• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Subaru XV: crossover met boxer-power

Auteur: Author, gepost 7 maart 2017 om 14:36 – 13 Reacties

Afbeelding Subaru XV: crossover met boxer-powerAfbeelding Subaru XV: crossover met boxer-powerAfbeelding Subaru XV: crossover met boxer-power

Subaru XV: crossover met boxer-power
Qua uiterlijk wijkt ‘ie nauwelijks af van het studiemodel en dus zie je gewoon een nette crossover.

En geniet daar nog maar even van, want heel veel zul je de XV op de Nederlandse wegen waarschijnlijk niet tegenkomen. Volgens Subaru combineert de XV plenty binnenruimte met de veelzijdigheid van een SUV, zonder dat de auto meteen gargantueske buitenmaten kreeg. AWD is uiteraard standaard dus je zult in de modder best een eindje komen met deze Jap.

Het interieur krijgt een 8 inch scherm inclusief infotainment-systeem, dat “interessante informatie” deelt met alle inzittenden. Interessanter nieuws betreft de stijfheid van koets en chassis, die met 70 tot 100 procent zou zijn toegenomen ten opzichte van de huidige Subaru’s. Ook zou de hoeveelheid bodyroll zijn gehalveerd voor een nog betere wegligging.

Verder van belang: de 2.0 boxer is voor 80 procent vernieuwd, de CVT werd bijna 8 kilo lichter en laat zich bovendien handmatig bedienen. We moeten toch eens een artikeltje wijden aan de laatste CVT-trends, want met al die voorgeprogrammeerde verzetten en andere fratsen zijn we het spoor een beetje bijster. De motor levert nu 156 pk en 196 Nm, later komen er ongetwijfeld nog meer motoren bij.

Lang verhaal kort: geen supersexy auto à la Impreza WRX waarmee je de blits maakt. Wel oerdegelijke techniek waar je op kunt vertrouwen.

Ook interessant!

  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • betaalbare en sportieve station
    Deze betaalbare en sportieve station is niet voor jou
  • Video: crossover versus vrachtwagen
  • Subaru WRX Wagon
    Subaru WRX Wagon is eindelijk terug!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

crossover, geneve-2017, station, Subaru, xv

Vorig bericht: « Live: ook in het echt is de nieuwe Suzuki Swift guitig
Volgend bericht: Officieel: dit is de McLaren 720s »

Lees Interacties

Reacties

  1. joost1990_2 zegt

    7 maart 2017 om 14:38

    Deze was er al. Is geen geheel nieuw model. Lijkt eerder op een grondige facelift met onderhuidse vernieuwingen.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      7 maart 2017 om 16:56

      @joost1990_2: Lijkt op de vorige XV, maar toch heel wat verschillen hoor. Google maar eens de oude XV en vergelijk. Is een behoorlijke evolutie…

      Login om te reageren
  2. dominiekdd zegt

    7 maart 2017 om 14:41

    auto bestaat uit 3kwart neus alstublieft zeg….

    Login om te reageren
    • Tenck zegt

      7 maart 2017 om 15:30

      @dominiekdd: Bij Subaru’s hangt het blok ook voor de vooras, ze hebben er allemaal last van.

      Login om te reageren
      • Ultimora zegt

        7 maart 2017 om 21:13

        @Tenck: bij alle andere voorwielaangedreven 4 cil lijn motoren ligt zowel de motor als de bak op de vooras. Bij subaru ligt de motor op de vooras, maar door de boxerconfiguratie op een lager punt. De versnellingsbak ligt achter de vooras (en dus gunstiger). Daarom sturen die Subaru’s enorm neutraal op de limiet.

        Ik vind het als Subaru liefhebber een mooie auto :-)

        Login om te reageren
        • Tenck zegt

          8 maart 2017 om 09:56

          @ultimora: Ik zal dan nog eens goed bij mijn eigen Impreza WRX gaan kijken, maar het blok hangt in mijn beleving toch echt voor de vooras :). De assen voor komen uit de versnellingsbak (duh), en de motor ligt daar niet bovenop maar zit nog een stuk naar voren zodat de aandrijflijn netjes in 1 lijn naar achter ligt.

          http://thenewswheel.com/wp-content/uploads/2016/06/Subaru-Symmetrical-All-Wheel-Drive.jpg
          http://www.subaru.com.mt/assets/files/b6/f770d77fb0441c883b9f59cd86b294.jpg

          Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    7 maart 2017 om 14:44

    Het zal in iedergeval heerlijk rijden.

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    7 maart 2017 om 15:07

    Ik moest toch echt even de foto’s van de oude erbij nemen om te zien wat er nou zo nieuw aan deze is. Het blijft een draak van een wagen, maar Subaru kennende zal het gewoon prima rijden en zal ‘ie ook op het onverharde zijn mannetje staan.

    Login om te reageren
  5. sracert zegt

    7 maart 2017 om 17:26

    Blijft een mooi merk Subaru, nu nog een huis in de bergen.

    Login om te reageren
  6. willeme zegt

    7 maart 2017 om 17:46

    Leuk artikel! Ik vind Subaru artikelen altijd leuk om te lezen. Deze is ook weer traditioneel top. Ga ‘em thuis zo even uitprinten en inlijsten!!

    Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    7 maart 2017 om 17:53

    Is wel een beetje tegen de saaie kant hoor

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      7 maart 2017 om 18:45

      @mrrallycross: Ja, dat is Subaru. Saaie auto’s om naar te kijken (tenzij een wrx of sti) maar de beste auto waar ik ooit mee gereden heb.

      Login om te reageren
  8. lekbak zegt

    7 maart 2017 om 20:19

    Niet eens 200nm uit een 2.0, maar wel 156pk. Wat een waardeloze waardes zeg. 120pk en 225nm laag in de toeren was echt veel nuttiger geweest. Maar dit zal wel weer beter verkopen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North