• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Next level shit: Wimmer geeft de C63 AMG 624 pk

Auteur: robbie, gepost 12 juli 2012 om 11:08 – 18 Reacties

Wimmer Mercedes C63 AMG Performance Ponyhof
Bij het Duitse Wimmer Rennsporttechnik weten ze wel hoe je een Mercedes C63 AMG moeten tunen. Al jarenlang zijn ze bezig om dit model steeds verder fijn te slijpen en dat doen ze niet onverdienstelijk. De gele banaan die we hier zien heeft namelijk een whopping 624 pk!

In 2010 tunede Wimmer voor het eerst een C63 AMG, destijds kwamen ze tot 540 pk, daarna werd dat opgeschroefd tot 580 pk en vorig jaar stond de teller al op 601 pk. Nu zijn ze dus nog een stap verder gegaan.

Je zal begrijpen dat je dit resultaat niet bereikt met een simpel chipje en een andere uitlaat. Wimmer heeft naar eigen zeggen de cilinderkoppen, krukkenas en inlaatspruitstukken aangepast. Ook is er een grotere benzinepomp gemonteerd. Uiteraard is er ook een ander uitlaatsysteem gebruikt en zal er naar de elektronica zijn gekeken.

De kekke gele wrap is afkomstig van Cam Shaft en heet “electrical- yellow”, bij Wimmer hebben ze sowieso wel een voorliefde voor bizarre wraps. Oh ja, de velgen zijn uiteraard BBSjes.

We begrijpen alleen niet waarom Wimmer de naam ‘Ponyhof’ aan deze auto hangt…

Ook interessant!

  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Achtervolging eindigt pijnlijk voor C63 AMG in Utrecht
    Achtervolging eindigt pijnlijk voor C63 AMG in Utrecht
  • Lorinser C63 S
    De Lorinser C63 S, voor wie 510 pk nét wat te weinig vindt

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, bbs, c-klasse, c63, cam-shaft, geel, Mercedes, tuning, wimmer

Vorig bericht: « Nog verder afgeknepen: BMW 114d [95 pk]
Volgend bericht: Hyundai Veloster Turbo kost slechts € 32.995,- »

Lees Interacties

Reacties

  1. label89 zegt

    12 juli 2012 om 11:13

    My little pony… Die hadden ook allemaal kekke kleurtjes :)

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      12 juli 2012 om 11:20

      @label89:
      ik wist niet dta meisjes snelle gele stations leuk vonden….

      Login om te reageren
  2. griffendahl zegt

    12 juli 2012 om 11:35

    Zozo… 100pk per liter uit een Mercedes

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      12 juli 2012 om 12:01

      @griffendahl: ik denk dat je hiermeer probeert te zeggen dat mercedes geen goede motoren maakt, jammer voor jou dat alle AMG’s juist bekend staan om hun goede motoren.

      Login om te reageren
      • satchel zegt

        12 juli 2012 om 12:37

        @lambo4all: kom op man, 100 pk per liter uit een ongeblazen motor is al bij veel merken standaard. zelfs in de niet ‘sportieve’ motoren. de reden waarom AMG motoren zo ‘goed’ zijn is omdat ze geen vermogen uit hun blokken persen. beetje amerikaans concept. veel liters weinig pk’s gaat dus ook niet zo snel stuk.

        Login om te reageren
        • reinier73 zegt

          12 juli 2012 om 18:44

          @satchel: duurzaamheid. Een Toyota aygo van dit jaar zal je over 20 jaar op de schroot zien liggen.

          Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          13 juli 2012 om 10:54

          @satchel: precies, ze gaan niet snel stuk. dus kies je dan de 6.2 v8 die (marginaal) sneller is, veeeeeel mooier geluid produceert, en volgens jou langer meegaat. of neem je dan de +-4L v8’s van de concurrentie? (die nagenoeg hetzelfde verbruik hebben)

          Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        12 juli 2012 om 13:07

        @lambo4all: Nee, wat ik probeer te zeggen is dat AMG blokken niet bepaald bekend staan om hun hoge specifieke vermogen. Als een tuner dan rond de 100pk/liter uit zo’n blok haalt hebben ze wat mij betreft een goede prestatie neer gezet.

        Kwaliteit en specifiek vermogen is wat mij betreft een compleet ander spelletje over de kwaliteit van AMG blokken zal je mij dan ook niet horen.

        Echter heb ik het persoonlijk niet zo op V8’s en zie ik veel liever een 6 inlijn, dus mijn persoonlijke voorkeur zal eerder uitgaan naar het blok uit bijvoorbeeld de BMW M3 CSL. Neemt niet weg dat ik 100pk/liter uit een AMG blok (die duidelijk met een andere filosofie ontworpen is) een prestatie van formaat vind van de betreffende tuner.

        Login om te reageren
    • davyschouw zegt

      12 juli 2012 om 12:22

      @griffendahl: 100 pk per liter uit een ongeblazen blok.. Toch?

      Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      12 juli 2012 om 17:51

      @griffendahl: Volgens mij maakt AMG gebruik van een cross-plane V8. Een flat-plane V8 is een wat meer race motor. Hoogtoerig en de 100PK/L is makkelijker haalbaar maar mist de V8 roffel.. Een cross-plane V8 met meer als 100PK/L is wel een prestatie ja zonder turbo’s..

      Toch ?

      Login om te reageren
    • reinier73 zegt

      12 juli 2012 om 18:44

      @griffendahl: duurzaamheid. Een Toyota aygo van dit jaar zal je over 20 jaar op de schroot zien liggen.

      Login om te reageren
  3. norge zegt

    12 juli 2012 om 11:48

    Volgens mij rekenen ze in pony krachten inplaats van paarden, wordt je toch mooi in de maling genomen…..

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      12 juli 2012 om 12:27

      @norge:

      Login om te reageren
  4. jordy14 zegt

    12 juli 2012 om 13:51

    Ik zou hem bestellen zonder al die stickers. Wel vette velgen trouwens.

    Login om te reageren
  5. Yeelen zegt

    12 juli 2012 om 14:08

    Ja, maar het verbruik dan? Met die grotere benzinepomp..

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      12 juli 2012 om 16:10

      @Yeelen: als je die wagen kan kopen who cares wat het verbruik is

      Login om te reageren
  6. satchel zegt

    12 juli 2012 om 18:45

    het was zowiezo al geen A-Label ;)

    Login om te reageren
  7. smotsholle zegt

    12 juli 2012 om 19:58

    Leuk! Een tuner die kan tunen, zonder supercharger, of turboootje en klaar.

    deze doet wat meer moeite..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North