• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Och heden! De Pagani Zonda Cinque Roadster

Auteur: Alwood, gepost 3 juli 2009 om 19:48 – 30 Reacties

Afbeelding Och heden! De Pagani Zonda Cinque RoadsterAfbeelding Och heden! De Pagani Zonda Cinque RoadsterAfbeelding Och heden! De Pagani Zonda Cinque RoadsterAfbeelding Och heden! De Pagani Zonda Cinque Roadster

pr0ngani Zonda Cinque Roadster zwaar?
Soft-pr0n (de R is natuurlijk haRdcore) of niet, dit is een bloedgeile machine. Na de Cinque stuurt Pagani een nóg mooiere Zonda de weg op. Voor alle gefortuneerden die het toch net niet halen een eigen naam-editie te kopen.

Met de Cinque Roadster zet Pagani de ultieme machine op de weg, de “R” wordt in het openbaar namelijk niet getolereerd. Tot in de kleinste details is de auto afgewerkt. De machtige V12 produceert een niet-te-evenaren 678hp en 780Nm. Aluminium is bij Pagani een vies woord, Magnesium en Titanium prijken trots op het persbericht. Het gevaarte weegt slechts 1210kg, waarvan 53% op de achterwielen drukt. De achterwielen, want die zijn verantwoordelijk voor de voortstuwing van deze geweldenaar. Vechtend voor grip bereikt de Zonda Cinque Roadster na 3.4 seconden de 100km/u om 6.2 seconden later al weer op de 200km/u te zitten. De remmen zijn zo mogelijk nog indruk- wekkender, bij inhalende caravans duurt het maar 4.3 seconden om van 200 naar 0 af te remmen. Bovendien claimt Pagani dat de Cinque prima dienst doet als dagelijks vervoermiddel!

Natuurlijk mag een mooi lichaam ook volledig naakt. De juiste kledij kan mooie vormen vaak echter nóg beter etaleren, dat moet ook de gedachte zijn geweest bij het maken van de Cinque Roadster.

Technical Specifications:
– Mercedes Benz AMG engine, Power: 678 hp, Torque: 780 Nm
– Carbon-titanium monocoque
– ECU, Traction control, ABS by Bosch Engineering
– Inconel/titanium exhaust system coated with ceramic
– Suspensions in magnesium and titanium
– Cima sequential gearbox (6 speed), robotized by Automac enginnering
– APP monolitic wheels forged in aluminium and magnesium
Size: front 9×19 – rear 12,5×20
– Pirelli PZero tyres. Size: front 255/35/19 – rear 335/30/20
– Pagani leather/carbon fibre racing seats
– Brembo brakes in carbo-ceramic self ventilated with hydraulic servo brake,
Size: front 380×34 mm, monolitic 6 piston caliper; rear 380×34 mm,
monolitic 4 piston caliper
– Dry weight 1.210 kg
– Weight distribution in driving condition: 47% front, 53% rear
– Acceleration: 0-100 Km in 3.4 sec., 0-200 in 9.6 sec.
– Braking: 100-0 km in 2.1 sec., 200-0 km 4.3 sec.
– Maximum side acceleration: 1,45 G (with road tyres)
– Downforce at 300 kph: 750 kg

Ook interessant!

  • Pagani bouwt tóch weer een nieuwe Zonda
  • Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
    Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
  • Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
    Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
  • Hamilton rijdt V12
    Hamilton belooft ALLEEN EV's te rijden, rijdt toch V12

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, cinque, pagani, Supercars, zonda

Vorig bericht: « Tip: Geef je kinderen geen oude pickup voor hun verjaardag
Volgend bericht: Spyshot: de nieuwe Grand Bentley begrijpt het niet helemaal »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 juli 2009 om 19:51

    Heerlijk!
    En het belangrijkste: open!

    Alle mega-ervaringen van he rijden in zo’n apparaat verdubbelt…

    Login om te reageren
  2. mrB zegt

    3 juli 2009 om 19:52

    mooie wagen!!! Waarom heb ik toch niet genoeg geld voor een pagani? *zucht*

    Login om te reageren
  3. Rolls-Royce Motorcars zegt

    3 juli 2009 om 19:53

    Geweldig!

    *EINDE*

    Login om te reageren
  4. Leonuz zegt

    3 juli 2009 om 19:54

    prachtige wagen!

    Login om te reageren
  5. Lan_Evo zegt

    3 juli 2009 om 19:54

    Blijft een heel mooie wagen en die specificaties liegen er ook niet om! ;)

    Login om te reageren
  6. JanJansen zegt

    3 juli 2009 om 20:01

    Laat ze aub die el-cheapo Hella achterlichten eens doen vergeten, ze zijn zo ongelooflijk doorsnee. Een gemiddelde lijnbus naar Schubbekutteveen heeft ze ook.
    De “R” heeft dit zo veel mooier gestyled.

    Login om te reageren
  7. JPM zegt

    3 juli 2009 om 20:03

    Wat een lelijke foto’s zeg, ontzettend nep, maar verder een uitermate stoere auto.

    Login om te reageren
  8. NLBUURMAN zegt

    3 juli 2009 om 20:32

    Ooit, als ik genoeg geld heb, koop ik een Zonda…. Ooit zal er waarschijnlijk nooit van komen… misschien dat ik ze kan overhalen met een zakje borrelnoten?

    Login om te reageren
  9. ChryslerFan zegt

    3 juli 2009 om 20:32

    -edit: geen bijdrage-

    Login om te reageren
  10. Ferdinand1 zegt

    3 juli 2009 om 20:43

    Paarse uitlaten! Geil… :D En 1210 kg is echt héél licht.

    Login om te reageren
  11. #Lennard zegt

    3 juli 2009 om 21:06

    Ze blijven maar komen met special editions. Niet dat ik het erg vind.
    Maar ik denk dat de eigenaren van de coupe Cinque’s het niet zo leuk zullen vinden

    Login om te reageren
  12. BmwMPower zegt

    3 juli 2009 om 22:37

    Lekker vieze plaatjes kijken! :D

    Login om te reageren
  13. luittinke zegt

    3 juli 2009 om 22:46

    WOW! Dan denk je alles wel gezien te hebben na de Cinque en de R.

    Superbak.

    *kwijl kwijl*

    Login om te reageren
  14. jeroen zegt

    3 juli 2009 om 22:48

    pr0n op 4 wielen.
    ultiem geile auto!

    Login om te reageren
  15. opelsintrafreak zegt

    3 juli 2009 om 23:42

    pure porno heerlijk zon cabrio wil je hebben :O

    Login om te reageren
  16. Golf FSI 2.0 zegt

    3 juli 2009 om 23:59

    Auw! Dat is lichter dan mijn golfje!

    Login om te reageren
  17. SimonMc zegt

    4 juli 2009 om 10:21

    Zou dit nog de 7,3 liter V12 zijn ipv de nieuwe 6.0 liter?Ik zou zeggen van wel?

    Login om te reageren
  18. BmwMPower zegt

    4 juli 2009 om 10:52

    Mocht een van onsch de lotto winnen, schaf dan DIRECT een Pagani aan, en verblijd onsch!

    Login om te reageren
  19. a_buis zegt

    4 juli 2009 om 13:28

    Power: 678 hp. Waarom niet afgerond? Beetje interessant doenerij. Het ding al verschrikkelijk goed sturen en accelereren maar vind hem dito lelijk. Hoewel, bovenaanzicht is schitterend!

    Login om te reageren
  20. Guido zegt

    4 juli 2009 om 14:17

    6-7-8 klinkt wel leuk denk ik? :P

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    4 juli 2009 om 18:12

    Met de materialen waar deze auto uit bestaat zal het cabrio-zijn ook weinig uitmaken voor de stijfheid, die zal nog ruim voldoende zijn, denk ik.

    Login om te reageren
  22. StefanVTS16V zegt

    4 juli 2009 om 19:39

    @Ferdinand1:

    Paars? Titanium heet dat… ;)

    Login om te reageren
  23. Wouter zegt

    4 juli 2009 om 21:12

    Dreamzzz

    Login om te reageren
  24. SimonMc zegt

    5 juli 2009 om 13:09

    @StefanVTS16V: sinds wanneer is Titanium paars?

    Alle zonda’s F hebben een titanium uitlaatsysteem, en die hebben allemaal een gewone metaalkleur.

    Login om te reageren
  25. Stefan-Venema zegt

    5 juli 2009 om 13:12

    @ SimonMc: de uitlaat, zeker bij de Pagani, wordt nogal warm. Wanneer je titanium verwarmt wordt het o.a. paars.

    OT: Dit is toch gewoon de ultieme auto?

    Login om te reageren
  26. Vinny_93 zegt

    5 juli 2009 om 20:59

    Ik dacht dat het porno was, blijkt het ineens pron te zijn…
    Mijn wereld stort in.
    Toch vind ik deze wel iets, tja, subtieler.
    De R is dan wel “hardcore” enzo, maar de F, de C12(S) en de Cinque vind ik toch de nodige elegantie nog hebben, die ik bij de R mis. De R is meer zo’n auto waarvan je zegt: Die ziet er snel uit. Een F is eerder elegant. Maar ook snel.
    Ik denk dat het in mijn ogen wel eens zou kunnen komen door de hogere achterkant op de F. Toch blijf ik het rare, maar toch vette auto’s vinden.
    Shit, ik moet TG kijken.

    Login om te reageren
  27. joop zegt

    6 juli 2009 om 11:25

    kijk de remprestaties :O
    200-0 in 4.3s

    Login om te reageren
  28. Nick-GTR zegt

    7 juli 2009 om 03:34

    OMG…. speechless..

    Login om te reageren
  29. EnzoR zegt

    7 juli 2009 om 11:38

    Filmpje? :D

    Login om te reageren
  30. Davidov zegt

    18 juli 2010 om 06:36

    Om stil van te worden zo geil.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North