• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de Mercedes-AMG C43 4MATIC Cabriolet

Auteur: Author, gepost 29 februari 2016 om 20:14 – 47 Reacties

Officieel: de Mercedes-AMG C43 4MATIC Cabriolet


Verfrissend, een nieuwe Mercedes!

Yes, je kijkt naar de splintertjenieuwe Mercedes C-klasse Cabrio, de eerste dakloze ‘C’ in de geschiedenis van het merk. Althans, de eerste die als zodanig in de markt wordt gezet, want nog niet zo lang gelden hadden de Duitsers nog een zekere CLK in het gamma. Afijn, door naar de nieuwe!

De C43 wordt aangedreven door een 3.0 biturbo V6, goed voor niet minder dan 367 pk en 520 Nm die inderdaad richting alle vier de wielen hun weg(dek) vinden. Bovendien is deze aandrijflijn een iets kalmer alternatief, voor wie 510 pk uit de C63 AMG S toch wat teveel van het goede vindt. Schakelen gebeurt automatisch via de 9G-TRONIC, waar AMG de vierwielaandrijving voor z’n rekening neemt.

Mercedes-AMG C43 4MATIC Cabrio

0-100 km/u is in de Cabrio na 4,8 s achter de rug en de topsnelheid is zoals gebruikelijk afgeregeld op 250 km/u. Terugkomend op de 9G-TRONIC; deze ‘bak is voorzien van nieuwe software voor nog korter schakeltijden. Bovendien is er een volledig manuele modus beschikbaar, zodat je je C Cabrio gerust de toerenbegrenzer in kunt jagen zonder dat de elektronica ingrijpt. Schakelen gebeurt middels bediening op het stuurwiel.

Het adaptieve onderstel kan desgewenst in drie verschillende standen worden gezet, te weten Comfort, Sport en Sport Plus. De ‘bak kent zelfs vijf verschillende modi en voegt aan het eerdergenoemde rijtje nog de standen Eco en Individual toe. In de Eco-stand simuleert de transmissie feitelijk de werking van een automaat met koppelomvormer. Bij gas los wordt de transmissie namelijk losgekoppeld van de motor zodat het toerental rustig kan zakken.

Verder verzorgt AMG zoals gebruikelijk de festiviteiten voor wat betreft het exterieur, door de boel nét dat tikkie agressiever vorm te geven. Bovendien zijn de velgen een tandje sportiever. Hebberig geworden? De C Cabrio is in Nederland is deze zomer leverbaar.


Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
    Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, C43, Cabrio, Mercedes

Vorig bericht: « Bugatti Chiron: extra info en foto’s!
Volgend bericht: De ‘gewone’ Alfa Romeo Giulia, dit MOET hem zijn! [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. a3aan zegt

    29 februari 2016 om 20:19

    Meh… Geen 1500pk ik sla deze even over

    Login om te reageren
    • yipikaye zegt

      29 februari 2016 om 20:23

      @a3aan:
      yep, na 900, 770

      Login om te reageren
  2. baap zegt

    29 februari 2016 om 20:19

    Daar is ie dan, een zeer fijne 4,3l V8. Hmm, valt dat ff tegen. Noem dat ding gewoon C300T or whatever, maar de naam C43 is hier echt niet op z’n plaats! Schaam je Benz, schaam je.

    Login om te reageren
    • reinoutgtr zegt

      29 februari 2016 om 20:27

      @baap: oh baap ga je nou niet weer druk maken over die naamgeving ?.

      Login om te reageren
      • baap zegt

        29 februari 2016 om 20:40

        @reinoutgtr: Ja sorry man, het voelt gewoon niet goed! Als CEO van Benz had ik dit NOOIT goedgekeurd ;)

        Login om te reageren
    • marieke zegt

      29 februari 2016 om 20:35

      @baap: ze noemen m c43 omdat ie 43x zo mooi is als een audi a4 cabrio ☺

      Login om te reageren
      • baap zegt

        29 februari 2016 om 20:41

        @jmdekort: of 43x zo lelijk? :)

        Login om te reageren
      • 1lunatic zegt

        29 februari 2016 om 20:43

        @jmdekort: A4 cabrio is al jarenlang uit productie..

        Login om te reageren
      • mrB zegt

        29 februari 2016 om 20:46

        @jmdekort: misschien dat het kopieerapparaat op 43% stond terwijl de s-klasse er onder lag?

        Login om te reageren
        • marieke zegt

          29 februari 2016 om 21:07

          @mrb: ?? ??

          Login om te reageren
      • michaelb zegt

        29 februari 2016 om 21:02

        @jmdekort: A4 wordt al een tijdje niet geproduceerd…

        Login om te reageren
      • shootingbraker zegt

        1 maart 2016 om 08:18

        @jmdekort: of dan

        Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      29 februari 2016 om 20:43

      @baap: Juist wel, BMW heeft m-performance. Andere woorden voor “ben gescheiden heb dus geen geld voor een echte maar kan echt geen gewone BMW op mn oprit zetten” (kort door de bocht). Bij de ’43 lijn is het gewoon een amg, zie de ’43 als een lager en zie de C63 als een pils.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        29 februari 2016 om 20:49

        @henkhupelschoten: pils en lager is hetzelfde ;-)

        Maar inderdaad, ik ben het met je eens. Mercedes heeft dit briljant gedaan. Het AMG sportpakket kun je op elk motortype krijgen. En er zijn 3 verschillende AMG modellen (C43, C63 en C63S). Echt erg slim gedaan. Audi heeft de S en daarboven de RS modellen, ook netjes. En bij BMW heb je een 340i met M-Sportpakket of de M3. Marketingtechnisch gewoon een slimme zet van Mercedes.

        Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          29 februari 2016 om 20:57

          @gtwillem:klopt haha! Zat met een engelse lager in m’n hoofd, is vaak rond 4.3 % (hoe ironisch) pils zit tussen de 4.9 en 5.3 % zijn overigens uitschieters bij. Die AMG-sport benaming sloeg achteraf eigenlijk nergens op. Ben blij dat ze het omgedraaid hebben. Denken de mensen dat ze met een “echte” AMG onderweg zijn, kenners weten beter!

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            29 februari 2016 om 21:13

            @henkhupelschoten: Lager/Pils is een typenaam en bier de verzamelnaam. We bestellen weliswaar een biertje, maar bedoelen een pilsje. Een Westmale Tripel of Franziskaner is ook een biertje, maar geen pils/lager. Hebben die Tsjechen toch even goed gedaan!

            Login om te reageren
            • Author zegt

              29 februari 2016 om 21:40

              Hou op, ik krijg dorst.

              Login om te reageren
            • henkhupelschoten zegt

              29 februari 2016 om 22:00

              @gtwillem: Dat verdient een bie…. Euh euh… La Trappe Tripel!

              Login om te reageren
  3. rolov zegt

    29 februari 2016 om 20:19

    Erg Nice. Al zou ik voor de E gaan als ik de keuze had.

    Login om te reageren
  4. 650s zegt

    29 februari 2016 om 20:19

    Mercedes is lekker bezig met de cabrio’s! Mooie auto weer

    Login om te reageren
  5. mrcy335d zegt

    29 februari 2016 om 20:19

    Best mooi met het dak open tenminste

    Login om te reageren
  6. crainn zegt

    29 februari 2016 om 20:20

    Enorme fan geworden van Mercedes het afgelopen 1,5 jaar maar dit is toch echt wel lelijk of niet?

    Login om te reageren
  7. audiisthebest zegt

    29 februari 2016 om 20:22

    Ziet er goed uit

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    29 februari 2016 om 20:24

    Vind de kont niet mooi. Net als bij de coupe. Verhouding klopt niet als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    29 februari 2016 om 20:25

    Je zal er maar mee naar Spanje moeten op vakantie. Wat een straf….

    Login om te reageren
  10. moveyourmind zegt

    29 februari 2016 om 20:28

    Deftige auto!

    Zeker in een donkere lak en met licht leren bekleding en donker hout op de middenconsole.

    Overigens was de eerste CLK van eind jaren negentig ook een erg mooie cabrio. Én nog steeds! Alleen al het interieur is erg gaaf, zelfs bijna 20 jaar na introductie.

    Login om te reageren
  11. 87sandyd zegt

    29 februari 2016 om 20:33

    Geen echte foto’s van de achterkant…ik zou graag een en profil foto willen en eentje recht van achter, want heb het idee dat je dan niet echt een beauty ziet

    Login om te reageren
  12. reggie-boy_rood zegt

    29 februari 2016 om 20:36

    Ja ik wel deze

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      29 februari 2016 om 20:36

      @reggie-boy_rood: wil

      Login om te reageren
  13. gtwillem zegt

    29 februari 2016 om 20:41

    Ik denk dat Mercedes een goede zet heeft gedaan met een AMG model eronder. Door de hele PK wedloop zijn de prestaties en prijzen wel erg, inderdaad iets te veel van het goede. Want 0-100 in 4,8 seconden is gewoon heel erg vlot. 250 is net zo snel als de andere AMG’s. Daarbij ziet deze er uitstekend uit (alhoewel de verhoudingen op de foto er niet goed uit lijken te komen) en zal de prijs veel christelijker zijn.

    Een Hyacinthrode AMG C43 Estate met 18″ wielen en zwart leer: zet maar voor de deur!

    Login om te reageren
    • super zegt

      29 februari 2016 om 21:07

      @gtwillem:
      meeste bmw 3 serie cabrios die ik hier in de koot dazuur zie zijn 320d/325d/328i/330i/etc. (of vergelijkbaar), vrijwel nooit de topversie. Ik kan me voorstellen dat dat in de VS een vergeljkbaar verhaal wordt. IMO zijn die AMG (en M) versies alleen voor marketing doeleinden ontwikkeld, het grote geld wordt toch ergens anders verdiend.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        29 februari 2016 om 21:16

        @super: Inderdaad! De stap naar een AMG is nu een stukje kleiner. In Europa zijn we gauw tevreden, alhoewel in Duitsland er ook een markt is voor dikkere uitvoeringen. Maar in de VS zijn de 6-cilinders erg populair, en daar springt Mercedes-AMG goed op in. Ook in de VAE, Rusland en China zijn de dikke uitvoeringen erg populair, dus op zich volkomen logisch dat Mercedes deze strategie hanteert.

        Login om te reageren
  14. Edge zegt

    29 februari 2016 om 20:50

    Ik heb het idee dat de auto enorm hoog oogt en de kap oogt me ook een partijtje lomp! Het zou kunnen dat het aan de foto’s ligt, dus ik wacht nog even met het uiterlijk bekritiseren.
    Wat die C43 versie betreft: mooi hoor! Daarmee haal je gewoon een hele vlotte wagen in huis, waar ik absoluut geen nee tegen zou zeggen!

    Login om te reageren
  15. thomasthomas zegt

    29 februari 2016 om 21:08

    Prachtig alleen dat rode dak is beetje ordi, not like that.

    Login om te reageren
  16. draadloos zegt

    29 februari 2016 om 21:09

    9 versnellingen en dan met de hand flipperen? Wordt je toch gestoord van?

    Login om te reageren
  17. valentinorossi zegt

    29 februari 2016 om 21:12

    Lekkerder dan de coupé. Goed werk, Mercedes!

    Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    29 februari 2016 om 21:32

    Toch wel een tikkeltje beter in proporties dan de s klasse variant

    Login om te reageren
  19. csx3000 zegt

    29 februari 2016 om 21:51

    Mooie auto, wat wens je nog meer…

    Login om te reageren
  20. amgloverr zegt

    29 februari 2016 om 21:54

    veeeeelll mooier dan een 4 serie cabrio!

    Login om te reageren
  21. toyotafortuner zegt

    29 februari 2016 om 22:17

    Vind m helemaal niet mooi.

    Login om te reageren
  22. Tonnie zegt

    29 februari 2016 om 23:24

    Design van mercedes vind ik de laatste paar jaar niet echt mooi.. En die intertoystablets in het interieur al helemaal niet. En dan valt me nu ook op dat benzen van vorige generatie heel snel verouderd lijken… Hoe doet dit merk het zo goed?

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      1 maart 2016 om 02:59

      @thijsj: omdat jouw mening blijkbaar niet de meerderheid kent.

      Login om te reageren
  23. Pordon zegt

    1 maart 2016 om 03:00

    Ik ben normaal geen fan van soft-top cabrio’s of überhaupt cabrio’s in het algemeen (op de Mercedes SL R230 na) maar dit ziet er toch wel erg fraai uit moet ik zeggen.

    Login om te reageren
  24. gregorius zegt

    1 maart 2016 om 09:41

    Sorry,

    Ik vind het een gedrocht.
    Die kap vind ik echt lelijk, en dan verduidelijken ze het nog om m in t rood te doen.

    Maar goed, simpele vraag: zou ik mn 420 pk M3 cabrio; ouder en waarschijnlijk zwaarder, hiervoor inwisselen? Van mn leven niet!
    AMG en M moeten een écht geluid hebben. Geen zeikerig 3.0 V6T geluid.

    Login om te reageren
  25. Rob zegt

    1 maart 2016 om 09:48

    Oi, het leek me van te voren wel een goed idee, een C-klasse cabriolet. Omdat de coupe best chique is.

    Maar nope, dit wordt ‘em niet. Dan maar een coupe met panorama dakje…

    Login om te reageren
  26. allesmetturbo zegt

    1 maart 2016 om 11:08

    Bah

    Login om te reageren
  27. Benny_Weisz zegt

    1 maart 2016 om 12:42

    Hoewel ik naar uitgekeken heb naar de opvolger van de CLK 63 AMG Cabrio, ik vind deze flink tegenvallen (temeer omdat de looks dik in orde zijn)
    Waar men tegenwoordig genoegen moet nemen met 367 pk’s, bood de vroegere CLK maar liefst 485 pk’s. Aanzienlijk verschil i.m.o.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North