• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Audi A1 nu ook als crossover

Auteur: RubenPriest, gepost 29 juli 2019 om 07:37 – 40 Reacties

Afbeelding Officieel: Audi A1 nu ook als crossoverAfbeelding Officieel: Audi A1 nu ook als crossoverAfbeelding Officieel: Audi A1 nu ook als crossoverAfbeelding Officieel: Audi A1 nu ook als crossoverAfbeelding Officieel: Audi A1 nu ook als crossoverAfbeelding Officieel: Audi A1 nu ook als crossoverAfbeelding Officieel: Audi A1 nu ook als crossoverAfbeelding Officieel: Audi A1 nu ook als crossover

Officieel: Audi A1 nu ook als crossover
Voor als een Q3 te groot is en een A1 Sportback niet voldoet?

Audi brengt een onverwachte aap uit de mouw in vorm van de A1 citycarver. De hatchback uit Ingolstadt komt iets hoger op z’n pootjes te staan en daarmee is een nieuwe modelvariant geboren. De marketingafdeling heeft misschien niet lang genoeg nagedacht over een pakkende naam. Citycarver klinkt nu niet echt heel sexy.

De A1 citycarver heeft een 4 centimeter grotere grondspeling in vergelijking met de A1 Sportback. Het nieuwe onderstel met de grotere rijhoogte zorgt voor een 35 mm hogere ophanging. Daarnaast staat dit model op banden met minimaal 17-inch velgen.

Officieel: Audi A1 nu ook als crossover

De achthoekige Singleframe is een verwijzing naar de Q-modellen van Audi. Er zijn een aantal accenten uniek voor deze A1 citycarver. De grille is matzwart uitgevoerd, er zit een laagje plastic rondom de wielkasten en standaard komt de A1 citycarver met een S-line dakspoiler.

Officieel: Audi A1 nu ook als crossover

Audi gaat de A1 citycarver in Nederland uitsluitend leveren in de Epic-uitvoering. Dat betekent onder andere 17-inch velgen, Audi virtual cockpit, LED achterlichten en cruise control. In het interieur krijgt de A1 citycarver accenten in de kleuren mint-, koper-, oranje- of grijs, die het model moeten onderscheiden van de A1 Sportback.

De Audi A1 citycarver komt half augustus op de markt en staat in de herfst bij de dealer. Een prijs is op dit moment nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Audi dealerschap onder water
  • Supersportieve Audi A1
    Supersportieve A1 Sportback is bijna een S1

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1, iaa-2019, offroad

Vorig bericht: « Deze 5 dingen vielen ons op tijdens de GP van Duitsland 2019
Volgend bericht: Netflix heeft Mercedes-drama in detail vastgelegd »

Lees Interacties

Reacties

  1. johnhert zegt

    29 juli 2019 om 07:42

    Startprijs zal wel overeen komen met een full options Hyundai I30 met wél een fatsoenlijke motor…

    Login om te reageren
    • tttijn zegt

      29 juli 2019 om 07:58

      @johnhert: het is ook geen merk voor Jan Modaal.

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        29 juli 2019 om 08:59

        @tttijn: nouja, met zo’n a1… Die kun je betalen als jan modaal. Het lijkt mij alleen niet de beste aanbieding. Wat zijn die dingen ontiegelijk duur al voordat je opties aanvinkt. En er zit bijzonder weinig op..

        Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      29 juli 2019 om 08:25

      @johnhert: wat is dat nou voor vergelijk… een beetje als een omafiets van halfords van €299 vergelijken met een elektrische gazelle van €2000 ofzo… t zijn allebei fietsen ja maar daar houdt het wel bij op.

      Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        29 juli 2019 om 08:31

        @rutgerg: overdrijven is ook een vak…

        Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        29 juli 2019 om 08:42

        @rutgerg: overigens zelf geen Audi fan of rijder. Maar over het algemeen bieden premium merken wel gewoon net dat beetje meer. Zelfde als een business class ticket tov economy. Veel mensen vinden het het prijsverschil niet waard. Ik wel. Premium is vaak echt meer dan alleen de badge waarvoor je betaald hoor.

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          29 juli 2019 om 08:46

          @rutgerg: Dat mag dan misschien wel zo zijn, maar in de basis betaal je wél teveel voor wat je niet krijgt. Het word pas “priemijum” als je de dure opties aanvinkt.

          Login om te reageren
          • dromedaris zegt

            29 juli 2019 om 11:21

            @rikus: idd, een kale lease BMW moet je niet hebben, dan liever een full option Skoda.

            Login om te reageren
            • rikus zegt

              29 juli 2019 om 12:03

              @dromedaris: Als je als leaser een kale BMW, Mercedes of Audi boven een full option Skoda of iets dergelijks verkiest, dan ben je wel een beetje badge geil.

              Login om te reageren
              • poeperman zegt

                29 juli 2019 om 12:15

                @rikus: of dan stuur je graag? In het geval van BMW en Merc toch

        • tttijn zegt

          29 juli 2019 om 08:56

          @rutgerg: alsof het een schande is een Audifan te zijn elke.keer met dit soort opmerkingen. Ik was ook geen Audifan tot ik er een tijdje in een gereden heb. Overgins niet zonder kritiek op de kwaliteit van het merk maat dat geld voor alle Duitse ‘Premium’ producten.

          Login om te reageren
          • rutgerg zegt

            29 juli 2019 om 09:00

            @tttijn: ik zeg het er alleen bij omdat ik anders dat verwijt naar mijn hoofd krijg. ;-) verder neem ik het er juist voor op volgens mij.

            Login om te reageren
        • torsen zegt

          29 juli 2019 om 12:06

          @rutgerg: “Premium is vaak echt meer dan alleen de badge waarvoor je betaald hoor.”

          Ik heb maar één probleem met je statement en dat is de VW Polo.

          Met gelijke uitrusting (ex. panorama dak. die heeft de A1 schijnbaar niet) betaal je ong. €7000 meer voor de A1. Dat is nog zonder de enige echte ‘premium’ optie van de A1 het B&O geluiddsysteem wat de Polo niet kent.
          En dan heb je nog niet eens de A1 zoals in de folder zoals je hem eigenlijk wilt hebben.

          Voor €7000 euro meer voor technisch exact dezelfde auto moet je wel heel erg graag dynamische knipperlichten willen.

          Login om te reageren
          • rutgerg zegt

            29 juli 2019 om 13:43

            @torsen: Voorop stellen dat ik nog niet in een nieuwe Polo of Audi A1 heb gereden, maar is een A1 niet voorzien van: andere afstelling/vering waardoor het geheel beter rijdt, betere isolatie waardoor hij stiller is, mooiere materialen waardoor je een wat hoogwaardiger gevoel krijgt, en veel meer te personaliseren dan een Polo?

            Login om te reageren
            • torsen zegt

              29 juli 2019 om 14:43

              @rutgerg: Ik heb niet met de A1 gereden (vanwege de prijs en introductie datum) maar qua onderstel en afstelling verwacht ik weinig verschil omdat dat er eigenlijk bijna nooit is tussen de verschillende VAG modellen. Ze hebben allebei eigenlijk geen top hardware aan boord omdat ze nog steeds geen volledig onafhankelijke achterwielophanging hebben. (ook de GTI en de 40 TFSI niet.)
              Misschien dat bij een S1 hier nog verandering in komt.

              Isolatie verwacht ik dat deze net even wat beter is en de standaard afwerking kan makkelijk beter dan in de Polo dus dat moet gewoon prima op orde zijn bij de A1.
              Maar we hebben het hier over een verschil van €7000 euro waarvan buiten bovengenoemde het enige noemenswaardige verschil is dat de helft van je stoelen en interieur bekleed is met een soort nepleer (mono.pur).

              En natuurlijk kun je bij de A1 veel meer personaliseren maar daar mag je ook weer gewoon voor betalen. En dat komt dan nog eens bovenop het prijsverschil wat je al hebt.

              Ik vind de A1 echt een leuk ding om te zien maar het verschil is mij gewoon echt té groot.

              Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        29 juli 2019 om 10:17

        @rutgerg: grappig dat je Gazelle aanhaalt. Toevallig ook een PON product…

        Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        29 juli 2019 om 11:31

        @rutgerg: wat is dat nou voor vergelijk…. alsof je de i30 vergelijkt met een R8.

        Login om te reageren
      • johnhert zegt

        29 juli 2019 om 12:55

        @rutgerg: 20 jaar geleden was dit wel zo, nu is een Audi evengoed iets verfijnder dan een Hyundai. Alleen is het verschil in kwaliteit etc. Tegenwoordig stúkken kleiner vergeleken met 20 jaar terug. Een nieuwe I30 is in alle opzichten gewoon een goede auto die alles gewoon goed doet. In dat opzicht vind ik de zoveel hogere prijs van een Audi dus nonsens.

        Login om te reageren
        • rutgerg zegt

          29 juli 2019 om 13:47

          @johnhert: O maar over kwaliteit zal ik ook niets zeggen… niks dan lof over de technische kwaliteit van hedendaagse Aziatische auto’s. Ik vind alleen wel het algehele gevoel bij een “premium” Duitser (of eigenlijk gewoon bij een Europese auto) beter. Mooiere materialen, veel personalisatie opties, geen koekblik geluid bij het dichtslaan van een deur geen keihard plastic dashboard etc. Tis maar net waar je voorkeur ligt.

          Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    29 juli 2019 om 08:03

    >citycarver
    >epic uitvoeringsniveau
    >A1 crossover
    Manmanman

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      29 juli 2019 om 08:34

      @toyotafortuner:
      Babyboomers zijn dol op dat soort marketing taal die ze weer jong moeten laten voelen.

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        29 juli 2019 om 08:57

        @harrie: maakt me allemaal niks uit, maar die allroad achtige modellen vind ik wel net wat toffer vaak dan de reguliere uitvoering. Ook bij andere merken.

        Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    29 juli 2019 om 08:06

    Epic! Een A1 citycross…

    Login om te reageren
  4. vaakbenjetebang zegt

    29 juli 2019 om 08:11

    Wat een wanhopig treurig-cynische naam: citycarver. Om over het autootje maar niet te spreken. CrossPolo all over again. Wat een ellende zo op de maandagmorgen.

    Login om te reageren
  5. ghost zegt

    29 juli 2019 om 08:18

    Wat een nutteloze toevoeging…?

    Login om te reageren
  6. aJackie zegt

    29 juli 2019 om 08:24

    Audi is naar mijn mening de weg kwijt qua architectuur van hun gehele modellen lijn … absolute fail deze A1

    Login om te reageren
  7. marinepower zegt

    29 juli 2019 om 08:47

    Nu nog wachten op de eerste tuner die de 35 mm extra speling weer minimaliseert naar -25 mm oid.

    Login om te reageren
    • poeperman zegt

      29 juli 2019 om 12:16

      @marinepower: zoals een GLA Amg die verlaagd is tov het origineel :p

      Login om te reageren
  8. Gulli zegt

    29 juli 2019 om 08:51

    Alles met City erin klinkt echt enorm bejaard op een auto ?

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      29 juli 2019 om 09:03

      @gulli: Het was treuriger geweest als ze hem ‘Desertcarver’ hadden genoemd.

      OT: Ik vind de A1 eigenlijk wel een geslaagd model. Volwassen rijden met beperkte afmetingen. Perfect voor in de randstad.

      Login om te reageren
  9. Tonnie zegt

    29 juli 2019 om 08:58

    Ziet er beter uit dan de standaard a1. En wat dikkere standaarduitrusting. Zal wel 35-40k vanafprijs hebben. Ridicuul.

    Login om te reageren
  10. stephane8200 zegt

    29 juli 2019 om 09:23

    Dit is dus voor 50-plussers met een kort pittig kapsel. Lekker ff gek doen met een oranje auto. Kijk mij nou!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 juli 2019 om 10:52

      @stephane8200: die 50+ durven tenminste. De 30ers zijn nog een beetje bangig en kwellen zichzelf met een zwarte Polo.

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        29 juli 2019 om 10:58

        @mashell: dat zijn meestal de ‘young professionals’ die een witte,
        grijze of zwarte van hun werkgever mogen rijden.

        Login om te reageren
  11. karhengst zegt

    29 juli 2019 om 09:25

    Wat een ontiegelijk rommelig interieur. Audi onwaardig. Rare hoeken en vormen, geen mooie strakke lijnen en luchtroosters die uit een Transporter lijken te komen zo qua vorm en formaat.

    De A1 was juist het model als je sober maar strak wilde, met de afwerking van een klasse hoger.

    Login om te reageren
  12. mats106rallye zegt

    29 juli 2019 om 10:19

    En de Q2 dan?

    Login om te reageren
    • emping zegt

      29 juli 2019 om 14:51

      @mats106rallye: dat is een SUV. Dit is een kleine hatchback die een klein beetje hoger op zijn pootjes is gezet.

      Login om te reageren
  13. mashell zegt

    29 juli 2019 om 10:50

    Als ik heel eerlijk bent vind ik deze eigenlijk best wel leuk. Hij zal wel meer net zo veel kosten als een goed uitgeruste BMW 1 serie en dus door niemand gekocht worden maar het is wel een leuk karretje.

    Login om te reageren
  14. nout zegt

    29 juli 2019 om 11:15

    Had ‘m dan Allroad genoemd, dan was het dezelfde blamage geweest als auto maar ja…

    Login om te reageren
  15. kennone zegt

    29 juli 2019 om 12:44

    Dit afschuwelijke hok kunnen ze wel maken, maar opnieuw een 3drs uitbrengen das te veel gevraagd..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North