• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan roept 650.000 auto’s terug

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 november 2007 om 23:07 – 15 Reacties

Nissan logo

Massale terugroepacties: de nachtmerrie van elke autofabrikant. Niet alleen word je als fabrikant geconfronteerd met enorme kosten die hiermee gepaard gaan, maar je moet tegelijkertijd erkennen dat je auto’s een probleem hebben en daarmee een stukje imagoschade ondergaan. Het overkomt veel automakers, en dit keer is Nissan aan de beurt.

De Amerikaanse divisie van de Japanse fabrikant haalt de modellen Altima en Sentra met 2,5 liter motoren (QR25DE) van 2002 en 2005-2006 terug. De reden: wegens een oververhitte sensor die de positie van de krukas registreert kan de motor ermee stoppen, waardoor het risico op een ongeval vergroot wordt.

Dit is overigens niet de eerste keer dat er problemen zijn met het bewuste motorblok (dat in Tennessee wordt gebouwd), zo leert Wikipedia ons. Eerder waren er onder andere problemen met loslatende schroeven in het inlaatspruitstuk en een hoog olieverbruik. Misschien dat ze in de fabriek iets te veel aan de Jack Daniel’s hebben gezeten?

Gelukkig merken wij hier in Europa niets van de terugroepactie, en met 650.000 exemplaren maakt Nissan het niet zo bont als Ford, die ooit 3,8 miljoen auto’s terugriep, maar dit soort acties is door de ingewikkelde elektronica van de auto’s van tegenwoordig helaas moeilijk te vermijden (via autonews.com).

Ook interessant!

  • Mercedes roept meer dan een miljoen auto's terug
  • Mijn Auto: Nissan GT-R Switzer P800 van Gerben
    Mijn Auto: Nissan GT-R Switzer P800 van Gerben
  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
  • Nismo verhoogt
    Nismo verhoogt nu ook auto's in plaats van verlagen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Nissan, terugroepactie

Vorig bericht: « Alfa: Furiosa is a no-go
Volgend bericht: Cruzin Cooler: gemotoriseerde koelbox »

Lees Interacties

Reacties

  1. RenesisHP zegt

    25 november 2007 om 23:11

    Geweldig al die electronica, not… Misschien heeft het toevallig toch iets met Amerikanen.

    Login om te reageren
  2. Luc zegt

    25 november 2007 om 23:15

    650000, dat is niet niks
    daar gaat je imago

    Login om te reageren
  3. YK zegt

    25 november 2007 om 23:36

    Zal volgens mij niet veel met het imago van Nissan doen, ze hebben toch te GT-R?

    Login om te reageren
  4. saili_gogo zegt

    25 november 2007 om 23:37

    @ mx-5 owner

    idd geweldig die electronica
    zonder krukaspostitiesensor zullen er denk ik niet veel auto’s rond rijden
    tstaat op elke auto
    een licht van een auto kan ook eens stuk gaan he…

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    25 november 2007 om 23:47

    “Nissan roept 650.000 auto’s terug”

    Zou ik ook gedaan hebben. Ik zou me ook schamen als ik als autofabrikant zo´n aanbod had…..

    Login om te reageren
  6. RenesisHP zegt

    25 november 2007 om 23:58

    @saili gogo.

    Beetje dom he. In 1925 wisten ze de betekenis van het woord sensor nog niet eens, geen T-ford die er daardoor niet reed, snugger.

    Login om te reageren
  7. marcel65 zegt

    26 november 2007 om 02:47

    @ rick dos;
    jouw soort humor kan ik wel waarderen, en momenteel moet ik je wel gelijk geven, maar 20 jaar geleeden reed ik in een nissan diesel en die was toen toch echt niet kapot te krijgen (hoe hard ik het ook probeerde)

    Login om te reageren
  8. bob zegt

    26 november 2007 om 06:31

    @marcel65 … beetje zand door de olie mixen of een beetje suiker doet soms wonderen

    Login om te reageren
  9. Armada zegt

    26 november 2007 om 07:06

    Het vreemde is dat wij hebben geleerd dat een terugroepactie niet noodzakelijk schadelijk hoeft te zijn voor het imago. Het hangt ervan af hoe de fabrikant het aanpakt.

    Login om te reageren
  10. bob zegt

    26 november 2007 om 07:45

    @Armada: Daar moet ik je inderdaad gelijk in geven. Volgens mij heeft bijna elke fabrikant al een redelijk grote terugroep actie gehad.

    Login om te reageren
  11. Silverarrow zegt

    26 november 2007 om 08:39

    Ben het eens met Armada, zo lang dit bij één keer blijft, en Nissan gewoon open kaart speelt, voelt de consument zich eerder gerespecteerd. Nissan geeft zijn fout toe en doet er (al dan niet) ogenschijnlijk van alles aan om het probleem te verhelpen. Zoiets hoeft niet persé slecht te zijn voor het imago.

    Login om te reageren
  12. Armada zegt

    26 november 2007 om 10:21

    Gezien de meningen van de heren die gereageerd hebben wordt eerlijkheid nog steeds gewaardeerd. Als men het probleem zou verzwijgen komt het meestal alsnog wel aan het licht (denk aan consumenten organisaties en programma’s) en dan krijgt de fabrikant in kwestie pas echt problemen met het imago.

    Eerlijkheid duurt dus (nog steeds) het langst.

    Login om te reageren
  13. John zegt

    26 november 2007 om 12:17

    Complexe electronica? We praten over een basic sensortje.

    Hoeveel ongelukken zijn er al gebeurd voordat men tot deze actief besloot? Er moet toch wat meer aan de hand zijn, anders laat je het sensortje door de dealers bij de eerstvolgende servicebeurt gratis vervangen.

    Login om te reageren
  14. SXKLSVEN zegt

    26 november 2007 om 18:15

    OEPS… :P

    Login om te reageren
  15. fr@nk01 zegt

    13 december 2007 om 00:43

    Ook bv Porsche kende verschillende terugroepacties!
    en maken toch nog winst..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North