Nu ook voor jouw auto beschikbaar, zwarte remschijven

Auteur: , 62 Reacties

Want zwarte remschijven zijn gaaf. Daar remt je auto veel harder door!

Kickuh

Althans, dat is wat fabrikant Hella Pagid ons wil doen laten geloven. Ze bieden namelijk zwarte schijven aan voor iedere auto. Naar eigen zeggen zijn ze de eerste fabrikant die de zwarte schijven ‘after market’ leveren. En het is alleen maar hosanna:

Voor veel autofabrikanten zijn zwarte high-carbon remschijven nu al standaard. Deze remschijven hebben een aanzienlijk hoger koolstofpercentage en zijn daardoor beter bestand tegen zware belasting. Daarnaast maken de exclusieve look en de unieke zwarte lak dit gamma bij uitstek geschikt voor de hoogste eisen. Hella Pagid heeft deze trend al opgemerkt en speelt hier razendsnel op in door de highcarbon remschijven met OE-kwaliteit ook in de vrije onderdelenhandel aan te bieden. De high-carbon remschijven creëren dankzij de zwarte coating een uiterst aantrekkelijk visueel effect, vooral bij open velgen.

Ja, maar wacht! Er is meer!

Door de coating zijn bepaalde delen bovendien beschermd tegen corrosie en reinigingsmiddelen, zodat de unieke look ook na een langere periode van gebruik nog zichtbaar is. Door de betere warmtegeleiding van het high-carbon materiaal wordt de vervorming van de remschijf ook gereduceerd. Het resultaat: minder trillingen, een rustiger remproces en reductie van remgeluiden, ook in extreme situaties. De coating van de remschijven bestaat uit een speciale lak op waterbasis, die absoluut onschadelijk is voor het milieu. Door de zwarte coating hoeft er ook geen olielaag verwijderd te worden, wat een snelle montage mogelijk maakt.

Nadat ik het bericht heb gelezen, ben ik meteen op de fiets gesprongen om een setje van deze remmen te halen. Want ze zijn op alle fronten beter dan mijn ouwe remmen!!1!1! Nu kan ik weer veilig én visueel aantrekkelijk door het verkeer! Wat ze kosten, dat is niet bekend. Maar dat maakt niet uit, want iedere cent is goed besteed aan dit product.

En nu even serieus. Hartstikke leuk natuurlijk zo’n nieuwe trend, maar ik vraag me af of de schijven, naast de looks, nog iets extra’s bieden. Ga je er ook beter door remmen, of denken mensen die deze schijven kopen dat alleen maar? En zijn ze dus eigenlijk hartstikke gevaarlijk omdat mensen misplaatst vertrouwen in het product krijgen? Gaan ze ook net zo lang mee als échte carbon-schijven? En wat kosten ze? Vast minder dan bij een Porsche 918 Spyder



62 reacties

Ziet er wel leuk uit met een zwarte velg
@wildewesten: de wielen krijgen hiervoor een beetje ‘de reserve wiel’ look.
@wildewesten: zwart op zwart is niet mooi.
@nederland1994: Wel. Denk aan “all black” ;-)
@parasite888: net als het AZC hier om de hoek zeker?😅😅
@nederland1994: ik heb het sowieso niet zo op zwart.
Krijg je die zwarte kat erbij?!
@monsieurleloure: dan koop ik ze niet!
@monsieurleloure: en de zak ook
“Daarnaast maken de exclusieve look en de unieke zwarte lak dit gamma bij uitstek geschikt voor de hoogste eisen.”

Lak? WTF? Die zit er na de eerste paar keer remmen toch zeker niet meer op?
@tweetyv6: dacht ik ook, bovendien bestaan er al zwarte schijven. Next.
@jzaero: Ik had op mijn E46 ook al zwart gelakte schijven, maar dan van EBC. Het klopt dat je remvlak na een of twee keer remmen weg is. Maar op de rest van de schijven blijft het gewoon zitten, en dat stukje waar je op remt heeft doorgaans de neiging toch al niet al te lang vies te blijven…
Staat er nou echt, dat het zwart ‘m in de coating zit!?
Ik weet niet hoe het met jullie remmen zit, maar ik laat ze er zó lang op zitten dat het staal zelf meetbaar dunner wordt. Knappe coating die het tot die tijd volhoudt…
Dit kan echt jongens, vanaf vrijdag kan je ze bestellen.
@escort77: Haha, zo’n vermoeden heb ik ook ja
Is na 2 x remmen de verf niet gewoon weg?
Verkopen ze ook rode schijven?
Betere uitvinding dan AMG M of RS logo,s ..
Nuttiger dan spoilers ..
Mooier dan booskijkers ..

En die worden ook aan de lopende band verkocht ..
De remschijven die onder mijn auto zitten waren ook zwart toen ik ze monteerde. Op het contactvlak van de remblokken is de zwarte coating weggesleten maar op de rest van de schijven zit het nog. Werkt prima tegen roest. Ook zat er op mijn remschijven geen olie, tot zo ver niks nieuws dus.

Het grote verschil zit ‘m in het feit dat mijn schijven van gewoon materiaal gemaakt zijn in plaats van dat dure spul. En ze remmen prima, al heb ik ze wel lichtjes krom gekregen dus het is tijd voor een upgrade. Deze “nieuwe” schijven zullen vast wat minder snel krom gaan, gok ik.
@ej20g: geeft die zwarte meuk niet nog meer zichtbare remstof af zodat je straks helemaal elke dag je velgen staat te schrobben?
@sr20det: na een keer of 5 remmen was de coating er compleet vanaf, daarna heb je er geen last meer van. De coating zit nog wel op de delen die nergens contact mee maken.

Het scheelt ook dat mijn remblokken sowieso al best wat remstof afgeven, dus ben vieze velgen wel gewend.
Black brake discs matter!
@hollandsemarokkaan:

Omdat ze de vooruitgang stagneren ??
Mooie schone velgen in combinatie met mooie geperforeerde remschijven en mooie remklauwen vind ik er juist erg strak uitzien. Dit vind ik er eerder vies uitzien, alsof ze onder een laag remstof van 3 jaar zitten.
Er is niks mis met een degelijke remschijf die je kunt zien. Bovendien vind ik metalen remschijven een stuk beter uitzien dat die carbon exemplaren. Deze zwarte schijven vind ik dus niks toevoegen, laat staan dat ze er bij elke keer remmen er niet mooier op worden. In plaats van remstof op je velg krijg je er ook nog verf bij.
Ik zou ze kopen…
@henkhupelschoten:

Ik ook .. 15 euro meer vind ik het wel waard ..
Is bedoeld om roest tegen te gaan op plekken waar de remblokken juist niet komen.
Was in de aftermarket al een optie, en pagid stapt er nu ook in.
Volgens mij is de schrijver van dit artikel in een 1 april grap gelopen. Dat is eigenlijk nog grappiger dan wat de fabrikant schrijft
Te koop vanaf vrijdag denk ik.
Ho ho… ‘high carbon steel’ is iets heul anders dan carbon (composiet) remschijven. Het heeft zelfs eigenlijk geen reet met elkaar te maken kwa materiaal, behalven dat beiden het woordje carbon bevatten (carbon als ik koolstof, niet carbon fibre…). De ene is staal, net als al onze remmen, alleen met een paar procent meer koolstof in het ijzer. Iets harder staal, maar toch staal. De andere is een ceramic composite: een keramisch materiaal (net als je WC pot zeg maar) alleen dan loeihard, super bestand tegen hitte en veel lichter dan staal.
Komen ze ok in roze?
@norge: Voor jou wel. ;)
Doe mij maar een setje
Mooi zwart verflaagje dat jarenlang blijft zitten.Vooral niet gaan rijden dan of in elk geval de remmen niet gebruiken.Zo’n opgespoten laagje is na 1 keer remmen weg.Denk zelfs dat het slechter remt de eerste keer.Door de zwarte coating hoeft er ook geen olielaag verwijderd te worden? Olie op de remschijven? Dat remt dus niet,slimmerikken.
@Alfarobert:

Hella .. Die toko bestaat al sinds 1899 ..
Heb er nog nooit slechte verhalen over vernomen ..

Verdict .. Dit is geen troep ..
@lincoln: Niet?

Hella gaat op Automotive gebied van heel veel klein materiaal (geen OEM serie productie) totaal de mist in.
Inkopen bij je concurrent met een duur betaalde stempel van je eigen logo erop tegen een dubbele marktwaarde wegzetten…
Hoezo “kwaliteit” is ineens een marketing-term?
@Alfarobert: nooit “blank” staal in je handen gehad? Hier zit een anti-corrosie laag overheen die voor het eerste gebruik even netjes ontvet moet worden.
@jpoers: remmenreiniger is er zo ongeveer speciaal voor in de handel,.. Maar dat heeft alfarobert vast ook nog nooit gezien.
@Alfarobert:

Alle nieuwe remschijven zitten onder de olie. Anders liggen ze allemaal te roesten op de plank.
Maar bij de garage wordt dat netjes even ontvet voor (of net na) montage.

Anders remt het in het begin inderdaad heel slecht
@timberleek: niet allemaal hoor. Er zijn er ook met een grijze coating die er af gaat na een paar keer remmen.
‘High-carbon’ wat is dit voor marketing gezeik
hebben ze ze ook in het rood? en dan graag met groene remklauwen, en zwarte veel spaaks wielen.
@gwnbmw: Ik ruik een mede-024-inwoner… ;)
@e1000bmw523i: nope…
@gwnbmw: was m’n eerste gedachte bij de combi groen, rood en zwart… ;)
Vind het stiekem best gaaf. Ik ben wel benieuwd hoelang de coating blijft zitten. Goede anti-roest coating blijft immers ook best lang zitten (met de nadruk op goede).
@reistje: 1,5 jaar en 14.000 km verder zit het er bij mij nog perfect op. Dat is inclusief een aantal flinke remacties van 180 naar 100 km/h en kromtrekkende schijven (zijn inmiddels ook weer rechtgetrokken trouwens). Die krengen zijn dus flink heet geweest en hebben ook pekel voor hun kiezen gehad.

Wel denk ik dat het belangrijk is om voor een fatsoenlijk merk te kiezen, bij goedkopere merken laat de coating misschien wat eerder los.
Nou Sjonnies, proleten en paupers…..bestellen maar!
Ik wil zilverkleurige remblokken, kan dat ook? Geen hinderlijke zwarte aanslag op de velgen!
@w0o0dy: keramische blokken zijn daar een oplossing voor. Iets duurder dan normale maar niet veel duurder. Bv ATE ceramis.
SKITTEREND!!!
Misplaatst vertrouwen zoals in winterbanden?
Hebben ze voorgesteld in Essen vorig jaar in november. Niet echt vers van de naald nieuws dit…
Zal ik het dan maar zeggen? 1 apr…..
Mijn auto is echt compleet zwart .
I want these .. waar kan ik ze kopen
1 April komt er weer aan…
Woah joepie hoef ik ze zelf niet meer te spuiten ( deed ik voor de roest)
Leuk voor een Merc Black Series…
Op een Audi. Waarschijnlijk gewoon olie dat je ziet op de foto

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).