• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS6 Avant C7: nu helemaal officieel

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 december 2012 om 07:50 – 106 Reacties

Afbeelding Audi RS6 Avant C7: nu helemaal officieelAfbeelding Audi RS6 Avant C7: nu helemaal officieelAfbeelding Audi RS6 Avant C7: nu helemaal officieelAfbeelding Audi RS6 Avant C7: nu helemaal officieelAfbeelding Audi RS6 Avant C7: nu helemaal officieelAfbeelding Audi RS6 Avant C7: nu helemaal officieelAfbeelding Audi RS6 Avant C7: nu helemaal officieelAfbeelding Audi RS6 Avant C7: nu helemaal officieelAfbeelding Audi RS6 Avant C7: nu helemaal officieelAfbeelding Audi RS6 Avant C7: nu helemaal officieelAfbeelding Audi RS6 Avant C7: nu helemaal officieelAfbeelding Audi RS6 Avant C7: nu helemaal officieelAfbeelding Audi RS6 Avant C7: nu helemaal officieelAfbeelding Audi RS6 Avant C7: nu helemaal officieelAfbeelding Audi RS6 Avant C7: nu helemaal officieelAfbeelding Audi RS6 Avant C7: nu helemaal officieel

Audi RS6 Avant
Gisteravond lekte hij vlak voordat Audi dit wilde, maar nu hebben we alle officiële info van de rode krachtpatser uit Neckarsulm, precies op tijd voor Sinterklaas. Audi levert met de nieuwe RS6 een koppelbeest pur sang af (700 Nm), dat met 560 pk een heel klein stapje terug doet ten opzichte van zijn voorganger.

De Quattro-machine accelereert in 3,9 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u en de topsnelheid bedraagt 305 km/u. Dan moet je wel het duurste pakketje nemen, het Dynamic plus package. Neem je het Dynamic package, dan houdt de naald bij 280 op met klimmen (yay, marketing!), en standaard doet de RS6 natuurlijk een herenakkoord-fähige 250 km/u.

Als gezegd, ten opzichte van de vorige RS6 heeft deze Audi 20 pk minder. Is dat erg? Nee, hij heeft ook 2 cilinders en 1000 cc minder, en schijnt met slechts 9,8 l/ 100 km (mede dankzij cilinder-on-demand) maar liefst veer-tig (40) procent zuiniger te zijn dan zijn dorstige V10-voorganger. Daarnaast is de RS6 ongeveer 100 kg lichter geworden, wat betekent dat de pk/gewichtsverhouding gunstiger is geworden, en de power-Avant zonder passagiers nog iets verder onder de 2 ton duikt.

Audi RS6 interieur

De RS6 Avant meet 4.979 x 1.936 x 1.461 mm, en als de engineers net zo’n kunststukje hebben geleverd als bij de S8 (die dezelfde 3.993 cc grote V8 aan boord heeft) dan zweef je in de RS6 op nooit aflatende zeëen van koppel. 700 Newtonmeters tussen 1.750 en 5.500 tpm om precies te zijn, waarden waar een dieselblok trots op zou zijn. Het vermogen wordt in combinatie met een achttraps tiptronic (met de 8e versnelling als overdrive) naar de wielen gedirigeerd. In tegenstelling tot het platte hendeltje uit de S8 krijgt deze hier een golfbal-knop mee.

Standaard rolt de sterkste Audi uit het assortiment (die de R8 V10 Plus net van de troon stoot) op 20 inch lichtmetaal, optioneel is dit tot 21″ te vergroten. De standaard Xenon Plus-lampjes zijn te vervangen voor full LED’s, en eveneens optioneel zijn de 420 mm carbon keramische remmen, een stugge sportvering met stalen veren, dynamic steering, en een sportdifferentieël op de achteras.

Bevallen de Quattro-letters in de grille je niet? Dan zal het je als muziek in de oren klinken dat dit eveneens optioneel is.

RS6 met Quattro in de neus

Mocht je je afvragen waarom de redline zo laag lijkt op de foto’s: dit is afhankelijk van de temperaturen aan boord. Naarmate de Duitse Hulk zijn warmup heeft gedaan verschuiven de rode lampjes verder richting de 8.000 toerengrens. Het maximumvermogen wordt immers behaald tussen 5.700 – 6.700 tpm. In Q2 2013 komt de geweldenaar op de markt, dus we verwachten een introductie in Genève (maart 2013).

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Video: Politie achtervolgt Audi RS6 met twee lekke banden
  • Audi Q4 e-tron rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, cilinderuitschakeling, geneve-2013, rood, rs6

Vorig bericht: « Kijk uit voor glijden en glibberen [video]
Volgend bericht: Video: kleine knaap gaat los op Turkse BMW-meet »

Lees Interacties

Reacties

  1. B_Mulsane zegt

    5 december 2012 om 07:54

    Heerlijk! Die v8 gaat mij wel om krijgen!

    Login om te reageren
  2. flippert zegt

    5 december 2012 om 08:07

    Lichter? 40% minder verbruik? Dat wordt een 14%’s bijtellertje, yes!

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      5 december 2012 om 12:23

      @flippert: haha grappenmaker

      Login om te reageren
  3. Henkhenk zegt

    5 december 2012 om 08:12

    Zo zie je maar dat downsizen niet altijd een eng woord hoeft te zijn.

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      5 december 2012 om 08:36

      @Henkhenk: Ik had toch liever de V10 gehad, desalniettemin is 40% zuiniger toch wel een groot verschil.

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        5 december 2012 om 18:15

        @kickass: waarom heb je liever de v10 dan? Behalve om het internet na te praten kan ik geen goeie reden bedenken, sneller, zuiniger, krachtiger. Ik zeg doen!

        Login om te reageren
        • kickass zegt

          5 december 2012 om 21:53

          @Donstil: Geluid. ‘Nuff said.

          Login om te reageren
          • autobart zegt

            5 december 2012 om 23:10

            @kickass: http://www.youtube.com/watch?v=rSk2sx6TuFU

            Wat zei je ook alweer?

            Login om te reageren
            • kickass zegt

              6 december 2012 om 17:24

              @autobart: http://m.youtube.com/watch?feature=fvwrel&v=sPBIcvsyQJE

              Wat zei je ook alweer?

              Login om te reageren
            • kickass zegt

              6 december 2012 om 17:35

              @autobart: Oeps dat was de mobiele versie.
              http://www.youtube.com/watch?v=sPBIcvsyQJE
              Snap je wat ik bedoel? ;)

              Login om te reageren
              • autobart zegt

                6 december 2012 om 18:49

                @kickass: Nou ja, de V10 klinkt heerlijk, maar ik vind dat de V8 daar zeker niet voor onderdoet… Het is gewoon een totaal ander geluid.

  4. rodger zegt

    5 december 2012 om 08:16

    Winterklappers eronder, skibox op het dak en met 280 naar je wintersportgebied vlammen. Priceless

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      5 december 2012 om 08:20

      @rodger: prima winterbanden moet je dan hebben wil je er 280 op gaan rijden.

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        5 december 2012 om 08:29

        @Pordon: Om over die skibox nog maar te zwijgen…

        Login om te reageren
        • 911GT2 zegt

          5 december 2012 om 08:40

          @motoragent: ach als het op de agera kan…

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            5 december 2012 om 17:10

            @911GT2:
            Je wilt echt niet weten hoeveel lift zo’n schoonmoedersverblijf genereerd bij 280….

            Login om te reageren
            • bmwpowerm5 zegt

              5 december 2012 om 19:07

              @jrk68: valt mee heb een thule ski koffer van 8 jaar oud rij er op het gemak 250kmh mee dan zit je wel te bidden achter het stuur dat die 4 m6 boutjes het houden

              Login om te reageren
        • Pordon zegt

          5 december 2012 om 11:43

          @motoragent: Inderdaad mag toch eigenlijk wel hopen dat je die thuis kan laten met een RS6 Avant. Zo niet, dan heb je teveel spullen mee.

          Login om te reageren
  5. StijnB zegt

    5 december 2012 om 08:21

    Eindelijk een einde aan de pk-wedloop?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      5 december 2012 om 08:52

      @StijnB: Wellicht, maar alleen in de top. De lagere modellen (S3 bijv) krijgen wel nog meer pk’s tov hun voorganger, dus Audi brengt hun gamma dichter tot elkaar.

      Overigens vermoed ik dat deze motor eigenlijk meer vermogen levert, de S8 heeft op de rollenbank ook al laten zien ‘ondergewaardeerd’ te zijn.

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        5 december 2012 om 09:04

        @sir_smokalot:
        En vermoedelijk dan enkel aan de ‘sedantop’, (super)sportwagens zie ik ook nog wel even verder opbieden.

        Zou best kunnen, en vroeger overschatte Audi blijkbaar wel eens het vermogen van hun krachtigste bolides.

        Login om te reageren
    • flippert zegt

      5 december 2012 om 09:18

      @StijnB: hoezo ‘eindelijk’? Wat is daar mis mee dan?

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        5 december 2012 om 09:36

        @flippert:
        Op zich niets alhoewel het niet zaligmakend is. Die eindelijk sloeg eerder op de reeds lange duurtijd van de wedloop en de steeds grotere sprongen voorwaarts die werder gemaakt.

        Login om te reageren
  6. wimpster zegt

    5 december 2012 om 08:28

    Ik hoop dat dat quattro logo onderin de grille een optie is. Verder is dit keiharde porno!

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      5 december 2012 om 09:13

      @wimpster: Absoluut! Dat Quattro is me net iets te sjoniej

      Login om te reageren
  7. peterv zegt

    5 december 2012 om 08:34

    Als Mercedes Benz fan moet ik zeggen, mooie wagen!!!!

    Login om te reageren
  8. BJ zegt

    5 december 2012 om 08:35

    Wat een gaaf ding. Standaard 20″ is trouwens wel echt bizar…

    Login om te reageren
  9. spellingscontrole zegt

    5 december 2012 om 08:35

    3.9 seconden. Halleluja.

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      5 december 2012 om 08:37

      @spellingscontrole: Zal je hond leuk vinden in de achterbak.

      Login om te reageren
      • spellingscontrole zegt

        5 december 2012 om 18:49

        @kickass: ik heb mijn hond onlangs moeten laten inslapen :(

        Login om te reageren
  10. wimbers zegt

    5 december 2012 om 08:37

    downsizing, dat wordt natuurlijk een bijnagratis stukje audi met onze belastingregels in NL.

    Login om te reageren
  11. jordy14 zegt

    5 december 2012 om 08:37

    Wat een heerlijke bak met een prachtig interieur! Klasse audi

    Login om te reageren
  12. kickass zegt

    5 december 2012 om 08:37

    Ik ben nu al helemaal fan van deze auto! Erg gaaf ook die verschuivende redline.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      5 december 2012 om 09:30

      @kickass: de E39 van BMW had deze al in 1999…Vorsprung durch technik..tsja..

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        5 december 2012 om 10:10

        @Megakix: Net als de E46 M3 en de X54.6Is en 4.8Is.

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          5 december 2012 om 15:28

          @E34M5Touring: check !

          Login om te reageren
      • dheep zegt

        5 december 2012 om 10:56

        @Megakix: dont care wat bmw wel en niet had. Het gaat alleen maar om dit beest.

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          5 december 2012 om 15:29

          @dheep: ontnuchtering doet soms pijn…^^

          Login om te reageren
      • kickass zegt

        5 december 2012 om 16:24

        @Megakix: Ik zeg ook niet dat ik het bij de E39 niet gaaf vond.

        Login om te reageren
      • BMW330Ci zegt

        15 januari 2013 om 11:39

        @Megakix: BMW E60 540i heeft het ook gewoon

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          15 januari 2013 om 11:43

          @BMW330Ci: Een E60 is nooit als 540i geleverd. Denk dat je de 545i bedoelt.

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            15 januari 2013 om 11:46

            @E34M5Touring: Jawel :D

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              15 januari 2013 om 11:51

              @kaasboerin: HUH ken die hele motor niet. 306pk? Dacht dat ze de E39 540i motor meteen vervingen door de 45 motor uit de 6 serie. Nog nooit gezien, ook niet in een prijslijst.

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                15 januari 2013 om 12:00

                @E34M5Touring: Hij kwam ook wat later, 400cc minder inhoud, maar denk dat het misschien iets met uitstoot te maken heeft gehad..
                Moet je zeggen dat ik me er ook wel is in vergis als ik naar die dingen zit te kijken op trader.

              • E34M5Touring zegt

                15 januari 2013 om 12:25

                @kaasboerin: Nou, zo zie je maar. Weer wat geleerd. Dacht altijd dat ze begonnen met de 45 en die later vervingen door de 50i

        • E34M5Touring zegt

          15 januari 2013 om 14:14

          @BMW330Ci: Excuus, schijnt dat ik gewoon beter mijn mond kan houden :)

          Login om te reageren
          • BMW330Ci zegt

            18 januari 2013 om 20:55

            @E34M5Touring: Dit houdt ons scherp. Beetje niveau hier op autoblog kan geen kwaad ;)

            Login om te reageren
  13. MLTB zegt

    5 december 2012 om 08:42

    Jezus, dat ding is wel bruut vet geworden :D

    Login om te reageren
  14. dotternetta zegt

    5 december 2012 om 08:45

    Huh, deze was er toch 4 jaar geleden ook al? ;-)

    Login om te reageren
    • FelixF zegt

      5 december 2012 om 09:12

      @dotternetta: Haha, dat dacht ik inderdaad ook :D
      Ziet er nog steeds bruut uit though.

      Login om te reageren
  15. osmo zegt

    5 december 2012 om 08:46

    Het enige wat ik eraan zou veranderen is dat grote quattro logo laten weghalen :)

    Login om te reageren
  16. TDI-goeroe zegt

    5 december 2012 om 08:47

    als ik hem een heel jaar lang mocht testrijden, op de Nordschleife, of even een blokje om in het dorp, of er boodschappen mee mocht gaan doen in Zuid Frankrijk, of hier om de hoek, je hoort me niet klagen!
    wat een auto!!!!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      5 december 2012 om 17:15

      @TDI-goeroe:
      Zo’n hok wil je niet rijden op de Nordschleife….
      Bij de eerste bocht wordt je vernederd door de eerste de beste Megane RS en na 3 bochten staan je remmen in de fik….
      Leuk voor de autobahn maar op een citcuit heeft dit niks te zoeken….

      Login om te reageren
  17. aventadorsv zegt

    5 december 2012 om 08:48

    Heerlijk dit! Moet te verkopen zijn.

    Login om te reageren
  18. whoppie zegt

    5 december 2012 om 08:49

    Je zal het aan de rechterkant van de auto wel warmer krijgen dan aan de linker van de auto. Gezien de “perfecte” gelijke climate control

    Login om te reageren
  19. alassad zegt

    5 december 2012 om 09:14

    Ben benieuwd wat de prijs wordt. Zou me niets verbazen dat ze de voordelen van minder uitstoot in hun eigen zak steken. Of anders door veel te vragen voor opties die eigenlijk standaard horen te zijn op het topmodel.

    Login om te reageren
  20. Alpinaa zegt

    5 december 2012 om 09:19

    Mooie auto, maar door het ontzettend dikke uiterlijk lijken die audi’s vaak zo plomp.

    Login om te reageren
  21. Vreddy_B zegt

    5 december 2012 om 09:20

    Ik ben geen Audi fan. Maar dit is toch oprecht een gave auto!

    Wat prijs doet is niet zo belangrijk. Al gaat hij de helft kosten van het vorige model.. dan kan ik hem nog niet betalen.

    Login om te reageren
  22. dejviisz zegt

    5 december 2012 om 09:28

    Yeey Audi partner in crime .

    Weer een supersnelle en lichte vluchtauto gericht gemaakt voor criminelen

    Login om te reageren
  23. griffendahl zegt

    5 december 2012 om 09:38

    Ik hoopte even dat dat Quattro voorop een watermerk in de foto was, maar ’t zit op elke foto…

    Een van de weinige Audi’s van de laatste tijd die bij mij een wannahave gevoel oproept. Eindelijk zijn de RS details een keer een verbetering ipv een verslechtering.

    Login om te reageren
  24. fean zegt

    5 december 2012 om 09:44

    wa nou? van 580pk naar 560? Dat is nou niet wat ik verwachte van het flaggenschip.. eerder 600+.
    Ik las onlangs dat de M5 standaard 610-620 had ipv de opgegeven 560.. ik ben benieuwd wat deze RS6 opgeeft.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      5 december 2012 om 09:49

      @fean: Zet de RS6 C7 naast de C6 en de nieuwe versie komt er ongetwijfeld beter uit. Ook al heeft hij 20 pk’tjes minder. Maar waar gaat dat nog over bij aantallen ver boven de 500?

      Login om te reageren
    • motoragent zegt

      5 december 2012 om 09:56

      @fean: ‘vroegah’ hadden echte supercars nog maximaal 300 á 400 pk, en dat was méér dan genoeg om heel veel plezier te hebben. Een stationwagen met 600 pk vind ik al ronduit belachelijk, nergens voor nodig. Het wordt tijd dat het zoeken naar alsmaar méér en méér pk’s eens afgelopen is en de fabrikanten weer terug gaan naar waar het echt om draait; rijplezier. Helaas blijven er altijd types die alleen maar naar cijfertjes kijken (hij is toch een pak sneller van de vorige? Wat maken die -20pk dan in godsnaam uit?)

      Login om te reageren
    • popoff zegt

      5 december 2012 om 12:07

      @fean: Gewoon even langs Herr Mayer gaan (MTM) dan zit je rap boven die waardes

      Login om te reageren
  25. meneersander zegt

    5 december 2012 om 09:47

    Wat een machine!

    Login om te reageren
  26. moveyourmind zegt

    5 december 2012 om 09:51

    Wat een sublieme auto! Gewoon een stiekem monster met een topinterieur verpakt als een ingetogen stationwagen. Hiermee blaas je al die zeurpieten die Audi een veredelde Volkswagen vinden met het grootste gemak van de weg af.

    Login om te reageren
    • tweede_woning zegt

      5 december 2012 om 09:54

      @moveyourmind: een coureur zet deze auto na 1 ronde in de pits , hij wil nl. actie en levendigheid en handling , en dat is niet synoniem met pk’s.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        5 december 2012 om 10:53

        @Tweede Woning: En je punt is? Dat je voor een circuit een andere auto moet hebben? Dat vind ik een open deur.

        Login om te reageren
      • solmatje zegt

        5 december 2012 om 11:07

        @Tweede: de gemiddelde bestuurder van een RS6 zit niet op het circuit en wie is hier coureur? Dus je comment slaat nergens op! Het gaat over iemand van de weg blazen en dat gaat zeker lukken met deze wolf in schaapskleren..

        Login om te reageren
      • popoff zegt

        5 december 2012 om 12:08

        @Tweede Woning: Ben ik volledig met die coreurs eens. Maar voor dagelijks gebruik hoef ik dat niet. #doemijdezemaar

        Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        5 december 2012 om 23:07

        @Tweede: Deze auto is ook niet bedoeld voor op het circuit. Ik zou er wel van kunnen genieten als ik dit als daily drive zou hebben. Dan zou ik niet vaak meer op Autoblog zitten. Alleen zorgen dat het thuisfront de branstofrekeningen niet onder ogen krijgt :)

        Login om te reageren
    • motoragent zegt

      5 december 2012 om 09:58

      @moveyourmind: Als ik een auto moet aanwijzen die het woord ‘ingetogen’ goed omschrijft is het deze wel inderdaad… *proest*

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        5 december 2012 om 23:19

        @motoragent: *bloos* was even vergeten dat je in dit Calvinistische prutslandje nog geen milimeter boven het maaiveld uit moet steken. Was in mijn enthousiasme even teveel out of the box aan het denken.

        Login om te reageren
  27. Polo90 zegt

    5 december 2012 om 10:13

    Wat is ie ongelooflijk dik … lekkerste audi momenteel wat mij betreft!

    Login om te reageren
  28. Tommy2 zegt

    5 december 2012 om 10:30

    Extreem wrede bak! Zou hij vanavond op pakjesavond nog geleverd kunnen worden?

    Login om te reageren
  29. sven31 zegt

    5 december 2012 om 10:32

    Dik! Ook nog eens een halve tel sneller naar de 100 dan de M5.

    Login om te reageren
  30. Svda zegt

    5 december 2012 om 11:39

    Diegene die het net had over dat Audi de redline van BMW heeft, zullen we nu omdraaien wat BMW van Audi allemaal heeft?

    Maar heerlijke car is dit maar heb hem liever in blauw of ander fris kleurtje.Zal ongetwijfeld de M5 weer voorblijven( en nee het filmpje op M5board betreft om een gechipte M5 tegen de ”oude” Rs6 voordat mensen daarover beginnen)

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      5 december 2012 om 11:46

      @dahlback: En toch zou ik liever de BMW hebben, al was die voor 99% gejat, dan hebben ze met die 1% toch minstens gewoon lekker een RWD powersedan gemaakt… Ach stom, RWD is natuurlijk ook gejat…

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        5 december 2012 om 12:23

        @griffendahl: Als je aan het verdelen bent: doe mij de CLS shooting brake 63 AMG (wat een naam) maar dan :-)

        Login om te reageren
      • baasbas zegt

        5 december 2012 om 12:24

        @griffendahl:

        http://www.youtube.com/watch?v=7xgakhV3hEw&hd=1

        Login om te reageren
  31. bsxc2 zegt

    5 december 2012 om 11:52

    Ik vind hem teveel op zijn voorganger lijken, niets vernieuwends.
    1:10,4 geloof je het zelf! Zal wel onder de 1:4 uitkomen.

    Login om te reageren
  32. Pordon zegt

    5 december 2012 om 11:52

    ongetwijfeld een heerlijk kanon maar wat een lelijke stoelen zeg. Hoe mooi ‘afgewerkt’ een audi interieur er ook op het oog mag uitzien, zolang de knopjes allemaal rode verlichting hebben blijft het een ontzettende kermismobiel. Zeker op deze foto’s is het niet echt mijn smaak, erg donker en saai allemaal.

    Login om te reageren
  33. paulaner zegt

    5 december 2012 om 11:52

    Geweldig mooie wagen. Maar hij zal ongetwijfelt minder goed sturen dan de M5. Ook zal die gewichtsbesparing van 100 kilo grotendeels door de andere motor komen?

    Login om te reageren
  34. jeanclaude zegt

    5 december 2012 om 12:13

    Oei, alle Bmw fans (ik ook) riepen moord en brand, toen de nieuwe M5 0.1sec sneller op de 0-100 sprint was dan de vorige RS6, Nou verpulvert een AVANT de nieuwe M5 en hoor ik die fans niet.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      5 december 2012 om 12:18

      @jeanclaude: Er is 3.7sec neergezet met de M5, dus eerst maar eens kijken wat deze in ‘de realiteit’ doet. :)
      Desalniettemin verdomd snel natuurlijk, deze autobahn cruiser.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 december 2012 om 12:26

      @jeanclaude: quattro vriend, geef deze beul ook rwd en dan haalt hij die 3.9 van zijn lang zal ze leven niet.

      Login om te reageren
    • bempi zegt

      5 december 2012 om 12:58

      @jeanclaude:

      Wacht dan op de volgende M5 -_-‘

      Login om te reageren
  35. popoff zegt

    5 december 2012 om 12:14

    Een goed vervolg op de andere generaties RS6-en.
    En gelukkig geen ‘motor-geluid’ over de speakers zoals BMW dat doet. Maar dan ook de Audi had op alle 3 de generaties RS6-en al turbo’s staan en moeten hier waarschijnlijk minder aan wennen dan BMW. Maakt de BMW toch meer ‘nep’ ook al is het verder een even heerlijk auto zo’n M5.
    Zou ik in de luxe positie zijn om ziets aan te schaffen (oudejaarsloterij ???) Ging ik toch voor deze RS6, maar dan wel in dat prachtige RS blauw. Kan eindelijk m’n RS4 (B7)wat rust meer krijgen.

    Login om te reageren
  36. norge zegt

    5 december 2012 om 12:34

    Ik hoor het woordje optie al tig keer vallen…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 december 2012 om 13:08

      @norge: ik zou de optie witte dakhemel nemen. Dit zwart mag dan wel “sportief” zijn maar ik vind het er niet uitzien.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        5 december 2012 om 23:14

        @mashell: Moet je daar ook een trekhaak bijnemen?

        Login om te reageren
  37. Cantago zegt

    5 december 2012 om 14:14

    Minder mooi van binnen, minder mooi van buiten, minder vermogen?! Minder cilinders, minder motorinhoud en de topsnelheid is ook al niks meer. Lijkt me dus op veel belangrijke vlakken een mindere auto dan de vorige RS6. Maar ik wil graag eens in beide rijden om tot een goede conclusie te komen.

    Login om te reageren
  38. damster zegt

    5 december 2012 om 14:24

    Wat een lelijk hok! Dit ziet er niet uit. Herdefinitie van een roodgeverfde kartonnen doos. Motor is jammie jammie, maar de rest ziet er uit als een inspiratieloos -met een lineaal angstvallig ontworpen- geheel. En dan die strookjes zilverkleurige meuk om de onderkant te accentueren; kom op gasten, kunnen jullie niets beters? Verder, de symmetrie is er niet, kijk maar naar de foto van de achterkant; loopt van smal boven naar breed beneden op een niet logische manier. Verkeerde rims, moeten enkelspakige-alloys met minimaal 10 spaken onder. Simplistische LEDs achter, man, man….Audi trek eens blik esthetiek open, de godver en offer niet alles op aan de rechte designlijn. Wat mij betreft doen we meteen al de FL MY2013 in productie.

    damster

    Login om te reageren
  39. schellekens006 zegt

    5 december 2012 om 15:02

    Nieuwe trend we gaan alle auto’s weer minder pk’s geven maar maken hem wel lichter… Maar wat een kanon, mooi hoor. M5 vind ik nog net wat gaver maar deze komt zeker op nummer 2.

    Login om te reageren
  40. stasz zegt

    5 december 2012 om 15:11

    Wauw wat een plaatje!
    Alleen waarom monteert Audi nu op de RS modellen die nepuitlaten in de bumper!
    Op de foto duidelijk te zien bij de nieuwe RS4:
    http://s1.aecdn.com/images/news/gallery/geneva-2012-audi-rs4-avant-live-photos_12.jpg

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      5 december 2012 om 17:56

      @stasz: Wat jij bedoeld zijn de sierstukken, de uitlaten zijn gewoon 2x dubbel.

      Login om te reageren
  41. 4x4wheels zegt

    5 december 2012 om 15:41

    @Damster,

    Kan jij het beter dan? Ik zou zeggen, laat je creativiteit zien ;)

    Login om te reageren
  42. Homer55 zegt

    5 december 2012 om 15:42

    Toch wel een forse auto hoor..

    Login om te reageren
  43. agera zegt

    5 december 2012 om 18:34

    Zwart of blauw die ook goed stond bij het vorige model en dan is die voor mij helemaal af.
    Audi maakt gewoon de mooiste stations, stations bij Audi zijn mooier dan de sedans.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      5 december 2012 om 18:55

      @agera:
      Als ik jou was zou ik Pon voor elke propaganda reactie laten betalen….
      Misschien dat je dan, als je later groot bent jij je nattedroom kan waarmaken….

      Login om te reageren
      • popoff zegt

        6 december 2012 om 08:19

        @jrk68: Misschien kan jij hetzelfde bewerkstelligen bij de concurentie van PON/VAG. Dan loop jij veel sneller binnen dan agera. D’r is werkelijk niet één topic waar jij geen anti-VAG commentaar achterlaat. Word je daar zelf nou niet moe van ? Ik blijf erbij een Narcistisch mid-life crisisje.

        Login om te reageren
  44. azuli zegt

    5 december 2012 om 18:48

    Wat een verschrikkelijk lomp stuk plaatwerk weer van Audi. Die achterkant en vooral van de zijkant. Bah!

    Nou ja smaken verschillen.

    Login om te reageren
  45. stasz zegt

    5 december 2012 om 19:27

    Ja tommmy2 je kunt ze ook sierstukken noemen, maar snap niet waarom dit moet op auto’s van een ton plus.

    Login om te reageren
  46. MAB zegt

    5 december 2012 om 19:54

    Mijn droom wagen..

    Login om te reageren
  47. TDI-goeroe zegt

    5 december 2012 om 23:17

    Dan heb je helemaal geen wensen meer en komt Audi met de nieuwe RS6…nou zet um hier maar neer dan!

    Login om te reageren
  48. grandmasterb zegt

    11 december 2012 om 11:02

    Te dure vertegenwoordigersauto met snelle motor. Koop liever de gewone stationcar en voor de rest van het geld een fraaie sportwagen, daar heb je veel meer plezier aan en het oogt ook veel beter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North