• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Circuit Park Zandvoort overgenomen door Prins

Auteur: Dizono, gepost 12 februari 2016 om 18:35 – 31 Reacties

Zandvoort


Het hing al even in de lucht, maar zojuist is het officieel naar buiten gebracht: Circuit Park Zandvoort heeft een nieuwe, zeer bekende eigenaar.

Chapman Andretti Partners is de nieuwe eigenaar van het circuit. De naam is uiteraard een verwijzing naar Lotus-oprichter Colin Chapman en coureur Mario Andretti, maar beiden hebben verder geen enkele link met de heren achter deze organisatie. Dat zijn namelijk Menno de Jong en Bernhard van Oranje. Zij nemen het circuit over van Hans Ernst, die 27 jaar lang directeur en grootaandeelhouder is geweest.

In een persbericht laat het circuit weten dat de overname vooralsnog geen gevolgen heeft voor de programmering. Dus ook niet voor onze geliefde Junkyardrace. Wel zien de prins en zijn compagnon dat autosport in Nederland weer aan populariteit toeneemt (hoe zou dat nou komen?) en ze broeden dan ook op nieuwe initiatieven om daar een graantje van te kunnen meepikken. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Foto: Chris Schotanus/Essay Produkties. Vlnr: Menno de Jong, Hans Ernst, Bernhard van Oranje

Ook interessant!

  • Prins Bernhard betaalde som geld om bouwverbod Circuit Zandvoort op te heffen
    Prins Bernhard liet bouwverbod Circuit Zandvoort opheffen met geld
  • Dutch GP
    Video: F1-teams komen aan op Circuit Zandvoort
  • Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!
    Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!
  • Zandvoort
    Rechter geeft circuit Zandvoort helemaal gelijk.

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit, prins-bernhard, Racing, zandvoort

Vorig bericht: « Woehoe! Alweer een teaser van Audi’s Q2
Volgend bericht: Ruil een Rolls-Royce voor een appel en een ei »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    12 februari 2016 om 18:38

    Het is net als zijn grootvader (Prins Bernhard) ook een liefhebber,
    Dus het is hem van harte gegund.

    Ik hoop dat de jongens er iets moois van maken,
    En dat er nog jaren geracet mag worden.

    Login om te reageren
  2. martijn11 zegt

    12 februari 2016 om 18:41

    Zie je willem alexander al rond rijden daar

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      12 februari 2016 om 19:35

      @martijn11:
      Eerst een Volvo-rijder en nu wordt hij gereden in een verlengde audi..
      Ik heb zo’n gevoel dat Bernhard jr. toch de grootste race-fanaat van de twee is.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      12 februari 2016 om 19:42

      @martijn11: ja, in een Volvo, voorzien van gouden wrap. Rood pluche op de Recaro’s en gáán. Dan laat ik mijn republikeinse principes subiet varen.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      12 februari 2016 om 19:52

      @martijn11: nee.

      Login om te reageren
  3. pielemuis zegt

    12 februari 2016 om 18:42

    Laten we voordat we weer beginnen te krijsen en schreeuwen gewoon hopen op een goede en voorspoedige toekomst voor dit circuit! Het blijft een leuk stukje rijden daar.

    Login om te reageren
  4. martinus zegt

    12 februari 2016 om 18:43

    Daarbij: Hopelijk zorgt koninklijke participatie in het circuit dat ook het bestuurlijke proces, om het circuit fysiek toegankelijker wordt met een extra toegangsweg, wat soepeler verloopt.

    Login om te reageren
  5. agera zegt

    12 februari 2016 om 18:44

    Bring back the F1

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      12 februari 2016 om 19:30

      @agera:

      Grapjas !

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      12 februari 2016 om 21:15

      @agera: Dat zou geweldige zet zijn, ware het niet dat het vrijwel onmogelijk is. Zandvoort zou flink verbouwd moeten worden om door de FIA goedgekeurd te worden voor de Formule 1. Daarnaast is de infrastructuur rondom het circuit ook enorm verouderd. Dat zijn niet bepaald zaken die je voor een paar duizend euro opgeknapt krijgt. Los daarvan moet je als circuit oog nog een organisatiefee betalen om zo’n race te mogen houden, en die bedragen lopen vaak ook in de tientallen miljoenen. Dat soort bedragen zijn, zelfs met wat overheidssteun en steun van investeerders niet jaarlijks op te brengen. Het feit dat Monza, de thuishaven van het meest populaire F1 team (Ferrari) zelfs op de wip zit en er vorig jaar, ondanks de aanwezigheid van veel Duitsers en een Duits team in de F1, geen Duitse GP was door geldproblemen zegt genoeg. Hoe leuk het ook zou zijn om Max op Zandvoort een F1 race te zien rijden, het is helaas niet realistisch.

      Login om te reageren
  6. jobberns zegt

    12 februari 2016 om 18:47

    Nou, nu even de driftregel ongedaan maken, en knallen maar!

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      12 februari 2016 om 19:36

      @jobberns:
      Driften is voor petjes, of voor op ijsbanen, niet voor zandvoort.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        12 februari 2016 om 20:59

        @martinus: ? you made my day! ?

        Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    12 februari 2016 om 18:49

    Zou Bernie gevoelig zijn voor het lobbyen van een Prins? F1 terug in Zandvoort zou toch wel mooi zijn. Vrees alleen dat die gnoom ook een enrome zak geld wil.

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      12 februari 2016 om 18:58

      @trustmeiamanengineer: zou wel eens kunnen lukken.. Alle recente ‘nieuwe’ F1 races gingen na een babbel met het koningshuis ineens gebeuren in een zandbak, met een beetje ruim denken voldoet Zandvoort dus precies! :)

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      12 februari 2016 om 19:53

      @trustmeiamanengineer: het zou wel super gaaf zijn.

      Login om te reageren
    • rcolt zegt

      12 februari 2016 om 20:34

      @trustmeiamanengineer: als je realistisch kijkt is dat plan onuitvoerbaar, waardeloze infrastructuur en een compleet afgetrapte baan die vlgs mij maar moeilijk te verbreden. Begrijp me goed, ik gun het CPZ en Nederlandse racefans van harte maar mijn hoop is microscopisch klein

      Login om te reageren
  8. ocda zegt

    12 februari 2016 om 18:50

    Totaal gebrek aan libido, koop je een tarzanbocht voor je meissie

    Login om te reageren
  9. gladanus zegt

    12 februari 2016 om 18:52

    Je zou maar schotanus van je achternaam heten..

    Login om te reageren
  10. ghost zegt

    12 februari 2016 om 18:56

    Die Bernard ziet er niet uit (op deze foto dan!).

    Login om te reageren
    • joligejoffer zegt

      12 februari 2016 om 19:00

      @ghost: Waarschijnlijk omdat ie net “genezen” is van lymfeklierkanker

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        14 februari 2016 om 10:54

        @joligejoffer: zo! Dat wist ik niet, verklaart een heleboel. Niet zo netjes dan, die eerdere reactie van mij.

        Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      12 februari 2016 om 20:32

      @ghost: en de ziekte van Crohn, die combinatie is niet fijn.
      Het is een wonder dat hij er nog is. Ik wens hem al het goede. Hopelijk lukt het hem om weer belangrijke races naar Zandvoort te krijgen en Nederland positief op de kaart te zetten.

      Login om te reageren
  11. toniominestrone zegt

    12 februari 2016 om 19:04

    Hoop dat hij mooie plannen heeft, wat is die Hans Ernst oud geworden!

    Login om te reageren
  12. moveyourmind zegt

    12 februari 2016 om 19:09

    Ik heb er wel vertrouwen in dat deze heren circuit Zandvoort een goede toekomst kunnen geven…

    Niet alleen vanwege de afkomst, al zal het vast wel zo zijn dat de prins deuren open kan krijgen die voor anderen gesloten blijven…

    Maar ook omdat het in handen komt van rasechte liefhebbers van de autosport, die hun sporen al hebben verdiend in het bedrijfsleven…

    Bernhard is bovendien een erg creatieve ondernemer. Toen de OV-jaarkaart kwam richte hij samen met een paar anderen Ritzen Koeriers op dat slim gebruik maakte van het gratis reizen met het OV door studenten…

    Login om te reageren
  13. Rick-dos zegt

    12 februari 2016 om 19:20

    Lekkere prins ben je dan. Moet je voor een stukje grond betalen terwijl je familie het hele land bezit…

    Login om te reageren
  14. piebepost zegt

    12 februari 2016 om 19:45

    Nog steeds geen domme koningshuis bashers? Goh!

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      12 februari 2016 om 19:59

      @piebepost:

      Deze man is ook een zelf-made-man.Al zal het beetje opvoeding dat hij gehad heeft hem ook geen kwaad gedaan hebben.

      Login om te reageren
      • piebepost zegt

        13 februari 2016 om 17:23

        @martinus: ik kan het niet meer met je eens zijn, maar in het vorige draadje over dit onderwerp waren de meningen vrij verdeeld.

        Login om te reageren
  15. Alfarobert zegt

    13 februari 2016 om 09:14

    Hij heeft het zelf verdiend,Racen doet hij graag.Geld om een circuit te kopen.Waarom dan niet? Maak er een soort Nurburger Ring van.Kunnen petjes hun Golfjes daar kapot raggen voor een redelijk prijsje,haha

    Login om te reageren
  16. HZW zegt

    13 februari 2016 om 12:33

    CP Zandvoort is al decennia niet meer up to date.
    Om überhaupt grote internationale races binnen te kunnen halen moet het hele circuit compleet vernieuwd worden, inclusief de baan lay-out.
    Als eerste zou de Hugenholtz bocht ingekort moeten worden, omdat het binnen terrein veel te klein is voor alles wat mee komt bij grote internationale races.
    Verder zou de baan minimaal 5 meter breder moeten worden op relevante punten.
    Ook zou de Hans Ernst bocht veel sneller moeten, en uitrem mogelijkheden moeten bieden.
    Tevens is de pit straat en pit boxen het grootste struikelblok, de ruimte die hier voor nodig is om een up to date complex, is simpelweg niet aanwezig, mede door de aanwezigheid van de Hugenholtz bocht.
    Verder zou er natuurlijk een veel langere ere tribune moeten komen.

    Ik heb even snel een Photo-shopje gemaakt van mijn ideeën.

    http://41.media.tumblr.com/8fc01739da4bd756f1474559b4d8f1b9/tumblr_o2hh4n6iQ81rn9xfdo1_1280.jpg?.jpg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North