
De sportwagenfabrikant Mosler heeft de toch al heftige MT900 GTR nog eens kritisch tegen het licht gehouden en blijkbaar wat ruimte gezien voor verbetering. Het is niet zo heftig geworden als de Nelson Racing Mosler MT900S met 1800 pk, maar met deze auto kan je tenminste wel de openbare weg op. Zo is de motor opgevoerd tot 620 pk (ipv 600) en is de MT900 GTR XX ook nog even langs de Weight Watchers geweest.
En dat heeft effect gehad want de XX weegt maar lieft 150 kilo minder dan de toch al niet zware GTR (die weegt 1.200 kilo). Om dat gewichtsverlies te bereiken zijn onder andere de volgende zaken aangepast: een nieuwe sequentiele versnellingsbak die 10 kilo lichter is, lichtere remklauwen en keramische remschijven en een titanium uitlaatsysteem (scheelt 5,5 kilo). En ook de carbon-fiber body is nog een kritisch tegen het licht gehouden en is nu nog eens 35 kilo lichter. Daarnaast zijn de stoelen en airconditioning ook nog eens lichter geworden.
Het zal je dan ook niet verbazen dat de XX in staat is om het standaardsprintje van 0-100 in 3.0 seconden te klaren en dat je in 8,7 seconden al op de 200 km/u zit!
Overigens overweegt Mosler ook nog om een twin-turbo te ontwikkelen voor de motor, voor dat beetje extra power, maar dan moet er wel genoeg vraag zijn. Lijkt me geen probleem (via: motorauthority).
dus die ene met 1100-1800pk doet er 3.1 seconden over tot 100(en is lichter) en deze met 620 pk doet er 3.0 seconden over tot 100?
Kijk dat zijn de auto’s. Wat is het prijskaartje dat ze er aan hebben gehangen?
@RenJie: beter lezen kerel, in het topic over die met 1800 pk staat dit: “De MT900S met 600 pk doet 3.1 seconden over de sprint van 0 tot 100. Deze zal dus nog wel een paar tienden sneller zijn.”
er staat dus nergens dat die met 1800pk het in 3.1 doet :)
wel tof dit btw, 620 pk slechts en toch zo rete snel :D
Lijkt net een getunede corvette.
airco eruit, dat scheelt een hoop kilo’s
Want dat is net zo onzinnig als electrische ramen of een radio in dit soort auto’s.
@René
ik moet beter lezen ja :)
@ René:
620pk ‘slechts’?
620pk en 1050kg, da’s minder kilo’s per pk (of meer pk’s per kilo) dan de Veyron. Die 850kg minder zal voor plezier zorgen op het circuit.
@Fixer: hij is dan ook op de Corvette gebaseerd. ;)
@Supreem
hij bedoelt waarschijnlijk in vergelijking met die van 1100-1800 pk, dan is 620 pk wel wat minder ja :)
Is die op de C5 Corvette gebaseerd?, want die achterlichten lijken daar meer op dan die van een C6.
dat klinkt als een vette bak!!
@supreem: wat RenJie zei :P ten opzichte van de grote pk monsters zoals die 1800pk, of de veyron enzo zijn die 620 natuurlijk niet zo heelveel :) dat de mosler sneller is dan veyron komt natuurlijk door gewicht enzo weet ik ook wel. denk alleen dat de veyron net iets lekkerder rijdt.
@hubert: ben ik met je eens, kan makkelijk nog gewicht vanaf :) heb je alleen denk ik dat het dan nog meer een kanonskogel word dan het al is, wat misschien wel samenkomt met onhandelbaarheid.
”airco eruit, dat scheelt een hoop kilo’s
Want dat is net zo onzinnig als electrische ramen of een radio in dit soort auto’s.”
Nee, is wel nuttig. Dit is een streetlegal versie, mensen willen er dus nog met enig comfort in kunnen rijden/racen. Zonder airco zweet je je na 5 minuten het leplazurus en is er weinig lol meer aan te beleven. Die paar tienden die je op een circuit wint zullen de eigenaars er waarschijnlijk niet voor over hebben tov in redelijk comfort je rondjes te kunnen doen zonder na 5 rondjes uitgedroogt uit je auto gesleept te moeten worden.
1 woord, PRACHTIG
620pk op 1050kg? Dat is zowat het meest extreme wat je op dit moment kunt krijgen denk ik?
Vind dit toch wel een vette auto.
Achterraam vind ik helemaal mooi met die lamellen, echt ouderwetse look.
Vet hoor, vraag me ook af hoeveel ie kost.
En wat zn top is :P
@RScosworth
deze 620 pk op 1050 kg || 1 pk = 1.69 kg
Ariel Atom? 300 pk op 456 kg || 1 pk = 1.52 kg
@ RenJie
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken maar dan zit je eigenlijk in een soort zeepkist zo buiten. Dat zal de sensatie wel geheel ten goede komen trouwens. :)
@VonStroke, hij is zeker niet op een Corvette gebaseerd, alleen de motor en wat losse onderdelen (zoals de achterlichten) zijn ervan afkomstig. De basis is echter een 100% eigen constructie.
Een paar jaar geleden stond in Motortrend ook een uitgebreide test waarin de MT900 behoorlijk gehakt maakte van de volledige concurrentie, inclusief Murciélago, Viper, Z06 en Ferrari F575M. En dat was nog een versie met slechts 435 pk…
Zie http://www.motortrend.com/features/scenes/112_0306_spdint
En wat is het verbruik? Is ie schoner dan een SUV?