• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nog een foto van de Porsche GT2 RS

Auteur: CasperH, gepost 11 mei 2010 om 12:13 – 57 Reacties

De GT2 RS van dichtbij


De nieuwe GT2 RS werd onlangs getoond op een dealerbijeenkomst in Leipzig. Porsche heeft nog geen officiële persplaatjes de wereld in geslingerd en we weten verder ook nog niet veel over deze auto. Toch duiken er hier en daar plaatjes op.

Eerder hadden we al een plaatje van de launch van deze über 911. Dit keer komen we de GT2 RS tegen op Flickr, waar iemand dichterbij stond met een iets betere camera. Het geheel ziet er prima uit en de goudkleurige velgen liggen erg prettig op het netvlies.

De GT2 RS wordt de lekkerste 911, met een sprint van nul naar honderd in 3,2 seconden, een topsnelheid van 330 kilometer per uur en een gewicht van 1350 kilo. Dat is 90 kilo lichter dan de normale GT2. De ‘Ringtijd zou op 7:22 komen te liggen. Naar verluidt gaat de GT2 RS in Duitsland ongeveer 240.000 euro kosten.

Ook interessant!

  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, gt2-rs, Porsche, spyshot

Vorig bericht: « Combo spot op Spa Francorchamps: GT40 en Pantera
Volgend bericht: Milieuadvies: beter twee auto’s dan één »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jokkebrok zegt

    11 mei 2010 om 12:14

    Zeker een van de vetste Porsches!

    Login om te reageren
  2. John zegt

    11 mei 2010 om 12:18

    Mooi ding hoor maar die 911 wordt wel erg uitgemolken.. Hoeveel verschillende modellen zijn daar nu op gebaseerd?
    911 911s 9114s 911Targa 911Turbo 911TurboS 911RS 911GT3 911GT2 911 GT2RS en dan laat ik de cabrio’s maar even buiten beschouwing..

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      11 mei 2010 om 12:49

      @John:

      belachelijk he, en dan vergeet je nog een zelfde rijtje voor de Boxter en de Cayman, en een vergelijkbaar rijtje voor de Cayenne, en zo een rijtje komt er ongetwijfeld ook voor de panamera..

      laat ze verdorrie eens wat logica en eenvoud aanbrengen in hun modellengamma. nu heb je echt geen idee meer hoe alle verschillende modellen en submodellen zich nu tot elkaar verhouden.

      dit is gewoon de zoveelste 911, nu met zichtbaar carbon, en goudkleurige velgjes, dat maakt (helaas maar waar) het tokkie gehalte alleen maar hoger..

      Login om te reageren
      • Ferdinand1 zegt

        11 mei 2010 om 14:13

        @bakkerst: logischer dan het systeem van de 911 wordt het niet hoor. Ligt echt aan jou als jij het niet begrijpt.

        OT: Ik kan niet wachten!

        Login om te reageren
        • Rhyo zegt

          11 mei 2010 om 16:14

          @Ferdinand1: Logischer dan het systeem van de 911 wordt het niet?

          Ferrari´s systeem is dan toch al 100x duidelijker, maar goed. Dat ligt dan aan jou denk ik.

          Login om te reageren
          • Ferdinand1 zegt

            11 mei 2010 om 21:51

            @Rhyo: Nou, dat valt wel mee. Het is dat Ferrari geen Targa maakt of vierwielaandrijving of turbo aanbiedt. En maar één hardcore versie uitbrengt, en niet vier. (als je naar de F430 kijkt). Oftewel, veel aanbod= meerdere type-namen.

            Login om te reageren
    • Steiger zegt

      11 mei 2010 om 13:45

      @John:
      .
      En vergeet niet die extreem dure limited edition de 911 sport classic.

      Login om te reageren
  3. Olivier zegt

    11 mei 2010 om 12:19

    Hij is gaaf maar in Nederland gaat hij waarschijnlijk onbetaalbaar worden helaas.

    Login om te reageren
  4. meneer sander zegt

    11 mei 2010 om 12:19

    Een Golf uit de buurt, hier heeft ook die velgen.

    Login om te reageren
    • Mr GT2 zegt

      11 mei 2010 om 13:40

      @meneer sander:

      dat lijkt me sterk, die velgen hebben een centrale wielmoer..

      Login om te reageren
  5. GeoBem007 zegt

    11 mei 2010 om 12:22

    Very, very nice.

    Carbon “motor”kap?
    Carbon zijluchtinlaat?

    Login om te reageren
  6. fab zegt

    11 mei 2010 om 12:22

    @meneer sander: is da dan een golf gt2 rs? :p

    Login om te reageren
  7. KUYL zegt

    11 mei 2010 om 12:27

    @meneer sander, zullen denk ik dan gewoon OZ ultraleggera`s zijn. Lijken er best op.

    Login om te reageren
  8. PCCB zegt

    11 mei 2010 om 12:35

    Nog meer Porno:

    Login om te reageren
  9. porsche911turbo2 zegt

    11 mei 2010 om 12:40

    oehoe wat is ie lekker!!!

    Login om te reageren
  10. FeRaRi zegt

    11 mei 2010 om 12:40

    In nederland word ie ongeveer 360 duizend euro

    Login om te reageren
  11. Loos zegt

    11 mei 2010 om 12:43

    Ziet er zeker lekker uit, alleen een stuk minder als je de Nederlandse prijs ziet ja…

    Login om te reageren
  12. Piet zegt

    11 mei 2010 om 12:44

    Lichtere auto, nog betere rijeigenschappen, lager verbruik, allemaal knap en zinvol. Maar nog meer peekaas…. waarom???

    Login om te reageren
  13. Cantago zegt

    11 mei 2010 om 12:58

    Nou, dat ziet er toch wel erg lekker uit!

    Login om te reageren
  14. timo zegt

    11 mei 2010 om 13:00

    Geilness Alert!

    Login om te reageren
  15. Hupke zegt

    11 mei 2010 om 13:06

    Een “917 GT2 RS” zou volgens mij toch veel sneller rond de grüne Hölle gaan.

    Login om te reageren
  16. MC959 zegt

    11 mei 2010 om 13:06

    Beste in zijn prijsklasse tov Ferrari Italia, LP570-4 SL, SLS zal veel te zwaar zijn, Mclaren MP4-12 wordt waarschijnlijk ook heel goed. Dit karretje zal evengoed presteren als een 599GTO voor 1/3 van de prijs…

    Login om te reageren
  17. GT-R zegt

    11 mei 2010 om 13:17

    Leuke specs, maar ondertussen word ik totaal niet meer warm van de zoveelste 911. De 911 is helaas een soort ‘Golf’ onder de sportauto’s geworden..

    Login om te reageren
  18. Philip zegt

    11 mei 2010 om 13:24


    Login om te reageren
  19. Forza zegt

    11 mei 2010 om 13:25

    Zou toch fijn zijn als met deze über-911 meteen
    wordt aangekondigd dat de 911 ophoudt te bestaan…
    Ze wilde ‘m al eerder opgeven ten faveure van de 928,
    ik zeg: nieuwe ronde, nieuwe kansen! ;)

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      11 mei 2010 om 13:33

      @Forza: Gaat nevernooit gebeuren, ik heb het al eerder gezegd de 911 is Porsche en Porsche is de 911. Ze hebben idd eerder geprobeerd hem er uit te laten lopen, dat is (terecht overigens) niet gelukt toen.
      Dus de 911 zal nog wel even rond blijven hangen denk ik. En terecht als ze er dit soort dingen mee kunnen doen. Vergeet niet dat deze rechtstreeks 60 jaar terug gaat. Kom daar maar eens om bij ieder ander merk…
      OT: Ik zeg regelrechte Porno! Maareuh mag ik nou mijn naam aanpassen op mijn profiel ;)

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        11 mei 2010 om 18:23

        @911GT2: jep zodra jij je gt2rs hebt mag jij je profiel aanpassen ;)

        Login om te reageren
  20. henri zegt

    11 mei 2010 om 13:39

    @bakkerst
    Heb je al eens naar het gamma van mercedes en bmw gekeken.
    Dat is pas uitgemolken
    316-320-325-330-d-i-cabrio-estate etc etc

    Login om te reageren
  21. paulusrx7 zegt

    11 mei 2010 om 13:46

    super strakke bak ik hou niet zo van porsches zeker niet die van de laatste jaren maar dit ziet er echt rete strak uit lekker extreem!!

    Login om te reageren
  22. Tschilpje zegt

    11 mei 2010 om 13:53

    wauw, wauwer, wauwerst, Porsche 911 GT2 RS. Wat ’n wagen…
    ..
    ..
    Ik heb er geen woorden voor; zo erg ben ik onder de indruk.

    Login om te reageren
  23. robbie zegt

    11 mei 2010 om 13:58

    Bron: http://www.flickr.com/photos/41155156@N05/
    Inclusief meer foto’s…

    Login om te reageren
  24. Laurens zegt

    11 mei 2010 om 14:19

    Wat zijn uw ideeën over de toekomst van de verbrandingsmotor?

    “Die zal een functie houden. Het is heel simpel: in het transport moet je ook energie transporteren. Je kunt die energie chemisch opslaan in batterijen, in waterstof of in vloeibare brandstof. Met de laatste methode heb je de meest compacte vorm. De energiedichtheid, dus de hoeveelheid energie per liter, is daar het grootst. Op dat vlak is er geen concurrentie, het scheelt wel een factor honderd met accu’s.” NRC

    OT: dit alles in slechts 1350 kg, inclusief NCAP 5 sterren…

    Login om te reageren
  25. Philip zegt

    11 mei 2010 om 14:19

    Login om te reageren
  26. EJS zegt

    11 mei 2010 om 14:35

    Van mij hoeft ’t niet.. Tenzij je professioneel coureur bent heb je met de gewichtsverdeling van de 911, zoveel pk’s én achterwielaandrijving niks te zoeken.. En een GT3RS is eigenlijk veel cooler, klinkt beter en reageert vermoedelijk ietsjes directer!

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      11 mei 2010 om 18:38

      @EJS:

      Goed gezegd, ben het met je eens. Ook een GT3 RS voor mij graag. Kan me ook niet voorstellen dat je voor de openbare weg iets nóg snellers nodig hebt. Alhoewel je natuurlijk niet kan ontkennen dat dit een beest van een auto is.

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        11 mei 2010 om 19:58

        @Svensson:

        ’t is idd wél een beest van een wagen, maar volgens mij heeft bijna niemand die dit koopt er ook daadwerkelijk wat aan.. je koopt ’t echt voor de status, zoiets.. Een turbo S met z’n 4wd is veel handelbaarder en confortabeler, en een GT3RS is voor de meeste mensen om mee te spelen op ’t circuit leuker;)

        Login om te reageren
  27. bram89 zegt

    11 mei 2010 om 16:00

    Gaat er nu in de facelift reeks nu ook nog een gewone GT2 komen? want de GT3 wordt anders een paar maanden voor de GT3 RS aangekondigd, en van de gewone GT2 facelift die deze zomer zou moeten uitkomen, heb ik nog niks gehoord…

    Login om te reageren
  28. frarissimo zegt

    11 mei 2010 om 16:03

    Voor dit geld kun je ook een supercar a la 458 en superleggera kopen. Zelfs een DBS valt te preferen over dit 911 op anabolen model.
    De handling zal er niet op vooruit zijn gegaan, zeker niet voor de normale piloot.

    Login om te reageren
  29. bozewolf zegt

    11 mei 2010 om 16:33

    Met al die spoilers issie minder obees dan de Turbo en minder braaf dan een gewone. Voor een 911 ziet ie er goed uit (voor een 911…).

    Ik blijf er echter bij dat die 7:22 uit de reet is getrokken. Laat ze het eerst maar bewijzen.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      11 mei 2010 om 21:08

      @bozewolf: tja, wie zal het zeggen… hier heb je nog zo’n claim waarvan je denkt, dat kan nooit!
      “Chief Engineer Haruhiko Tanahashi mentioned during the world’s press at the Nürburgring in Germany that the LFA has lapped the Nürburgring Nordschleife in “better than 7 minutes 20 seconds”, although no further specifics were given to the record lap.”

      Say what? Ik kan zoiets niet geloven, maar goed, waarom zou zo’n vent zoiets zeggen?

      Zo ook voor deze GT2 RS… als Porsche het niet haalt staan ze voor joker, als ze sjoemelen dan kan dat uitkomen, staan ze helemaal voor joker…. misschien haalt dit ding het wel, geen idee….
      Stripped out GT2 met GT3 go fasterbody, rolkooi en veel pk’s en turbo-koppel. Wie zal het zeggen?

      Login om te reageren
  30. bram zegt

    11 mei 2010 om 18:20

    wanneer gaan ze het uiterlijk veranderen? iig zichtbaar..

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      11 mei 2010 om 19:11

      @bram:

      Als de 998 op de markt komt, waarschijnlijk ergens volgend jaar.

      Login om te reageren
  31. MOON zegt

    11 mei 2010 om 19:37

    Jammer dat ie niet wat meer afwijkt van de Turbo.. ps, wat een lijstje zeg!

    Carrera 2
    Carrera 4
    Carrera 2S
    Carrera 4S
    GT3
    GT3 RS
    Turbo
    Turbo S
    GT2
    GT2 RS

    (en dan nog Cabrio, Targa en gelimiteerde Sport Classic)

    Login om te reageren
  32. bozewolf zegt

    11 mei 2010 om 21:17

    Lijkt me ook epische lulkoek dat de LFA onder de 7:20 zou rijden.

    Jij weet net zo goed als ik dat op een bepaald moment meer vermogen of (marginaal) minder gewicht je niet sneller meer maakt.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      11 mei 2010 om 21:54

      @bozewolf: lijkt me wel ja, maar goed, we dachten ook dat 7:29 tamelijk ongeloofwaardig was voor een auto van 1720kg en 480pk en toen reed die maf een 7:26 met de GT-R….

      Als de man over de Ring-editie praat op slicks, dan wil ik het nog wel geloven, maar op straatbanden? Dat zie ik niet gebeuren…

      Deze GT2 RS heeft wel veel meer koppel dan de meeste concurrenten en weegt ook weinig.. wie weet.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        11 mei 2010 om 22:10

        @w0o0dy: De GT-R wint zoveel (tov gewicht/pk) omdat die wagen het volle potentieel bijna ten alle tijden kan benutten. Vooral op zo’n baan als de Ring met alle types bochten en hoogteverschillen. Waren “we” verbaasd @ 7:27? Ja, maar de limiet is daarmee ook wel bereikt voor het platform denk ik. Met 700pk zal een GT-R niet een denderend snellere tijd neerzetten.

        Op slicks is 22 wellicht haalbaar, maar dan gaat de vergelijking met slickloze rondetijden weer mank.

        @ GOD: Die Loaded CSL was omgebouwd tot halve racewagen mbt onderstel, gearbox en aero pakket.

        Login om te reageren
        • Ferdinand1 zegt

          11 mei 2010 om 22:28

          @bozewolf: Wacht nou maar af :D ;)

          Login om te reageren
  33. Dimglor zegt

    11 mei 2010 om 21:26

    Wel leuke knipoog naar de gt3rs met die velgjes ;)
    Ziet er toch wel echt mooi uit…

    Login om te reageren
  34. GOD zegt

    11 mei 2010 om 22:01

    Ik vind deze heel erg vergelijkbaar met die supercharged CSL dus die 7.22 kan heel goed kloppen.

    Login om te reageren
  35. GOD zegt

    11 mei 2010 om 22:30

    @ bozewolf

    En deze Porsche is een maar een gewone straat auto?
    Is gewoon vergelijkbaar hoor.
    Heeft ook een dik onderstel, remmen, banden, aerodynamica, achtervleugel, rolkooi, etc. ook lichtgewicht, geblazen met vergelijkbaar vermogen, ook veel carbon noem het maar op en de Porsche heeft het ook alleen al af fabriek.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      11 mei 2010 om 22:37

      @GOD: Dat kun je niet serieus menen…. die Loaded CSL is geen straatauto.. die auto is VEEL extremer dan deze GT2 RS.

      Plaatje…

      Login om te reageren
  36. integralechubasco zegt

    11 mei 2010 om 22:45

    @GOD
    dejavu, dit is al eens uitvoerig uitgevochten…
    volgens mij rijdt de loadedCSL met slicks, dat kan je herkennen aan de flinke negatief camber. Dit camber hebben ze nodig bij slicks zodat de binnenkant van de band goed heet blijft ivm met rubbersamenstelling. Volgens mij win je daar al 10 seconden mee op de ring… Blijft natuurlijke een fucking snelle auto…

    Login om te reageren
  37. GOD zegt

    11 mei 2010 om 22:48

    @ w0o0dy

    Ik zeg ook helemaal niet dat het een normale auto is verre van dat. Ik zeg alleen dat de Porsche heel erg vergelijkbaar is.
    Een GT3 RS is al extreem en de GT2 RS word nog een klap extremer. das ook niet echt een normale auto meer als je het zo bekijkt.
    Kwa veel opzichten is het heel vergelijkbaar en de tijden zouden ook heel vergelijkbaar moeten zijn.
    Je moet ook niet vergeten dat de CSL al een oudje is en gebaseerd op een 3 serie en later aangepakt door een tuning bedrijfje.
    De GT2 RS is fabriek af al een “semi racer” en daar op gebouwd en ook nog eens het zoveelste evo model er van.
    In mijn ogen heel vergelijkbaar met de loaded.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      12 mei 2010 om 23:59

      @GOD: de lijst met aanpassingen is langer dan de auto zelf… die Loaded CSl heeft nog maar weinig met een CSL te maken. Compleet GTR-spoilerpakket, verlaagd tot een paar mm veerweg, alles eruit gesloopt en de meeste grote delen van de body zijn van lichtgewicht materiaal. Daarnaast een full roll-cage

      Tuning-bedrijfje? Een paar jaar lang hebben ze niet anders gedaan dan verbouwd en geld erin gepompt… de aanpassingen zijn duurder dan de basis…. sorry hoor maar de GT2 is bijna een zwabberende SUV ivm die racer met kenteken van Loaded… (een heel klein beetje gechargeerd ;-) )

      Login om te reageren
  38. bozewolf zegt

    11 mei 2010 om 22:51

    Zoek de aanpassingen aan die Loaded maar es op. Veel extremer dan een Porsche RS, die als puntje bij paaltje komt een gewone straatauto is die door iets te dikke miljonairs gereden moeten kunnen worden.

    Login om te reageren
  39. GOD zegt

    13 mei 2010 om 00:19

    @ w0o0dy

    Interesseert mij toch niet of die CSL std. is of niet, het gaat mij er om dat die redelijk vergelijkbaar is met de Porsche. Niet op alle vlakken maar wel op veel vlakken.
    Als we Porsche moeten geloven is de tijd ook vergelijkbaar. Veel dingen die achteraf op de CSL zijn gezet zitten std. op de Porsche.

    En Vergeet niet dat de Porsche bijna 10 jaar jonger is.
    Heb al eens een test gezien tussen een group A E30 M3 DTM vs. 320si wtcc. De 320si was als ik het me goed herinner 8 seconden per ronde sneller als de E30 M3 DTM.
    Terwijl de M3 in zijn tijd ontiegelijk geavanceerd was is het deze dagen een slome hond.

    Dit verhaal gaat ook op tussen de CSL en Porsche.
    Verder is bijvoorbeeld het onderstel van de Porsche fabriek af gebouwd. De CSL had wel een leuk kitje er onder maar een ophanging is zoveel meer als veren, schokbrekers en een stabilisator stang.

    Login om te reageren
  40. GOD zegt

    13 mei 2010 om 00:24

    De Loaded is uiteindelijk wel een stukkie extremer maar uiteindelijk zal het in mijn ogen wel redelijk vergelijkbaar zijn.
    Of misschien zit ik er ook wel helemaal naast dat kan ook.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North