• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Occasion v/d dag: Caparo T1 met 568 pk @ 10.500 tpm

Auteur: carbert, gepost 22 mei 2011 om 13:58 – 29 Reacties

Gewicht: minder dan een kilo per pk!

In Engeland staat een Caparo T1 met chassisnummer #001 te koop. Een extreme lichtgewicht auto (500 kg) met een 3,5 liter grote V8 middenmotor. Pas drie lentes jong, en 2.000 snelle kilometers op de klok.

Het is alweer enige tijd geleden dat we over deze geschreven hebben. Alle cijfertjes zouden hier nogmaals opgesomd kunnen worden, maar deze video die vorig jaar op Autoblog te zien was zegt meer dan duizend woorden. De Formule 1 auto voor op de openbare weg wordt hier over een circuit gejaagd, zeer waarschijnlijk hetzelfde exemplaar als dat nu te koop staat. De auto is in 2009 en 2010 ook ingezet tijdens Top Gear Live.

Wanneer je de auto wilt kopen moet er tijdens de onderhandelingen over de aflevering misschien ook een brandblusser geëist worden. Het zijn namelijk niet alleen Ferrari’s die vlam vatten, dat heeft Jason Plato van Fifth Gear aan den lijve ondervonden. Toch nog één getalletje om mee af te sluiten; deze XXL kart die nog niet op kenteken staat moet € 308.000,- opbrengen, exclusief alle belastingen.

Met dank aan 72bug voor de tip!


Ook interessant!

  • Fiesta ST occasion
    Yes! Fiesta ST occasion eindelijk onder 10 mille!
  • Marktplaats ziet vraag toenemen naar occasion zoektocht
    Marktplaats ziet aantal occasion zoektochten stijgen!
  • Lezersvraag: hoelang rij jij al met jouw occasion
  • Zo klinkt 9.500 tpm met de 812 Competizione [video]

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

caparo, Lichtgewicht, occasion, Supercars

Vorig bericht: « Lamborghini Miura S ook van de partij [Villa d’Este]
Volgend bericht: Gespot: Mercedes S63 AMG met diamanten logo’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. roy1263 zegt

    22 mei 2011 om 14:00

    Dear Santa…

    Login om te reageren
  2. lemster zegt

    22 mei 2011 om 14:13

    Die mij toch maar een Ariel Atom Mugen voor dat geld.

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      22 mei 2011 om 14:16

      @lemster: zijn die dingen zo duur dan?

      Login om te reageren
      • lemster zegt

        22 mei 2011 om 15:48

        @rotarypowah: 78900 dollar. Maar dan houd je nog wat geld over voor opties.
        Overigens zijn er van de Mugen variant maar 10 gebouwd, dus die zal je tweedehands waarschijnlijk voor wat meer moeten overnemen.

        Maar de Ariel begint normaal vanaf 48k dollar en dan heb je niet de 300 pk versie.

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      22 mei 2011 om 20:11

      @lemster: Mugen? Mugen als in de Japanse tuner die vooral Honda’s aanpakt?

      Login om te reageren
      • 72bug zegt

        22 mei 2011 om 22:26

        @Esprit_de_Flandre:

        Jep, Atom motor is van een R type, die is nu gekieteld tot 270 pk.. Uit 2 liter

        Login om te reageren
        • lemster zegt

          22 mei 2011 om 22:35

          @72bug: Yes. En in een eerste opzicht lijkt dat niet zo speciaal omdat er ook al lang een 300 pk versie beschikbaar was. Echter deze is supercharged, en de Mugen versie is dat niet. Verder is het onderstel e.d. meer ingericht op circuit gebruik.
          Maar ik ben de kwaadste niet, zet bij mij een Atom 3 300 neer en dan doe ik niet moeilijk over dat hij niet supercharged is ;) Ben ook best blij met een 2 opzich.

          Login om te reageren
  3. vincentvanb zegt

    22 mei 2011 om 14:16

    Ja, maar dat is irritant. Als ‘ie uit Engeland komt heeft ‘ie RHD! ;-)

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      22 mei 2011 om 20:12

      @vincentvanb: Hij heeft MHD…

      Login om te reageren
      • vincentvanb zegt

        22 mei 2011 om 23:32

        @Esprit_de_Flandre: Zucht…

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          23 mei 2011 om 17:59

          @vincentvanb: Als je met flauwe moppen afkomt, kan je flauwe reply’s verwachten… ;)

          Login om te reageren
  4. rotarypowah zegt

    22 mei 2011 om 14:18

    -edit: inderdaad, T1-

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    22 mei 2011 om 14:29

    Waar moet je nou in Godsnaam je nummerbord vastmaken aan dat ding?
    Of mag deze de openbare weg niet op ?
    Kleurtjes wel iets aanpassen graag ,ik vind dat grijs niet mooi.

    Login om te reageren
    • salberts93 zegt

      22 mei 2011 om 15:21

      @norge: je mag er de weg mee op, maar zoals ze bij Top gear aangetoond hebben kan je niet over drempels heen door de lage neus, ze gaan achter elkaar kapot en op een normale snelheid rond een rotonde rijden word m ook niet omdat je dan niet genoeg downforce hebt

      Login om te reageren
      • Svensson zegt

        22 mei 2011 om 16:36

        @salberts93:

        Geloof je het trouwens zelf van die rotonde? :)

        Login om te reageren
    • Svensson zegt

      22 mei 2011 om 15:29

      @norge:

      Zie hier:

      http://www.youtube.com/watch?v=Z3KDMgD1QFY

      Kentekenplaat zit onder de rechter koplamp dus.

      Overigens vraag ik me af of je een T1 wel op Nederlands kenteken kan krijgen. Aan de overkant van de Noordzee zijn de regels wat dat betreft toch wat soepeler. Hetzelfde vraag ik me af voor auto’s als de Radical SR8.

      Login om te reageren
      • Svensson zegt

        22 mei 2011 om 15:53

        Helemaal dit filmpje vergeten:

        http://www.youtube.com/watch?v=Ul4yoEXTLNI

        In Italië lukt het dus wel, althans voor een Radical SR8 LM. Dan lijkt het me in Nederland ook wel mogelijk.

        Login om te reageren
      • norge zegt

        23 mei 2011 om 06:37

        @Svensson: Thanks ,als je hem in 1 Europees land op kenteken kan krijgen moeten ze hem in de anderen ook toe laten ,gewoon eerst in U.K. op kenteken zetten en dan importeren naar Nederland.

        Login om te reageren
  6. rikus zegt

    22 mei 2011 om 14:46

    hoeveel van deze auto’s zullen er in totaal verkocht zijn?

    Login om te reageren
  7. xilver zegt

    22 mei 2011 om 15:27

    2000 km op die wagen oO Dat is echt nog wel veel.

    Login om te reageren
  8. ascari15 zegt

    22 mei 2011 om 16:19

    Hoe vet is het om met deze auto op de straat te rijden.
    Alles en iedereen kijkt naar je.
    En bij het stoplicht wegtrekken: OMG!!!!!!!!
    Sowieso dat iedere politie wagen je aanhoud om te kijken
    of het ding wel legaal is. :D:D

    Login om te reageren
  9. spykerboy zegt

    22 mei 2011 om 18:21

    haha ik wil hem wel :) lekker op de boulevard mee rijden richting cpz om hem dan even de sporen te geven en weer terug naar huis met lage versnelling veel toeren zodat je zekerweten gezien wordt :D

    Login om te reageren
  10. midasracer zegt

    22 mei 2011 om 18:42

    Veel te duur. Wacht maar tot de fabriek failliet gaat. Kun je die dingen voor minder dan de helft kopen. Rijden zal wat lastig worden. Geen kenteken en geen onderdelen meer. Maar goed, voor een habbekrats een Caparo is niet slecht natuurlijk.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      22 mei 2011 om 20:14

      @midasracer: Verwacht je een faillissement dan… ?

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        22 mei 2011 om 20:57

        @Esprit_de_Flandre: Ja, ik denk dat ze het niet redden. Gewoon te duur en te extreem. Te duur voor track day coureurs en te extreem voor sjeiks en multimiljonairs. Onderbuikgevoel dat wel, maar ik volg de alternatieve autoindustrie in Engeland continu en het ziet er niet goed uit.

        Login om te reageren
        • 72bug zegt

          22 mei 2011 om 22:29

          @midasracer:

          Beetje X-bow problemen.. Die verkopen ook slecht van wat ik gehoord heb

          Login om te reageren
          • 240sx zegt

            22 mei 2011 om 23:01

            @72bug: die moeten het ook hebben van de motoren. Dat heeft Caparo natuurlijk niet.

            Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          23 mei 2011 om 18:00

          @midasracer: Dringend nood aan een zachter luxe-modelletje voor Dubai dus…

          Login om te reageren
  11. norge zegt

    23 mei 2011 om 06:47

    Als ik deze wagen zie krijg ik altijd zin om die lampen/spatborden unit eraf te slopen en te vervangen door eenvoudige zwarte cycle wings.
    Lampen kunnen dan tussen de wielen en de neus in staan op losse steuntjes.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North