
In navolging van de Carrera GT zijn ook de prijzen van een 918 Spyder het web opgedoken. Is deze wel betaalbaar in onderhoud?
Haha. Nee. Ook de 918 Spyder zit boordevol techniek met een flink prijskaartje. Het goede nieuws is wel dat de hybride hypercar een stukkie voordeliger is ten opzichte van de Carrera GT. Zo kost het vervangen van een motor een slordige 203.385 dollar. Dat is een kleine 60k voordeliger ten opzichte van zijn V10 huilende voorganger.
Andere opmerkelijke zaken zijn de carbon stoelen (9700 dollar), een nieuwe versnellingsbak (70.000 dollar) en de remschijven (9000 dollar per stuk). Een allrisk verzekering afsluiten is geen overbodige luxe bij de aanschaf van een Porsche 918. De hypercar is niet alleen qua onderhoudskosten vriendelijker. Tevens beschikt de 918 niet over een bitch van een manuele versnellingsbak die ook nog eens zeer onderhoudsgevoelig is. Alle krankzinnige prijzen check je in gallery hieronder. (via reddit)
Foto: 918 is stuk in China
Dan laat ik deze aan me voorbijgaan
@dell: ach joh.. Kost wat maar dan heb je ook wat! ;-)
Hang er dan maar een V10 in. Ja als geld dan toch geen rol meer speelt kan dat ook wel. Hij zal misschien wat minder snel zijn… Maar dat geluid!
@clarkson: Haal dan die accu rommel er ook maar uit. Ben je een hoop gewicht kwijt.
@clarkson: Ik vind het geluid van de 918 anders ook wel erg lekker hoor. Minder mooi dan de V10, maar het klinkt zeker goed.
@viezefreddyw: Muah het geluid valt mij behoorlijk tegen. Zeker vergeleken met de Carrera GT. Of zijn concurrent LaFerrari.
@clarkson: Tja, maar een V10 en V12 klinken nagenoeg altijd beter dan een V8.
@viezefreddyw: Helemaal waar. Maar ik vind persoonlijk het geluid van zo’n auto net zo belangrijk als de prestaties. Natuurlijk wil je een zo snel mogelijke auto bouwen. Maar met zulke auto’s maar het geluid moet ook goed zijn. Dat vind ik wel een minpuntje (waarschijnlijk ook het enige minpuntje) van de porsche.
@clarkson: Daar heb je ook gelijk in, het geluid is minstens zo belangrijk als de prestaties. Maar met het geluid van de V8 van de 918 is niks mis vind ik persoonlijk, ik zou er mee kunnen leven. Ik vind het ook de mooiste auto van ‘de drie hypercars’.
@viezefreddyw: Ja natuurlijk. Maar als hij een V10 had die zo hard brult zodat je trommelvliezen er uit klappen was toch net iets beter
Tja was te verwachten
9000 Euro per remschijf? Oké now you’re just being silly!
@w0o0dy: niet gek hoor, is bij een veyron of een SLR AMG net zo
@w0o0dy: € 500 excl. BTW voor een vloermat van de bestuurder…??
@kjeld: Je zou het aan de muur moeten hangen voor dat geld.
Broeder Beunhaas repareert dit voor 1/3e van de prijs.
LS7 blok inhangen ..
Zuiniger lichter moderner betrouwbaarder en een stuk goedkoper ..
@lincoln: moderner?
537 euro voor 1 vloer mat. Juist…
@smoked: erg he als zelfs enkel de vloermat niet in aanmerking komt voor de junkyard race…
@tjorque: volgens mij zijn vliegende tapijten zowiso niet toegestaan bij de jyr
Opeens zijn de filmpjes van Aziaten die hun supercars kapot slaan een stuk begrijpelijker.
En vinden mensen het hier gek dat die krengen meestal stil staan in de garage, vind het niet zo gek met deze prijzen.
jammer dat er dan niet even onderzoek is gedaan naar een schatting van de maandelijkse kosten van een all-risk verzekering voor de 918
Belachelijke prijzen. Zou het wel weten, als m’n bak verrot is loop ik wel naar de dichtst bijzijnde tandwielenspecialist. Zelfde verhaal tijd terug, met zo’n GT# voorscherm van 8000 €. Dat laat je voor minder ergens wel op maat maken…
@davelepeef: mag ik dan van jou de naam van de tandwielen-specialist die dit goedkoper kan?
@janjansen: uiteindelijk is het allemaal metaal, op elektronische componenten na natuurlijk. Dat kost echt geen 70k aan Euro’s om te maken lijkt me… Porsche wil natuurlijk wel wat engineering terugverdienen he
En ik maar denken dat een C1 duur is in onderhoud…
Ik zie me al staan bij de balie, Hoi ik kom mijn auto weer ophalen. Dat is dan 204.000,- euro wilt u pinnen of contant?
@schellekens006: niet te vergeten de arbeid
Ik heb altijd een beetje het idee dat fabrikanten hier gewoon belachelijke prijskaartjes aan hangen onder het motto van: de eigenaar kan het toch wel betalen. De motor uit een Ferrari halen en weer terug hangen is echt niet zo veel meer werk dan bij een MR2. Toch kost het 10x zo veel als de monteur een paard op zijn overall heeft…