• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Chiron: extra info en foto’s!

Auteur: Author, gepost 29 februari 2016 om 19:27 – 112 Reacties

Bugatti Chiron: extra foto


Wie geen genoeg krijgt van de kersverse hypercar uit Molsheim heeft weer wat te doen.

Nu namelijk ook nog een stapeltje foto’s van een rijdende Chiron en een zwarte variant, zodat je een nog beter beeld krijgt van het beest dat alles op vier wielen rechtstreeks naar de vergetelheid rijdt. De zwarte koets komt in elk geval wat minder hard binnen dan het befaamde Bugatti/Franse blauw en de achtergronden zijn ook wat vriendelijker voor het netvlies.

Chiron front

Specs

Er valt echter genoeg nieuws te vertellen over de kersverse recordracer met Franse roots. Er worden 500 exemplaren van de Chiron gebouwd, dus 150 stuks meer dan van de Veyron. De W16 is stevig onder handen genomen om de extra pk’s te kunnen leveren en is dus niet simpelweg een upgrade van het blok uit de voorganger van de Chiron. Overigens is de nieuweling goed voor een afgeregelde topsnelheid van 420 km/u.

Het chassis (een monocoque) is nog eens 8 kg lichter geworden, al is de Chiron natuurlijk geen vlieggewicht. Het adaptieve chassis krijgt vijf standen, te weten Lift, EB “Auto”, Autobahn, Handling en Top Speed. Per modus wordt de rijhoogte aangepast, evenals de elektronisch afgeregelde schokbrekers, de elektronische stuurbekrachtiging en de instellingen van de differentiëlen. Sterker nog: het wordt zelfs mogelijk om de Chiron à la Ferrari in een “easy to drift”-modus te zetten. Benieuwd hoe lang dat goed gaat, met zoveel pk’s.

Bugatti Chiron

De actieve aerodynamica bestaat uit een forse splitter, een vlakke bodem, flaps in de diffuser en natuurlijk een uitklapbare spoiler op de bips. Verder rept Bugatti over remmen die vergelijkbaar zijn met die van F1-auto’s. Da’s niet te hopen, want een beetje Formule 1-racer weegt een kilo of 700. We gaan ervan uit dat de Chiron wel een stukje zwaarder wordt en dus wel wat stevigere ankers kan gebruiken.

Orders werden al aangenomen, maar wie niet kan wachten moet ergens 2,4 miljoen euro vandaan zien te toveren. Maar hey, dan heb je ook wat! Wie liever op safe speelt en zeker wil zijn van een mooie investering, doet er goed aan de speciale versies van de Chiron af te wachten. VAG kennende gaan die er ongetwijfeld komen.

Geniet nog maar eens goed van de gallery hieronder als je je bedenkt dat de Chiron 1.500 pk heeft. Als je er ooit één in het echt spot, is ‘ie in theorie binnen no-time uit het zicht verdwenen. Mits de pensionado achter het stuur tenminste het gaspedaal durft in te trappen. Proost!

Ook interessant!

  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
  • Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
    Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
  • Bugatti Chiron 4-005 mag nu met pensioen
  • Nieuwste Bugatti Chiron Sport is perfect voor Alice Cooper

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, Bugatti, chiron, geneve-2015, zwart

Vorig bericht: « BREEK: Bugatti Chiron, specs en foto’s!
Volgend bericht: Officieel: de Mercedes-AMG C43 4MATIC Cabriolet »

Lees Interacties

Reacties

  1. mastemaker zegt

    29 februari 2016 om 19:29

    ‘Go go gadget Chiron-plane’

    Bij 400km/h komen er vleugels uit…

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      29 februari 2016 om 19:48

      @mastemaker: de A380 stijgt op bij 250 Kmph . Dus mag al iets eerder dan;)

      Login om te reageren
      • jordip zegt

        29 februari 2016 om 22:20

        @rolov: daarom heeft hij ook een vleugeloppervlak van maar 845m^2 en een spanwijdte van 80m.

        Login om te reageren
  2. stino zegt

    29 februari 2016 om 19:30

    Ik vind hem mooi

    Login om te reageren
  3. murica zegt

    29 februari 2016 om 19:31

    Voorkant is best wel mooi maar de achterkant ?

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      29 februari 2016 om 21:00

      @murica: ik vind de achterkant juist het pluspunt. Het eerste vag model dat afwijkt van het vorige model.

      Login om te reageren
      • mb10 zegt

        29 februari 2016 om 22:55

        @jamesbond007: maar ze hebben wel even de uitlaat van een aventador geleend

        Login om te reageren
        • p0wn3d zegt

          1 maart 2016 om 07:37

          @mb10: Van een Aventador? Omdat ze in het midden zitten zeker? Ik zie niet zoveel overeenkomsten. Of tel jij het als 4 uitlaten omdat er zo’n schotje tussen zit?

          Login om te reageren
          • mb10 zegt

            1 maart 2016 om 11:54

            @p0wn3d: ten eerste moet je de aventador sv niet verwarren met de normale aventador, de normale heeft gewoon 1 uitlaat in het midden. Daarnaast als je het midden stuk bij de uitlaat van de chiron weghaald lijkt de uitlaat wel heel veel op die van de aventador

            Login om te reageren
            • p0wn3d zegt

              6 maart 2016 om 23:35

              @mb10: De normale Aventador heeft inderdaad “1” uitlaat, maar als je goed kijkt zie je in dat opzetstuk duidelijk 4 uitlaten zitten.

              Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      29 februari 2016 om 21:36

      @murica: De achterkant doet mij qua licht design een beetje aan een Dodge Charger denken.

      Login om te reageren
  4. str8six zegt

    29 februari 2016 om 19:31

    Keurig karretje.

    Login om te reageren
  5. misterdrogba zegt

    29 februari 2016 om 19:32

    Zo helemaal zwart ziet het er wel zeer aantrekkelijk uit. Ik zou dit verkiezen boven de two-tone variant.

    Login om te reageren
  6. sunder94 zegt

    29 februari 2016 om 19:32

    Echt ontzettend dik, ik ga vast sparen.

    Iemand die een goed adres weet voor schaalmodellen?

    Login om te reageren
    • dampu020 zegt

      29 februari 2016 om 19:35

      @sunder94: hotwheels

      Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      29 februari 2016 om 20:03

      @sunder94: Kyosho of AutoArt.

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      29 februari 2016 om 23:16

      @sunder94: Amalgam ;) Kun je er misschien nog een gepersonaliseerde laten bouwen ook…

      Login om te reageren
  7. keesieboy2 zegt

    29 februari 2016 om 19:32

    Deze echte foto’s zien er veeeel beter uit dan die eerdere *kwijl

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    29 februari 2016 om 19:32

    In het zwart met de spoiler uit is hij helemaal gaaf. Wat een plaatje!!!

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      29 februari 2016 om 20:16

      @dutchdriftking: die two-tone vind ik toch raar smoelen ivm die zwarte idd!

      Login om te reageren
  9. mrrallycross zegt

    29 februari 2016 om 19:33

    Ziet er beter uit dan de oude, alleen die achterkant vind ik niet zo mooi. Misschien moet ik er nog aan wennen

    Login om te reageren
  10. cheff6 zegt

    29 februari 2016 om 19:33

    De 4 lampen per koplamp zijn net teveel van het goede, voor de rest gaaf ding!

    Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      29 februari 2016 om 20:09

      @cheff6: eens maar dan denk ik weer
      1 te weinig licht
      2 teveel BMW
      3 Alfa Romeo
      4 teveel maar wel apart en een eigen gezicht

      Login om te reageren
    • jorden zegt

      1 maart 2016 om 10:13

      @cheff6: ik ook, maar het past perfect bij de auto. De Chiron heeft nog wel meer dingen die ergens wel een beetje te veel van t goede zijn ;)

      Login om te reageren
  11. c3po zegt

    29 februari 2016 om 19:40

    Weet niet.. Stuk beter dan wat ik hiervoor gezien heb maar ben eigenlijk niet echt onder de indruk. Hoop dat dat nog komt

    Login om te reageren
    • leemster zegt

      1 maart 2016 om 07:17

      @c3po: ooow is niet erg hoor, je bent niet de enige niet voorbij een kleurtje kan kijken

      Login om te reageren
      • c3po zegt

        2 maart 2016 om 11:33

        @leemster: daar ligt het niet eens aan! De designtaal van Bugatti doet me gewoon niets. En voor 2.4 miljoen (wss ex BTW + BPM) kan ik echt wel iets mooiers kopen dan dit. Kan me ook wel voorstellen dat anderen hem mooi vinden. Ben zelf gewoon alleen niet heel erg onder de indruk.

        Login om te reageren
  12. Rick-dos zegt

    29 februari 2016 om 19:41

    Zit vaak te zeiken op VAG maar ere wie ere toekomt. Dit ziet er gewoon gaaf uit vooral in het zwart.

    Voor één keer krijgt VAG een plusje van mij…

    Login om te reageren
  13. bmwm3gtr zegt

    29 februari 2016 om 19:41

    Als die achterlichten anders waren zoals.je zag op de “mule” zou hij perfect zijn echt een snoepje helemaal in.het zwart met witte/zilveren accenten ??????

    Login om te reageren
  14. dennisjuh95 zegt

    29 februari 2016 om 19:43

    Ik kan niet anders stellen dat ik die achterkant echt onwijs lelijk vind. Het klopt gewoon niet samen met die voorkant.

    Login om te reageren
  15. danone zegt

    29 februari 2016 om 19:44

    Wat een geweldige auto!! Ze proberen niet alleen de snelste te zijn maar combineren dit ook met luxe en relatieve bruikbaarheid.
    Iets wat veel mensen vergeten als ze de auto vergelijken met auto’s als de SSC Ultimate Aero die alleen gebouwd worden voor de hoge topsnelheid.

    Login om te reageren
    • danone zegt

      29 februari 2016 om 20:01

      @danone: Alleen die velgen, wel mooi maar niet heel bijzonder. Lijken op de OPC velgen.
      Dan vind ik de originele Veyron velgen wat bijzonderder.

      Login om te reageren
  16. stfu zegt

    29 februari 2016 om 19:45

    Beter dan in die blije kleurstelling. Maar die kont vind ik niet zo geslaagd. Beetje een groot gat, terwijl voor en zijkant wel echt geslaagd is. Zelfs de wielen zijn erg mooi!

    Login om te reageren
  17. Jochempie zegt

    29 februari 2016 om 19:46

    Net zoals de Veyron vind ik de Chiron een heerlijke imposante kar. Echt weer de overtreffende trap. Ben benieuwd of een Koenigsegg nu nog net zo hard bij de Bug wegrijdt!

    Login om te reageren
  18. potjak zegt

    29 februari 2016 om 19:47

    By far de mooiste productie auto van dit moment uit Frankrijk.
    Ziet er gewoon heel goed uit.

    Login om te reageren
  19. broekhoest zegt

    29 februari 2016 om 19:47

    Mooier dan de Veyron vind ik! De Veyron heb ik qua looks nooit echt kunnen waarderen maar deze is wel strak :)

    Login om te reageren
  20. ArnoldH zegt

    29 februari 2016 om 19:50

    Hmm nee geef mijn portie maar aan fikkie. Ik vindt het ontwerp niet mijn ding.

    Snel zal die zeker zijn, zo niet
    Bizar snel.

    De lambo centario is in mijn ogen fraaier en meer geslaagd als ontwerp

    Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    29 februari 2016 om 19:50

    Komt die vierdeurs eigenlijk nog? Die Galibier of hoe heette dat ding? Die omgekatte Bentley…

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      29 februari 2016 om 20:06

      @Esprit_de_Flandre: Nee

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      1 maart 2016 om 09:46

      @esprit_de_flandre Als jij met 200 vrienden aankomt die allemaal 2,4 mio dokken voor een 4-deurs variant, maar geen 2-deurs zouden kopen; dan denk ik dat je over een jaar of 3 een 4-deurs krijgt.

      Login om te reageren
  22. MaartenD zegt

    29 februari 2016 om 19:51

    echt het toppunt van wansmaak….ettore bugatti zou zich na der EB110 en Veyron voor de 3e maal omkeren uitzijn graf…wat een lelijk ding…het is net een hotwheel

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      29 februari 2016 om 21:57

      @maarten020: weer zo’n reaguurder die altijd maar in nostalgie denkt. Ga met je tijd mee. En laten we wel wezen, de kont van de EB110 is ook niet bepaald iets bijzonders. Eerlijk lelijk.
      http://www.supercars.net/carpics/254/1991_Bugatti_EB110GT2.jpg

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        1 maart 2016 om 09:07

        @stfu: begrijpend lezen is ook een kunst, zal wel iets met leeftijd te maken hebben…

        Login om te reageren
  23. michaelcorleone zegt

    29 februari 2016 om 19:51

    Wat ik zo mooi vind aan de Chiron is dat de productiewagen de looks heeft van het concept. Bijna niks veranderd gewoon zo in productie heerlijk!

    Vooral die achterkant is zeer gaaf en de voorkant is gewoon een “agressieve” variant van de Veyron.
    De Veyron blijft een speciale plek houden bij mij want het is gewoon een legende, maar dat zal de Chiron ook wel worden.
    Maart is de kerstmaand voor de autoliefhebber :)

    Binnenkort rijtesten Bugatti Chiron vs K’egg Regera.

    Login om te reageren
  24. valentinorossi zegt

    29 februari 2016 om 19:52

    Een vraag nog steeds onbeantwoord: hoeveel weegt ie?

    Login om te reageren
    • norge zegt

      29 februari 2016 om 21:38

      @valentinorossi: Te veel..

      Login om te reageren
      • valentinorossi zegt

        29 februari 2016 om 22:10

        @norge: ongetwijfeld… Vraag me gewoon af of ie lichter is dan die 1888 kilo die de Veyron in de schaal legde en zo ja, hoeveel lichter. Een kilo of vijftig minder kan de handling al behoorlijk verbeteren namelijk.

        Login om te reageren
  25. mrxsara zegt

    29 februari 2016 om 19:53

    Eigenlijk best triest dat ze 4 turbo’s nodig hebben om dit vermogen te halen!

    Login om te reageren
    • bokkepoot zegt

      29 februari 2016 om 20:00

      @mrxsara:
      Dat komt ook omdat het een betrouwbaar geheel moet blijven.

      Dit is wat anders dan een of andere hobby bob een 1jz blok opnieuw opbouwt en een grotere gerrit erop zet…

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      29 februari 2016 om 20:07

      @mrxsara: 4 turbo’s leveren niet per se meer vermogen, je verdeeld immers de aandrijvingskracht ook over meerdere turbines. Kiezen om 4 turbo’s te nemen hebben vaak anderen redenen net als 3 turbo’s bij BMW http://www.autoblog.nl/bmw-tri-turbo-diesel-uitgelegd

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        29 februari 2016 om 21:12

        @bassx: sterker nog. Als je echt alleen voor vermogen gaat kan je het best één hele grote turbo gebruiken. Al word het daar wel volkomen onbruikbaar van op alles behalve de dragbaan.

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      29 februari 2016 om 22:42

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  26. bullzeyersn zegt

    29 februari 2016 om 20:00

    Top is afgeregeld om later een WSR-Edition te verkopen? Wel een hele verbetering qua styling imo

    Login om te reageren
  27. audiisthebest zegt

    29 februari 2016 om 20:03

    In het vorige artikel stond dat hij 460 kan en hier staat dat hij “maar” 420 kan, dus wat is het nou?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 februari 2016 om 20:57

      @audiisthebest: Als je het vorige artikel goed gelezen zou hebben, had je gezien dat die 460km/u uit de “grapevine”, ofwel het geruchtencircuit kwam. De specs in dat artikel waren dan ook niet officieel of bevestigd.

      Login om te reageren
      • jpoers zegt

        29 februari 2016 om 22:42

        @Edge: als je hierboven dan nog kritischer leest staat er “afgeregelde” topsnelheid. Of te wel je wordt digitaal tegengehouden harder te gaan. Zal wel weer met de bandjes te maken hebben en iets van aansprakelijkheid.

        Login om te reageren
        • michaelcorleone zegt

          29 februari 2016 om 23:30

          @jpoers: Die 460 gaat alleen door de professionele coureur gereden worden net als bij de Veyron SS.

          Login om te reageren
        • Edge zegt

          1 maart 2016 om 09:54

          @jpoers: klopt, maar er wordt door Bugatti nergens over een hogere snelheid gerept, dus vooralsnog weten we niet hoe dicht tegen de limiet je zit bij 420. De top zou zomaar “slechts” 435 kunnen zijn. Hoog genoeg om het record van de Veyron SS over te nemen, maar absoluut geen 460.

          Login om te reageren
  28. carattereitalia zegt

    29 februari 2016 om 20:06

    Hebben in Molsheim de neus van de AR Brera genomen en een lampje per kant extra bijgezet?

    Login om te reageren
  29. thomasthomas zegt

    29 februari 2016 om 20:08

    In 3 uur naar Barcelona. De prive jet kan eindelijk de deur uit.

    Login om te reageren
  30. siebren zegt

    29 februari 2016 om 20:08

    Was het iemand al opgevallen dat die remschijven echt gigantisch zijn?

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      1 maart 2016 om 02:20

      @siebren:
      Ja! Mij waren ze al opgevallen. Wat heb ik nu gewonnen?!

      Login om te reageren
      • siebren zegt

        1 maart 2016 om 07:51

        @9000cse: Maar hoe weet ik nu dat je niet eerst mijn reactie hebt gelezen?

        Login om te reageren
  31. thomasthomas zegt

    29 februari 2016 om 20:10

    En maar klagen over de franse auto’s. Deze laat iedere Duitser achter zich. Tjuus.

    Login om te reageren
  32. edftw zegt

    29 februari 2016 om 20:13

    Ik zag net wat amateur fotos van de chiron van ik neem aan op de beursvloer, schrok me dood, wat een draak van een auto! Gelijk naar autoblog om te kijken of er wat meer informatie te vinden was en verbaas me over alle positieve reacties. Moet zeggen dat ie op de plaatjes van deze shoots er idd wat beter uitziet maar mooi zal ik hem niet noemen, misschien ff wennen

    Login om te reageren
  33. purepet9229 zegt

    29 februari 2016 om 20:15

    Gewoon een tuner die ‘m sneller maakt, en er andere bumpers opzet…

    Login om te reageren
  34. bassx zegt

    29 februari 2016 om 20:16

    “Verder rept Bugatti over remmen die vergelijkbaar zijn met die van F1-auto’s. Da’s niet te hopen, want een beetje Formule 1-racer weegt een kilo of 700.”

    Er wordt vergeten aan het feit dat een F1 auto remt met een deceleratie van 4.5G (+ 1.0G aan aerodynamica). Zelfde hoeveelheid energie bij 3.200KG met een deceleratie van 1G. Denk dat de Chiron mag willen zulke goede remmen te hebben.

    Login om te reageren
  35. ghost zegt

    29 februari 2016 om 20:19

    Komt hier dan ook een Supersport van met 2000 pk?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      29 februari 2016 om 22:45

      @ghost: Ik zou gokken op 1800 pk.

      Login om te reageren
    • jpoers zegt

      29 februari 2016 om 22:45

      @ghost: misschien maar dan slechts 1800pk, bijna 20% meer net als de vorige.

      Login om te reageren
  36. dwersbongel zegt

    29 februari 2016 om 20:20

    Dikke specs hoor. Knap staaltje techniek als het ook nog allemaal heel blijft. En zo in het zwart vallen de lijnen minder op dus minder lelijk.

    Login om te reageren
  37. suzikubelona zegt

    29 februari 2016 om 20:21

    Prrrrrachtig!

    Login om te reageren
  38. maferick74 zegt

    29 februari 2016 om 20:31

    Tweekommaviermiljoen euro … dan wacht ik tot december, win de hoofdprijs en ben dan aan een auto, 10% van mijn geld kwijt. Hmm ik denk er nog even overna…..

    Login om te reageren
  39. mrB zegt

    29 februari 2016 om 20:40

    Ik vind het interieur fantastisch. Voor de buitenkant wacht ik even op de bewegende beelden die Wouter & Co er morgen van maken. Ik ben nog niet overtuigd in ieder geval.

    Login om te reageren
  40. agera zegt

    29 februari 2016 om 20:44

    Hoe vaker ik hem zie, des te mooier hij word

    Login om te reageren
  41. meatpuppet zegt

    29 februari 2016 om 21:00

    Stukken beter dan de auto die hij/zij opvolgt. Mooi zelfs, op de uitlaat na..

    Login om te reageren
  42. moldauferrari zegt

    29 februari 2016 om 21:00

    Op deze foto’s ziet hij er beter uit, maar ik vind hem nog steeds niet heel mooi. Dat zou echter nog kunnen veranderen wanneer ik hem in het echt zie.

    Login om te reageren
  43. bk15 zegt

    29 februari 2016 om 21:01

    Door de smalle grill in combinatie met de losse ronden lampen in een schuine hoek heeft hij aan de voorkant best wat weg van de Alfa Romeo Brera/159/Spider.
    Denk wel dat mensen die een 2 met zes nullen neerleggen dit verwachten van hun auto.
    Geslaagd dus.

    Login om te reageren
  44. tenif zegt

    29 februari 2016 om 21:04

    Tof ook dat ze niet meegaan in de hybride-hype

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      29 februari 2016 om 22:48

      @tenif: Uit het vorige artikel : “Verder komt er naar verluidt een hybride versie naast de gewone benzine-Chiron”.

      Dat valt dus nog af te wachten.

      Login om te reageren
  45. tinustiguan zegt

    29 februari 2016 om 21:05

    Bijzonder fraaie fotorapportage. Echt mooi.
    Maar toch……roept de auto bij mij een soort Porsche Panamera effect op.
    Die vond ik in het begin vanaf foto echt spuuglelijk, maar naarmate ik ‘m meer in het echt begon te zien vond ik ‘m steeds mooier worden en de verhoudingen in het ontwerp wel kloppen…..
    Pest van deze Bugatti is natuurlijk dat je ‘m nooit in het echt tegenkomt…….. :(

    Er zou toch best een markt moeten zijn voor auto’s met soortgelijk design maar met gewoon, zeg een lekkere Hyundai 6 cylinder in lijn met iets van 270 pekaatjes. Met normale bouwkwaliteit en dito interieur. En dan voor EUR 60.000 of zo….Dus esthetisch byzonder , maar met normale alledaagse specs.

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      29 februari 2016 om 21:13

      @tinustiguan: Die auto’s in je droom categorie bestaan gewoon hoor.

      Login om te reageren
      • tinustiguan zegt

        29 februari 2016 om 21:27

        @BmwMPower: Mjah……wat in de buurt komt en waar ik stiekem al lang voor spaar: een mooie tweedehands Hyundai Genesis Coupe met die heerlijke 6 cylinder, maar design ervan is niet echt dat van een super sportwagen.
        Andere opties zijn Kitcars, maar da’s meestal bagger…….op een enkele na zoals de goede versies van de AC Cobra.

        Login om te reageren
  46. gecko75 zegt

    29 februari 2016 om 21:21

    Wat ontzettend mooi hoe ze die binnenspiegel vast hebben gemaakt in dat gepolijste c element. Echt een waardige opvolger voor de Veyron.

    Login om te reageren
  47. Edge zegt

    29 februari 2016 om 21:31

    Ik ben benieuwd of die 460km/u uit het geruchtencircuit dan een fabeltje is, of dat het de daadwerkelijke, onafgeregelde topsnelheid van de Chiron is. Ik neig naar dat laatste, want de Veyron SS werd ook met een begrensde Vmax van 415km/u verkocht terwijl het ding zonder begrenzer 431 liep. Met 300pk en 100Nm extra ten opzichte van de Veyron SS, kan het haast niet anders dan dat de Chiron veel harder kan.

    Login om te reageren
  48. macready zegt

    29 februari 2016 om 21:40

    Hier nog veel meer/alle details:
    http://www.netcarshow.com/bugatti/2017-chiron/

    Login om te reageren
  49. biohazardracer zegt

    29 februari 2016 om 21:41

    Godnondeju ?? ik ben verliefd ?? deze wagen is zoveel mooier dan zijn voorganger ??
    Zo in het zwart is ie gewoon super sexy en heet ?? (dat laatste niet te letterlijk nemen ?)
    Dikke pluim voor VAG met wat ze hier hebben neer gezet ?

    Login om te reageren
  50. norge zegt

    29 februari 2016 om 21:45

    Mijn oma vindt hem mooi, heb haar gelijk een dubbel dosis slaappillen gegeven…Ze mompelde iets over giro…

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      1 maart 2016 om 03:32

      @norge:
      Vriendelijk verzoek: Mag ik haar overnemen? En zeg haar dan maar, dat ik haar na aanschaf ook nog zal meenemen op een leuk ritje over de Mergellandroute. Op het door haar gewenste tempo en halfweg genietend van een lekkere koffie en kroezjelte-vlaai! Zal ze vast beter weten te waarderen dan zo’n dubbele slaappil…..;-)

      Login om te reageren
      • norge zegt

        1 maart 2016 om 05:32

        @9000cse: Is goed, maar wel haar luier verschonen he?

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          1 maart 2016 om 06:38

          @norge:
          I’m prepared!

          Login om te reageren
  51. timboman zegt

    29 februari 2016 om 21:48

    En weer een auto op het MQB platform van Volkswagen. Ik heb persoonlijk toch liever een golf, die is een stuk zuiniger, is beschikbaar als vijfdeurs en heeft meer kofferruimte.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      1 maart 2016 om 02:36

      @timboman:
      Welkom in de autowereld der grijze muizen. Snap niet eens dat je de moeite neemt om zo’n artikel te lezen. Dit artikel heeft te maken met adrenaline, niet met McDonalds-calorieën.

      Login om te reageren
  52. tweetyv6 zegt

    29 februari 2016 om 21:52

    Vond ik de Veyron maar ‘meh’, dit is toch wel porno.

    Login om te reageren
  53. dutchcorvette zegt

    29 februari 2016 om 21:58

    Zo gaaf geworden!

    Login om te reageren
  54. crackdavid zegt

    29 februari 2016 om 22:17

    Hier hoeft Fabspeed niets meer aan te doen..

    Login om te reageren
  55. toyotafortuner zegt

    29 februari 2016 om 22:21

    Een verbetering tov de Veyron. Maar ik vind het nog steeds lelijk

    Login om te reageren
  56. goodfellar1 zegt

    29 februari 2016 om 22:28

    In het zwart is hij best mooi met het licht uit!

    Login om te reageren
  57. dutchcorvette zegt

    29 februari 2016 om 22:35

    Koplampen en aërodynamica, zulke gate man

    Login om te reageren
  58. exclusieviteitsfreak zegt

    29 februari 2016 om 23:24

    Als mijn opzet met de Rothschild geslaagd is, bestel ik hem direct . . .

    Login om te reageren
  59. michaelcorleone zegt

    29 februari 2016 om 23:27

    2005-2015> Veyron tijdperk

    2016-2026> Chiron tijdperk

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      1 maart 2016 om 02:41

      @michaelcorleone:
      Laat me raden: Je bent èn historicus èn futuroloog? Of was je reactie toch anders bedoeld?

      Login om te reageren
      • michaelcorleone zegt

        1 maart 2016 om 13:01

        @9000cse: Ow deze reactie hoef je niet echt serieus te nemen :) Een uitspraak die wel past bij Bugatti, de tijd gaat ons leren of het echt zo is of niet.

        Login om te reageren
  60. g40freak zegt

    29 februari 2016 om 23:32

    Geluid : https://youtu.be/Iu1gErO6VgU

    Login om te reageren
  61. pinut187 zegt

    1 maart 2016 om 01:36

    Wat een schitterende wagen en indrukwekkende techniek. Zeker een verbetering op beide vlakken.

    Login om te reageren
  62. 9000cse zegt

    1 maart 2016 om 03:10

    Ik vind het -werkelijk waar- ontzettend moeilijk om het mijn strot uit te krijgen, maar ik moet VAG een enorm compliment maken. Wat hebben ze -zonder dat Ettore zich ermee kon bemoeien- met deze Chiron toch een heerlijke creatie neergezet die de naam Bugatti verdient. Niet de meest extravagante, niet de meest excentrische, niet de meest opvallende, maar een bullebak van jewelste. Herkenbaar als een Bugatti door de specifieke grill en de subtiele, kenmerkende herhalingsbogen uit lang vervlogen tijden. En natuurlijk met een enorm technisch vernuft.
    Wat is het toch jammer dat hij compleet buiten mijn bereik ligt. Maar misschien is dat ook maar goed zo! Van alle super-, hyper- en hoe-ze-ook-genoemd-mogen-worden-cars is dit mijn favoriet. Alleen jammer dat ik hem nog niet kan configureren en ik aangewezen ben om mijn keuze te maken op basis van de nu afgebeelde exemplaren: Voor mij de (schitterend glanzende!) zwarte graag. Wel met volle tank. Strikje hoeft niet! Laten we afspreken: Morgen namiddag om 15.00 uur? Graag één Nespresso. Zonder suiker. Okay?

    Login om te reageren
  63. ardonjr zegt

    1 maart 2016 om 07:29

    Nee niemand? Dan maak ik hem maar:
    En toch… die neus.. http://bit.ly/1oUTZpn

    Login om te reageren
  64. steef2 zegt

    1 maart 2016 om 09:21

    Nog wat extra specificaties:

    0-100: <2.5 sec
    0-200: 6.5 sec
    0-300: 13.6 sec

    Dus hij is sneller dan de huidige 'hypercars' maar moet toch echt de Koenigsegg voor zich dulden op de langere sprint. (0-300 in 10.9 sec)

    Login om te reageren
  65. clarkson zegt

    1 maart 2016 om 09:27

    Hij ziet er goed uit zo in het zwart. Het is wel weer een imposant apparaat geworden hoor. Misschien niet de aller mooiste. Maar wel een echte bugatti.

    Login om te reageren
  66. kliko zegt

    1 maart 2016 om 09:32

    Ik was aan de hand van schetsen bang voor een faceliftje of minor update. Maar het is toch wel duidelijk een andere auto met andere stijl/gevoel zonder compleet afscheid te nemen van zijn waardige voorganger.

    Geslaagde auto dus qua uiterlijk!

    Login om te reageren
  67. dbonline zegt

    1 maart 2016 om 09:36

    Boring design. Geef mij maar een Pagani Huayra.

    Login om te reageren
  68. allesmetturbo zegt

    1 maart 2016 om 10:53

    Veyron vond ik maar niets maar dit is toch wel een monsterlijke bak! Dit word een iconisch design

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North