• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de nieuwe Fiesta S2000 rallybak

Auteur: ricardo, gepost 18 november 2009 om 20:01 – 38 Reacties

Nieuwe Ford Fiesta S2000 rallyauto

Dit weekend al maakt het nieuwste rallykanon van Ford zijn debuut. De permanent vierwielaangedreven Fiesta S2000 zal dan te zien zijn tijdens de Rally of Scotland.

De Focus RS WRC mag met pensioen, maar daarvoor krijgen we wel deze 280 pk sterke Fiesta terug. Uitgerust met aandrijving op alle wielen en een koppel van 280 nm moet deze rallyauto hoge ogen gaan gooien bij wedstrijden wereldwijd. Naast het WRC zal de Fiesta ook meeracen in het IRC en de S2000 World Cup. In samenwerking met M-Sport heeft Ford deze wagen in ongeveer 9 maanden gebouwd (volgens de nieuwe WRC regelementen) en op de thuisbasis van M-Sport werd de auto vandaag onthuld aan de rallyfanaten aldaar.

Het maximale vermogen van 280 pk komt vrij bij een heerlijk klinkende 8.000 toeren. Een 2-liter Duratec-blok is hier verantwoordelijk voor. Het stopwerk wordt verricht door Brembo schijven- en remklauwen voor en achter. De complete motorelektronica van de auto is verzorgd door Cosworth. Nu is het wachten op de straatvariant van dit opgefokte viercilindertje.

Ook interessant!

  • Ford Fiesta facelift
    Ford Fiesta facelift officieel, meer kracht ST
  • Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens
  • De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
    De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
  • Officieel: dit is de vijfde generatie Ford Mondeo

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

fiesta, Ford, rally, s2000

Vorig bericht: « Rendering nieuwe BMW M6
Volgend bericht: Tjoening voor je Bentley: Vorsteiner Continental GT »

Lees Interacties

Reacties

  1. JCS zegt

    18 november 2009 om 20:04

    Nice! Ziet er goed uit!
    En dan te bedenken dat mijn moeder in de “brave” versie van dit monster rijdt :p

    Login om te reageren
  2. RubenS zegt

    18 november 2009 om 20:04

    coole bak

    Login om te reageren
  3. Thijsj zegt

    18 november 2009 om 20:15

    nummerplaatje erop en voor mijn deur zette plz (a)

    Login om te reageren
  4. nokiaaaaa zegt

    18 november 2009 om 20:15

    nou zwart voorlipje eraf , (kwestie van legaler en makkelijker te make ^^ ) en je mag hem hier afzette :d
    wat een beestje seg

    Login om te reageren
  5. BJ zegt

    18 november 2009 om 20:18

    Zo. Die is breed.

    Login om te reageren
  6. Raikkonen zegt

    18 november 2009 om 20:30

    ziet der erg gelikt uit.
    ze hebben zeker hun best gedaan voor een ford nu nog de prestatie in de rally

    Login om te reageren
  7. SHFT zegt

    18 november 2009 om 20:40

    en nu de straatlegale versie ?

    Login om te reageren
  8. spykerboy zegt

    18 november 2009 om 20:44

    dat interieur!! kwijl kwijl!! zo hoort een interieur dr uit tezien, leeg en vol buizen, race stoelen en brand blussers…

    Login om te reageren
  9. HIM zegt

    18 november 2009 om 20:47

    Mit Ford geht vort und mit Zug zuruck :):) Ik ben geen Ford liefhebber maar hij ziet er echt goed uit, een bommetje op wielen;)

    Login om te reageren
  10. Nijntje_ zegt

    18 november 2009 om 21:04

    Zoo, een dikke Ford.
    Hier zggen we wel eens: als je ’t van ver hoort rammelen, is ’t een Ford. Maar hier zit bitterweinig aan dat kan rammelen:D

    Login om te reageren
  11. Zapp zegt

    18 november 2009 om 21:06

    Als ik me niet vergis komen rally auto’s ook gewoon op kenteken en zijn dus roadlegal? :P

    Login om te reageren
  12. guzmann zegt

    18 november 2009 om 21:11

    Veeet! Lekker breed. ;)

    Login om te reageren
  13. EJS zegt

    18 november 2009 om 21:16

    Ziet er goed uit, heerlijk breed;) Als ze de straatversie nou net zo breed, ook met permanente 4wd, een basic interieur en een pk’tje of 250 leveren wordt ik écht blij..

    Login om te reageren
  14. Jo-zef zegt

    18 november 2009 om 21:44

    Heel jammer dat ze de achterwielkasten ter hoogte van de achterspatborden niet doorgetrokken hebben, maar verder een erg gaaf karretje hoor!

    Login om te reageren
  15. HDM zegt

    18 november 2009 om 21:59

    YES PLEASE!!

    Ziet er heel vet uit. :D

    Login om te reageren
  16. Hedser zegt

    18 november 2009 om 22:07

    ben geen Ford man maar dit ziet er lekker uit he

    Login om te reageren
  17. bozewolf zegt

    18 november 2009 om 22:09

    280 nm? Beetje karig voor een wedstrijd-spec rally auto en sowieso niet gillend veel voor een “gewone” 2 liter turbo.

    Ouwe WRC bakken spugen over t algemeen meer dan 500 newton meters uit.

    Login om te reageren
  18. bozewolf zegt

    18 november 2009 om 22:14

    max torque @ 6000 rpm? Istie atmosferisch dan?!

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      18 november 2009 om 22:15

      @bozewolf:

      Nee, rallymotoren hoeven hun koppel echter niet altijd al bij lage toerentallen te leveren.. Als je rally’s rijdt schakel je gewoon altijd op tijd terug!

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        18 november 2009 om 22:29

        @EJS: Hoeft niet, maar doen ze wel, lol. Vanwege de turbo restrictor.

        @ Jelle: Als ie atmosferisch is niet nee! Dan is het zelfs heel netjes.

        Login om te reageren
        • The_12oach zegt

          18 november 2009 om 22:39

          @bozewolf:

          Dit is een pure n/a monster eerste klas.

          De turbo versie voor de WRC gaat denk ik over een paar maanden komen.

          Maar toch mogen ze hem zo voor me deur zetten.

          Login om te reageren
  19. Jelle zegt

    18 november 2009 om 22:17

    280 Nm is niet karig…
    Het is een atmosferisch blok, dus het koppel is veel lager als dat van een turboblok.

    Ziet er super uit trouwens!

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    18 november 2009 om 22:29

    Hoever kun je winkelkasten opkloppen? Nou zo ver dus, ziet er niet uit. Maar een rally auto zonder modder ziet er sowieso niet uit.

    Login om te reageren
  21. Henk_he zegt

    18 november 2009 om 22:30

    Strak bakkie. Ik vind de nieuwe Fiësta sowieso een ontwerpsucces. Ik zie ze graag rijden.

    Login om te reageren
  22. RobertJ zegt

    18 november 2009 om 23:53

    Euh,, anders is er altijd nog de Pikes Peak toch? voro wie dit niet voldoet?

    Login om te reageren
  23. Svensson zegt

    18 november 2009 om 23:58

    100% zeker dat dit een atmosferisch beademde motor is. Drukvulling is zelfs verboden in de Super 2000 klasse. In principe betreft het hier hetzelfde Duratec blok als in de Caterham R500, maar dan met ietsje meer vermogen en koppel. Klinkt in ieder geval stukken beter dan die laagtoerige turboblokken van de WRC. N/A for the win!!

    Zou super zijn als hier een homologatieversie van zou komen in de vorm van een hardcore Fiësta RS met een iets omlaaggetunede variant van het Duratec blok, maar ik denk dat we dit wel kunnen vergeten. Zal wel weer een klein turbomotortje worden, áls er überhaupt een RS komt..

    Login om te reageren
  24. q-oekje zegt

    19 november 2009 om 03:39

    echt jammer dat we het af blazen van de turbo’s moeten missen bij de wrc

    Login om te reageren
  25. basTbone zegt

    19 november 2009 om 05:56

    Slim bedacht om met hetzelfde model de S2000 en WRC te gaan rijden: kostenbesparing! Even de 4wd aandrijving erop en je hebt een WRC.
    Alleen risico: als ie niet gaat, dan heb je 2 kampioenschappen met een een slechte auto…

    Login om te reageren
  26. Initial_D zegt

    19 november 2009 om 08:42

    ohhh kijk die sequentiele bak vet zijn, dat wil ik ook in mijn auto. Van mijn part mag ie zo in productie, lekker hardcore.

    Login om te reageren
  27. Neal zegt

    19 november 2009 om 08:59

    FOUT… een rallyauto horot een turbo te hebben… punt,andere lijn

    Login om te reageren
  28. Neal zegt

    19 november 2009 om 09:00

    FOUT… een rallyauto hoort een turbo te hebben… punt,andere lijn

    Login om te reageren
  29. Gunther zegt

    19 november 2009 om 10:24

    Rally auto hoort turbo te hebben? Wat ne zever is dat nu :D Nog nooit van kitcar enz gehoord?

    Login om te reageren
  30. Treff zegt

    19 november 2009 om 10:24

    voor een rallywagen ziet de ford er super uit!! Kijk met smart uit naar het nieuwe seizoen!!

    Voor de straatversie, laat maar komen ;-)

    Login om te reageren
  31. jee-oekeloeres zegt

    19 november 2009 om 14:34

    Met recht een fordje feest…

    Login om te reageren
  32. WRCfan zegt

    19 november 2009 om 19:24

    Ziet er zo geweldig uit maar dit is natuurlijk niet de kleur zoals hij er ook uit gaat tijdens de rally’s zelf. Er bestaat ook nog zoiets als reclame.

    En de motor specificaties zijn zo omdat hij aan de FIA specificaties voldoet.

    Login om te reageren
  33. Timmie zegt

    1 december 2009 om 10:45

    Nou, het vermogen gaat er ook hier uit. De C4 haalde ruim 300 pk en ruim 550 Nm! Laat de FIA zichzelf maar vernietigen.

    Login om te reageren
  34. Timmie zegt

    1 december 2009 om 10:51

    Het is wel bijzonder dat ze uit een atmosferische (?) motor 140 Nm per liter halen. Zowat elke serieproductie-auto zit rond de 100 Nm per liter. Of worden er truukjes uitgehaald, zoals brandstof met octaangetal 100?

    Login om te reageren
  35. Vlugge Japie zegt

    26 januari 2010 om 15:03

    @ Timmie

    Lees eerst wat meer over de auto voor je domme dingen gaat roepen. Die C4 waar jij het over hebt is een auto met TURBO, die heeft deze Fiesta GEEN (ook al meerdere keren gezegd in bovenstaande reacties).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North