• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Audi A1 is officieel

Auteur: RubenPriest, gepost 18 juni 2018 om 19:06 – 85 Reacties

Afbeelding De nieuwe Audi A1 is officieelAfbeelding De nieuwe Audi A1 is officieelAfbeelding De nieuwe Audi A1 is officieelAfbeelding De nieuwe Audi A1 is officieelAfbeelding De nieuwe Audi A1 is officieelAfbeelding De nieuwe Audi A1 is officieelAfbeelding De nieuwe Audi A1 is officieelAfbeelding De nieuwe Audi A1 is officieel

A1
Hier is de kakelverse hatchback.

We begonnen de dag met het uiterlijk van de nieuwe A1 en inmiddels hebben we het hele hebben en houden van de nieuwe A1. Audi heeft de priemiejum hatchback officieel gepresenteerd en de heetste info over deze nieuwe A1 zetten we op een rijtje.

Misschien was het je vanochtend al opgevallen, maar de nieuwe Audi A1 heeft altijd vijf deuren. Net als vrijwel alle andere hatchbacks van tegenwoordig, is er geen plaats meer in het gamma voor een driedeurs variant. De tweede generatie A1 deelt zijn DNA met de Seat Ibiza en Volkswagen Polo. Om het uiterlijk van de instap-Audi een boost te geven is de auto lager gepositioneerd. Ook is de hatchback breder in vergelijking met het oude model. De drie gleuven onderaan de motorkap zijn een verwijzing naar de 1984 Sport Quattro.

Zo luxe als de A8 of A6 gaan we het niet krijgen in de A1, maar Audi doet een aardige poging. Nieuw is de komst van de Virtual Cockpit en een nieuw infotainmentscherm dat standaard 8,8-inch groot is. Wie bijlapt, kan een 10.1-inch groot display krijgen. Ondanks het feit dat de A1 geheel nieuw is, komt de auto toch met de nodige ouderwetse knoppen, onder meer voor climate control. Geen probleem, want stiekem kunnen fysieke knoppen fijner werken dan een extra touchscreen, al is dat uiteraard persoonlijk.

Audi A1

De A1 beschikt over 335 liter aan bagageruimte. Dat is 65 liter meer vergeleken met zijn voorganger.

Het was al te verwachten en de nieuwe A1 komt dan ook niet met een dieselmotor op de markt. In plaats daarvan moet men het stellen met benzinemotoren, variërende van 95 tot en met het voorlopige topmodel, de 40 TFSI met 200 pk. Standaard hebben de meeste motoren een handbak. Optioneel is de zeventraps S-tronic, die standaard is op de 40 TFSI. Hoewel nog niet officieel bevestigd, kan een S1 Quattro met zo’n 250 pk voor 2019 op de agenda staan.

De nieuwe Audi A1 staat vanaf het najaar in de showroom (november). Prijzen worden op een later moment bekendgemaakt.

UPDATE 1: Er zijn nu ook bewegende beelden. Een video van de A1 Sportback check je op autojunk.nl.

UPDATE 2: Een vergelijking met de vorige A1 lees je hier!

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi dealerschap onder water
  • Video: drift fail met een Audi
    Video: drift fail met een Audi
  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1, parijs-2018

Vorig bericht: « YES, supercar van Toyota gaat er echt komen!
Volgend bericht: Ook dit zijn 13 gave powerstations »

Lees Interacties

Reacties

  1. g60gti zegt

    18 juni 2018 om 19:12

    Dit is een gevalletje “moetheminhetechtzien” voor mij. Verder lijkt het dashboard me iets te veel op die van de polo..

    Login om te reageren
    • johnhert zegt

      18 juni 2018 om 20:18

      @g60gti: Voorkant t/m de voorportieren is zéér goed te pruimen, maar de achterkant die ze er opgeplakt hebben slaat als een tang op een varken…

      Login om te reageren
      • Citrofieleviltwin zegt

        19 juni 2018 om 10:38

        @johnhert: Idd. Je zou voor minder gearresteerd worden.

        Login om te reageren
    • drsjeroen zegt

      18 juni 2018 om 22:46

      @g60gti: recht van voren prima, schuin van achteren top, dit is zo slecht nog niet! Dashboard moet ik idd nog zien, premium polo is goed spul voor het B-segment

      Login om te reageren
    • dare2think zegt

      19 juni 2018 om 13:45

      @g60gti: Ik ben benieuwd waar je die overeenkomsten ziet, want ik zie duidelijke verschillen in plaats van luchtroosters en knoppen. Het middenscherm lijkt er ook anders in te zitten.

      Login om te reageren
    • sulobb zegt

      19 juni 2018 om 22:15

      @g60gti: En voor mij een gevalletje ‘over-designed’. Bij Audi zijn ze de inspiratie kwijt en zijn ze nu een wilde weg ingeslagen, maar je moet er maar voor zijn…

      Login om te reageren
  2. Citrofieleviltwin zegt

    18 juni 2018 om 19:21

    Kan me totaal niet overtuigen net zoals de Q2 trouwens. Audi heeft dringend nood aan een nieuwe designtaal.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      18 juni 2018 om 20:35

      @citrofieleviltwin: even met de Franse slag er doorheen?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 juni 2018 om 20:43

      @citrofieleviltwin: ja maar… deze A1 en de Q2 zijn de nieuwe stijl van Audi.

      Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    18 juni 2018 om 19:22

    Eindelijk weer eens een mooi ontwerp velgen onder een Audi.

    Én die bronskleur maakt het helemaal af. Hopelijk komt er een eind aan de trend van zwarte velgen.

    Login om te reageren
    • jarnobakker zegt

      18 juni 2018 om 19:35

      @moveyourmind: lijken veel op de Fors RS velgen

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        18 juni 2018 om 19:52

        @jarnobakker: Dacht in eerste instantie ook dat ze bijna hetzelfde waren als de ST velgen. Maar ondanks de overeenkomsten staan ze toch heel anders onder de auto.

        https://goo.gl/images/pHKosL

        Vind die van de Audi zelfs iets dikker ogen door de holling van het wiel.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          18 juni 2018 om 21:28

          @moveyourmind: volgens mij zijn de velgen van de Focus mk3 anders dan die van de mk2.2 ST. Bekijk die maar eens :)

          Login om te reageren
          • moveyourmind zegt

            18 juni 2018 om 21:34

            @davelepeef: Check…

            Maar één ding moet je Audi toch nageven… Hun kopieerapparaat is één van de allerbeste.

            Login om te reageren
            • davelepeef zegt

              18 juni 2018 om 21:47

              @moveyourmind: ach. Het wijkt iets af, en is toch een gaaf model. Je ziet meerdere varianten…

              Login om te reageren
      • focusrs1 zegt

        19 juni 2018 om 06:05

        @jarnobakker: nee hoor totaal niet en sta er nu naar te kijken

        Login om te reageren
    • JvT zegt

      20 juni 2018 om 00:19

      @moveyourmind:
      Niemand hier die meteen moest denken aan de velgen van de DS3?

      Login om te reageren
  4. Turbo S zegt

    18 juni 2018 om 19:23

    Doe maar liever een A klasse.

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      18 juni 2018 om 19:30

      @mercedesbenze350cdi:
      Liever een Bmw 3…

      Login om te reageren
      • Turbo S zegt

        18 juni 2018 om 19:38

        @dimglor: ik niet iig. Heb mijn E klasse ingeruild voor een 430d gc. Grootste misser die ik op autogebied heb gemaakt en tevens de laatste BMW die ik ooit zal bezitten.

        Login om te reageren
        • skinnybmw zegt

          18 juni 2018 om 19:40

          @mercedesbenze350cdi: En waarom was de 430d GC de grootste misser ooit?

          Login om te reageren
          • Turbo S zegt

            18 juni 2018 om 19:47

            @skinnybmw: mis de ruimte en het comfort van de E klasse enorm. Qua prestaties zijn ze gelijk, echter in de BMW zit ik de hele tijd (dagelijks autobahn) te stampen, terwijl in de Mercedes ik ook zat te stampen maar toch anders. Veel comfortabeler, niet zo race achtig als in de BMW. Echt een totaal andere beleving.

            Login om te reageren
            • cr33p zegt

              18 juni 2018 om 19:50

              @mercedesbenze350cdi: Maar dat weet je toch als je gaat proefrijden met een 4?

              Login om te reageren
              • Turbo S zegt

                18 juni 2018 om 19:57

                @cr33p: in het begin was het even leuk.

            • olivier420 zegt

              19 juni 2018 om 01:57

              @mercedesbenze350cdi: Maar dat weet je van tevoren als je een BMW koopt… en dan ook nog eens een stap terug in formaat…

              Als ik een BMW 5 zou rijden en ik zou overstappen op een C zou ik mij ook storen aan de mindere hoeveelheid ruimte..

              Login om te reageren
            • skinnybmw zegt

              19 juni 2018 om 07:12

              @mercedesbenze350cdi: Dus je ervaring met BMW baseer je op die 430d…ik zou eens een 535D met comfortstoelen proberen…dat komt meer in de buurt van de Benz. Ik durf bijna te wedden dat je dan terugkomt op je mening. Beide zijn heerlijke auto’s en dan komt het meer op persoonlijke smaak aan.

              Login om te reageren
            • gove zegt

              19 juni 2018 om 08:42

              @mercedesbenze350cdi: 4 rijdt hetzelfde als een 3 serie wat je kunt vergelijken met een cklasse- de eklasse kun je met een 5 serie vergelijken, en die nieuwe 5 rijdt als een trein, misschien die eens vergelijken

              Login om te reageren
              • gove zegt

                19 juni 2018 om 08:42

                @gove: proberen i.p.v. vergelijken

        • Loek zegt

          18 juni 2018 om 19:42

          @mercedesbenze350cdi: welke versie van de E Klasse had je? ;)

          Login om te reageren
          • Turbo S zegt

            18 juni 2018 om 19:48

            @720s: E350cdi 265pk

            Login om te reageren
            • Turbo S zegt

              18 juni 2018 om 19:49

              @mercedesbenze350cdi: w212

              Login om te reageren
            • marinepower zegt

              18 juni 2018 om 20:00

              @mercedesbenze350cdi: wellicht dat een 5-serie ietwat dichter bij de E-klasse in de buurt had gezeten?

              Login om te reageren
            • Loek zegt

              18 juni 2018 om 20:04

              @mercedesbenze350cdi: toffe bak, was meer als geintje bedoeld gezien je username ;) een 4 GC zou mijn weapon of choice zijn als ik een BMW zou kiezen dus ook ik neig een beetje terug naar Mercedes en/of Audi momenteel.

              Login om te reageren
              • freezzr zegt

                18 juni 2018 om 20:25

                @720s: rijd nu bijna een jaar in een 4GC, de 420d variant, maar vindt het echt een topper. Het rijd echt zo lekker.

    • bitd zegt

      18 juni 2018 om 19:31

      @mercedesbenze350cdi: snap ik, maar zeg je als je een Audi A3 te zien krijgt; doe maar liever een C-Klasse?

      Login om te reageren
      • Turbo S zegt

        18 juni 2018 om 19:34

        @bitd: heb je gelijk in maar vind hem best een beetje op een A klasse lijken qua vorm. Misschien qua afmetingen dan weer net niet.

        Login om te reageren
        • bitd zegt

          18 juni 2018 om 19:36

          @mercedesbenze350cdi: doe dan maar de s-klasse ?

          Login om te reageren
    • menaz zegt

      18 juni 2018 om 19:40

      @mercedesbenze350cdi: dat is een A3-concurrent. Dit is de A1.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        19 juni 2018 om 06:56

        @menaz: er zat zo weinig prijsverschil tussen de A1 en de A3 dat die twee elkaars grootste concurrent waren.

        Login om te reageren
  5. itiswhatitis zegt

    18 juni 2018 om 19:24

    Veel te drukke lijnen, gekke luchthappertjes en rare hoekjes. Enige wat er op vooruit gaat is het interieur.

    Login om te reageren
  6. rynnus zegt

    18 juni 2018 om 19:27

    Ik vrees dat het alleen maar een vijfdeurs wordt? Vind die achterdeuren altijd gelijk zo kazig. Net als bij de nieuwe Fiesta ST.

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      18 juni 2018 om 19:31

      @rynnus: Inderdaad erg jammer van die verplichte vijf-deurs uitvoering, smoelt gelijk een stuk minder mooi.

      Login om te reageren
  7. Barryyy zegt

    18 juni 2018 om 19:27

    Voorkant: ja
    Achterkant: nee
    Interieur: ja

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      18 juni 2018 om 19:29

      @barryyy: 5 deuren: nee

      Login om te reageren
  8. kennone zegt

    18 juni 2018 om 19:28

    Errug jammer van de 5 deuren. 3 is onpraktischer maar (vind ik) wel echt mooie

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 juni 2018 om 20:39

      @kennone: 3 deurs modellen zijn juist praktischer. Meer zicht over de schouders, ruimere in- en uitstap en in dit soort kleine gebakjes zit toch maar zelden iemand achterin.

      Login om te reageren
  9. ghost zegt

    18 juni 2018 om 19:29

    Ben wel benieuwd of de toekomstige S1 er dit maal ook komt met S-tronic. De huidige is er alleen met handbak omdat er simpelweg geen ruimte was voor een 2.0T, Quattrosysteem en S-tronic automaatbak.

    Login om te reageren
    • lpg-stinkt zegt

      18 juni 2018 om 19:31

      @ghost: ik hoop het, wordt de huidige S1 nog meer liefhebbers auto ?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        18 juni 2018 om 19:35

        @lpg-stinkt: Haha ja, gelukkig hebben we hem al in bezit.

        Login om te reageren
        • lpg-stinkt zegt

          18 juni 2018 om 19:43

          @ghost: Haha, ja dat hebben we goed voor elkaar!

          Login om te reageren
  10. wajodwaas zegt

    18 juni 2018 om 19:30

    De enige mooie Audi:)

    Login om te reageren
  11. rollingstoned zegt

    18 juni 2018 om 19:32

    Dit krijg je als je een i20 met een Stonic kruist, vleugje Rio erbij en Ford velgen om het af te maken…

    Login om te reageren
  12. raoufff zegt

    18 juni 2018 om 19:32

    Je moet je ogen behoorlijk op een plek hebben zitten waar de zon niet schijnt wil je dit hebben.

    Login om te reageren
  13. petros zegt

    18 juni 2018 om 19:35

    Spijtig van die ford velgen en Bmw achterlichten , maar hij is wel mooi

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      21 juni 2018 om 05:32

      @petros: aaaaah verdorie blijf dan ook van je toetsen af! Ik wou net zeggen dat BMW belde voor hun achterlichten?

      Login om te reageren
  14. rufctr01 zegt

    18 juni 2018 om 19:38

    Geinige facelift voor de A1

    Login om te reageren
  15. Loek zegt

    18 juni 2018 om 19:39

    Jammer dat “blacked out Audi logo” nu af fabriek geleverd wordt. Hoeven de knakentuners dat ook niet meer te doen.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      18 juni 2018 om 21:12

      @720s: die komen nu met chromen nullen!

      Login om te reageren
  16. trustmeiamanengineer zegt

    18 juni 2018 om 19:41

    Lelijk ding zeg. En zeker dat Seat dashboard erin…

    Login om te reageren
  17. mrrallycross zegt

    18 juni 2018 om 19:44

    Grootheidswaanzin?

    Login om te reageren
  18. werf76 zegt

    18 juni 2018 om 19:51

    Ik vind het wel een mooi karretje. Leuke Ford S-max velgen..

    Login om te reageren
  19. allesmetturbo zegt

    18 juni 2018 om 20:02

    Ik vind de nieuwe a8 en a6 echt helemaal niets, maar dit nieuwe design kan ik wel waarderen.

    Echt een gaaf bakkie!

    Ik wil ‘m :D als S1 graag in kleur vd header

    Login om te reageren
  20. tmenges zegt

    18 juni 2018 om 20:38

    Die neus lijkt wel van een chevrolet aveo af te komen! Vreselijk! Verder wel een verbetering t.o.v. het huidige model.

    Login om te reageren
  21. mashell zegt

    18 juni 2018 om 20:46

    Waar de vorige A1 vooral een “net niet” wagen was, leuk concept maar slecht uitgevoerd en veel te duur is deze tenminste duidelijk: helemaal niet. Voorkant, achterkant, zijkant, interieur, helemaal niks dat ik mooi vind.

    Login om te reageren
  22. fastforward zegt

    18 juni 2018 om 20:46

    De achterkant is wennen. Kan Autoblog een vergelijking doen tussen Polo en A1? Ik zie in het interieur het verschil niet.

    Login om te reageren
  23. sel777 zegt

    18 juni 2018 om 21:06

    40 tfsi.. Lekker zo’n achtpitter

    Login om te reageren
  24. martijnev zegt

    18 juni 2018 om 21:10

    priemiejum hetsjbek !

    Login om te reageren
  25. audirs3 zegt

    18 juni 2018 om 21:15

    Ben zelf een Audi rijder, maar ik vind het uiterlijk van de huidige Audi’s steeds drukker en steeds lelijker worden. Overal frutsels, luchthappertjes, lijntjes langs de zijkant… De mooiste Audi’s vind ik zelf rondom het millennium, erg strak. Toen had je dit soort fratsen alleen van tuners verwacht.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      18 juni 2018 om 21:26

      @audirs3: hmm de eerste S8. Elegant en dik zonder fratsen…

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      19 juni 2018 om 09:23

      @audirs3:
      Klopt wel. Hebben ze volgehouden tot ongeveer 2008. Daarna is de charme een beetje verdwenen.
      Tegenwoordig geven Volkswagens mij een beetje het Audi-gevoel van toen.

      Login om te reageren
  26. clarkson zegt

    18 juni 2018 om 21:56

    Wat is iedereen lekker positief zeg! Ik vind hem er hartstikke leuk uit zien. Dit gaat weer een succesnummer worden. Zeker nu de nieuwe a klasse wat minder is.

    Ook slim van ze om een bulk oude focus st velgen in te kopen.

    Login om te reageren
  27. bimmert zegt

    18 juni 2018 om 22:17

    Hebben ze nu de voorkant van een Hyundai I30 gekopieerd, het moet niet gekker worden bij die sjoemelaars!

    Login om te reageren
  28. rpaolo zegt

    18 juni 2018 om 23:00

    Gaaf!

    Login om te reageren
  29. dnadave zegt

    18 juni 2018 om 23:05

    Ik vind die achterkant van opzij gezien echt Audi onwaardig lelijk. Bij de Q2 idem dito.

    Login om te reageren
  30. speedie zegt

    18 juni 2018 om 23:13

    Gaaf en gedurfd design voor een kleine stadsauto. De oude was wat braafjes maar deze komt echt stoer en sportief over. Idem voor interieur, had het niet zo voor die ronde ventilatie roosters , zoals het helaas ook bij Mercedes nog bestaat. Als dit de voorbode is voor de nieuwe A3 , leuk.

    Login om te reageren
  31. kukuk zegt

    18 juni 2018 om 23:23

    Vind ‘m zeer geslaagd! De achterlichten echter lijken onwijs BMW X-ish…

    Login om te reageren
  32. fconderkantlat zegt

    18 juni 2018 om 23:33

    vind de huidige A1 LCI mooier, dit is allemaal iets te geforceerd frivool. en net als de vorige a1 zal ie zwaar overpriced worden

    Login om te reageren
  33. Edge zegt

    19 juni 2018 om 00:23

    Ik denk dat ze bij Mercedes op dit moment hartstikke blij zijn met de ontwikkelingen in dit segment. De BMW gaat alweer een hele tijd mee, en de Audi is niet om aan te zien. Ik zou alvast wat extra shifts inplannen in die A-klasse fabriek.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      19 juni 2018 om 09:13

      @edge: De A-klasse is toch een heel segment hoger? Deze A1 concurreert met de nog niet zo oude Mini en Mercedes biedt zelf niks aan. Misschien dat Smart in de buurt komt.

      Login om te reageren
  34. kroon zegt

    19 juni 2018 om 07:09

    Zo’n idioot grote gril in de auto en dan nog een soort van extra koelgleuven erboven en -onder maken? En dan ook nog hele grote gaten in de voorspoiler…

    Wat gemaakt en nep allemaal, maar wel met hele grote bek aan de voorkant. Past dus allemaal perfect bij de doelgroep.

    Login om te reageren
  35. hollandbest zegt

    19 juni 2018 om 07:50

    Die Gele is precies de Suzuki Swift Sport!

    Login om te reageren
  36. arias12 zegt

    19 juni 2018 om 09:27

    Ik vind dit een hele stoere en gave auto beter en mooier dan de vorige Audi A1.

    Login om te reageren
  37. Corrado16v zegt

    19 juni 2018 om 09:43

    Erg leuk en uitgesproken modelletje zo tussen de Duitse eenheidsworst.

    Login om te reageren
  38. Corrado16v zegt

    19 juni 2018 om 09:45

    Erg leuk en uitgesproken modelletje zo tussen de Duitse eenheidsworst. Het maakt in ieder geval iets los hier zo te zien.

    Login om te reageren
  39. vondick zegt

    19 juni 2018 om 10:37

    Mooi. Audi is op de goeie weg… ik vond het de afgelopen 15 jaar eigenlijk helemaal niks, maar de laatste introducties van de A6 en A7 zijn erg te pruimen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North