• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de nieuwe Mercedes E63 AMG

Auteur: ricardo, gepost 31 maart 2009 om 22:34 – 89 Reacties

De nieuwe Mercedes Benz E63 AMG
Zojuist onthuld: de nieuwe Mercedes E63 AMG!

Tien dagen geleden kwam Mercedes al met deze teaser op de proppen. En in Genève werd de nieuwste AMG al een keer gesignaleerd in een parkeergarage door een oplettende bezoeker. Nu haalt Mercedes het doek compleet van de auto af en krijgen we ‘m voor het eerst in beeld te zien.

Vanaf volgende week zal de Mercedes E63 AMG te bewonderen zijn op de New York International Auto Show. Maar eerst even wat feiten op een rij: de dikke Duitser krijgt een 6.2 liter V8 blok mee waaruit 518 bhp 525 pk’s en 630 Nm gehaald worden. Een sprintje naar de 100 km/h wordt afgelegd in 4.5 seconden en bij de 250 km/h komt de begrenzer er in. Dankzij de Speedshift MCT 7-speed gearbox zou de nieuwste E-klasse 12% minder brandstof verbruiken, deze bak wordt ook toegepast in de SL63 AMG.

De AMG wordt standaard op 18″ lichtmetaal van AMG geleverd met de bandenmaat 255/40 voor en 285/35 achter. Voor wie dat te klein is kan er ook 19″ lichtmetaal onder geschroefd worden. Vanaf augustus staat ‘ie bij de dealer.

UPDATE: De motor levert 525 pk en niet 518 pk! Die 518 pk zijn namelijk volgens de Amerikaanse rekenmethode. In Europa komt er gewoon 525 pk in de folder te staan. Oftewel net zoveel als de S63 AMG.

De nieuwe Mercedes-Benz E 63 AMG: dynamische sportsedan voor dagelijks gebruik

Kort na de introductie van de nieuwe Mercedes-Benz E-Klasse presenteert AMG, het performance-merk van Mercedes-Benz Cars, de nieuwe E 63 AMG. De dynamische sportsedan, die volledig geschikt is voor dagelijks gebruik, overtuigt door prestaties op hoog niveau, een fascinerend dynamisch rijgedrag en technologie-transfer vanuit de high-performance-roadster SL 63 AMG. De nieuwe E 63 AMG onderscheidt zich van de seriemodellen van de E-Klasse door een volledig nieuw ontwikkeld AMG RIDE CONTROL-sportonderstel met elektronisch geregelde demping en een nieuwe vooras, alsmede een eigen ontwerp van carrosserie en interieur. Tegelijkertijd is Mercedes-AMG erin geslaagd om bij de E 63 AMG het brandstofverbruik met bijna twaalf procent te reduceren. Met zijn unieke combinatie van hoogwaardige en innovatieve assistentiesystemen verstevigt de E 63 AMG zijn positie als koploper op het gebied van veiligheid.

Met een vermogen van 386 kW/525 pk en een koppel van 630 Nm liggen de prestaties van de 6,3 liter V8-motor in de E 63 AMG op hetzelfde niveau als die van de SL 63 AMG. Ook de AMG SPEEDSHIFT MCT zeventraps transmissie komt uit deze krachtige roadster. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een compacte natte-wegrijkoppeling in plaats van de tot dusver gebruikelijke koppelomvormer. Hierdoor kan de transmissie direct met de aandrijflijn verbonden worden, waardoor met de vier individuele rijprogramma’s, de tussengas- en de RACE START-functie een zeer emotionele en dynamische rijbeleving ontstaat. Ook de prestaties zijn van sportwagen-niveau: acceleratie van 0-100 km/u in 4,5 seconden, de elektronisch begrensde topsnelheid ligt bij 250 km/u. De motor met een cilinderinhoud van 6208 cc reageert vlot op het gaspedaal, trekt goed door en klinkt fantastisch. Dankzij het rijcomfort is de E 63 AMG ook uitstekend geschikt voor lange afstanden. Een nieuw ontwikkelde waterkoeling zorgt ervoor dat de auto ook bij zware belasting op het circuit langdurig goede prestaties blijft leveren.

Brandstofverbruik bijna twaalf procent lager

Het motorvermogen nam in vergelijking met het voorgaande model met 8 kW/11 pk toe, maar niettemin kon het brandstofverbruik met zo’n twaalf procent worden verminderd. Met 12,6 liter per 100 km volgens NEDC-norm is de E 63 AMG de zuinigste in de klasse van sportsedans boven de 377 kW/500 pk. Deze vermindering is het resultaat van een aantal maatregelen, zoals de gedoseerde brandstoftoevoer en het generatormanagement met opslag van de energie die bij het remmen vrijkomt. De cilinderbussen zijn binnenin bekleed met een speciaal materiaal, waardoor er minder wrijving ontstaat. Dit LDS-procédé (Lichtbogen-Draht-Spritzen) is exclusief voor AMG. Ook de AMG SPEEDSHIFT MCT zeventraps-transmissie helpt, brandstof te besparen. De transmissie reageert spontaan en beschikt over vier rijprogramma’s: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) en M (Manual), die met behulp van een draaiknop in de AMG DRIVE UNIT kunnen worden gekozen. Dankzij het tijdelijk uitschakelen van bepaalde cilinders door het verminderen van ontsteking en inspuiting tijdens het schakelen bij volgas verloopt het schakelen aanmerkelijk sneller. In de M-stand wordt geschakeld in 100 milliseconden.

In het “Controlled Efficiency”-programma, waarbij de nadruk meer ligt op gecontroleerd verbruik, schakelt het programma juist soepel en wordt er sneller opgeschakeld, zodat er minder met een hoog toerental gereden wordt. Tegelijkertijd is het rijden met de AMG SPEEDSHIFT MCT zeventraps automatische transmissie een dynamische ervaring dankzij het snelle en spontane terugschakelen, de tussengasfunctie en de RACE START-functie, waarmee het maximale potentieel voor de acceleratie kan worden benut.

Sportief of comfortabel? In de nieuwe E 63 AMG hoeft niemand met compromissen genoegen te nemen. Het AMG RIDE CONTROL-sportonderstel komt zowel op het circuit als tijdens soepele lange ritten goed tot zijn recht. Op de vooras zijn nieuwe stalen veerpoten gemonteerd, terwijl aan de achterkant speciaal voor AMG ontwikkelde luchtveren hun werk doen. Deze houden dankzij automatische niveauregeling de wagenhoogte constant, ongeacht de belasting.

Een nieuw, elektronisch gestuurd dempingssysteem past aan de hand van de rijsituatie de kenvelden van de schokdempers aan en vermindert de hellingshoek van de carrosserie. Bovendien kan de bestuurder door een druk op de knop kiezen uit de onderstelstanden Comfort, Sport en Sport plus. De vooras van de E 63 AMG is nieuw ontwikkeld met een 56 millimeter grotere spoorbreedte, een buisstabilisator, nieuwe dwarsverstevigingen, wiellagers en wieldragers en biedt zo meer grip in snelle bochten. Ook de achteras is aangepast voor een grotere stabiliteit.

Nieuw ontwikkelde stuurbekrachtiging en individueel drietraps ESP

Voor een directer karakter werd ook de stuurbekrachtiging aangepast. De overbrenging is 22 procent directer dan bij de standaard-E-Klasse. Ook de verstevigde stuurkolom en de opnieuw geprogrammeerde snelheidsafhankelijke bekrachtiging zorgen voor meer precisie bij het sturen een een beter wegcontact. Het drietraps-ESP, bekend van de SL 63 AMG en de C 63 AMG, maakt individuele instellingen en daarmee nog meer rijplezier mogelijk, uiteraard zonder dat dit ten koste gaat van de veiligheid. Via de ESP-toets op de AMG DRIVE UNIT kan worden gekozen tussen de standen “ESP ON”, “ESP SPORT” en “ESP OFF”. Het AMG-remsysteem met 360 millimeter grote zelfventilerende en geperforeerde remschijven rondom zorgt voor optimale vertraging. Op de vooras is gekozen voor een composietmateriaal dat beproefd is in de racerij. De 18 inch AMG lichtmetalen wielen (breedte 9 inch voor en 9,5 inch achter) met banden in de maten 225/40 R 18 voor en 285/35 R 18 achter zorgen voor perfecte grip.

Interieur en carrosserie met dynamisch karakter

Aan de binnen- en buitenkant verraadt de E 63 AMG op het eerste gezicht zijn dynamische karakter. Aan de carrosserie vallen de 17 millimeter bredere spatborden met het opschrift “6.3 AMG” op, evenals het AMG-front met grote koelopeningen en de AMG-dagrijverlichting met LED-technologie. Ook de AMG-dorpels, de AMG-achterpartij met zwart diffusor-opzetstuk en het AMG-sportuitlaatsysteem met twee dubbele verchroomde eindstukken zijn kenmerkend.

In het interieur zijn hoogwaardige materialen toegepast. De sportstoelen en het stuurwiel met stuurschakeling zijn speciaal voor AMG gemaakt. Nieuw en exclusief voor de E 63 AMG is de kleine AMG-keuzehendel. De AMG DRIVE UNIT bevindt zich op de middenconsole. Hiermee kunnen de MCT-sporttransmissie, de ESP-functies, de afstelling van het onderstel en het AMG-programma worden ingesteld. Lederen bekleding in drie verschillende kleuren is standaard, evenals het AMG-combi-instrument met AMG-hoofdmenu alsmede de dorpelbescherming met AMG-opschrift en de sportpedalen van geborsteld edelstaal.

Wie het nog individueler wil, kan terecht bij de AMG PERFORMANCE STUDIO. Deze levert een speciaal Performance Package, dat bestaat uit 19 inch lichtmetalen AMG-wielen, een AMG Performance-onderstel, een sperdifferentieel op de achteras, een AMG-spoilerlip op het kofferdeksel en een driespaaks AMG Performance-stuurwiel. Diverse onderdelen uit de AMG PERFORMANCE STUDIO zijn ook afzonderlijk leverbaar.

Natuurlijk laat de E 63 AMG ook op het gebied van veiligheid niets te wensen over. Tot de standaarduitrusting behoren het nieuwe systeem ATTENTION ASSIST, dat vermoeidheid bij de bestuurder herkent, het unieke preventieve beschermingssysteem PRE-SAFE, de rem-assistent PLUS, zeven airbags en crash-actieve NECK-PRO-hoofdsteunen. Als opties zijn een dode-hoek-assistent, PRE-SAFE-remmen met automatische noodstopfunctie, de adaptieve grootlichtassistent, de nachtzicht-assistent en de maximum-snelheidsassistent leverbaar, voorzieningen die de E 63 AMG op een in zijn klasse ongekend hoog niveau brengen.

Levering van de nieuwe E 63 AMG start in augustus van dit jaar.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Nieuwe SL
    OFFICIEEL: dit is de nieuwe Mercedes-AMG SL
  • Nieuwe G-klasse 4x4² gaat los in de sneeuw [video]

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, e-klasse, e63, Mercedes

Vorig bericht: « WTF? Sacha is autojournalist?!?
Volgend bericht: Bijtellingsblunder: 14% voor verouderde auto’s! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bart zegt

    31 maart 2009 om 22:35

    Lekker dik :D

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    31 maart 2009 om 22:36

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  3. Phils zegt

    31 maart 2009 om 22:36

    Voorkant begint al te wennen.
    MAAAR: deze AMG ziet er niet bruut uit!

    Login om te reageren
  4. Oly zegt

    31 maart 2009 om 22:36

    hm nieuwe uitlaten zijn wel erg vet ondanks dat ik de oude ook wel vet vond.

    Login om te reageren
  5. Emile_Benz zegt

    31 maart 2009 om 22:37

    Kijk, DIT is nou met recht ’n wolf in schaapskledij! :P

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    31 maart 2009 om 22:38

    hm nieuwe uitlaten zijn wel erg lelijk ondanks dat ik de oude wel vet vond.

    Login om te reageren
  7. Martijn zegt

    31 maart 2009 om 22:39

    hele dikke bak, maar ik vind de achterkant nog ff wennen!
    Mooie uitlaten btw.
    Komt er toevallig geen 65 (6.5 V12)??

    Login om te reageren
  8. tom zegt

    31 maart 2009 om 22:39

    de C zag er extremer en dus leuker uit

    Login om te reageren
  9. ///M zegt

    31 maart 2009 om 22:42

    hij is leuk, maar niet in het wit :D

    Login om te reageren
  10. RA999 zegt

    31 maart 2009 om 22:43

    Het wordt me nu toch wat te hoekig hoor, tot de uitlaten aan toe. Zwart (of iets anders donkers) lijkt me trouwens een betere kleur voor dit ding, nu valt het zwarte plastic wel erg op in negatieve zin…

    Login om te reageren
  11. Emile_Benz zegt

    31 maart 2009 om 22:43

    @ Martijn: als je ff bij Brabus blijft zeuren allicht…

    Login om te reageren
  12. Stancke zegt

    31 maart 2009 om 22:45

    Blijft lekker!

    Login om te reageren
  13. KamerOlifant zegt

    31 maart 2009 om 22:48

    Qua wolf-in-schaapskleren is het prima gelukt, maar ik vind de uitlaten toch niet mooi… Die ronde uitlaten van AMG blijven mijn favoriet.
    Uiteindelijk kan ik het hele plaatje wel waarderen, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  14. sjoske zegt

    31 maart 2009 om 22:49

    Nou, ben sowieso geen M. fan, maar die uitlaten zijn lelijk!

    Lexus begon met rare uitlaten, nu gaat mercedes (dan wel op de goede plek) met lelijke verschillende van vorm zijnde uitlaat sierstukjes…

    De neus, tja daar ga ik echt nooit aan wennen…

    Ik weet nog dat al die Mercedes en BMW fanboys (and girls ;) ) de dagrijverlichting van Audi (wel mijn favoriet) af zaten te zeiken als goedkope autostyle tuning en dergelijk, maar hé, zie mercedes doet het lekker even na-apen

    Ik weet niet hoor maar mercedes is op de goede weg, achteruit dan wel!

    Login om te reageren
  15. R.Renault zegt

    31 maart 2009 om 22:49

    Niet overdreven, maar ook zeker niet saai. Gewoon mooi eigenlijk :)

    Login om te reageren
  16. rogue zegt

    31 maart 2009 om 22:51

    De voorkant: Top.
    De achterkant: Flop.

    En dan met name de uitlaten….lijkt wel goedkope tuner troep. Hoort niet op een Mercedes-Benz.

    Login om te reageren
  17. newton zegt

    31 maart 2009 om 22:53

    Doet me aan een mislukte amerikaan denken.

    Login om te reageren
  18. dekster zegt

    31 maart 2009 om 22:57

    Ik kijk naar die auto en heb het gevoel dat hij me in het chinees gaat aanspreken.

    Login om te reageren
  19. LanCerxfan zegt

    31 maart 2009 om 22:57

    het enige mooie zijn de uitlaten
    voor de rest zo als al gezegd is ;
    -EDIT: NUTTELOZE BIJDRAGE-

    Login om te reageren
  20. -[E`46]^. zegt

    31 maart 2009 om 23:02

    @sjoske

    Je hebt gelijk over LED van Audi?
    maar zeur niet, niet 1 merk heel bijna automarkt (o.a audi) heeft knipperlichtspiegels gejat van mercedes dus tjhaaa ;)

    Login om te reageren
  21. pelezinho zegt

    31 maart 2009 om 23:03

    hij ziet er vanachter totaal niet bruut uit

    te braaf

    Login om te reageren
  22. Een betere ontwerper zegt

    31 maart 2009 om 23:05

    Lekker hoor, ben alleen niet zo’n fan van de uitlaten maar tis weer een super ding.

    Login om te reageren
  23. -[E`46]^. zegt

    31 maart 2009 om 23:06

    en de LED van audi komt van BMW`s Angel Eyes ;) na-apers.

    Login om te reageren
  24. raphael zegt

    31 maart 2009 om 23:06

    mijn idee: voorkant kan ermee door! achterkant zuigt!

    Login om te reageren
  25. sjoske zegt

    31 maart 2009 om 23:07

    ja maar over die knipperlichten in de spiegels was iedereen vol lof…

    Maar die ledjes was iedereen over aan het klagen dat het dom en lelijk en goedkoop was…

    Login om te reageren
  26. GekkeHenkie zegt

    31 maart 2009 om 23:12

    Ik vind de achterkant juist wel goed gelukt! Deze meer vierkanten uitlaten passen meer bij het design dan de ronde uitlaten van het vorige model. Niet overdone, maar wel sportief.

    Login om te reageren
  27. Chris zegt

    31 maart 2009 om 23:13

    @ E46 die angels-eyes-leds, weinig overeenkomsten:
    Leds van audi zijn helderder, en dus met zon tegen sneller te zien dan de bmw
    Leds van audi zitten als een balk, bmw heeft ze rond de lamp zitten
    Vind de bmw leds meer sier en style dan echt nuttiger zoals de audi gezien de functie van het daglicht.
    Neemt niet weg dat ik, vooral de oudere generatie, angel-eyes van bmw heel nice vind!

    Login om te reageren
  28. guzmann zegt

    31 maart 2009 om 23:14

    Zo gaatie er steeds beter uit zien. ;)

    Login om te reageren
  29. M3rcury zegt

    31 maart 2009 om 23:15

    Het had wel een slagje extremer gemogen. Nu lijkt het gewoon een normale E-klasse met een leuk blok erin. Niet een AMG

    Login om te reageren
  30. Stef zegt

    31 maart 2009 om 23:17

    Deze AMG-uitvoering onderstreept nog even extra dat dit wel degelijk een echte Mercedes is… Het design begint daarmee steeds meer op zijn plaats te komen.

    Verder opvallend dat de motor nauwelijks krachtiger is, maar vooral zuiniger. Opvallend in deze tijden? Ja, want kijk hoe eigenwijs Audi is geweest met de grootheidswaan van de grootste E63 AMG-concurrent, de nieuwe RS6.

    Login om te reageren
  31. rakim zegt

    31 maart 2009 om 23:18

    wauw wat is dit toch een geweldig lelijk ding…….het lijkt op het werk van een goedkopen ouderwetse tuner

    Login om te reageren
  32. robbie zegt

    31 maart 2009 om 23:21

    UPDATE De motor levert 525 pk en niet 518 pk! Die 518 pk zijn namelijk volgens de Amerikaanse rekenmethode. In Europa komt er gewoon 525 pk in de folder te staan. Oftewel net zoveel als S63 AMG.

    Login om te reageren
  33. jdm zegt

    31 maart 2009 om 23:22

    Achterkant lijkt net een mix tussen een koreaan en een franse auto! -1

    Login om te reageren
  34. e24 zegt

    31 maart 2009 om 23:24

    Goh, een vermogenswinst van 4 pk ten opzichte van de oudere. Zullen ze vast lang mee bezig geweest zijn die mannen van AMG. BMW haalt hetzelfde uit een 1,2 liter kleinere motor.

    Login om te reageren
  35. e24 zegt

    31 maart 2009 om 23:25

    Nou ja, 11 pk dan…

    Login om te reageren
  36. ricardo zegt

    31 maart 2009 om 23:30

    @ Robbie

    Staat erbij ;)

    Login om te reageren
  37. Benjamin1 zegt

    31 maart 2009 om 23:31

    Voorkant is netjes zo, in het echt is de voorkant veel beter dan op de foto’s. Die uitlaten zijn echt vreselijk, wat was er mis met de 4 ovaaltjes!?

    Login om te reageren
  38. Thatsme zegt

    31 maart 2009 om 23:33

    -edit: fixed-

    Wel lekkere auto, achterkant is iets minder, maar wel dikker dan de standaard versie =D

    Login om te reageren
  39. Citrofiel zegt

    31 maart 2009 om 23:33

    Trapeziums (Trapezia?) in de voorbumper zijn wel ‘in’ zeg…

    Login om te reageren
  40. Jonas zegt

    31 maart 2009 om 23:46

    Iets te braaf

    Login om te reageren
  41. arnold zegt

    31 maart 2009 om 23:46

    leuke auto toch blijf ik vinden dat dat stukje plasic onder het merk en in het midden van de grille echt niet vind passen
    de spiegels zien er ook wel koel uit

    Login om te reageren
  42. freek zegt

    31 maart 2009 om 23:53

    Ik zie al dat de meningen erg verschillend zijn ^^

    Ik vind deze nieuwe E63 echt helemaal top!
    Zeker de achterkant, lekker dik!

    Login om te reageren
  43. AnshoB zegt

    1 april 2009 om 00:05

    Volledig met freek eens. echt een heerlijke bak. zeker een vooruit gang op de oude versie. Deze nieuwe is als ‘normale’ taxi-E zelfs al erg bruut gespierd. Heb dan weliswaar al 2 verschillende E63 AMG’s gespot bij de nurburgring (spy shots), maar nooit geweten dat ie er zo uit zou komen te zien! Kan niet wachten totdat ik er eentje tegenkom in nederland..

    Login om te reageren
  44. ExOtiC zegt

    1 april 2009 om 00:06

    ik vind hem ook wel OK,
    zo lelijk is hij niet.

    Maar ik heb maar 1 ding te zeggen: RS6

    Login om te reageren
  45. SimonMc zegt

    1 april 2009 om 00:24

    @Martijn: nee, 65 reeks is voorbijhouden voor de top reeksen ( S, SL,CL ) maar is op aanvraag misschien wel te verkrijgen bij AMG.
    De 65 reeks beschikt trouwens over een 6.0 liter bi-turbo V12, geen 6,5 liter.

    @e24: en gaan we nu ook even over koppel beginnen?Is in mijn ogen zéker zo belangrijk ( of misschien wel belangrijker ) dan pk’s.

    Login om te reageren
  46. Bunzing zegt

    1 april 2009 om 00:50

    ff het uiterlijk terzijde… (is toch al niks, ok sorry ik kon het niet laten)

    maar het lijkt wel alsof die auto echt mega overhelt op foto 1, en vooral op foto 3. welk ik toch echt NIET vind kunnen op een sportauto. Het is nu echt zo’n mercedes-style nutteloos compromis tussen comfort en sport. zoals ze overigens altijd al gedaan hebben. Jammer dat ze bij deze weer een kans hebben laten liggen om eens een ECHTE wolf in schaapskleren te maken. Zo’n echte jankerd (niet eens per se toeren;)) niet zo’n half incestschaap dat een wolf heeft geneuqt, waar dan weer schaapskleren overheen getrokken zijn. (om ff de stijl te vervolgen: wel net iets te kleine kleren, zodat wie oplet net dat beetje wolf dat eronder schuilt nog kan zien)

    Login om te reageren
  47. SimonMc zegt

    1 april 2009 om 01:03

    @Bunzing: qua wolf in schaapskleren-gehalte valt dit nog mee hoor.Het is niet zoals bij de BMW M3 waar er een bult op de motorkap is die direct opvalt.

    Voor de leek zal het moeilijk genoeg zijn om het verschil te zien tussen deze AMG en een E-klasse met een AMG bumperkitje…totdat ie start natuurlijk

    Login om te reageren
  48. Guido zegt

    1 april 2009 om 01:05

    De ledverlichting is pauper vind ik. De uitlaten vind ik juist wel passen bij de achterkant. ronde hadden juist misstaan. al met al een redelijke auto ;) Met, moet ik zeggen een heerlijk blok en geluidje!

    Login om te reageren
  49. Benjamin1 zegt

    1 april 2009 om 01:05

    Ik hoorde net dat BMW en Mercedes gaan fuseren.

    Ze gaan vanwege de crisis samen verder onder de naam Bayerische Mercedes-Benz Motorwerken.

    Login om te reageren
  50. Majid zegt

    1 april 2009 om 01:06

    Wat een dikke HYUNDAI :P

    Login om te reageren
  51. Remco zegt

    1 april 2009 om 01:51

    @ Benjamin: Jij bent zo te lezen al begonnen aan je 1 april grapjes :lol:

    Verder vind ik sowieso de nieuwe E-Klasse niet helemaal mijn smaak het ontwerp is allemaal net zo hoekig en vierkant als de GLK :|
    De CLS blijft nog steeds de mooiste :D

    Login om te reageren
  52. 9000cse zegt

    1 april 2009 om 06:33

    Wil iemand met ECHT verstand van auto’s mij a.u.b. uitleggen, wat de meerwaarde van deze auto is t.o.v. een E 500 met alle toeters en bellen voor € 140.000,-plus?

    Login om te reageren
  53. Orichinals® zegt

    1 april 2009 om 06:51

    Zo!! Daar kun je snel mee naar Schiphol!!!

    Login om te reageren
  54. Iwan zegt

    1 april 2009 om 07:12

    Jammer van die uitlaatpijpen.
    Ronde uitlaatpijpen staan veel beter zoals bij de C.

    Login om te reageren
  55. BmwMPower zegt

    1 april 2009 om 07:19

    Prachtig! :D
    Zelfs een BMW fan kan niet anders.

    Login om te reageren
  56. Grasmaaier zegt

    1 april 2009 om 07:32

    Dit overstijgt het predikaat turkentaxi toch wel weer even in mijn ogen ..

    Login om te reageren
  57. Solstice zegt

    1 april 2009 om 07:40

    Erg lekker. Doemijmaareentje. (Wel ander kleurtje graag.) :)

    Login om te reageren
  58. Bob zegt

    1 april 2009 om 08:02

    1 April .. het is de nieuwe Kia VG ;)

    Login om te reageren
  59. Eric zegt

    1 april 2009 om 08:02

    Ik mis het kleine spoilertje op de koffer.
    @9000cse,
    Dat verschil merk je als je er mee gereden hebt. Uiteraard kan je een E500 met AMG laten opvoeren door er een compressor op te vijzen. Dan heb je ook 525pk. Maar de echte is steeds beter dan de namaak.
    Vraag maar aan je vrouw/vriendin of ze een echte YvesSaintLaurant wil of een namaak uit Turkije.

    Login om te reageren
  60. Unknown zegt

    1 april 2009 om 08:35

    Veel te hoekig!
    De voorkant is nog aan te zien, maar die achterkant..

    Login om te reageren
  61. Silverarrow zegt

    1 april 2009 om 08:38

    Niet slecht, vind het design net iets te ingetogen. Ben eigenlijk meer benieuwd wat de E63 AMG qua rijeigenschappen gaat doen, en dan vooral of ze ‘m net zoals de C63 AMG aangescherpt hebben…

    Login om te reageren
  62. M. Schopman zegt

    1 april 2009 om 08:57

    Achterkant doet me denken aan een mix tussen een Hyundai Genesis en Lexus LS600. Nogal afknapper. De daklijn tot de kont is ook iets mis mee, zoiets van “budget op” laten we het vooral niet mooier maken.

    Login om te reageren
  63. Antoon zegt

    1 april 2009 om 10:33

    Helemaal niet verkeerd. Zoals met zoveel auto’s tegenwoordig zul je hem ( haar? ) eerst in het echt moeten zijn. Foto’s doen tegenwoordig geen eer meer aan het design.

    Opvallend trouwens dat ze de dagrijverlichting veranderd hebben tov de normale versie. Dit staat hem beter.

    Login om te reageren
  64. MichaelK zegt

    1 april 2009 om 10:40

    Nu had ik toch echt wel meer verwacht van deze Benz. De ‘gewone’ E begon al een beetje te wennen en dan de hoop op een brute E63 AMG deed me helemaal opfleuren maar dit is een teleurstelling.

    In tegenstelling tot de C-klasse die van een stijlvolle berline werd omgetoverd in een rasecht racepaard lijkt deze Benz meer op een E met sportpakketje.
    Doodzonde.

    Login om te reageren
  65. WieAndersDasAuto zegt

    1 april 2009 om 11:03

    Dat ziet er lekker uit. Hier heb ik al een tijdje naar uit gekeken! Het is precies wat ik van AMG verwacht! Strak, snel en een sportief design!

    Login om te reageren
  66. Pier zegt

    1 april 2009 om 11:13

    Zo zie ik hem graag! Vond de nieuwe E-klasse in gewone trim niet echt bijzonder maar dit vind ik wel wat hebben. Vooral de voorkant komt zo beter uit de verf. Maar de achterkant en ook de achterkant “en profil” vind ik nog steeds niet helemaal lekker.

    Login om te reageren
  67. JMK zegt

    1 april 2009 om 11:46

    Wat een gedrocht!

    Login om te reageren
  68. yassin.a zegt

    1 april 2009 om 13:15

    gaan we nou terug in de tijd ?, alles wordt hoekig en strak ?. Hopen dat de cls maar niet hoekig wordt XD

    Login om te reageren
  69. BAAP zegt

    1 april 2009 om 13:15

    vind er niets aan!!! TE groot, TE lelijk (voorkant), TE kitscherig en bovenal deze auto is alleen voor vette Duitsers, louche typejes, inheemse dictators!!

    nee, doe mij maar iets anders!!

    PS. kan iemand mij vertellen welke blinde die voorkant heeft mogen ontwerpen??

    Login om te reageren
  70. Sorcerer zegt

    1 april 2009 om 13:27

    Emile_Benz: een wolf in schaapskleren, met die uitlaten? Ik vind het te schreeuwerig… Die uitlaten zijn echt lelijk. Ben benieuwd hoe achterlichten en koplampen er in het echt uitzien, want ik kan hier nou niet bepaald heel enthousiast van worden.

    Login om te reageren
  71. Tommy zegt

    1 april 2009 om 14:49

    Achja zeik maar lekker af… je zal er toch nooit in kunnen rijden, laat staan kopen!

    Goed gedaan AMG, mooie concurent voor de RS6, ze zitten precies even snel op de 100 km/u, net als de vorige E63. Voorkant is prachtig, die uitlaten mogen van mij wel weer rond, lijkt nu net of ze scheef staan of er los onder hangen..

    Login om te reageren
  72. Nijntje zegt

    1 april 2009 om 16:34

    Dé nieuwe Mercedes E63 AMG, iedereen die autoland een beetje volgt heeft grote verwachtingen. Zelfs de BMW of Audi fans onder ons. En hier is hij dan, dé E63. En hier is hij dan, de teleurstelling.
    Hoe kon het ook anders, na de prachtige C63 AMG waren mijn verwachtingen dan ook groot. Ik ben in hart & nieren een BMW-man, maar de vorige C werkte, in tegenstelling tot deze E, ook bij mij emoties los.

    Toch, ik moet eerlijk toegeven, als ik deze E bekijk op de eerste foto denk ik, Wow, Knap .
    Maar op al de andere foto’s denk ik, is het dat? Het enige spannende dat ik in / op de zijflanken en kont vond is een “6.3AMG” badge.

    Mercedes is gewoon té braaf geweest met deze AMG, maar dat is mijn mening maar. Net zoals ik die vierkanten uitlaatstukken ook maar niets vind, en dat is ook maar mijn mening..
    En die mening berust op mijn smaak. &mijn smaak dat is iets persoonlijk, en maar goed. Anders reed iedereen in dezelfde wagen, of had iedereen dezelfde vriendin ;)

    Login om te reageren
  73. BananaFlip zegt

    1 april 2009 om 17:08

    Ik zal mn bek maar houden over taxichauffeurs deze keer…

    Tamelijk stoer geval.
    Vooral de prestaties trouwens, vanbuiten ziet ie er nog even “E” uit.
    Behalve die gave velgen dan…

    Login om te reageren
  74. karate kameel zegt

    1 april 2009 om 17:16

    ik word gek!!! ik wil hem hebben

    ik denk dat ik verlieft ben~ :oops

    Login om te reageren
  75. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    1 april 2009 om 17:37

    Mooi, type alleskunner!
    Die uitlaten zijn idd ook behoorlijk fraai, en het geheel blijft redelijk ingetogen gelukkig.

    Jammer dat we geen Mercedes dealer meer hebben hier…
    (Surseance Liam)

    :o

    Login om te reageren
  76. Benz.. zegt

    1 april 2009 om 18:09

    Yes, yes, yes.. nu is hij er dan eindelijk. Het eindresultaat ziet er verbluffend goed uit. Met deze Benz heeft MB weer eens bewezen dat sportwagens bouwen hun in het bloed zit!
    Nu nog een V12 S-versie van Brabus en het feest is compleet imo. :D

    @Martijn
    Je zou denken dat dat zo is.. Echter, 65 AMG modellen hebben een 6.0 liter V12-biturbo blok.

    Login om te reageren
  77. phantom zegt

    1 april 2009 om 19:33

    Ik weet niet hoe, maar de voorkant oogt echt een STUK mooier dan de standaard- E

    Login om te reageren
  78. kowalsk zegt

    1 april 2009 om 19:40

    Jammer van de uitlaten maar verder ziet -ie er goed uit. Niet zo uitbundig, dat kan ik zeer waarderen!

    Login om te reageren
  79. Alwood zegt

    1 april 2009 om 19:43

    tsja, leuk… maar als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel…

    Nouja, vooruit hij ziet er in volledige AMG trim wel beter uit dan de meeste taxi’s. Lekker vierkant :D brute uitstraling.

    Inderdaad jammer van de uitlaten, bovendien zitten ze scheef! Toch niet Duitse afwerking die je zou wensen..

    Login om te reageren
  80. Majinstar zegt

    1 april 2009 om 20:29

    Het blijft de grootste doetje / softie onder zijn concurrenten, met een C 180 val je veel meer op, dan met deze E63 AMG op straat.

    Toevallig zag ik een Duitser laatst rijden in de E klasse. Helaas had hij voor het Elegance pakket gekozen. Het is echt niet moeilijk om te tekenen. Elke generatie moet beter zijn, maar hier is dat niet het geval.

    Login om te reageren
  81. YaSo zegt

    1 april 2009 om 20:50

    Hij mist dat ene, dat ene dat niet te beschrijven valt, dat ene dat zegt: kijk mij ik ben een dikke vette AMG!

    Login om te reageren
  82. Benz.. zegt

    1 april 2009 om 21:03

    @Majinstar

    Je hebt ze volgens mij niet allemaal op een rijtje… ;)
    Deze nieuwste telg uit de AMG-family kan (ook qua uiterlijk) zeer goed meekomen met zijn concurrenten. De E-klasse is trouwens gericht op comfort EN prestaties.. iets wat ik bij een M5 of RS6 niet echt kan zeggen. (Ik zeg overigens niet dat het dan ”slechte” auto’s zijn. Ze zijn in mijn ogen net zo goed als de E AMG. Trouwens, een E63 AMG ziet er (doorgaans) een tikkie breder en bruter uit dan een C-klasse 180..
    Daarmee snap ik jouw vergelijk ook niet!

    Login om te reageren
  83. Lotus Omega zegt

    1 april 2009 om 21:11

    voor de snelle taxi chaufeur!!

    Login om te reageren
  84. Vinny_93 zegt

    1 april 2009 om 21:52

    Ik vind hem nog net een beetje simpel.

    Toch wel jammer, dat die E-klasse altijd met taxi’s geassocieerd wordt. Ik vind de oude niet eens lelijk.

    Toch is dit nog mijn favo Mercedes:

    Login om te reageren
  85. willie zegt

    1 april 2009 om 22:55

    veel te dikke reet, lelijke spitse snuit, ziet er werkelijk voor geen meter uit.

    Login om te reageren
  86. SyriX zegt

    1 april 2009 om 23:36

    hele mooi voorkant, de achterkant blijft toch het min punten van E,
    mooi om te zien dat ze toch durven met die nieuwe uitlaten, ronde zouden totaal niet bij het complete beeld passen.. hoekige is het nieuwe ronde.

    Login om te reageren
  87. Joeri zegt

    2 april 2009 om 01:05

    wat mag het kosten

    ??

    Login om te reageren
  88. Oscar zegt

    2 april 2009 om 11:03

    Lelijke taxi, maarja boeie als ik in een taxi zit ben ik mee toch dronken en dan word alles vaak net wat mooier dan in werkelijkheid is.

    Login om te reageren
  89. -[E`46]^. zegt

    2 april 2009 om 19:02

    later komen jullie allemaal slijmen van: Brute dikke wagen in real life ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North