• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een 480 pk V8 in de BMW Z4 kan dus wel

Auteur: Alwood, gepost 5 maart 2010 om 18:59 – 28 Reacties

Afbeelding Een 480 pk V8 in de BMW Z4 kan dus welAfbeelding Een 480 pk V8 in de BMW Z4 kan dus welAfbeelding Een 480 pk V8 in de BMW Z4 kan dus welAfbeelding Een 480 pk V8 in de BMW Z4 kan dus welAfbeelding Een 480 pk V8 in de BMW Z4 kan dus welAfbeelding Een 480 pk V8 in de BMW Z4 kan dus welAfbeelding Een 480 pk V8 in de BMW Z4 kan dus welAfbeelding Een 480 pk V8 in de BMW Z4 kan dus wel

BMW Z4 met V8 powerrr
Op de openbare weg is de BMW Z4 sDrive35is voorlopig nog de snelste, maar dat kan veranderen. BMW laat met haar nieuwe GT3-racer zien dat de Z4 tot veel meer in staat is, meer cilinders vooral.

De technische details zagen we een tijdje terug al langs komen. De V8 die uit de M3 afkomstig is, wordt voor de GT3 flink opgepept. Zonder extra volume perst het blok er nu 480pk uit. De achtcilinder heeft een inhoud van 4 liter. Een M3 GTS haalt uit zijn 4.4 liter variant van dezelfde motor maar 456pk. Natuurlijk hoeft de GT3 niet zo lang heel te blijven als een productie-BMW, voor een kleine 3 euroton verwacht je wel een sterke machine. We zullen de Z4 GT3 ongetwijfeld terugzien op de Grüne Hölle, voor de ultieme duurzaamheidstest.

Op een straatversie is het dus nog even wachten. Eerst moeten de M3 GTS‘en nog even worden afgeleverd, daarna krijgt de Z4 zijn ultieme raceversie voor de straat.

Ook interessant!

  • BMW M4 GT3 speelt buiten zonder camouflage
  • BMW M4 GT3 laat definitief zijn gezicht zien
  • BMW iX M60
    BMW iX M60: is 619 pk té gek?!
  • BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift
    BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, GT3, Racing, z4

Vorig bericht: « Nu ook met je Aston Martin DBS langs EDO
Volgend bericht: Accijns op E85 brandstof volgende maand 27% omlaag »

Lees Interacties

Reacties

  1. JamesBond007 zegt

    5 maart 2010 om 19:02

    … Hij is vet, maar de vorige z4 was gewoon veel mooier.

    Login om te reageren
  2. Alpinaa zegt

    5 maart 2010 om 19:02

    Wat een mooie machine!! Deze gaat het zeker goet doen in de 24 uur van de Nordschleife.

    Login om te reageren
  3. Freude_am_Fahren zegt

    5 maart 2010 om 19:02

    woooooooooooooow

    Login om te reageren
  4. Freude_am_Fahren zegt

    5 maart 2010 om 19:02

    wat is gij lekker!

    Login om te reageren
  5. vale46 zegt

    5 maart 2010 om 19:05

    Ik kijk uit naar de straatversie!
    Echt een geil bakje, klein maar pittig!
    Een van mijn favorieten!

    btw: kijk eens naar de achterkant van de voorspatborden(die er niet is) daaraan kan je zien hoeveel deze auto verbreed is!

    Login om te reageren
  6. BananaFlip zegt

    5 maart 2010 om 19:09

    Dat ziet er echt heel erg lekker uit! Nou hoop ik alleen één ding en dat is dat BMW niet de spoiler wat verkleint en ‘m dan als straatversie verkoopt. Dat mag namelijk niet volgens Banana’s wetboek.

    Login om te reageren
  7. bram zegt

    5 maart 2010 om 19:11

    filmpje! plsssss??? ik wil dat geluid horen!

    Login om te reageren
  8. Floc zegt

    5 maart 2010 om 19:13

    Prachtig echt een mooie auto bijna net zo mooi als de 3serie GT2.

    Login om te reageren
  9. killioq zegt

    5 maart 2010 om 19:13

    vorige die op de coupe was gebaseerd, was drie duizend keer o mooi. deze heeft de verkeerde achterkant.

    Login om te reageren
  10. Pieter_Aertgeerts zegt

    5 maart 2010 om 19:17

    Knap ding, maar ik kijk vooral uit naar de productie/consumenten versie. Want met de GT3 op de markt, hebben ze wel wat klaar te stomen.

    Login om te reageren
  11. Maarten SLR zegt

    5 maart 2010 om 19:18

    Straatlegaal maken en dan pappie lief aankijken…

    Login om te reageren
  12. Roel zegt

    5 maart 2010 om 19:21

    ok over smaak valt dan niet te twisten, maar ik denk dat iedereen het er mee eens is dat deze vele malen mooier is als de oude

    Login om te reageren
  13. Timmie zegt

    5 maart 2010 om 19:43

    Ja, geen wonder dat een V8 nu wel past… Het spoor is op ’t zicht met 20 cm toegenomen!

    Login om te reageren
  14. spykerboy zegt

    5 maart 2010 om 20:19

    zal die nogsteeds cabrio zijn? aangezien ze toch geen coupe gingen leveren? :P verder wel vet zo’n dikke motor dr in natuurlijk

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      5 maart 2010 om 21:33

      @spykerboy: Foto’s kunnen soms erg verhelderend werken.

      Login om te reageren
  15. Einser zegt

    5 maart 2010 om 20:35

    JamesBond007 heeft gelijk; de vorige was mooier. Puurder. Krachtiger. De huidige Z4 is te overstyled. Een roadster voor dameskappers.
    Deze raceuitvoering is overigens wél gaaf!

    Login om te reageren
  16. savipe zegt

    5 maart 2010 om 20:51

    het kwijl loopt van de bureau, damn wat een vet ding!

    Login om te reageren
  17. porsche911turbo2 zegt

    5 maart 2010 om 21:14

    woestt!!

    Login om te reageren
  18. fffbbb zegt

    5 maart 2010 om 22:21

    Dit is gewoon echt te extreem.. Genieten! =)

    Login om te reageren
  19. laulau zegt

    5 maart 2010 om 22:30

    idd! lekker wachten op de straatversie ook al ben ik geen fan van bmw

    Login om te reageren
  20. Megakix zegt

    6 maart 2010 om 09:17

    Ten opzichte van de normsle Z4 blijf ik zondermeer fan van de Alpina Roadster S..Met name de meer geprononceerde achterkant is veel bruter. Maar deze raceversie is übergeil, dus me dunkt en rommel er een paar straatversies van de fabriek uit ! ;-)

    Login om te reageren
  21. Dimglor zegt

    6 maart 2010 om 13:53

    Leuke wagen, maar wat een spoiler…
    Sjonnie alert ;)

    Login om te reageren
  22. Nijntje_ zegt

    6 maart 2010 om 14:12

    How How, UBER vet ding!

    Login om te reageren
  23. willie zegt

    6 maart 2010 om 14:50

    weer een bewijs dat je van deze z4 niks kunt maken dat er een béétje toonbaar uit ziet. de lelijkheid zit dit model gewoon in de genen.

    Login om te reageren
  24. rwd zegt

    6 maart 2010 om 18:42

    Deze nieuwe Z4 is echt 100 keer mooier dan de vorige. Manlijker en absoluut minder gay. Hier kan een echte kerel wel in gezien worden.

    Login om te reageren
  25. Bakpouwww zegt

    6 maart 2010 om 23:30

    en ook goed nieuws voor alle forza 3 spelers/fans onder ons. de nieuwe Z4 uit 2010 zit in de volgende carpack
    en die staat op 9 mei te koop op marketplace
    voor 400 microsoft points

    Login om te reageren
  26. hans328i zegt

    7 maart 2010 om 12:28

    GTR3 homologatie en dan “het spoor met 20 cm vergroten want dan past die V8 er wel in” = zo maar iets roepen.

    Login om te reageren
  27. Cantago zegt

    13 maart 2010 om 20:26

    Spoiler er af en dan is hij helemaal goed!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North