• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nürburgring overgenomen door Russische miljardair

Auteur: Author, gepost 30 oktober 2014 om 20:53 – 37 Reacties

Ferrari Enzo ZXX in de Karussel


Vooralsnog is het Mekka voor de ware petrolhead gered van de ondergang, door een hele rijke Russische meneer.

Het circuit dat zich enkele jaren terug diep in de problemen stortte met veel te dure projecten als een winkelcentrum en een achtbaan waar geen hond op af kwam, leek de boel gered dankzij Capricorn. Deze Duitse leverancier van onderdelen kon de koopsom echter niet meer aflossen, nadat Deutsche Bank de financiering stopzette. Wederom zag het er dus slecht uit voor een van de beroemdste slierten asfalt ter wereld.

Gelukkig was de Rus Viktor Kharitonin niet te beroerd om bij te springen, zodat het totale bedrag van € 77 miljoen alsnog kan worden voldaan. Hierdoor wordt Capricorn voor een derde eigenaar van de ‘Ring en gaat de Rus met de rest van de eigendom aan de haal.

Kharitonin heeft een meerderheidsbelang in farmaciegigant Pharmstandard OJSC, dat hij onder andere met Roman Abramovic opstartte. Ook heeft deze rijke stinkerd met een schitterende Mercedes 500 K deelgenomen aan de Mille Miglia, dus we kunnen wel spreken van een autoliefhebber. Overigens wordt er vooralsnog niks veranderd aan de exploitatie van het circuit, dus we kunnen onszelf nog gewoon tegen betaling voor lul zetten. (via: wiwo.de)

Foto: Ferrari Enzo ZXX

Ook interessant!

  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • ring ronde
    Video - Kortste Nurburgring rondje ooit!
  • Deze Nürburgring-bocht is vernoemd naar Sabine Schmitz
    Deze Nürburgring-bocht is vernoemd naar Sabine Schmitz
  • Deze Nürburgring-bocht is vernoemd naar Sabine Schmitz
    Nürburgring-legende Sabine Schmitz (51) overleden

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

capricorn, nurburgring

Vorig bericht: « PvdA en VVD: “negeren kruis op snelweg hard aanpakken”
Volgend bericht: Particuliere leasemarkt wordt steeds interessanter? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mercedesclk350 zegt

    30 oktober 2014 om 21:01

    En dan wordt het de Gagaring?

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      31 oktober 2014 om 10:05

      @mercedesclk350: toch wel tereurstellend dat velen de grap niet lijken te begrijpen

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        31 oktober 2014 om 12:20

        @knipperlichtje: Misschien is ie gewoon wat flauw…

        Login om te reageren
        • mercedesclk350 zegt

          31 oktober 2014 om 18:32

          @Esprit_de_Flandre: Mijn grap is ongeveer op het gemiddelde humorniveau van dit blog, dus dat geeft wat aan.

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            3 november 2014 om 12:19

            @mercedesclk350: Mwoah, de woordspeling is op zich niet slecht, maar op het Russische na zie ik niet in wat de Yoeri met een autocircuit te maken heeft…

            Login om te reageren
  2. jagmaseratiferrari zegt

    30 oktober 2014 om 21:14

    Wat ik nu ga zeggen heeft misschien niks met het onderwerp te maken. Ik hoop ooit dat een rijke Rus/ Arabier / Chinees of een Amerikaan een vliegveld opkoopt of nog mooier een prive testbaan laat aanleggen. Zodat we de Koenigsegg One:1 voluit kunnen zien gaan en hun topsnelheid waarmaken :) Aangezien de jongens van VAG geen ballen hebben om hun baan open te stellen. Tenslotte is zo’n Koenigsegg vele malen indrukwekkender dan de Bugatti.

    Login om te reageren
    • murkmotorsport zegt

      30 oktober 2014 om 21:30

      @jagmaseratiferrari: Zo’n Koenigsegg is misschien mooier enzo, maar qua techniek is een bugatti toch echt wel vele malen indrukwekkender dan een koenigsegg.

      Login om te reageren
      • dennisjuh95 zegt

        30 oktober 2014 om 21:52

        @murkmotorsport: Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De techniek in bijvoorbeeld de One:1 is gewoon ongelofelijk en niet eens te vergelijken met een Bugatti. Zou niet eens willen weten wat een Koenigsegg met een in huis geproduceerde W16 zou aanrichten. Maar denk dat de aarde dan wat sneller draait.

        Login om te reageren
        • crackdavid zegt

          31 oktober 2014 om 16:47

          @dennisjuh95: Noem eens wat dingen dan? Een opgefokte Ford V8 vind ik nou niet bepaald meer bijzonder dan een 8 liter 16-cilinder met 4 turbo’s, om maar wat te noemen..

          Login om te reageren
    • awesome zegt

      30 oktober 2014 om 21:32

      @jagmaseratiferrari: wat ik nu ga zeggen heeft niks met het onderwerp te maken, maar: Nardo. That’s it, Nardo!

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        30 oktober 2014 om 21:40

        @awesome:
        Nardo heeft 1 grote makke voor het zetten van dit soort records, het is een kombaan.
        Dat zorgt voor meer druk op de banden, daar hebben ze in Ehra Lessien geen last van, daar zetten ze de topsnelheid op een kilometerslang vlak recht stuk.

        Ik kan me nog herinneren dat bij de McLaren F1 de banden beginnen te delamineren bij hun record run. Dat wil je bij dergelijke snelheden niet, bij de F1 trad dat fenomeen op bij snelheden van 380, laat staan wat er van je band overblijft als je dat hebt bij 430+.
        Bij Koeniggsegg zitten ze niet te wachten op doden.

        Bij VAG weten ze dondersgoed dat ze op eigen terrein klop krijgen van Hennessy en Koeniggsegg, daarom laten ze dat niet gebeuren..

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          31 oktober 2014 om 00:02

          @tupperware: banden zijn natuurlijk wel flink verbetert sinds de McLaren F1. VAG heeft natuurlijk gewoon gelijk dat ze hun testbaan waar ze hun geheime prototypes testen niet open stellen voor recordruns van Jan en allemaal. Die alternatieve recordruns kunnen trouwens prima op de zoutmeren in de VS gehouden worden daar heb je geen testbaan in Niedersachsen voor nodig.

          Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      30 oktober 2014 om 21:34

      @jagmaseratiferrari: je onderschat hoe extreem groot die VAG-kombaan is. De rechte stukken meten bijna 9 kilometer, dat is echt absurd lang. De meeste viegvelden hebben geen banen die langer zijn dan 4 kilometer. Dus laten we hopen dat een of andere gek ooit een dragstrip van 15+ kilometer neerlegt, dan zullen er een aantal hevige confrontaties plaatsvinden!

      Login om te reageren
      • jagmaseratiferrari zegt

        30 oktober 2014 om 22:08

        @knipperlichtje: Ik hoop het wie weet tijd zal het ons leren ;)

        Login om te reageren
      • gregorius zegt

        31 oktober 2014 om 08:44

        @knipperlichtje: Zelfs de spaceshuttle landingsbaan in Florida is maar 4600m lang.
        En is zo’n zoutvlakte vlak genoeg om ook met minimale bodenspeling daar 430 te kunnen rijden?

        Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      31 oktober 2014 om 01:37

      @jagmaseratiferrari: kom man, je gaat en concurrent toch niet op je eigen testcircuit laten. Laat ze lekker naar Zoutvlaktes gaan.. Lang zat!

      Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      31 oktober 2014 om 02:42

      @jagmaseratiferrari: Misschien een baan aanleggen parallel aan de Afsluitdijk. Is meteen een factor 3 langer dan VAG’s Ehra-Lessien test track. Zorgt wellicht voor werkgelegenheid in het hoge noorden.Een R&D faciliteitendorp van de meest diverse autofabrikanten zou wel mooi zijn.
      Kunnen we vast wel ophoesten met de inkomsten uit gas.

      Login om te reageren
  3. smotsholle zegt

    30 oktober 2014 om 21:34

    Als ik 100mil had gewonnen, had ik de ring ook gekocht. Van de andere 33 had ik ook wel kunnen leven. Naast de ring.

    Login om te reageren
    • damrakker zegt

      30 oktober 2014 om 21:56

      @smotsholle: Amen!

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      31 oktober 2014 om 00:01

      @smotsholle: Nobel streven, maar ik denk dat je met de hoge de onderhoudskosten en exploitatiekosten binnen enkele jaartjes door je 33 miljoen heen bent en dan is de ‘Ring weer failliet. Dan toch maar liever in handen van een Rus die niet op 100 miljoen meer of minder hoeft te kijken ;)

      Login om te reageren
      • sandervzanten zegt

        31 oktober 2014 om 13:15

        @Edge: Is weer eens wat anders dan het kopen van voetbalclubs.

        Login om te reageren
  4. HZW zegt

    30 oktober 2014 om 21:50

    De toegangsprijzen zullen de komende jaren wel behoorlijk gaan stijgen vermoed ik.

    Login om te reageren
  5. pindakoning zegt

    30 oktober 2014 om 22:21

    Alcoholverbod Nürburgring opgeheven

    Login om te reageren
  6. baasbas zegt

    30 oktober 2014 om 22:39

    Meer dashcam filmpjes

    Login om te reageren
  7. baasbas zegt

    30 oktober 2014 om 22:40

    Na het crashen nu ook een potje matten

    Login om te reageren
  8. baasbas zegt

    30 oktober 2014 om 22:40

    Nu ook overstekende tanks

    etc…

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      30 oktober 2014 om 23:01

      @baasbas: Verkeer tegen de rijrichting, 5 breed op het rechte stuk met een tegemoet komende vrachtwagen ;)

      Login om te reageren
  9. steef2 zegt

    31 oktober 2014 om 00:44

    Vraagje, ik kan niet echt informatie vinden over de ferrari ZXX. Had hem ook nog nooit eerder gezien. Lijkt gewoon sprekend op een FXX, wat is het verschil tussen de twee precies? (behalve die luchthapper)

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      31 oktober 2014 om 00:59

      @steef2:

      De ZXX bestaat niet, is een neppert
      Gewoon een hommage aan de originele FXX gebouwd door een tuneraar.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        31 oktober 2014 om 06:32

        @carmasterr: wel iets genuanceerder: de auto is compleet opnieuw opgebouwd na een crash, het is (niet langer) een normale enzo.

        Login om te reageren
      • roppp zegt

        31 oktober 2014 om 07:25

        @carmasterr: zo te zien bestaat ie wel…

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          31 oktober 2014 om 11:13

          @roppp: Als we jouw logica gaan volgen heeft elke oude 3-serie dus daadwerkelijk een M Gmbh behandeling gehad…

          Login om te reageren
      • steef2 zegt

        31 oktober 2014 om 09:28

        @carmasterr @awesome bedankt voor de info.! Of het nu een nepperd of een getunede enzo is. Beiden behoren tot de mooiste auto’s van de laatste 15 jaar. Zeker qua geluid zijn ze niet te overtreffen.:)

        Login om te reageren
  10. tombe zegt

    31 oktober 2014 om 05:05

    Landingsbaan voor hun gevechtsvliegtuigen

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    31 oktober 2014 om 06:48

    Luchtafweer geschut om te snel rijdende autos neer te knallen naast de baan? Opdonderen met die Russen..

    Login om te reageren
  12. exclusieviteitsfreak zegt

    31 oktober 2014 om 14:12

    Voor snelheidsrecords zouden ze best een speciaal circuit kunnen aanleggen in de Black Rock Desert : http://www.blackrockdeser.org

    Login om te reageren
  13. exclusieviteitsfreak zegt

    31 oktober 2014 om 14:13

    Even corrigeren : http://www.blackrockdesert.org

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North