• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nog een rallykanon: MINI Countryman WRC

Auteur: ricardo, gepost 1 oktober 2010 om 15:17 – 38 Reacties

MINI Countryman WRC

Het wordt weer ouderwets gezellig in het WRC. Citroën doet mee met de DS3 WRC, Ford schuift de Fiesta RS WRC naar voren en MINI verschijnt met deze Countrydude aan de startlijn. Inclusief het ruimteschip dat ze achterop hebben gemonteerd.

We zagen deze MINI al eens voorbijkomen op wat spyvideo’s uit Portugal. En dat klonk niet onaardig. Vanaf 2011 zullen we ‘m regelmatig gaan tegenkomen op de rally-parcoursen en in 2012 gaan ze volledig deelnemen aan het World Rally Championship.

Onder de kap ligt een 1.6je voorzien van directe inspuiting en een turbo afkomstig van Garrett. Hoeveel paardjes deze Countryman WRC richting all vier de wielen stuurt houden ze nog even geheim. Schakelen gebeurd via een sequentiële zesbak, die wordt geleverd door Xtrac en verder is de auto samen met Prodrive in elkaar geschroefd. De Ier Kris Meeke mag volgend jaar het stuur vasthouden in deze rallybak.

Ook interessant!

  • Man rijdt door politiecordon heen, wint WRC Rally
  • WRC coureur moet rally staken vanwege gassige uitstoot
  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • MINI Strip is de definitie van een kale auto
    MINI Strip is het tegenovergestelde van full option

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Maken of kraken, putdeksels onder een Rolls-Royce Dawn?
  • Koop de dikste station van Marktplaats (van een bekende eigenaar)
  • Deze Mercedes is speciaal voor huisjesmelkers
  • A1 en Q2 stoppen, maar er komt een nieuwe kleine Audi
FacebookTweetPinLinkedIn

countryman, MINI, Parijs-2010, rally, wrc

Vorig bericht: « In het echt: Audi A7 Sportback
Volgend bericht: Autoblog video: autoshow Parijs 2010 (deel 3) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hupke zegt

    1 oktober 2010 om 15:21

    Hij zal hopelijk snel zijn want hij is afschuwelijk lelijk.

    De DS3 en de fiesta zijn redelijk mooie rally wagens.

    Login om te reageren
  2. Brum zegt

    1 oktober 2010 om 15:23

    gruwelijk!!!

    Login om te reageren
  3. Brum zegt

    1 oktober 2010 om 15:23

    gruwelijk!!!

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    1 oktober 2010 om 15:24

    Hij is best wel, eh, tsja, vooral lomp eigenlijk…

    Login om te reageren
  5. autogek123 zegt

    1 oktober 2010 om 15:25

    Hoe verziek je een Mini Countryman? LOL

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      1 oktober 2010 om 16:29

      @autogek123: Hij is nu 10x mooier, en dikker! (blijft lelijk)

      Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    1 oktober 2010 om 15:27

    hoe over-de-top wil je een rally-auto hebben… damn zelfs hier hebben ze vanalles lopen ‘designen’ check die uitlaatjes dan :P Alleen voor metro-rallymannen

    Login om te reageren
  7. paulusrx7 zegt

    1 oktober 2010 om 15:28

    nu nog de nieuwe fiesta wrc
    owja deze mobiel blijft lelijk en niet om aan te zien doe die nieuwe rr evoqe oid maar.

    Login om te reageren
  8. js zegt

    1 oktober 2010 om 15:39

    wat een intellectuele wagen… met geïntegreerde boekenplank achteraan.

    Je kan er je volledige boekencollectie in kwijt!

    Login om te reageren
  9. Tonnie zegt

    1 oktober 2010 om 15:40

    What. The. Fuck. Dit lijkt meer op mislukte tuning-meuk dan op een rally-auto, alleen die stickers laten mij iets vermoeden… die spoiler man, daar kun je in wonen ofzo..

    Login om te reageren
    • oli4k zegt

      1 oktober 2010 om 21:20

      @Thijsj: Volgens mij is dat een Billy van Ikea.

      Login om te reageren
  10. 3rNsT zegt

    1 oktober 2010 om 15:43

    Waarom zouden ze het aantal PK geheim houden?

    Je ben toch gebonden aan een aantal richtlijnen als je aan de WRC mee wilt doen?

    Zoals max aantal liter, max aantal cilinders, en volgens mij mag je ook max 300pk hebben?

    Of willen ze niet laten weten dat ze maar 180pk hebben ofzo :P

    Login om te reageren
  11. karel zegt

    1 oktober 2010 om 15:48

    gaaf ding!

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    1 oktober 2010 om 15:53

    Hopen dat deze wel werkende remmen heeft… Bmw roept namelijk 355.000 auto’s (Bmw en RollRoyce) terug omdat de remmen kunnen weigeren….

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      1 oktober 2010 om 21:08

      @w0o0dy: overdrijven is ook een kunst…
      http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/01/bmw-roept-vrijwillig-350-000-autos-terug

      Login om te reageren
  13. memphis zegt

    1 oktober 2010 om 16:24

    Mooi is het niet te noemen vind ik.

    Login om te reageren
  14. Faalhaas zegt

    1 oktober 2010 om 16:25

    *Plasticccc*!

    Login om te reageren
  15. Gio zegt

    1 oktober 2010 om 16:39

    Ik vind dit 3x nix :lol:

    Login om te reageren
  16. X-raid zegt

    1 oktober 2010 om 16:54

    Wat een gave wagen zeg! Ben sowieso erg enthousiast over de nieuwe MINI. Prodrive heeft hier heel veel energie in gestoken hoop dat ze volgend jaar beetje snelheid en ritme kunnen pakken om in 2012 vol mee te kunnen. Nou WRC wordt weer spannend met al die verschillende fabrikanten.

    Login om te reageren
  17. jp zegt

    1 oktober 2010 om 17:01

    Lijkt wel een jaren 50 vrachtwagen op schaal. Jammer dat ze de gewone mini niet konden gebruiken

    Login om te reageren
  18. X-raid zegt

    1 oktober 2010 om 17:04

    @ woody

    wat heeft jou opmerking hier nou mee te maken? Of geniet je ervan om bedrijven zwart te maken. Door dit soort domme gelul heeft Toyota ook veel problemen gehad terwijl er 9 van de 10 keer niets aan de hand is. Van een mug een olifant maken heet dat!!! Hoe zou jij het vinden als het bedrijf waar jij werkt door de media in een slecht daglicht wordt gezet? en misschien wel je baan kunt verliezen! Maar ja als je 14 bent heb je waarschijnlijk nog geen baan!

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      1 oktober 2010 om 20:54

      @X-raid: je bent een zeurpiet…. bij ieder merk worden dit soort berichten breed uitgemeten, maar als het BMW betreft mag je het niet eens noemen… get a life! Als er iemand z’n baan gaat verliezen door zoiets dan is het om dat aantoonbaar vaststaat dat die persoon de boel persoonlijk heeft verkloot of er voor verantwoordelijk is.. Kun je niet tegen kritiek ga dan in godsnaam op een BMW-blog rondhangen, daar zijn ze vast nooit kritisch.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        1 oktober 2010 om 21:09

        @w0o0dy & X-raid vanaf nu aub weer ontopic hier. Over de rem ‘problemen’ van BMW kan in DIT artikel babbelen.

        Login om te reageren
  19. Jipp zegt

    1 oktober 2010 om 17:07

    de bandjes lijken wel erg klein onder dit ding, en wat voor extra nu heeft die spoiler? ik had gehoopt op een stoer uitziende mini, maar dit is lomp, en saai…..

    Login om te reageren
  20. jasje zegt

    1 oktober 2010 om 17:26

    kan hij nog smaller en hoger?

    Login om te reageren
  21. supasweet zegt

    1 oktober 2010 om 19:22

    andere spoiler standaard s velgen en een normaal sport interieur en hij zou zo verkopen als impreza killer, wel met minimum 260pk onder de kap dan :P
    aja die 4 extra lampen in de kap is ook niet nodig dan

    Login om te reageren
  22. Dimglor zegt

    1 oktober 2010 om 19:47

    Komaan…. Dit ziet er toch niet uit….
    Wel jammer….. Als je ziet wat Ford kan doen met de Fiesta en Citroën met de ds3….. Misschien komt het omdat die wagens standaard al mooi zijn :D

    Login om te reageren
  23. i-love-suv zegt

    1 oktober 2010 om 20:12

    Dit doet pijn aan je ogen zo lelijk is hij is. Jammmer dat ze niet voor de gewone Mini hebben gekozen.Past ook beter bij de uitstraling en gebruik van de auto.

    Login om te reageren
  24. poco loco zegt

    1 oktober 2010 om 20:12

    What were they thinking? Kan iemand dit uitleggen????

    Login om te reageren
  25. lillike draak zegt

    1 oktober 2010 om 20:38

    @ supasweet

    Een Impreza WRX STi heeft nog altijd ruim 300 PK en een 2.5L boxer met turbo, denk dat heel veel mensen dat liever hebben dan een 1.6je die opgenaaid is richting de 300 PK. Ik in ieder geval wel. Sowieso kan niks tippen aan het brute geluid dat een Subaru-boxer maakt.

    Login om te reageren
    • Zalion zegt

      1 oktober 2010 om 21:28

      @lillike draak: Mooi gezegd, maar ik vind persoonlijk de 2L met turbo van Subaru het beste. Deze klinkt zo vol en ruw, zeker met een open uitlaat zoals diegene die ik onder mijn Impreza heb hangen. =D

      OT: Volgens mij ga je bij het eerste kuiltje de voorbumper verliezen bij deze Mini. En is al die design-troep niet nadelig voor het gewicht?

      Login om te reageren
  26. Hoi zegt

    1 oktober 2010 om 22:24

    @Lillike draak
    Ben je dom ofzo? dit is een rallyauto, niet een straatauto die je voor de gewone weg kan kopen en een standaard subaru, ookal met ruim 300pk, kan niet tippen aan een auto als deze;). die 300pk is met restrictor en daarmee blijft het koppel hetzelfde. Als die restrictor er niet was dan had dit ding 500+ pk. sowieso zit er in een wrc een versnellingsbak die al duurder is dan welke subaru wrx dan ook. standaard subaru’s met zulke motoren rijden ook mee in de rally’s alleen die komen bij lange na niet mee met zo’n wrc.

    Login om te reageren
  27. X-raid zegt

    1 oktober 2010 om 22:41

    @ woody

    Ben ten eerste niet specifiek “fan” van BMW of van een ieder ander merk (had namelijk net zo goed een opmerking geplaatst als het over een ander merk ging)! Van iemand anders naar beneden halen wordt jezelf niet groter. Maar helaas proberen mensen zoals jij het nog steeds.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      1 oktober 2010 om 23:23

      @X-raid: lol, lees je eigen remark nog maar eens… “mensen zoals jij ” en bedenk dan eens dat je me helemaal niet kent… who’s the judgemental one here? Me? LOL buy a mirror!

      Bmw heeft een probleem, leg eens uit waarom mensen van jou daar hun mond over moeten houden… what’s the problem?

      Login om te reageren
  28. BaRa zegt

    2 oktober 2010 om 10:02

    Lelijk hok +1. Helaas ook in niet-WRC-trim … :(

    Login om te reageren
  29. Ralph zegt

    2 oktober 2010 om 10:22

    De MINI Countryman WRC lijkt zowaar op de Suzuki Ignis S1600! Hoog afzichtelijke bak.

    De Citroën DS3 WRC is ook over vierkant maar niet zo erg als de MINI Countryman WRC.

    T.o.v. Ford Fiesta WRC is de ‘aero’ duidelijk minder.
    Mega splitter hangt er vooronder trouwens.
    Achterkant met de ringspoiler kan me wel bekoren.

    Kleine banden lijkt omdat ie op ‘gravel’ onverhard spec. staat ipv. ’tarmac’ verharde spec.

    @Woody, de remproblemen bij BMW waren bij het hoge segment!

    Login om te reageren
  30. Ralph zegt

    2 oktober 2010 om 10:27

    Bekijk de test-versie nog eens met andere ogen.:

    Login om te reageren
  31. tokkes zegt

    8 oktober 2010 om 21:40

    Hij zal er veel beter uitzien in asfalt-modus met grotere wielen. Kijk maar eens naar de Fiesta of DS3 in gravel-modus. Die staan ook hoger op hun poten en ogen op die manier smaller. (lees: lelijker)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North