17 april 2011 om 23:34

      @Yeelen:
      hiermee blijven ze traag..

      Login om te reageren
  2. SimonMc zegt

    17 april 2011 om 20:11

    Het schijnt dat deze een rondje nurburgring sneller klokt dan een Porsche GT2 RS!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      17 april 2011 om 20:14

      @SimonMc: daar heeft ie niet genoeg range voor ;)

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      17 april 2011 om 20:14

      @SimonMc: Het schijnt dat hij sneller op Mach 2 zit dan de JSF!

      Login om te reageren
    • 240sx zegt

      17 april 2011 om 20:46

      @SimonMc: er staat dat de topsnelheid minder is dan 150kmu. 0-100 duurt een eeuw en dan durf jij te beweren dat hij sneller is dan een auto die dubbeldik zo’n hoge topsnelheid en ongeveer dubbel zo snel op 100 zit? En ga nu niet over downforce beginnen want dat heeft ‘le Porsche’ ook. ;)

      Login om te reageren
    • 240sx zegt

      17 april 2011 om 20:47

      @SimonMc: oh, sorry, je beweert het niet. Het schijnt. :P

      Login om te reageren
      • Renesis zegt

        17 april 2011 om 21:12

        @240sx: GT-R vs 911 (hint hint!)

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          17 april 2011 om 21:20

          @Renesis: *klapt langzaam in handen* :D

          Login om te reageren
  3. jelamo zegt

    17 april 2011 om 20:13

    haha Shell ad faal

    Login om te reageren
  4. leon95 zegt

    17 april 2011 om 20:19

    @jelamo: haha, ja echt hè, je was me net voor met je post…

    Login om te reageren
  5. mout zegt

    17 april 2011 om 20:25

    Owkee. Dat gewicht moet wel hééél laag liggen, om met 109 pk in twintig minuten een heftige race te kunnen hebben.
    Dat is één keertje karten. En hoe sterk is een wedstrijdkart eigenlijk?

    Login om te reageren
    • aallex zegt

      17 april 2011 om 21:59

      @mout: Dat verschilt ongeveer per klasse maar een beetje race kart heeft zo’n 25-35 pk, 0-100 in 3-4 seconden en top van ongeveer 150..

      Login om te reageren
      • oli4k zegt

        18 april 2011 om 13:26

        @aallex: oftewel, met een kart geef je deze Leaf compleet het nakijken? Neem aan dat je met een lager gewicht ook nog later kunt remmen en harder door de bocht kan.

        Login om te reageren
  6. spykerboy zegt

    17 april 2011 om 21:08

    of ik hier in wil racen? NEE

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      17 april 2011 om 23:33

      @spykerboy: En weet je wat? Ook normaal relaxt rijden sla ik af.

      Login om te reageren
  7. VSTMcLaren zegt

    17 april 2011 om 22:02

    dan blijft electrische ijs races toch leuker.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      17 april 2011 om 23:37

      @VSTMcLaren: Of radiografisch.. weet je dat ik even dacht dat het een elektrische model auto was? Dacht nog.. vet.. mooie body voor zo’n ding.. je weet toch.. RC staat voor Radio Controlled.. maar hé het is een echte.

      Login om te reageren
  8. Freewarefreak zegt

    17 april 2011 om 23:32

    Het enige positieve aan dit initiatief van Nismo RC is dat er nu blauwe tuning koplampen beschikbaar zijn voor getunde Leafs.. optisch dan hè.. want je ziet hierboven wel.. zelfs deze raceversie is niet vooruit te branden.. 150 .. kom op hé.. waar hebben we het over.

    Login om te reageren
  9. Osca zegt

    18 april 2011 om 00:09

    ik dacht dat met RC radio Control werd bedoeld xD

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    18 april 2011 om 00:38

    Puur omdat het kan en omdat het publiciteit oplevert. Geen coureur zal dit boven een benzineauto kiezen.

    @robbie: “Door het (zeer) ruime gebruik is deze Leaf NISMO RC (Racing Competition) ook nog een 40% lichter”

    Ruim gebruik van aardappelmesjes? Van kiezelstenen? Of van carbon?

    Login om te reageren
  11. 130peeka zegt

    18 april 2011 om 08:47

    Ook denkt Nissan er over na om over enkele jaren een speciale raceklasse op te zetten voor deze 109 pk sterke racer. Mede dankzij het lage gewicht sprint je wel in 6,85 seconden van 0 naar 100 km/u. Helaas ligt de topsnelheid maar iets minder dan 150 km/u

    Zelfs mijn auto is nog beter dan dit! 130 pk + 310 nm. Top = 220km/u Als ze in deze klasse gaan racen doe ik mee!

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      18 april 2011 om 18:24

      @130peeka: Wow, 130 hele pk’s?? :P

      Login om te reageren
  12. oli4k zegt

    18 april 2011 om 13:31

    Als je de race looks van deze auto wegdenkt en alleen naar de vorm kijkt ziet ‘ie er wel 500.000 miljoen keer beter uit dan de vierdeurs.

    Login om te reageren
  13. Cantago zegt

    23 april 2011 om 22:51

    6,85 seconden naar de 100? Traag! 150km/u max? TRAAG! 20 minuten racen? Dat is compleet hopeloos! Ik hoop dat ze een grapje maken, maar volgens mij is dit de miskleun van de eeuw, wat een stuk verdriet zeg.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North