• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan maakt knotsgekke sneeuwmobiel van 370Z

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 5 februari 2018 om 07:57 – 7 Reacties

Afbeelding Nissan maakt knotsgekke sneeuwmobiel van 370ZAfbeelding Nissan maakt knotsgekke sneeuwmobiel van 370ZAfbeelding Nissan maakt knotsgekke sneeuwmobiel van 370ZAfbeelding Nissan maakt knotsgekke sneeuwmobiel van 370ZAfbeelding Nissan maakt knotsgekke sneeuwmobiel van 370ZAfbeelding Nissan maakt knotsgekke sneeuwmobiel van 370Z

Nissan maakt knotsgekke sneeuwmobiel van 370Z
Niet wat we nodig hebben, wel wat we willen. Het aantal keren dat we vorig jaar over de Nissan 370Z schreven is letterlijk op één hand te tellen. Met goede reden, want de sportieve coupé uit Japan is al sinds 2009 op de markt, zonder dat hij ingrijpend is veranderd. De auto is zelfs zo oud dat we er een aankoopadvies over konden maken.

Al het gejammer negerende blijft het natuurlijk een waanzinnig toffe auto. Om te peilen of de wereld de sportwagen niet volledig was vergeten, gingen de prettig gestoorde uitvinders van Nissan aan de slag met het minstens zo krankzinnige plan om een 370Z om te toveren tot sneeuwmobiel.

Het resultaat mag er zijn, maar het was allesbehalve een simpele taak. Nissan moest de volledige aandrijflijn van de auto eerst verwijderen, zodat ze de sneeuvretende onderzijde in elkaar konden zetten. Hoewel de motor en versnellingsbak hetzelfde bleven, moesten ze ruimte maken voor de sneeuwmobiel onderdelen. Voor dit laatste klopte Nissan aan bij American Track Truck, een bedrijf gespecialiseerd in de simpele installatie van dergelijke kits.

Er werd een speciale verhogingskit gebouwd die de auto drie inches, of ongeveer 7,5 centimeter, hoger op zijn poten zet. Dit bleek echter nog niet hoog genoeg, dus werd er verder werk verricht aan de schokdempers en ophanging om de rupsbanden kwijt te kunnen. De onderkant is verstevigd om de aandrijflijn te beschermen tegen zware klappen van blokken ijs. De aandrijving is zoals gezegd hetzelfde, wat betekent dat de 328 pk sterke V6 en zeventraps automaat ook in de 370Zki (zo heet hij echt) te vinden zijn.

Wat zeg je? Je wilt er een kopen? Zet dat maar uit je hoofd. De enige manier waarop je eenzelfde auto zou kunnen krijgen is door er zelf een te bouwen. Bezichtigen kan eventueel wel, maar dan moet je binnenkort naar de Chicago Auto Show.

Check hier de video.

Nissan maakt knotsgekke sneeuwmobiel van 370Z

Ook interessant!

  • Video: vlam uit de pijp niet altijd zonder gevolgen
    Video: vlam uit de pijp niet altijd zonder gevolgen
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • Video: Nissan GT-R sleept Volvo vrachtwagen door de sneeuw

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

370z, Nissan, sneeuw

Vorig bericht: « Wat is de uitlaatstrategie van Audi?
Volgend bericht: Is de Cayman RSR de toekomst van Porsche autosport? »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    5 februari 2018 om 08:12

    Nissan 370Zski

    Login om te reageren
    • bredaas zegt

      5 februari 2018 om 08:38

      @ghost: Zo zou die inderdaad heten als heten als ze in Polen was gemaakt

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      5 februari 2018 om 18:20

      @ghost: dat was de woordgrap al. 370…Zki

      Login om te reageren
  2. ardonjr zegt

    5 februari 2018 om 08:51

    Vooral benieuwd hoe die schijfremmen voorop nog functioneren.

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      5 februari 2018 om 09:47

      @ardonjr: Denk dat ze nog wel functioneren, door de remblokken hydraulisch tegen de schijven te drukken en zo middels wrijving te functioneren. Dat ze verder geen contact maken via een velg-band-wegdek is een ander verhaal.

      Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    5 februari 2018 om 09:16

    Dit is wat Willeme de Yolo keuze zou noemen.

    Login om te reageren
  4. phaeton zegt

    5 februari 2018 om 12:22

    De 370Z… Dit voelt hetzelfde als dat Ford een sneeuwmobiel zou maken van de Puma.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North