• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: dit is de McLaren 720s

Auteur: RubenPriest, gepost 7 maart 2017 om 14:49 – 36 Reacties

Afbeelding Officieel: dit is de McLaren 720sAfbeelding Officieel: dit is de McLaren 720sAfbeelding Officieel: dit is de McLaren 720sAfbeelding Officieel: dit is de McLaren 720sAfbeelding Officieel: dit is de McLaren 720sAfbeelding Officieel: dit is de McLaren 720sAfbeelding Officieel: dit is de McLaren 720sAfbeelding Officieel: dit is de McLaren 720s

720s
Wat een verrassing, dat uiterlijk -niemand, 2017

De auto’s van McLaren zijn technische hoogstandjes en brengen je echt wel aan het glimlachen tijdens een rit. Toch ogen de reguliere modellen behoorlijk ‘droog’ en hebben ze geen wow-factor. Met een dikke uitzondering van de specialere modellen zoals de F1, P1 en 675LT.

De nieuwe 720s is in dat opzicht ook niet zo heel spannend. Het is de nieuwste telg in de Super Series van McLaren. Tevens debuteert een nieuwe 4.0 turbo V8 in dit model. Emotieloos of niet: de specificaties zijn indrukwekkend. De 720 pk en 770 Nm sterke supercar sprint in 2,9 seconden naar de 100 km/u, in 7,8 tellen (!) naar de 200 km/u en heeft een top van 341 km/u. Geen kattenpis dus. Van 200 km/u naar stilstand is in 4,6 seconden gedaan met een afstand van 117 meter.

De auto heeft dankzij een nieuwe carbon monocoque een drooggewicht van 1.283 kilo en zal beschikken over een driftmodus. Origineel is het niet, leuk is het wel. McLaren levert de 720s vanaf mei. Een Nederlandse prijs is op het moment van schrijven nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • Deze McLaren 720S spreekt een beetje Frans én Duijts
  • McLaren onthult speciale 'Honey Badger' 720S
  • Gespot - Knalgele McLaren 720S fleurt Eindhoven op

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

720s, geneve-2017, McLaren

Vorig bericht: « Subaru XV: crossover met boxer-power
Volgend bericht: De Panamera Sport Turismo is een bloedmooie Porsche »

Lees Interacties

Reacties

  1. esprit84 zegt

    7 maart 2017 om 14:51

    heilige uitsparing voor koplampunits!

    Login om te reageren
  2. pietertjep85d zegt

    7 maart 2017 om 14:52

    Met name de voorkant vind ik erg geslaagd. Erg fraai ook al dat glas boven je hoofd, lijkt me erg fijn rijden.

    Login om te reageren
  3. nord zegt

    7 maart 2017 om 14:53

    wat is de voorkant? wat is de achterkant?

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      7 maart 2017 om 17:25

      @nord: de achterkant is het stuk met de rode lampjes en de voorkant is het stuk met de niet-rode lampjes.

      Login om te reageren
  4. str8six zegt

    7 maart 2017 om 14:53

    Ik vind ‘m niet zo. That being said; dat zei ik ook bij de introductie van de P1 destijds.. De P1 is momenteel een van m’n favoriete auto’s design-wise. Om over de sublieme techniek nog maar te zwijgen…

    Login om te reageren
    • flexeenbeetje zegt

      7 maart 2017 om 16:16

      @str8six: het is altijd ff wennen bij McLaren…

      Login om te reageren
  5. hadsjikidee zegt

    7 maart 2017 om 14:54

    Maar is die dan nu sneller dan een p1?

    Login om te reageren
    • flexeenbeetje zegt

      7 maart 2017 om 16:16

      @hadsjikidee: nee…dat zou stom zijn

      Login om te reageren
  6. kapitein187 zegt

    7 maart 2017 om 14:56

    Form follows function. Zelf niet zo een fan van de voorkant verder. Op http://www.theverge.com staan een hoop betere detail foto’s.

    Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    7 maart 2017 om 14:57

    Zo op de plaatjes ben ik nog niet echt overtuigd. Maar het is wel een auto die je in het echt moet zien, van dichtbij en er even de tijd voor moet nemen om alles op je te nemen. Vaak is het dan zo, althans bij mij, dat de auto er een stuk mooier van gaat worden. Wel echt belachelijke specs trouwens, niet normaal meer.

    Login om te reageren
    • super zegt

      7 maart 2017 om 15:40

      @viezefreddyw:
      Ik zie die mclarens hier regelmatig voorbij komen, en ik moet zeggen dat ik het met afstand de mooist gelijnde moderne supercars vind. die typische oranje kleur komt in het echt ook veel beter tot z’n recht dan op de plaatjes. Ik heb er nooit mee gereden (ambieer ik ook niet echt) dus daar kan ik niets over zeggen, maar de specs lijken mij meer dan in orde.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        7 maart 2017 om 16:09

        @super: Ik ben het deels met je eens. Het is volledig afhankelijk van welk model. De MP4-12C vond ik redelijk mooi maar een hele lelijke kont hebben. De 650S vond ik wel een stuk mooier maar had dezelfde kont, dus ook die vind ik een stuk minder knap. Maar de kleinere modellen zoals de 540C en 570S vind ik heel erg mooi. Hele mooie lijnen en zeker in het oranje zijn ze goed zichtbaar. De kleur oranje staat McLaren dan ook erg goed. Ik vind vooral de 675LT een vreselijk mooie auto. In mijn ogen de mooiste McLaren op dit moment.

        Login om te reageren
        • Turbo S zegt

          7 maart 2017 om 16:59

          @viezefreddyw: ik geef je volkomen gelijk wat betreft alle opgenoemde McLaren modellen, de 675lt is ook echt de mooiste van het stel maar dit is door die koplampen gewoon een misbaksel. Ziet er gewoon op geen enkele foto waarop de koplampen te zien zijn goed uit. De foto’s waar de koplampen niet te zien zijn daarentegen vallen reuze mee.

          Login om te reageren
  8. amauryg zegt

    7 maart 2017 om 15:01

    Die rode verlichting die te zien is bij de engine cover doet me denken aan een gaming pc! Verder best geslaagde auto, blij dat er eens een verfrissend nieuw gezicht te zien is!

    Login om te reageren
  9. Edge zegt

    7 maart 2017 om 15:04

    Het is een prima evolutie van de huidige designtaal, maar ik ben nog niet overtuigd door die donkere vlakken rondom de koplampen. Het is een beetje alsof je naar iemand kijkt die gehavend met twee blauwe ogen uit een knokpartij is gekomen.

    Login om te reageren
  10. premiumduitser zegt

    7 maart 2017 om 15:13

    Ben ik dan de enige? Wat een verschrikkelijke koplampen. Echt héééél lelijk. En dan dat interieur. Het interieur van de 650S is prima en dat van de 570S is misschien nog wel beter. Dit dashboard is echter een grote rommel met overal rare knoppen in verschillende maten en rare mini schermpjes. Totaal niet McLaren, wat normaal juist erg opgeruimde interieurs heeft. Nee, doe mij maar een 488 GTB of een Huracan.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      7 maart 2017 om 15:34

      @premiumduitser: ik las je beschrijving van het interieur en keek dan plaatjes en begrijp niet echt waar je het over hebt. Twee schermpjes waarvan eentje wegklapt en dan super miniem is en ja enkel knoppen dat wel, maar dat hoort in een racewagen. (Overigens vind ik maar niks aan touch screens, om een paar jaar wordt het juist exclusief en duur met échte knoppen.)

      Login om te reageren
  11. turboboy zegt

    7 maart 2017 om 15:17

    Ze verdienen punten voor het futuristische, 15 jaar geleden had iedereen gedacht conceptcar en nu maken ze het gewoon.
    Meer slagvolume dan het voorgaande blok is ook fijn.
    De Formule1 auto’s zijn misschien ruk maar dit gaat goed.

    Login om te reageren
  12. Kvgorp zegt

    7 maart 2017 om 15:33

    Umm… Lelijk!… Niemand? Die koplamp/luchtgaten voor zijn echt niet mooi.. sorry.

    Login om te reageren
  13. Rob zegt

    7 maart 2017 om 15:33

    Ik ben niet zo fan van de vele zwarte contrasterende delen, maar dat is nu eenmaal des-McLaren tegenwoordig. En als ik ze het heel lief vraag willen ze die delen vast wel in carrosseriekleur spuiten.

    Maar los daarvan een werkelijk prachtig ding. Vooral van opzij een ontzettend smaakvol ding om te zien. Mooi dat ze zoveel glas in verwerkt hebben. Ook weer verbeterde technologie onder de koets; McLaren kan er weer wat jaartjes tegenaan!

    Login om te reageren
  14. treinrukker zegt

    7 maart 2017 om 15:35

    Lijkt net een schedel aan de voorkant, wel mooie daklijn, doet me denken aan de Laferrari.

    Login om te reageren
  15. Onehp zegt

    7 maart 2017 om 15:36

    Vooral leuk met een V8, is toch net dat beetje meer dan een V6 in een tijd waar de ontwikkeling naar minder cylinders gaat… 4…3…2… nul :)

    Login om te reageren
  16. toyotafortuner zegt

    7 maart 2017 om 15:48

    Koplampen zijn moeders mooiste niet. Los daarvan vind k m zo verkeerd nog niet.

    Login om te reageren
  17. stfu zegt

    7 maart 2017 om 15:51

    Beetje flauw artikel. Het is nu eenmaal een McLaren qua looks en ik vind dat ze er behoorlijk wat tijd in hebben gestoken.

    Login om te reageren
  18. jelteeuu zegt

    7 maart 2017 om 16:09

    Zo zien we het heel graag.

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    7 maart 2017 om 16:14

    Eerlijk is eerlijk, ze worden steeds mooier.

    Login om te reageren
  20. dare2think zegt

    7 maart 2017 om 16:14

    De achterkant begint eindelijk mooier te worden..

    Login om te reageren
  21. baklava zegt

    7 maart 2017 om 16:27

    Damn wat een lelijkerd. Meer front overhang dan een la ferrari bijna.

    Login om te reageren
  22. StijnB zegt

    7 maart 2017 om 16:42

    Die overhang…

    Login om te reageren
  23. Teerdz zegt

    7 maart 2017 om 16:46

    Ligt het nou aan mij, of komt deze McLaren dan niet meer in het vaarwater van de Aventador dan van de Huracan/488 GTB bijvoorbeeld? En zou het dan niet zo zijn dat de volgende McLaren uit de Sports Series meer zal gaan aansluiten bij die laatste twee genoemde?

    Login om te reageren
  24. jeroenwz zegt

    7 maart 2017 om 17:28

    Bijzonder en ook wel mooi, alleen die glazen voorkant! Voordeel: je kan je goudvissen meenemen op vakantie…

    Login om te reageren
  25. mrrallycross zegt

    7 maart 2017 om 17:54

    Wat een specs! Ben er alleen nog niet echt uit of ik hem nou mooi vind

    Login om te reageren
  26. mrdjm zegt

    7 maart 2017 om 19:21

    Beter dan de 570, maar de 675 LT vind ik mooier. Ik denk dat McLaren niet teveel met het uiterlijk spelen moet met zulke kleine verschillen…

    Login om te reageren
  27. cossiekiller zegt

    7 maart 2017 om 21:49

    Ik zou haar doen.

    Login om te reageren
  28. solksagen zegt

    8 maart 2017 om 00:23

    Geweldig mooi design, vooral aerodynamisch. Met luchtinlaten bij de koplampen en het ontbreken van luchthappers op de flanken ook echt revolutionair. Alleen de breedte is met 2 meter en 16 cm (incl. spiegels) wel heel erg onpraktisch.

    Login om te reageren
  29. Gulli zegt

    8 maart 2017 om 00:33

    Ik had vroeger van die Hot Wheels die je ook ondersteboven kon laten rijden. Dan klapte het dak naar binnen en kwam er aan de andere kant een nieuwe naar buiten. Daar doet dit me wel aan denken met die enorme puist in het midden van het zij-aanzicht

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North