• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nog verder afgeknepen: BMW 114d [95 pk]

Auteur: robbie, gepost 12 juli 2012 om 10:08 – 96 Reacties

BMW 1 Serie 3-deurs


Toen BMW onlangs de 114i met 102 pk onthulde werd er door een heleboel mensen verontwaardigd gereageerd. Zo weinig vermogen in een BMW, dat kan toch helemaal niet? En nu blijkt dat er ook nog een hele langzame diesel gaat komen. Maak kennis met de BMW 114d.

Op de website van BMW België dook (per ongeluk) een uitvoering op die we nog helemaal niet kenden. De langzaamste diesel die BMW momenteel levert in de 1 Serie is de 116d met 116 pk/260 Nm, maar nu komt er dus een 114d met 95 pk/235 Nm.

Het ‘sprintje’ van 0 naar 100 km/u doet deze instapper in 12,2 seconden en als je heel lang het gaspedaal ingetrapt houdt dan kan je een topsnelheid van 185 km/u behalen. Is deze uitvoering dan extreem zuinig horen we je denken? Dat valt wel mee eigenlijk, volgens de specificaties verbruikt deze uitvoering zo’n 4,1/4,2 liter per 100 kilometer.

Ter vergelijking: Een 116d verbruikt 4,3 l/100 km en een 116d EfficientDynamics verbruikt 3,8 l/100 km. Het doel van deze auto ontgaat ons dus een beetje. De prijs zal ongetwijfeld enkele honderden euro’s lager liggen, maar een lekker laag verbruik krijg je daar niet voor terug. Ach, je hebt in elk geval wel 20% bijtelling.

UPDATE: Een hoestende man in een 7 Serie fluisterde ons zojuist toe dat het vermogen ook wel eens boven de honderd pk kan uitkomen. Welnu, dan gokken wij op 105 pk.

Ook interessant!

  • BMW iX M60
    BMW iX M60: is 619 pk té gek?!
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • 600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt
    600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt
  • 600 pk BMW iX M60 komt al heel snel
    600 pk BMW iX M60 komt al heel snel

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 20%-bijtelling, BMW, Diesel

Vorig bericht: « Compilatievideo: De auto’s van James Bond
Volgend bericht: Next level shit: Wimmer geeft de C63 AMG 624 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. kaasboerin zegt

    12 juli 2012 om 10:14

    Mooi, daar wordt mijn 318i steeds sneller op.. Hihihi!

    Login om te reageren
    • bartf11 zegt

      12 juli 2012 om 10:55

      @kaasboerin: haha jou w wens is een dikke 6 cilinder:)

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        12 juli 2012 om 11:01

        @bartf11: Mua, meer dit werk:

        Login om te reageren
        • smoked zegt

          12 juli 2012 om 12:57

          @kaasboerin: Brutus! Toen benzine 15 cent de liter was.

          Login om te reageren
  2. jolig zegt

    12 juli 2012 om 10:15

    Misschien is hij gemaakt voor een ander land. Elk land heeft z’n eigen vage redenen een beetje.

    Login om te reageren
    • jolig zegt

      12 juli 2012 om 10:15

      @jolig: Wetten dus..

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      12 juli 2012 om 12:56

      @jolig: Idd België b.v. Die kijkt naar de kw voor de berekening van de belasting

      Login om te reageren
      • jensdm zegt

        12 juli 2012 om 13:05

        @sketcher: Nee schat, in België neemt men het hoogste tarief uit fiscale PK’s of kW voor de belasting op inverkeerstelling. Niet enkel kijken naar kW dus.

        Login om te reageren
        • hollow zegt

          12 juli 2012 om 15:47

          @jensdm: vroeger wel, nu telt CO2 uitstoot mee. Een BMW 530d is van een 5000 euro naar 1.500 gegaan (schiet me niet dood, de echte bedragen ken ik niet uit m’n hoofd).

          Login om te reageren
  3. BJ zegt

    12 juli 2012 om 10:16

    Vast iets goedkoper, maar zal zeker geen topper worden in de pk/euro ratio. Doe mij anytime maar een non-premium alternatief voor hetzelfde geld met een beetje meer oempf zoals bijvoorbeeld een Focus of 1 van zijn Europese concurrenten.

    Login om te reageren
  4. j00rs zegt

    12 juli 2012 om 10:27

    Deze zal waarschijnlijk niet naar NL komen, als de 116d ED zuiniger is. Moet zeggen dat 95pk wel érg weinig is voor een BMW. Blijft er niet veel over van de freude am fahren.

    Login om te reageren
  5. Jokkebrok zegt

    12 juli 2012 om 10:28

    Freude am fahren?

    Login om te reageren
  6. RoT___ zegt

    12 juli 2012 om 10:29

    Nieuwe toevoeging op de optielijst: luik in de bodem voor Flintstones aandrijving.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      12 juli 2012 om 11:20

      @RoT___: het zal dan wel een pakket zijn, aangezien je voor de premium zaag natuurlijk ook moet betalen.

      Login om te reageren
  7. nibor zegt

    12 juli 2012 om 10:31

    Lol, nu ben ik in de Twingo 1.2 van mijn moeder officieel sneller weg bij het stoplicht dan een BMW 1 serie, oké slechts 1 uitvoering, maar het zegt wel wat :P

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 juli 2012 om 12:16

      @RRenault: Geloof ik nu eens niets van…Er is geen enkele twingo met 1.2 die sneller naar de 100 gaat dan 13.6 seconden.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        12 juli 2012 om 12:22

        @SimonMc: Doet de 1.2 16V versie dat niet sneller? Dan bedoel ik de eerste serie met die motor. Die had 75pk meen ik en is natuurlijk niet echt zwaar.

        Login om te reageren
      • desoper zegt

        12 juli 2012 om 12:25

        @SimonMc: de eerste serie 1.2 16v doet de 0-100 in 11,7 sec. De tweede serie 1.2 16v (niet de ECO-versies) doen hier 12,0 sec over.

        Login om te reageren
      • nibor zegt

        12 juli 2012 om 13:45

        @SimonMc: Het is (zoals andere hierboven al melden) een oud model met 16v motor. Die doet het toch echt sneller ja, niet dat 11,7 sec echt iets is om trots op te zijn ofzo ;) Maar daarmee bedoelde ik meer aan te geven dat deze motor in de BMW gewoon ondergemotoriseerd is.

        Login om te reageren
  8. xowen zegt

    12 juli 2012 om 10:36

    ‘Premium’ onwaardig noem ik dat, je bent aan het stoplicht nog sneller weg met je fiets.

    Login om te reageren
    • mclarenmercedes zegt

      12 juli 2012 om 12:54

      @xowen: Makkelijk, zeker op me wielrenfiets trek ik em eruit tot 50 haha

      Login om te reageren
  9. ericc zegt

    12 juli 2012 om 10:37

    En als de motor is “ingereden” gaan we naar de chipboer voor 35 extra PK’s.
    Ze moeten ook hun CO2-norm halen,niet!

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      12 juli 2012 om 19:54

      @ericc: motoren van andaag hoef je echt niet meer inrijden…

      Login om te reageren
      • nibor zegt

        12 juli 2012 om 23:52

        @boomhauwer: want? Scheelt toch echt in olieverbruik hoor. Eerste paar 1000 km beetje rustig aan doen en lage toerentallen aanhouden.

        Login om te reageren
  10. thomaz zegt

    12 juli 2012 om 10:37

    Hier kun je ongetwijfeld heerlijke rubberplakken mee op het asfalt leggen

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 juli 2012 om 22:10

      @thomaz: klopt…je laat’m gewoon levenslang stilstaan… ;)

      Login om te reageren
  11. robinio zegt

    12 juli 2012 om 10:47

    En ik laatst nog zeggen over dat de DS3 niet premium is vanwege weinig pk’s, met het argument dat BMW ook geen 1-serie verkoopt met minder dan 100pk. pff

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    12 juli 2012 om 10:55

    Zal ongetwijfeld een verkooptopper worden hier ,belasting gebaseerd op peeka is a bitch.maar verder lijkt me het vermogen wel genoeg voor normaal gebruik.

    Login om te reageren
  13. Simpson zegt

    12 juli 2012 om 11:03

    ik denk dat de meest gewilde optie op dit model het weglaten van de typeaanduiding word.

    Login om te reageren
    • bass1103 zegt

      12 juli 2012 om 12:17

      @Simpson: Dat weet ik wel zeker! Zal ook gelijk de enige optie worden voor veel mensen, want je hebt natuurlijk geen geld over als je deze motorisering kiest..

      Login om te reageren
    • jensdm zegt

      12 juli 2012 om 13:07

      @Simpson: Gelukkig is die optie gratis!

      Login om te reageren
  14. w124 zegt

    12 juli 2012 om 11:30

    In Belgie is deze uitvoering heel logisch; daar betaal je de wegenbelasting naar inhoud van de motor. Dus een 1.6 voor de 114d ipv de 2.0 voor de 116d is daar veel interessanter. En als hij dan naar Nederland komt zal dat puur voor de diesel instapprijs in de lijst zijn. Want 95pk/ 235nm op 1380kg pffffff.

    Login om te reageren
    • Lord_Svenius zegt

      12 juli 2012 om 11:32

      @w124: weet dat de 116d een 2.0 heeft, de 116d Efficient Dynamics heeft dan weer een 1.6. Hetzelfde vermogen, hetzelfde gewicht, maar verschillende verbruikscijfers

      Login om te reageren
      • upstream zegt

        12 juli 2012 om 15:46

        @Lord_Svenius: en de 116i is dan weer een 1.6; een mens geraakt er geen wijs meer uit… Of BMW had nog een paar dichtgeknepen 2.0 blokjes liggen die nog de deur uitmoeten…

        Login om te reageren
    • robbie zegt

      12 juli 2012 om 12:59

      @w124: een 116d EfficientDynamics heeft ook een 1.6

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      12 juli 2012 om 12:59

      @w124: Belave de cylinder inhoud wordt er ook gekeken naar de kw die de motor er uit perst.

      Login om te reageren
  15. jeffreym3 zegt

    12 juli 2012 om 11:32

    Waarom wordt er nu niet gepraat over Co2 uitstoot???

    Of snappen we niet dat een auto die meer verbruikt toch minder Co2 uit kan stoten? Blijkbaar niet.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      12 juli 2012 om 13:00

      @jeffreym3: uitstoot is middenevenredig gerelateerd aan verbruik. Zijn zelfs rekentooltjes voor.

      Login om te reageren
  16. upstream zegt

    12 juli 2012 om 11:49

    109 gram CO2, dus voor de CO2 hoef je het ook niet te doen… Ik denk gewoon een kleine dieselinstapper voor rond de 23k in Belgë (114i kost 22K)

    Zie dat de 114i het vooral goed doet bij oudere mensen die eindelijk eens “een BMW” aanschaffen…

    Login om te reageren
  17. w124 zegt

    12 juli 2012 om 11:51

    Klasse @Lord_Svenius dat wist ik inderdaad niet.
    Maar @jeffreym3 dat van die Co2 uitstoot moet je toch eens uitleggen!! Behoudens het feit dat de kwaliteit van de brandstof zelf fractioneel kan beinvloeden.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      12 juli 2012 om 12:01

      @w124: Dat een auto die meer brandstof verbruikt niet per definitie meer Co2 uitstoot.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        12 juli 2012 om 13:01

        @jeffreym3: onzin.

        Login om te reageren
        • Yeelen zegt

          12 juli 2012 om 14:09

          @robbie: Tenzij de brandstof onverbrand uit de uitlaat spuit natuurlijk ;) En er is ook nog het CO2/liter verschil tussen benzine en diesel.

          Login om te reageren
        • jeffreym3 zegt

          12 juli 2012 om 16:33

          @robbie: Leg uit.

          Login om te reageren
  18. SimonMc zegt

    12 juli 2012 om 12:18

    Gaat waarschijnlijk niet naar Nederland komen. In België kon je ook altijd een Porsche Boxster krijgen met minder pk dan in Nederland, terwijl die in Nederland niet eens te krijgen was.

    Login om te reageren
  19. dutchiehd zegt

    12 juli 2012 om 12:29

    En toch bijna net zoveel Nm’s als uit de 2.5 6 cilinder van 1998.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 juli 2012 om 17:40

      @dutchiehd: turbo vs atmosferisch

      Login om te reageren
  20. KaCh1ng zegt

    12 juli 2012 om 12:31

    net genoeg, sprint is voldoende

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      12 juli 2012 om 15:56

      @KaCh1ng:
      Lol die houd niet eens de Aygo van m’n vriendin bij man.
      Sta je toch voor lul met je bimmer.

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        13 juli 2012 om 01:08

        @jrk68: een aygo? die is zowieso trager 14.2s tot 100 en een lage top

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          13 juli 2012 om 21:10

          @KaCh1ng:
          Jammer ik heb het over de Aygo van mijn vriendin.
          Op de testbank 95pk en 130nm koppel.
          0/100 in 10,3 top 180 dus daar komt ze net tekort.

          Trouwens volgens een test in Autoweek is het niet >14,2 maar 13,2 Jappen houden niet zo van overdrijven.

          Login om te reageren
  21. pokerface zegt

    12 juli 2012 om 12:32

    Ik snap het wel, dit model. BMW is al lang niet meer Premium. Het gaat om zuinigheid en het model moet kunnen concurreren met de VAG Polo! Hij heeft dezelfde achterlichten.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 juli 2012 om 17:41

      @pokerface: wanneer was BMW eigenlijk premium? In de Isetta tijd was het aan armelui’s merk, later werd het een gewoon merk en pas na de E30 begon de premium waanzin. Ik vind het wel symphatiek dat ze daar wat op terug komen.

      Login om te reageren
  22. MLTB zegt

    12 juli 2012 om 12:34

    En ik maar denken dat elke BMW in 10 seconden naar de 100 ging en minimaal een top van 200 km/h had ( al is het maar net ).
    Althans; dat was dus voorheen zo. Jammer dat BMW hieraan toegeeft. Lijkt de laatste tijd namelijk net als Audi om puur inkomsten te gaan, en dan zoveel mogelijk d.m.v. deze marketing-strategie.

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      12 juli 2012 om 12:46

      @MLTB: noem eens een (grote) autofabrikant die niet de intentie heeft om zo veel mogelijk winst te maken.

      Login om te reageren
      • raphael zegt

        12 juli 2012 om 12:51

        @desoper: Daimler. Kondigden enkele jaren geleden aan dat ze 1 miljard euro minder winst gaan maken om de kwaliteit van hun auto’s te verbeteren. Winst opofferen voor kwaliteit dus…
        Hun intentie is uiteraard zoveel mogelijk winst maken, maar niet ten koste van kwaliteit.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          12 juli 2012 om 12:57

          @raphael: Hahahahaahahahaha, en ik geloof nog steeds in éénhoorns.. Kom op joh, dat onaantoonbare marketinggelul.. Zo te zien trapt men er nog in ook..

          Login om te reageren
          • mrbones zegt

            12 juli 2012 om 13:26

            @kaasboerin: de mercedessen van na 2006 zijn van een stuk betere kwaliteit.

            Login om te reageren
          • raphael zegt

            13 juli 2012 om 00:48

            @kaasboerin: Nope, kwam op een aandeelhoudersvergadering naar boven. Niks marketing. Mercedes was niet tevreden met hun kwaliteit tov andere fabrikanten en kondigde aan met name het budget voor ontwikkeling en kwaliteit uit te breiden met 1 miljard. Volledig ten koste van de nettowinst.

            Login om te reageren
        • robbie zegt

          12 juli 2012 om 13:02

          @raphael: de kwaliteit van Mercedes was dan ook dramatisch. Een miljard investeren is peanuts als je weet wat een nieuw model kost.

          Login om te reageren
          • lamborgfan zegt

            12 juli 2012 om 17:12

            @robbie: Overdrijven is ook een vak… Mercedes dramatisch? Hoe noem jij renault dan?

            Login om te reageren
            • nibor zegt

              12 juli 2012 om 19:04

              @lamborgfan: Ik geef gelijk toe dat Renault ook zooi gemaakt heeft, maar de Mercedessen van die tijd waren echt een héél stuk slechter hoor. Bij een Renault van na 1990 is roest bijvoorbeeld geen probleem meer. “Need I say more?”

              Login om te reageren
              • Haakie zegt

                19 juli 2012 om 15:10

                @RRenault: De electronica daarintegen…

          • raphael zegt

            13 juli 2012 om 00:51

            @robbie: 1 miljard van je nettowinst gebruiken en dus aandeelhouders ontzien is echt geen peanuts. Dit ging niet naar het R&D budget, maar puur kwaliteitscontroles en uitbreiding van tests.

            Login om te reageren
      • rtnet zegt

        12 juli 2012 om 14:07

        @desoper: Ehh…. Saab?

        Login om te reageren
      • MLTB zegt

        12 juli 2012 om 14:59

        @desoper: Is ook wel zo natuurlijk, maar toch, jammer om dit te zien. Lijkt wel of elke bedrijf de laatste paar jaar de kolder in hun kop krijgt. Minder spannende modellen, modellen met belachelijke motoren, enz.
        Overal moet een S of M model van gemaakt worden, om maar zoveel mogelijk gaten in de markt op te vullen.

        Login om te reageren
  23. hans75 zegt

    12 juli 2012 om 13:05

    nu is het wachten op de uitvoering met trappers, of gewoon gaten in de bodem, á la flintstones,.. das nog zuiniger

    Login om te reageren
  24. kempenaer zegt

    12 juli 2012 om 13:43

    Het blijft een gedrocht.

    Login om te reageren
  25. jordy14 zegt

    12 juli 2012 om 13:49

    Ik lig er niet wakker van.

    Login om te reageren
  26. mout zegt

    12 juli 2012 om 13:58

    Dat doet BMW toch al sinds het jaar kruik? De 315 van ’81 had een geknepen 1.6 aan boord. 75 pk ipv 90. Ook toen ronduit weinig voor een auto in dat segment. Gespoten grilletje, rubber spons als spoiler, regenpijp als uitlaat, en natuurlijk het typeplaatje eraf…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      12 juli 2012 om 16:00

      @mout: En M/// badges er op natuurlijk.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        12 juli 2012 om 16:06

        @jrk68: Vergeet de lederen pook en chrome instaplijsten niet he.

        Login om te reageren
  27. dadutchdude zegt

    12 juli 2012 om 14:00

    Iedereen loopt hier maar al te hard af te geven op de 114d… Als ze hem hier op de oprit zetten zal ik toch geen nee zeggen.

    Hoeveel auto’s hebben nu meer als 100 pk nodig. Ik meen zelfs dat ooit is onderzocht hoeveel pk we in Nederland nodig hebben. daar kwam een getal uit van rondt de 70-75 pk. Meer dan genoeg voor hier in Nederland fileland!
    Heeft iemand hier nog die resultaten van dat onderzoek?

    Login om te reageren
    • mout zegt

      12 juli 2012 om 18:03

      @dadutchdude: Dat van dat onderzoek herinner ik me ook. Maar is dat niet uit de tijd dat de stoelen de kreukelzone waren, en de auto’s dus een pak minder wogen?
      Ik heb zelf een Renault 9 en een Citroën BX gereden met zulke vermogens, en kwam echt niks tekort.
      Dat wordt anders met een sleurhut, marktkraam of bergje, uiteraard.

      Login om te reageren
  28. rtnet zegt

    12 juli 2012 om 14:07

    Ik heb hier maar 1 reactie op: HAHAHAHAHAHAHAHAHA

    Login om te reageren
  29. solz zegt

    12 juli 2012 om 14:33

    230 nm is toch meer dan behoorlijk!

    Weerom staart men zich blind op de 0-100 km/h tijd terwijl dat in het verkeer haast irrelevant is, dit heeft hoogstens waarde voor kinderen op de speelplaats die aan het ‘kwartetten ‘ zijn (als dat nog bestaat :)

    De ‘hernemingen’ geven een veel beter beeld van wat een motor presteert.

    Login om te reageren
    • XiPHiAS zegt

      12 juli 2012 om 14:52

      @solz: TETTEN? waar?

      Login om te reageren
      • solz zegt

        12 juli 2012 om 15:00

        @XiPHiAS: niet te enthousiast, het betreft hier slecht 1/4 tet :)

        Login om te reageren
        • XiPHiAS zegt

          12 juli 2012 om 15:02

          @solz: haha!
          En dan nu … terug on-topc ;-)

          Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 juli 2012 om 17:45

      @solz: en *wederom staart men zich blind op Nm’s. Allemaal leuk veel Nm’s, maar wilt niet zeggen dat je daardoor 10 pk meer mag hebben. Zoals ik al aanhaalde in een eerder topic, ik rij diesels met het DUBBELE van het koppel van mijn auto vlot naar huis. Waarom? Omdat het “gemis” aan koppel bij mij ruimschoots goed gemaakt wordt door pk’s.

      Kijk maar naar motorfietsen, hoeveel koppel hebben die maar doorgaands? Maar kijk eens naar de prestaties?

      Login om te reageren
  30. upstream zegt

    12 juli 2012 om 15:53

    Vraagje: wat maakt is technisch het verschil tussen de 116d, 118d en de 120d (ok ik weet 116d presteert minder dan 120d)? Motoren zijn allemaal 2 liters en zien er op de BMW site ok allemaal gelijk uit op vlak van technische specs… Is het enkel software die bepaald of het een 116d of 120d is?

    Login om te reageren
    • upstream zegt

      12 juli 2012 om 15:56

      @upstream: enkel engine mapping? en ok de remschijven achteraan van 120 zijn vented en groter….

      Login om te reageren
    • tjorque zegt

      12 juli 2012 om 17:16

      @upstream:

      120d / 118d en 116d zijn 2.0L

      116d ED en 114d zijn 1.6L

      De specs van de 116d 1.6L zijn quasi gelijk aan de 116d 2.0L ware het niet dat die 2.0L veeel meer umpf heeft onderin.

      Ik heb enkele maanden met de 116d 2.0L gereden (vorige generatie) en rijdt nu et de 116d ED 1.6L nieuwe generatie.
      Op smoelwerk na en het gebrek aan trekkracht onderin is die nieuwe 1 een op alle vlakken een verbetering.

      Ruimer, stiller, zuiniger, comfortabeler. Alleen als je net dat meer scherpere kantje wil van motor en versnellingsbak dan was de vorige beter.

      Wat wel geweldig is aan het 1.6L blok het maakt vlot toeren. Om vooruit te gaan moet je het ook eerder als een benzine blok behandelen: bvb optrekken tot 130 in derde.
      Rode zone begint vanaf 5400rpm…

      Het 114d is ook gewoon een geknepen 1.6L. In BE kost die 2000€ minder… Daarvoor zou ik het dus niet nemen.

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        13 juli 2012 om 20:50

        @tjorque: Thnx. Vroeg me al af wat voor blok er in hangt. In het artikel staat vanalles over verbruik en vermogen maar wat er nou eigenlijk onder de kap zit blijft gissen.

        Login om te reageren
  31. pursuit zegt

    12 juli 2012 om 16:04

    Wel grappig, met een Toyota AYGO een 1-serie bijhouden :)

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 juli 2012 om 17:47

      @pursuit: tot de eerste kronkel in de baan zeker.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        13 juli 2012 om 20:57

        @SimonMc:
        Dan valt die 114 stil, niet genoeg vermogen om dat gewicht er doorheen te duwen.

        Login om te reageren
  32. BrutaalAapje zegt

    12 juli 2012 om 16:15

    “Het doel van deze auto ontgaat ons dus een beetje.”

    Dat zou dus juist een vraag zijn om beantwoord te krijgen. Als ‘journalist’ zou je een telefoontje kunnen wagen naar BMW… /hint

    Login om te reageren
    • upstream zegt

      13 juli 2012 om 09:52

      @BrutaalAapje: Prijs, gewoon een nog goedkopere instapdiesel maken…

      Login om te reageren
  33. geengeldvooreennieuwe zegt

    12 juli 2012 om 17:22

    Freude am sparen

    Login om te reageren
  34. mashell zegt

    12 juli 2012 om 17:41

    De ideale auto voor autoverhuurbedrijven. Er zal veel vraag naar zijn (want BMW) maar niet veel schade mee gereden worden.

    Login om te reageren
  35. Jantje_555 zegt

    12 juli 2012 om 23:44

    zielig, echt zielig maar ja binnen 2 jaar zal er wel een voorwielaangedreven 100d uitkomen zeker? dan dromen we van een snelle 114d en kijken we in geschiedenis boeken naar een 120 en 123d…

    Login om te reageren
    • upstream zegt

      13 juli 2012 om 09:54

      @Jantje_555: of een turbogeblazen 3 cilinder 0.9 :-)

      Login om te reageren
  36. mellie zegt

    13 juli 2012 om 14:16

    Echt trieste shit dit van BMW

    Login om te reageren
    • pursuit zegt

      13 juli 2012 om 15:42

      @mellie:
      Hoeist, Def Rhymz.

      Login om te reageren
  37. kleinelettersengetallen zegt

    13 juli 2012 om 17:10

    Dan koop je toch een Volvo V40 1.6D 115 pk 94 g/km CO2 of een 2.0D 5-cilinder met 150 pk en 114 g/km CO2!!!
    Voor hetzelfde geld dan waarschijlijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North