• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nu ook met je Aston Martin DBS langs EDO

Auteur: Alwood, gepost 5 maart 2010 om 18:05 – 27 Reacties

Afbeelding Nu ook met je Aston Martin DBS langs EDOAfbeelding Nu ook met je Aston Martin DBS langs EDOAfbeelding Nu ook met je Aston Martin DBS langs EDOAfbeelding Nu ook met je Aston Martin DBS langs EDOAfbeelding Nu ook met je Aston Martin DBS langs EDOAfbeelding Nu ook met je Aston Martin DBS langs EDOAfbeelding Nu ook met je Aston Martin DBS langs EDOAfbeelding Nu ook met je Aston Martin DBS langs EDOAfbeelding Nu ook met je Aston Martin DBS langs EDOAfbeelding Nu ook met je Aston Martin DBS langs EDOAfbeelding Nu ook met je Aston Martin DBS langs EDOAfbeelding Nu ook met je Aston Martin DBS langs EDO

Black on Black porno
Aston Martin’s staan nooit helemaal achteraan als het vermogen uitgedeeld wordt, maar het houdt ook niet over. Er zit een grote V12 in, maar die levert zelfs in de DBS amper meer dan 500pk. Edo competition to the rescue!

De standaard Aston Martin DBS haalt uit de 6.0 V12 slechts 517pk (@6500tpm) en 570Nm (@5750tpm). Door de toepassing van een nieuw uitlaatsysteem, nieuwe luchtfilters, katalysatoren en een ecu-aanpassing heeft Edo het vermogen opgekrikt naar 550pk. Het vermogen komt bij iets hogere toeren vrij, namelijk 6800tpm, maar het koppel van 600Nm is al bij 5500tpm beschikbaar. Zoals het hoort bij een veredelaar zou de DBS na deze kuur dus ook soepeler moeten rijden.

Na de krachtkuur heeft de 1580kg DBS nog maar 4.1 (ipv 4.3) seconden nodig voor de sprint naar 100km/u. De topsnelheid is toegenomen tot boven de 320km/u, voorheen bleef de Aston ergens vlak boven de 300 steken. Om de nieuw verkregen paarden veilig te beteugelen zijn er ook aangepaste veren, dempers en remmen beschikbaar. Op de vooras levert Edo zelfs schijven met een diameter van 405mm.

Ook interessant!

  • Aston Martin schrapt Superleggera
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, dbs, edo-competition, tuning

Vorig bericht: « Hoeveel auto’s heb jij in 2050?
Volgend bericht: Een 480 pk V8 in de BMW Z4 kan dus wel »

Lees Interacties

Reacties

  1. RubenS zegt

    5 maart 2010 om 18:09

    en het uiterlijk is nog redelijk bescheiden gehouden, best zeldzaam in deze groep auto’s…:D

    Login om te reageren
  2. integralechubasco zegt

    5 maart 2010 om 18:10

    deze upgrade heeft ie wel nodig, wilt ie een beetje meekomen met het huidig snel werk. …kan het niet hebben als een rs5 maar niet uit je spiegel wil verdwijnen.

    Login om te reageren
  3. Jesper zegt

    5 maart 2010 om 18:10

    Tuning zoals het hoort!! Zelfs geen uiterlijke opsmuk, slechts wat onzichtbare puntjes fijngeslepen. Kijken we even mee Aston Martin? :)

    Login om te reageren
  4. Rik3 zegt

    5 maart 2010 om 18:10

    Oehhh, deze is gruwelijk

    Login om te reageren
  5. nickdenbakker zegt

    5 maart 2010 om 18:15

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  6. racerx zegt

    5 maart 2010 om 18:18

    Van EDO had ik verwacht dat ze het complete motorblok uit elkaar zouden schroeven en verbeteren i.p.v. een filtertje en een chip. Jammer.

    Login om te reageren
  7. nickdenbakker zegt

    5 maart 2010 om 18:20

    lijkt me alleen een beetje raar dat je met 33pk meer meteen 20 km/h meer kan!?

    Login om te reageren
  8. Reinbergen zegt

    5 maart 2010 om 18:22

    Ik zag m gister rijden in Eindhoven, prachtauto!

    Login om te reageren
  9. spaak zegt

    5 maart 2010 om 18:26

    Driedelige bicolor 21 inch velgen met teveel boutjes en opschrift “edo” gaat mij toch net iets te ver.

    Login om te reageren
  10. kane_sting zegt

    5 maart 2010 om 18:37

    Een woord: WOW

    Nu even serieus: Wat een auto zeg! Gewoon al standaard vind ik het een van de parels op de weg. Misschien in een matte kleur (grijs tint) zou hem goed staan:D Dat wordt SMULLEN!

    Login om te reageren
  11. Professor zegt

    5 maart 2010 om 18:40

    Waarom zijn de interieur fotos van een DB9 ???

    Login om te reageren
  12. DIPSHIT zegt

    5 maart 2010 om 18:43

    blijf met je handen van men DBS af, vuile kuthoer!

    Login om te reageren
  13. Something zegt

    5 maart 2010 om 18:52

    Een DBS zoals het hoort te zijn zwart op zwart :)

    Login om te reageren
  14. Ruben00 zegt

    5 maart 2010 om 18:56

    517 pk en 570 nM is niet niks maar uit een dikke V12…

    Login om te reageren
  15. BananaFlip zegt

    5 maart 2010 om 18:58

    Dit is weer een mooi voorbeeld van wat de Aston-fans gedramatiseerd noemen “heiligschennis”.

    Login om te reageren
  16. AudiQuatro zegt

    5 maart 2010 om 19:02

    nah die velgen hoeven niet. En volgend jaar is Aston met de One 77 alles weer de baas

    Login om te reageren
  17. Floc zegt

    5 maart 2010 om 19:16

    Gewoon het uiterlijk laten van de auto want de auto is al mooi genoeg en alleen een motorische upgrade met goed gekozen velgen eronder zo hoort het! EDO snapt teminste wel hoe het moet helaas zijn zij een van de weinige :(

    Login om te reageren
  18. Vanquish zegt

    5 maart 2010 om 19:26

    Zetten ze er toch weer van die achterlijke velgen onder :(

    Login om te reageren
  19. Hupke zegt

    5 maart 2010 om 20:58

    Ketters, verdomde ketters

    Login om te reageren
  20. Bo1972 zegt

    5 maart 2010 om 21:47

    Volgnes mij zijn de msnen vam de site niet echt scherp. Of hebben ze van een DB een DBs gemaakt. Interieur is 100% zeker niet van een DBS……..in zwart is deze auto aanzienlijk minder indrukwekkend dan in zilver of wit. Ook de zwarte velgen maken van deze stijlvolle auto een Sjonnie de Boer auto.

    Login om te reageren
  21. laulau zegt

    5 maart 2010 om 22:31

    de nieuwe knight rider??

    Login om te reageren
  22. kim zegt

    6 maart 2010 om 09:15

    Wouw heel erg mooi.

    Login om te reageren
  23. Dimglor zegt

    6 maart 2010 om 13:35

    Zo moeten deze wagens getuned worden..
    Bescheiden tuning met mooie velgjes eronder….

    Login om te reageren
  24. Spiderman zegt

    6 maart 2010 om 19:14

    Heiligschennis, inderdaad. Een gentleman heeft meer dan genoeg aan de 517 pk uit zijn ´normale´ DBS, uitgevoerd in ingetogen zwart, donkerblauw, zilver of donkergrijs. Passend bij het maatpak en met de zekerheid van meer dan voldoende vermogen voor een snelle rit door Europa (vakantiehuis in Italië, chalet in Zwitserland). Wegwezen met die opvoersets en die foute wielen!

    Login om te reageren
  25. PeugeotGTI zegt

    7 maart 2010 om 22:36

    Ja
    Gruwelijk
    Een cursus “fatsoenlijk tunen voor beginners”
    Zo moet het

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    13 maart 2010 om 20:25

    Maar de uiterlijke tuning is niks, die mag achterwege blijven van me!

    Login om te reageren
  27. lambo4all zegt

    26 maart 2010 om 18:36

    schafen aan perfectie is moeilijk, maar bij EDO kunnen ze het wel!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North