• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nowack geeft gul, BMW X5M en X6M met 725pk

Auteur: Alwood, gepost 12 maart 2010 om 22:56 – 42 Reacties

gewoon gewelddadig accelereren.


Een standaard BMW X5M of X6M trekt op niks. Plat gezegd, maar de SUV’s zijn ook wel erg simpel en teleurstellend. Mocht je van de gekkigheid niet weten waar je geld naartoe te dragen, dan kan je er natuurlijk wel voor de lol een bij nemen, met 725pk.

Koop er meteen een huis in een of andere woestijn bij, dan kan je er leuk mee in het zand spelen. Iets kleinere velgen zijn wel gewenst, zodat je de banden af kan laten lopen.

De 4.4 van BMW wordt door Nowack flink verbouwd. Zo is de inhoud vergroot naar 4.8 liter. Natuurlijk wordt de ECU geherverprogrammeerd, de luchtfilters worden aangepast en er komt een sportuitlaatje onder te hangen. De vermogensstap van 555pk naar 715pk heeft ook wat interne aanpassingen nodig. Zuigers, nokkenassen en cilinderkoppen krijgen allemaal een stevige make-over. Zo ver zijn Lumma en Hamann nog niet.

Naast het vermogen hebben de aanpassingen ook een hoger koppel tot gevolg. Bij 2600tpm komt er 845Nm vrij. Met al deze nieuw verworven kracht komt de topsnelheid van tjoener-SUV’tjes op 330km/u te liggen. Nieuwe sprinttijden worden nog niet genoemd. (via leblogauto.com)

Ook interessant!

  • G-Power GX6M bombardeert je netvlies
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Deze BMW X6 M laat 22 inch velgen klein lijken
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, tuning, x5m, x6m

Vorig bericht: « Lang leve de SM, Citroëns snoepje is 40 geworden
Volgend bericht: BMW 5 Serie Touring (F11) foto’s gelekt! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Yess zegt

    12 maart 2010 om 22:59

    Bruut hoorrr!

    Login om te reageren
  2. JDM__Wotevajjjj zegt

    12 maart 2010 om 23:00

    zalig, maar compleet nutteloos

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      12 maart 2010 om 23:01

      @JDM__Wotevajjjj:
      750 pk in een rs6 ook maar wel zo lekker.

      0 naar 100 in 3,5 seconden? mogelijk?

      Login om te reageren
  3. poeperman zegt

    12 maart 2010 om 23:07

    @jamesbond

    veel te zwaar om zo snel te accelereren

    Login om te reageren
  4. DePannekoek zegt

    12 maart 2010 om 23:09

    Waarom roept iedereen altijd ‘nutteloos’ , alsof je een auto koopt in die klasse voor ‘het nut’.

    Login om te reageren
  5. Shenkie zegt

    12 maart 2010 om 23:18

    Vooral hopen dat dat ‘sportuitlaatje’ een beter geluid zal geven dan de standaard X6- en X5M…
    Liever de X5 dan de X6 want die achterkant blijft erg lelijk.

    Login om te reageren
  6. W115 zegt

    12 maart 2010 om 23:33

    Leuk ding, al gaat mijn voorkeur toch naar de eerste generatie X5

    Login om te reageren
  7. spykerboy zegt

    12 maart 2010 om 23:34

    lekker lekker, ik vind wel vet maar wel onzinnig maja dat maakt het natuurlijk wel zo leuk ;)

    Login om te reageren
  8. fubar zegt

    12 maart 2010 om 23:56

    vind de x6 normaal niet zo mooi,maar zo in het rood begin ik m toch wel te waarderen

    Login om te reageren
  9. T16 zegt

    13 maart 2010 om 00:00

    162,5 pk per liter mede dankzij 2 turbo’s en 2 intercoolers. Alstublaft!

    Login om te reageren
  10. Vincegail zegt

    13 maart 2010 om 00:13

    330 km/h in een “terreinwagen”? Je moet maar durven! Liever in een auto die het zwaartepunt een meter lager heeft liggen!

    Login om te reageren
  11. RaKiM zegt

    13 maart 2010 om 00:16

    ze hebben de turbo’s toch ook wel vervangen door grotere

    Login om te reageren
  12. T16 zegt

    13 maart 2010 om 01:18

    Iets mindergul dus, slechts 149 pk de liter uit een opgeboorde 4,8 liter. Toch 18% meer pk’s per liter dan de standaard M 4,4 liter. Turbo’s zijn niet vervangen maar gemodificeerd. Hele draaiende gedeelte van het blok is vervangen. Resultaat is 25% meer koppel en 28,8% meer topvermogen uit slechts 9,1% meer slagvolume. Lekker blokje dus van Nowack.

    Nowack Motors has unveiled a new tuning package for the BMW X5/X6 M.

    Dubbed the N700 4.8, the package features a complete revamp of the 4.4-liter twin-turbo V8 engine. According to Nowack, customers simply need to “deliver a standard X5 M or X6 M” and they’ll “strip it back to a skeleton.”

    While this sounds like typical tuner hype, Nowack completely disassembles the standard engine (leaving only the external parts of the engine unchanged) so it can be bored and honed. Once completed, the company installs oversized pistons, a new crankshaft, high performance connecting rods, new valve pockets, larger intake valves, free-flow cylinder heads, and special valve springs.

    Elsewhere, Nowack modified the turbochargers, added high performance exhaust manifolds, installed motorsport catalytic converters, and reprogrammed the ECU module.

    Thanks to all these changes, the N700 produces 715 hp (533 kW / 725 PS) and torque of 845 Nm (623 lb-ft) of torque. This compares to the standard BMW X5/X6 M with 555 hp (414 kW / 563 PS) and 677 Nm (500 lb-ft) of torque.

    Login om te reageren
  13. Raptor zegt

    13 maart 2010 om 09:20

    “mee in het zand spelen” ? Ik durf te wedden dat hij na 10 meter vast zit. Dit is geen off-road auto. En om on-road dat vermogen te benutten is hij veel te hoog en te groot.

    Login om te reageren
  14. Sorcerer zegt

    13 maart 2010 om 10:11

    Zo te zien ook intercoolers links/rechts/midden erbij gestopt. Ook wel nodig als je zo veel gecomprimeerde lucht te koelen hebt :)

    Login om te reageren
  15. jack_abarth zegt

    13 maart 2010 om 10:49

    “geherverprogrammeerd” is dat een Nederlands woord?

    Verder wel dikke upgrade voor je motor.

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    13 maart 2010 om 11:07

    de x5/6m gaat vooral hard rechtuit maar qua wegligging is het vooral een zware suv. opvallend genoeg niemand die daarover zeurt, maar bij een cts-v of een corvette wel….. trieste sukkels met gebrek aan kennis die dat doen.

    Login om te reageren
  17. RickB zegt

    13 maart 2010 om 11:13

    Is dit een bedrijfstak van Novitec?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      13 maart 2010 om 11:16

      @RickB: het logo lijkt er inderdaad wel op…

      Login om te reageren
  18. Martijn zegt

    13 maart 2010 om 11:35

    @woody Dat is omdat een CTSV of corvette ook alleen dat kan maar geen terrein wagen is. Dat zal de reden zijn. Mensen verwachten dat een sportwagen of sedan beter een bocht om gaat dan een SUV

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      13 maart 2010 om 11:44

      @Martijn: de reden stond er al, trieste sukkels. De Infiniti ex is ook een suv maar wel aanzienlijk snelller dan de bmw m-suv en die Infiniti is niet eens een sportieve versie maar de comfortabele gewone uitvoering. Feit is dat dit vooral hard rechtuit gaat en je bij iedere bocht keihard moet remmen tenzij je graag wil zien hoe beperkt de off-road capaciteiten zijn…..

      Login om te reageren
      • rwd zegt

        13 maart 2010 om 14:02

        @w0o0dy: Hoe kunnen we jouw commentaar nu nog serieus nemen, je bent immers een BMW hater pur sang. Ik zie trouwens nooit een objectieve blog hier helaas.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          13 maart 2010 om 14:12

          @rwd: geen bmw hater maar ook geen fan. Ik reageer meestal op claims van fanboys die van geen kant kloppen. Daarnaast kun je gewoon online twee video’s vinden van dezelfde club die laat zien dat ik geen onzin schreef. De Infiniti ex is sneller dan de x5m door de slalom. Deal with it.

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            13 maart 2010 om 14:19

            @w0o0dy: …veel testen waarin BMW iets minder uit een test komt (skidpads etc..) zijn gemaakt door Amerikaanse journalisten. Het Europese journaille heeft veelal weer een andere mening. Het is ook een beetje ‘zoeken’ naar details (van beide kampen overigens!). Maar de X6M is – in tegenstelling tot de X5M – een ware killer op elk circuit tov andere SUF’jes.

            De Amerikaanse test waaruit bleek dat de CTS sneller was dan een M5 heeft mij tot op zekere hoogte overtuigd. Maar de Britse versie van deze test wijst weer een heel andere kant op; vanaf 160km/h is de CTS volledig ‘zoek’ ten opzichte van de M5 E60…zo zie je maar, waar je je oor te luister legt.

            Login om te reageren
      • Megakix zegt

        13 maart 2010 om 14:06

        @w0o0dy: niet helemaal met je eens, neig meer naar de mening van Martijn. De X6 is (zoals menig autojournalist heeft vastgesteld) een superieure bochtenkiller voor wat betreft een hoge-bus’achtige-auto (SUF). Maar jij hebt weer gelijk dat de CTS beter performed dan de M5 E60 op een circuit…hetgeen een ongekende prestatie is !

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          14 maart 2010 om 17:13

          @Megakix/rwd/Bukias: die 3 video’s laten in ieder geval zien dat de x5m in de slalomtest daadwerkelijk wordt afgetroefd door een andere Suv en dat de santa fe er dicht achter zit toont ook aan dat de x5m qua lichtvoetigheid het M-label eigenlijk niet waardig is. Dat is geen geklets van iemand die bmw zou haten maar een kritische noot van iemand die verder kijkt dan zijn neus lang is en zich niet blind staar op pk’s of een merkje op de neus of kont.

          Login om te reageren
      • Bukias zegt

        13 maart 2010 om 14:10

        @w0o0dy: De X5 en X6 hebben ver de beste wegligging die je in een suv kan krijgen. Je argument slaagt dus werkelijk op niets. Het is niet omdat 1 auto beter is dat de 2de auto zuigt op dat punt.Ohja, en heb je toevallig geen linkje naar iets dat bewijst dat je superieure infiniti beter is??

        Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    13 maart 2010 om 11:46

    sneller in de slalom (stukje tekst vergeten)

    Login om te reageren
  20. BananaFlip zegt

    13 maart 2010 om 13:09

    Ik zie er het nut niet van in een compleet overbodige auto sneller te maken.

    Login om te reageren
  21. cliff15 zegt

    13 maart 2010 om 13:19

    Ahhh.. Nowack. Lang niet meer iets van hun gehoord. Dit zal ook wel weer een rocket zijn net als die N500 van hun.( op basis van een m5)

    Login om te reageren
  22. Doekse zegt

    13 maart 2010 om 14:11

    de grootste BAGGER ooit!

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    13 maart 2010 om 14:22

    Zoek maar op edmunds insideline of motortrend. Een vd twee heeft die video’s. Via mijn telefoon is opzoeken en linkjes plakken nogal #@~#! dus nu ff niet, maybe later.

    Login om te reageren
  24. Jochempie zegt

    13 maart 2010 om 14:25

    Dit is een fijne kar. Een RS6 met dat vermogen is ook leuk, maar die auto is nog iets te praktisch om alleen maar useless and wonderful te zijn. Dus dan maar een X6M!

    Login om te reageren
  25. meneersander zegt

    13 maart 2010 om 20:15

    Is dit dan niet nu de snelste SUV te wereld?

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    13 maart 2010 om 22:30

    Video van Edmunds InsideLine
    Slalom X5m 63,5mph
    http://video-player.edmunds.com/services/player/bcpid1898242908?bctid=44027182001

    Video Edmunds InsideLine
    Slalom EX35 66mph
    http://video-player.edmunds.com/services/player/bcpid1898242908?bctid=38120469001

    Natuurlijk is de Ex35 niet een echte concurrent… maar wel een SUV en de auto legt het probleem van de X5m bloot: te zwaar en dus niet echt wendbaar en kun je dat dan wel echt sportief kunt noemen?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      13 maart 2010 om 22:35

      @w0o0dy: …

      http://www.youtube.com/watch?v=6uVCPRd11pI

      Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    13 maart 2010 om 22:56

    Zelfs een Santa Fe komt in de buurt van die slalom snelheid… iets boven de 61Mph
    http://www.youtube.com/watch?v=2Bueb-ewqm0

    Laten we wel wezen… op dat onderdeel stelt de X5m echt teleur. I mean a Hyundai?

    Login om te reageren
  28. Dimglor zegt

    14 maart 2010 om 13:22

    Kijk dit is mooie tjoening…
    Enkel nieuw setje velgen en een mooie update van de motor…
    Zo zien we het graag ;)

    Login om te reageren
  29. Timmie zegt

    14 maart 2010 om 14:04

    Kan iemand een goede reden geven waarom je zo’n wagen tunet?

    Login om te reageren
  30. *Junkreader* zegt

    14 maart 2010 om 15:21

    compleet nutteloos…maar wèl lekker… :-P

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    15 maart 2010 om 21:59

    Eerst een grote mond en roepen dat iemand onzin kletst en als dan uitkomt dat het geen onzin is, de boel doodzwijgen, net doen alsof er niets gebeurd is….. slappe hap.

    Login om te reageren
  32. Cantago zegt

    17 maart 2010 om 23:08

    0-100? Heel snel denk ik!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North