• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Novitec pimpt de Ferrari 612 Scaglietti

Auteur: Wouter, gepost 3 februari 2006 om 20:37 – 14 Reacties

" class=


De bekende tuner Novitec heeft de Ferrari Scaglietti onder handen genomen. Op zich bevinden ze zich daarmee op gevaarlijk terrein, want het opleuken van Ferrari’s leidt soms tot wanstaltige vertoningen.

In dit geval blijven de aanpassingen beperkt. Novitec monteert een aangepast & verstelbaar sportonderstel, zodat de Scaglietti 35 mm lager bij het asfalt komt te liggen. De oude remmen gaan in de vuilnisbak om plaats te maken voor keramische exemplaren van 38 cm doorsnee. Deze remmen stoppen niet alleen beter, maar zijn ook nog eens 20 kg lichter.

De nieuwe RVS sportuitlaat zorgt voor een kleine vermogensstijging van 15 pk, waarmee de 5,7 liter V12 op 555 pk komt (via AMS.de).

Ook interessant!

  • Dit is de duurste Ferrari 612 Scaglietti van Nederland
  • Voor zo weinig scoor je dezer dagen een Ferrari 612
  • Novitec Ferrari Roma
    Novitec Ferrari Roma mooier/niet mooier dan origineel?
  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

612, Ferrari, novitec, tuning

Vorig bericht: « Video Bonanza 2: Modern Supercars
Volgend bericht: Spyshot Volvo C30 »

Lees Interacties

Reacties

  1. stiggie zegt

    3 februari 2006 om 20:51

    bijna het zelfde als ik de auto had zou ik alleen die grotere remmen nemen maar het verlagen van de auto why???
    en 15 pk meer zal je ook niet echt merken. en die kleur lijkt wel of hij net bij pimp my ride vandaan is gekomen en dat wil je denk ook niet als je hem kan rijden

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    3 februari 2006 om 21:42

    ik vind hem geslaagd

    die harde remmen komen altijd van pas

    Login om te reageren
  3. Solstice zegt

    3 februari 2006 om 22:00

    De auto is wel enigszins uit proportie nu, toch jammer, want ik kan me voorstellen dat men bij Designo Ferrari daar toch best lang over heeft na zitten denken, wat de juiste wagenhoogte etc. zou moeten zijn. Die zwarte achterlichten zijn wel erg goedkoop en ’80s (Audi quattro, kent u ‘m nog?). Levert Ferrari zelf trouwens ook niet keramische remmen als optie voor deze wagen?

    Login om te reageren
  4. stasz zegt

    3 februari 2006 om 22:22

    Solstice) jazeker dus daarom slaat het ook nergens op. Volgens mij zijn ze rond die auto gelopen en tot de conclusie gekomen dat er maar weinig pimp eer aan te beleven viel. Hmmm dan maar de lichten zwart en meneer novitec we hebben ook nog een stel verlagingsveren liggen, ook maar doen dan? Kera remmen heeft ie al, ach dan maar een stickertje, ziet niemand!
    Waarom eigenlijk niet van die lelijke velgen weet iemand dat:P

    Login om te reageren
  5. JPM zegt

    3 februari 2006 om 23:51

    Ik vind het niet slecht. Ik bedoel dit is toch beter dan van die duitse tuning bedrijven die er vleugeldeuren, stoere velgen en spoilers aan alle kanten op plakken en dan zeggen dat ie super veel sneller is. Dit is in harmonie met de Scaglietti gedaan. Goed werk.

    Login om te reageren
  6. fubar zegt

    4 februari 2006 om 01:20

    wat je die auto ook aandoet t word er altijd beter op(jokerp)

    Login om te reageren
  7. jaap zegt

    5 februari 2006 om 05:16

    Jammer van die achterlichten. Lijkt net zon spywagen.

    Login om te reageren
  8. heidekonijn zegt

    5 februari 2006 om 12:11

    Waar is de tijd dat Koenig nog twee turbo’s en een compressor sleutelde op elke Testarossa die er langskwam?

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    5 februari 2006 om 12:21

    deze dus……http://www.koenig-specials.com/ferrari/ferrari-testarossa84-92.html#Anchor-50867

    Login om te reageren
  10. dekster zegt

    6 februari 2006 om 18:39

    tegen al de mensen die deze wagen lelijk vinden
    je moet anders naar die wagen gaan kijken de lijn die je erin ziet is de verkeerde probeer nog eens te kijken en zoek een andere lijn

    Login om te reageren
  11. Sacha zegt

    6 februari 2006 om 19:06

    Volgens mij moet je er een keer in rijden, dan vind je ‘m ook niet meer lelijk.

    Login om te reageren
  12. dekster zegt

    6 februari 2006 om 19:18

    ik heb er eens in gereden godelijk gwn

    Login om te reageren
  13. db zegt

    17 februari 2006 om 17:26

    keramische schijfremmen van novitec kosten op de F430 €22.000, ga je toch gewoon remmen kopen in plaats van een auto van die waarde

    Login om te reageren
  14. Christoff zegt

    16 april 2006 om 21:29

    deze is pas graaf getuned.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North