• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost een motorwissel bij een Porsche 918 Spyder

Auteur: RubenPriest, gepost 19 maart 2016 om 09:49 – 31 Reacties

" title=


In navolging van de Carrera GT zijn ook de prijzen van een 918 Spyder het web opgedoken. Is deze wel betaalbaar in onderhoud?

Haha. Nee. Ook de 918 Spyder zit boordevol techniek met een flink prijskaartje. Het goede nieuws is wel dat de hybride hypercar een stukkie voordeliger is ten opzichte van de Carrera GT. Zo kost het vervangen van een motor een slordige 203.385 dollar. Dat is een kleine 60k voordeliger ten opzichte van zijn V10 huilende voorganger.

Andere opmerkelijke zaken zijn de carbon stoelen (9700 dollar), een nieuwe versnellingsbak (70.000 dollar) en de remschijven (9000 dollar per stuk). Een allrisk verzekering afsluiten is geen overbodige luxe bij de aanschaf van een Porsche 918. De hypercar is niet alleen qua onderhoudskosten vriendelijker. Tevens beschikt de 918 niet over een bitch van een manuele versnellingsbak die ook nog eens zeer onderhoudsgevoelig is. Alle krankzinnige prijzen check je in gallery hieronder. (via reddit)

Foto: 918 is stuk in China

Ook interessant!

  • Video - Porsche 918 en Ferrari GTC4 Lusso geramd door BMW
  • Driemaal Porsche 550 Spyder in Nederland. Uniek!
  • Is dit de ultieme Porsche-collectie?
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

918, geld, onderhoud, Porsche, spyder

Vorig bericht: « Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Australië 2016
Volgend bericht: Zo reageert de Formule 1 op het nieuwe kwalificatiesysteem »

Lees Interacties

Reacties

  1. dell zegt

    19 maart 2016 om 09:53

    Dan laat ik deze aan me voorbijgaan

    Login om te reageren
    • kevin82 zegt

      19 maart 2016 om 13:47

      @dell: ach joh.. Kost wat maar dan heb je ook wat! ;-)

      Login om te reageren
  2. clarkson zegt

    19 maart 2016 om 09:53

    Hang er dan maar een V10 in. Ja als geld dan toch geen rol meer speelt kan dat ook wel. Hij zal misschien wat minder snel zijn… Maar dat geluid!

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      19 maart 2016 om 09:57

      @clarkson: Haal dan die accu rommel er ook maar uit. Ben je een hoop gewicht kwijt.

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      19 maart 2016 om 09:57

      @clarkson: Ik vind het geluid van de 918 anders ook wel erg lekker hoor. Minder mooi dan de V10, maar het klinkt zeker goed.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        19 maart 2016 om 10:09

        @viezefreddyw: Muah het geluid valt mij behoorlijk tegen. Zeker vergeleken met de Carrera GT. Of zijn concurrent LaFerrari.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          19 maart 2016 om 10:11

          @clarkson: Tja, maar een V10 en V12 klinken nagenoeg altijd beter dan een V8.

          Login om te reageren
          • clarkson zegt

            19 maart 2016 om 10:48

            @viezefreddyw: Helemaal waar. Maar ik vind persoonlijk het geluid van zo’n auto net zo belangrijk als de prestaties. Natuurlijk wil je een zo snel mogelijke auto bouwen. Maar met zulke auto’s maar het geluid moet ook goed zijn. Dat vind ik wel een minpuntje (waarschijnlijk ook het enige minpuntje) van de porsche.

            Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              19 maart 2016 om 11:26

              @clarkson: Daar heb je ook gelijk in, het geluid is minstens zo belangrijk als de prestaties. Maar met het geluid van de V8 van de 918 is niks mis vind ik persoonlijk, ik zou er mee kunnen leven. Ik vind het ook de mooiste auto van ‘de drie hypercars’.

              Login om te reageren
              • clarkson zegt

                19 maart 2016 om 14:14

                @viezefreddyw: Ja natuurlijk. Maar als hij een V10 had die zo hard brult zodat je trommelvliezen er uit klappen was toch net iets beter

  3. branko zegt

    19 maart 2016 om 09:55

    Tja was te verwachten

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    19 maart 2016 om 10:08

    9000 Euro per remschijf? Oké now you’re just being silly!

    Login om te reageren
    • wildewesten zegt

      19 maart 2016 om 14:32

      @w0o0dy: niet gek hoor, is bij een veyron of een SLR AMG net zo

      Login om te reageren
    • kjeld zegt

      19 maart 2016 om 15:02

      @w0o0dy: € 500 excl. BTW voor een vloermat van de bestuurder…??

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        19 maart 2016 om 15:31

        @kjeld: Je zou het aan de muur moeten hangen voor dat geld.

        Login om te reageren
  5. faalhaas zegt

    19 maart 2016 om 10:36

    Broeder Beunhaas repareert dit voor 1/3e van de prijs.

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    19 maart 2016 om 10:53

    LS7 blok inhangen ..
    Zuiniger lichter moderner betrouwbaarder en een stuk goedkoper ..

    Login om te reageren
    • bennyblisto zegt

      19 maart 2016 om 11:54

      @lincoln: moderner?

      Login om te reageren
  7. smoked zegt

    19 maart 2016 om 11:46

    537 euro voor 1 vloer mat. Juist…

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      19 maart 2016 om 13:42

      @smoked: erg he als zelfs enkel de vloermat niet in aanmerking komt voor de junkyard race…

      Login om te reageren
      • dampu020 zegt

        20 maart 2016 om 10:32

        @tjorque: volgens mij zijn vliegende tapijten zowiso niet toegestaan bij de jyr

        Login om te reageren
  8. knipperlichtje zegt

    19 maart 2016 om 11:50

    Opeens zijn de filmpjes van Aziaten die hun supercars kapot slaan een stuk begrijpelijker.

    Login om te reageren
  9. IJsblok zegt

    19 maart 2016 om 11:59

    En vinden mensen het hier gek dat die krengen meestal stil staan in de garage, vind het niet zo gek met deze prijzen.

    Login om te reageren
  10. fconderkantlat zegt

    19 maart 2016 om 12:01

    jammer dat er dan niet even onderzoek is gedaan naar een schatting van de maandelijkse kosten van een all-risk verzekering voor de 918

    Login om te reageren
  11. davelepeef zegt

    19 maart 2016 om 13:10

    Belachelijke prijzen. Zou het wel weten, als m’n bak verrot is loop ik wel naar de dichtst bijzijnde tandwielenspecialist. Zelfde verhaal tijd terug, met zo’n GT# voorscherm van 8000 €. Dat laat je voor minder ergens wel op maat maken…

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      20 maart 2016 om 08:21

      @davelepeef: mag ik dan van jou de naam van de tandwielen-specialist die dit goedkoper kan?

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        20 maart 2016 om 23:58

        @janjansen: uiteindelijk is het allemaal metaal, op elektronische componenten na natuurlijk. Dat kost echt geen 70k aan Euro’s om te maken lijkt me… Porsche wil natuurlijk wel wat engineering terugverdienen he

        Login om te reageren
  12. miezemiez zegt

    19 maart 2016 om 13:52

    En ik maar denken dat een C1 duur is in onderhoud…

    Login om te reageren
  13. schellekens006 zegt

    19 maart 2016 om 14:56

    Ik zie me al staan bij de balie, Hoi ik kom mijn auto weer ophalen. Dat is dan 204.000,- euro wilt u pinnen of contant?

    Login om te reageren
    • sjeppie156 zegt

      20 maart 2016 om 18:34

      @schellekens006: niet te vergeten de arbeid

      Login om te reageren
  14. dper4mance zegt

    19 maart 2016 om 20:50

    Ik heb altijd een beetje het idee dat fabrikanten hier gewoon belachelijke prijskaartjes aan hangen onder het motto van: de eigenaar kan het toch wel betalen. De motor uit een Ferrari halen en weer terug hangen is echt niet zo veel meer werk dan bij een MR2. Toch kost het 10x zo veel als de monteur een paard op zijn overall heeft…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North