• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Novitec propt 888 pk in de Ferrari 599 SA Aperta!

Auteur: ricardo, gepost 2 november 2011 om 10:36 – 30 Reacties

BAM!

Bizar. Een tuningkitje ontwikkelen voor een auto waar slechts 80 exemplaren van gebouwd zullen worden en bovendien al volledig is uitverkocht. Maar ach, we hebben het hier over Novitec rosso, die hangen wel vaker het gekkie uit.

De Duitsers weten dus 888 pk uit de V12 van deze 599 Cabrio te trekken. Dat is inderdaad precies evenveel als de 888 pk sterke 599 GTO van Novitec. Om deze schofterige getallen te bereiken heeft de tuner een bi-compressor gemonteerd, die zijn koude lucht van een watergekoelde intercooler krijgt. Ook zijn de injectoren en luchtfilters aangepast op de set-up, evenals het motormanagement.

De originele uitlaat van de SA Aperta kreeg een enkeltje Maranello en daarvoor in de plaats kwam een RVS-exemplaar met zwarte, 90 mm grote eindpijpen. Ergens in deze uitlaat is een elektrische bedienbare klep gemonteerd, zodat je met één druk op het stuurknopje een soort apocalyptische motorroffel tevoorschijn kan toveren.

Novitec claimt dat de dakloze 599 met deze modificaties in 3,1 seconden naar de honderd km/u gelanceerd kan worden. Dat is dus sneller dan een GT-R van de nieuwste lichting. Na 9,1 seconden passeer je de 200 km/u en je doet er 21.9 tellen over om de 300 km/u-grens te doorbreken. Uiteindelijk moet een Vmax van 340 km/u haalbaar zijn.

De voor- en achterbumper hebben spoilerlipjes gekregen, er zijn zijskirts tegen de SA Aperta aangeplakt en er is ruiterlijk gestrooid met koolstofvezel. De achterlichten zijn op het Novitec-exemplaar donkergetint en aan de voorzijnde zijn 21 inch jetsers gemonteerd terwijl de achterkant 22 inch telt. De toch al vrij lage SA Aperta wordt verder naar beneden geschopt door een verlaginssetje (25 mm) maar kan wel worden uitgerust met een front axle lift-systeem. Eat that, dempels!

Nu maar afwachten hoeveel van die 80 SA Aperta-rijders zich laat overhalen tot een Novitec-conversie. In ieder geval hebben ze al één model te grazen genomen, te zien op DEZE FOTO’S.

Ook interessant!

  • Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Knalgele Ferrari 599 GTO* occasion is spotgoedkoop
  • Novitec Ferrari Roma
    Novitec Ferrari Roma mooier/niet mooier dan origineel?
  • Zeldzaam en bloedsnel, de nieuwe Novitec N-Largo
    Zeldzaam en bloedsnel, de nieuwe Novitec N-Largo

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

599, Ferrari, novitec, sa-aperta, tuning

Vorig bericht: « Chevrolet Camaro wordt opgepompt door Hot Wheels
Volgend bericht: Maserati-recall voor levensgevaarlijk probleem »

Lees Interacties

Reacties

  1. pier zegt

    2 november 2011 om 10:42

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • sjaakk zegt

      2 november 2011 om 10:48

      @pier: lol

      Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      3 november 2011 om 19:03

      Eat that, d(r)empels!

      Login om te reageren
  2. meneersander zegt

    2 november 2011 om 10:46

    88 pk nou nou stoplichtsprintje met de VW up!?

    Login om te reageren
  3. TimoBac zegt

    2 november 2011 om 10:50

    Beest!

    Login om te reageren
  4. vale46 zegt

    2 november 2011 om 10:55

    Uber Ferrari!
    Bye Bye 485 roadster!
    Veelbelovende cijfertjes, al twijfel ik aan de 3.1s naar de 100. Dat zijn immers getallen die je niet met een achterwielaangedreven auto met de motor in het vooronder kan gebruiken.
    Maar met semi-slicks en een heel plakkerig stukje asfalt kan men veel bereiken om knappe cijfertjes te bekomen, de realiteit is wel anders.
    Doch is de 0-200 & 0-300 tijd verbluffend snel.

    Ondanks dat ik heb in het begin lelijk vond, is deze nu een van mijn favoriete cabrio’s!
    Al zou ik hem minder zwart nemen, hij mag een beetje feller zijn, zo’n beest.

    Login om te reageren
  5. vale46 zegt

    2 november 2011 om 10:55

    458 uiteraard *

    Login om te reageren
  6. vale46 zegt

    2 november 2011 om 10:56

    bereiken*

    Login om te reageren
  7. Dimglor zegt

    2 november 2011 om 10:56

    Misschien zijn er sommige mensen die 80 exemplaren niet uniek genoeg vinden…

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      2 november 2011 om 11:06

      @Dimglor: Daarom hoop ik, dat deze als enigste novitec rossi is en blijft! Niet omdat ik het kitje lelijk of niet kewl vind! Maar juist omdat deze dan echt uniek is! Het is dat 1 van de 80, maar ook de bruutst getunede!

      Login om te reageren
  8. 560pkferrari zegt

    2 november 2011 om 11:03

    Ik dacht dat sde GT-R in 3.046 seconde naar de 100 gaat, dus is deze wagen langzamer :p

    Wel een supervette bak, alleen jammer dat de originele Ferrarimotor niet meer helemaal bloot ligt…

    Login om te reageren
  9. kraakensmaak zegt

    2 november 2011 om 11:13

    Een GT-R trekt toch in minder dan 3 seconde naar de 100?

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      2 november 2011 om 11:19

      @kraakensmaak: Waar lees jij dat dit een GT-R is dan? Dit is een Ferrari jonguh! Maar ja, om je off-topic vraag te beantwoorden naar beste kennis, trekken de meeste (volgens mij alle) GT-R’s wel op in een fractie minder dan 3 seconden op naar de 100 ;)

      Login om te reageren
      • gedwongenleaser zegt

        2 november 2011 om 12:04

        @euro95: wellicht moet je zelf even beter lezen.

        Login om te reageren
        • mightymike zegt

          2 november 2011 om 12:15

          @gedwongenleaser: gaat toch om die ferrari niet dat er een GT-R genoemd word in het stukje. En nissan is 4 wiel aangedreven ferrari niet. Persoonlijk ziet dit er beter uit dan een GT-R

          Login om te reageren
  10. birdboy zegt

    2 november 2011 om 12:04

    Grijs staat m goed, misschien wel beter dan Rood.

    Vond de zilveren coupe met gele streep wel mooier.

    Login om te reageren
  11. gedwongenleaser zegt

    2 november 2011 om 12:06

    Vind dit zwart hem niet echt staan, mag wel een knallende kleur zijn, daarnaast blijf ik die smoked achterlichten altijd erg lelijk vinden dus die mogen wel standaard blijven. Wat betreft de performance upgrade, tja het origineel was niet vooruit te branden dus altijd welkom ;).

    Login om te reageren
  12. spykerboy zegt

    2 november 2011 om 13:29

    heerlijk. alleen mag een auto van dit kaliber van mij wel wat knallender…

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      2 november 2011 om 14:39

      @spykerboy: Fel rood!! Dat zou een stuk beter staan.

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        2 november 2011 om 15:42

        @masterstig: doe echt is gek, paars/roze/gif groen ;)

        Login om te reageren
        • masterstig zegt

          2 november 2011 om 15:49

          @spykerboy: Roze, roze, dat gaat wel een beetje heel erg ver ;), maar gif groen lijkt mij wel goed staan. Paars trouwens ook.

          Login om te reageren
          • spykerboy zegt

            3 november 2011 om 13:58

            @masterstig: valt teminste wel op roze ;)

            Login om te reageren
  13. maxx1 zegt

    2 november 2011 om 14:54

    wat een mafkezen. Dit wordt een collectors item….? naja niet deze met die achterlijke kit dan…

    Login om te reageren
  14. MLTB zegt

    2 november 2011 om 15:08

    599 blijft erg vet :), wist niet eens dat er een cabrio/spider versie van was?

    Nette prestaties ook.. Beest van een wagen!

    Login om te reageren
  15. theblackdude zegt

    2 november 2011 om 15:19

    ding ziet er masterlijk uit. en de specs zijn ook serieus te erg.

    Login om te reageren
  16. PeugeotGTI zegt

    2 november 2011 om 18:06

    Ik ben en blijf fan van Novitec Rosso.
    Serieuze tuning wat die gasten doen.
    Deze ziet er ook weer te dik uit en gaat veel te hard.
    Hopen dat de superchargers niet de V12 overstemmen . . .

    Login om te reageren
  17. rotarypowah zegt

    2 november 2011 om 21:50

    Bi-compressor. Geniaal. Wist niet dat dat bestond, alhoewel het zo raar niet is, gezien andere configuraties op de markt.
    Die afdekplaat onder de motorkap moet echt weg, die kan echt niet. Kan me niet voorstellen dat clientèle daar genoegen mee nemen.

    Login om te reageren
  18. bozewolf zegt

    2 november 2011 om 21:56

    Wat meer info over dubbele blower? Hoe precies hebben ze t gedaan? Aparte blower voor de beide cylinder banken?

    Of is het een echte two-stage supercharger? Dat zou wel bruut zijn! Maar dan gok ik toch maar op de eerdere optie.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      2 november 2011 om 21:58

      @bozewolf: Arf, ik moet naar de plaatjes kijken voor ik iets post. Lijkt duidelijk op parallel, ééntje per bank dus.

      Login om te reageren
  19. a3aan zegt

    2 november 2011 om 22:49

    Ik vind het lekker!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North