• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Fiat Grande Punto Abarth

Auteur: autoblogger, gepost 26 februari 2007 om 16:26 – 56 Reacties

Fiat Grande Punto Abarth


Begin dit jaar hadden we het over een Punto Abarth die met twin-turbochargers een vermogen van 200 pk zou moeten krijgen. Het is nu bekend geworden dat het slechts gaat om 155pk (let wel; met 98 ongelood).

In het persbericht wordt niet helemaal duidelijk wat nu exact de plannen zijn, maar er komt waarschijnlijk een extra tuningkit om het vermogen op te schroeven naar 180pk.

La vettura esposta a Ginevra è equipaggiata con un motore 1.4 benzina Turbo da 150 CV a 5500 rpm, incrementato a 155 CV con utilizzo di benzina a 98 RON. Inoltre, grazie ad un kit di potenziamento, successivamente sarà anche disponibile una versione con una potenza doppia rispetto alla versione base che raggiungerà i 180 CV. Si tratta di una peculiarità in linea con la storia: per esempio, la Fiat 500 del 1958 aveva 13 CV a 4000 giri e una velocità massima di 85 km/h mentre la Fiat 500 Abarth del ‘58 sfoderava 26 CV a 5000 giri e una velocità di 118 km/h.

Update: Met trots kan Fiat melden dat tijdens de 77ste Autosalon van Genève een van de meest prestigieuze merken in de autosportwereld nieuw leven in wordt geblazen: Abarth!

Fiat Grande Punto Abarth
Fiat Grande Punto Abarth
Fiat Grande Punto Abarth
Fiat Grande Punto Abarth

Ook interessant!

  • Deze Peperdure Punto kost meer dan een Taycan
  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

abarth, Fiat, geneve-2007, grande-punto, tuning

Vorig bericht: « Toch wel? De Pagani Zonda R for Racing!
Volgend bericht: Diatto Ottovù Zagato »

Lees Interacties

Reacties

  1. MichaelNizet zegt

    26 februari 2007 om 16:28

    Hoop dat het nog een snelle 180 pk-er wordt. Dat zou helemaal mooi zijn. Verder een bella Fiat!

    Login om te reageren
  2. Wibbelink zegt

    26 februari 2007 om 16:32

    Fiat Group is goed bezig, goede verkopen en dito modellen.

    Login om te reageren
  3. Solstice zegt

    26 februari 2007 om 16:35

    Ziet er lekker uit, beetje 70s met die racestrepen. Erg mooie velgen ook. Maar 180 pk uit een veertienhonderdje? Wordt wel een heel dikke turbo dan bij dat opvoersetje.

    Login om te reageren
  4. JLJ zegt

    26 februari 2007 om 16:44

    Er worst verwezen naar de geschiedenis van Abarth. Naast de ‘standaard’ uitvoering van 155 pk wordt er ook een opvoersetje leverbaar tot 180 pk, zoals het geval was bij de 500 uit 1958 (van 13 naar 26 pk!).
    Aan het embleem te zien wordt het echter geen Fiat Grande Punto Abarth maar een Abarth Grande Punto, ergo de herintroductie van beroemd merk!!

    Login om te reageren
  5. Bramzel zegt

    26 februari 2007 om 16:46

    Ik vind de spatbord randen van de straatversie wel erg gejat van de C30.

    Desalniettemin een bijzonder appetijtelijk wagentje weer, het blijft een zeer geslaagd design.

    Login om te reageren
  6. Klassiekerrally zegt

    26 februari 2007 om 16:46

    De ‘streping’ vind ik wat minder geslaagd, maar verder een tof bakkie!

    Login om te reageren
  7. Audioot zegt

    26 februari 2007 om 16:47

    Fiat staat weer terug op de rails al vind ik 155pk niet schokkend voor een
    Abarth. VW peutert er met compressor en turbo met gemak 170pk uit al
    is die motor voorzien voor de wat zwaardere modellen.

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    26 februari 2007 om 16:47

    @JLJ: bedankt voor de vertaling ;) En het klopt inderdaad over het merk, het persbericht kopte: Ritorna il mitico “Scorpione” Abarth

    Login om te reageren
  9. Armada zegt

    26 februari 2007 om 16:48

    laten ze dat ding ook 4×4 geven. Maakt het meteen een stuk leuker

    Login om te reageren
  10. richard zegt

    26 februari 2007 om 16:48

    Deze wagen is helemaal te gek ik denk dat ik de 130 pk diesel maar weg doe en deze koop:P

    Login om te reageren
  11. Ejay zegt

    26 februari 2007 om 16:49

    Leuke wagen, meet leuke striping, alhoewel het in het gewone straatbeeld dan weer totaal niet past.

    Login om te reageren
  12. JLJ zegt

    26 februari 2007 om 16:55

    @Armada
    Die 4×4 is er al in de vorm van de Rally Super2000 uitvoering, vorig jaar Italiaans en Europees rally kampioen.

    Login om te reageren
  13. Jurrian zegt

    26 februari 2007 om 16:58

    @ Bramzel: beetje ver gezocht hoor, het zijn gewoon ongespoten spatbordverbreders. heeft volvo daar patent op?

    Login om te reageren
  14. Djivy zegt

    26 februari 2007 om 16:58

    Als de Panda 100 een indicatie mag zijn, wordt deze Abarth een te duchten concurrent.

    Mooie hatchback trouwens die Grande Punto – hij verdient de Abarth-kuur.

    Login om te reageren
  15. F. zegt

    26 februari 2007 om 17:00

    Gewoon mooi, en PK’s kunnen er nooit genoeg zijn. De come-back van Fiat kan hierdoor nog vlotter verlopen. Zelden een merk gezien dat zo hard vecht om een verloren plaats op de automarkt terug te winnen. weldra de Bravo en 500 er nog bij en niemand kan nog blind zijn voor dit merk.
    –edit: niet zo pluggen!–

    Login om te reageren
  16. Italian Car Driver zegt

    26 februari 2007 om 17:21

    Helemaal kicken van Fiat. Wat een uber comeback. Die Puno Abarth is gewoon de bom. Met Lancia moet dit ook gebeuren vind ik persoonlijk. Fiat keep on going!

    Login om te reageren
  17. BOL zegt

    26 februari 2007 om 17:22

    Gaaf ding, 150 pk is al veel voor een 1400je maar 180 is echt dik. Hebben ze geen complexe (gevoelige?) constructie voor nodig zoals VW..

    Mooie kit ook, mooie wielen, geslaagd ding!

    Login om te reageren
  18. Job zegt

    26 februari 2007 om 17:37

    Prachtige auto. Duizendmaal mooier dan de oudere modellen van Fiat

    Login om te reageren
  19. J. zegt

    26 februari 2007 om 17:47

    Schitterende auto, naar mijn mening de mooiste auto in het segment van kleine auto’s. 200PK had zeer mooi geweest, dan was het volgens mij echt een GTI killertje geweest.

    Login om te reageren
  20. Ralph zegt

    26 februari 2007 om 18:28

    Weet iemand of het hier om een compleet nieuw ontwikkelde motor gaat, of is er voortgeborduurd op een bestaand model?

    Login om te reageren
  21. Xemurai zegt

    26 februari 2007 om 18:30

    Verschrikkelijk mooi!! :O

    Login om te reageren
  22. davy zegt

    26 februari 2007 om 18:35

    Gewoon mooi. Vooral op de eerste foto (de 2de ook denk ik, is dezelfde).

    Mooi, krachtig, sportief en geen overdreven tupperware. Dat zegt genoeg over het design.

    Je kan er niet meer omheen!!! FIAT is back!
    Veel leuke reacties op de modellen uit de FIAT group. En dat is verdient ook.

    Login om te reageren
  23. davy zegt

    26 februari 2007 om 18:40

    @ Ralp : Ik denk dat het hier om de nieuwe T-Jet motor(en) gaat. De introductie hiervan zal op de Nieuwe FIAT Bravo zijn. Deze zal rond einde maart/half april bij de (Belgische) dealers staan.

    Vanaf dan zal er wel meer info worden vrijgegeven over deze technologie. Op autoblog.it had ik al wat nieuws gezien, maar als je geen Italiaans kan is het nogal vrij moeilijk ;).

    Allesinds, denk ik dus, gaat het hier over een nieuwe(re) motor.

    Login om te reageren
  24. Loe zegt

    26 februari 2007 om 18:42

    mooie bak! maar 150pk in een abarth vind ik wel een beetje weinig. moeten ze gewoon standaard die 180pk inlepellen, want anders staat t zo lullig met je spoilertjes etc.

    Login om te reageren
  25. Florijn zegt

    26 februari 2007 om 19:06

    wel erg weinig cc’s deze auto verdient gewoon de 2000 om de concurrentie aan te gaan met de gti

    Login om te reageren
  26. Mr. Marteen zegt

    26 februari 2007 om 19:25

    Gaat dat stukje tekst niet over de nieuwe Fiat 500 , i.p.v. deze Punto Abarth ?

    Login om te reageren
  27. autoblogger zegt

    26 februari 2007 om 19:40

    @Mr Marteen: dit stukje gaat ook over de punto volgens mij…
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/02/fiat-grande-punto-abarth

    Login om te reageren
  28. Coen zegt

    26 februari 2007 om 19:42

    Die gaat op m’n verlanglijstje :O

    Login om te reageren
  29. Italian Car Driver zegt

    26 februari 2007 om 20:09

    @Florijn:

    Italianen zijn altijd al gespecialiseerd in het opfokken van kleine motoren. Vanwege het belastings tarief in Italie. Dus het is niet zo verwonderlijk… Plus dat het wel eens wat anders is, een ‘klein’ blok met turbo(s)

    Login om te reageren
  30. Mark zegt

    26 februari 2007 om 20:53

    Leuk die 120 150 180 smaak voor een 1.4. Heel geen compressor voor nodig (VW!) :)

    Sportknop is natuurlijk ook helemaal in. Als het heel blijft heb ik er niets op tegen.

    Login om te reageren
  31. koentjuh zegt

    26 februari 2007 om 21:04

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  32. Florijn zegt

    26 februari 2007 om 21:10

    @ Italian Car Driver schrijft

    ja dat weet ik maar ik had het tegenwoordig gewoon niet verwacht zulke kleine motorinhouden nog tegen te komen op zulke grote en zware auto’s, want het eindresultaat is laag (150 pk) en dat telt voor mij toch wel, zo kan het model niet de concurrentei aan met de golf gti klasse

    toch hoop ik dat de italianen de 1.9 multijet nog met wat turbo’s voorzien :) want italianen zijn ook goed in dikke diesels :)

    Login om te reageren
  33. Florijn zegt

    26 februari 2007 om 21:12

    ook mijn complimenten aan fiat over de gladde comeback die ze aan het maken zijn want de modellen zijn zeer mooi en competitief!!!

    Login om te reageren
  34. Go! zegt

    26 februari 2007 om 22:29

    Deze Abarth Grande Punto valt zowieso niet in de Golf GTI klasse, maar in de klasse van de Volkswagen Polo GTI (Cup Edition) (150/180 PK uit 1800 cc turbo), Ford Fiesta ST (150 PK uit 2000 cc) en de Peugeot 207 Turbo & RC (150/175 PK uit 1600 cc turbo)
    Clio RS en Corsa OPC beiden dicht tegen de 200 PK aan, maar ik ken het probleem van de Astra OPC, dus vraag me af wat dat gaat worden. Clio heerst momenteel in deze klasse, maar misschien komt er nog een Abarth Grande Punto 210 TC………..

    Login om te reageren
  35. Go! zegt

    26 februari 2007 om 22:56

    Fiat Uno MK1 turbo 1300 cc 120 PK
    Fiat Uno MK2 turbo 1400 cc 130 PK
    Fiat Punto MK1 turbo 1400 cc 130 PK
    Fiat Punto MK2 Abarth/HGT 1700 cc 130 PK
    Abarth Grande Punto 1400 cc turbo 150/180 PK

    Na 20 jaar ongeveer hetzelfde vermogen ineens zomaar 50 PK meer (uit dezelfde inhoud als toen)

    Login om te reageren
  36. JLJ zegt

    27 februari 2007 om 08:12

    @ Italian Car Driver & FLorijn,

    Dat van die belasting voor zwaardere motoren is al jaren niet meer in Italie. Het gaat meer om de verzekeringstarieven, die worden hier (voornamelijk) bepaald door de cilinderinhoud. Vooral voor jongere rijders is een auto met een beetje motorinhoud gewoon onbetaalbaar wat betreft verzekering!

    Login om te reageren
  37. Bramzel zegt

    27 februari 2007 om 09:12

    @ Jurrian: Volvo heeft daar geen patent op, ik zeg alleen maar dat ze op elkaar lijken. En het gaat me niet om de ongespoten verbreders, maar vooral om de manier waarop ze onder de spatbordranden vallen en onderaan samenvallen met ‘diffuser’ en skirts.

    Login om te reageren
  38. Bruut zegt

    27 februari 2007 om 11:35

    Bramzel schrijft,

    26 February 2007 om 16:46
    Ik vind de spatbord randen van de straatversie wel erg gejat van de C30.

    Desalniettemin een bijzonder appetijtelijk wagentje weer, het blijft een zeer geslaagd design.

    Login om te reageren
  39. Citrofiel zegt

    27 februari 2007 om 12:08

    Heel goede concurrent voor de andere snelle kleintjes. Ik zou iig deze nemen. Maar meer pk’s zijn altijd welkom! ;)

    Login om te reageren
  40. Bruut zegt

    27 februari 2007 om 12:17

    Misschien nu wel de foto.

    Login om te reageren
  41. Tombnolz zegt

    27 februari 2007 om 14:56

    Tof tof, maar geef de kont ook maar een stickertje!

    Login om te reageren
  42. Pietro zegt

    27 februari 2007 om 18:51

    Absoluut de mooiste in z’n klasse. Als er volgend jaar nog een Abarth 2000 straatversie, maar dan met een 1.6 of 1.8 turbo (1.8 komt ook in de Bravo) komt zou dat helemaal een beul zijn. En dan ook de uitgebouwde spatborden van dat rallykanon natuurlijk, en een iets kleinere achterspoiler.

    Login om te reageren
  43. Race zegt

    27 februari 2007 om 21:02

    Mooie auto en erg sportief, het is hoe dan ook een verre familielid van ferrari:p

    Login om te reageren
  44. Lime zegt

    28 februari 2007 om 10:24

    We hadden één van de eerste nieuwe Punto’s in NL. Welliswaar met een lullige 1.4 8V, maar als 2e auto voldoet ‘ie buitengewoon.

    Maar toch…. met deze wil ik eigenlijk ook wel heeeeeeel graag de eerste in NL zijn!! Ga toch maar eens met de dealert praten…

    Login om te reageren
  45. Markus zegt

    28 februari 2007 om 12:08

    Ben geen Italo fan maar dit is een mooi karretje!
    Die foto van die Ritmo, please, kan dat ouwe lijk weer verwijderd worden! Gelukkig zijn ze allemaal al van de straat geroest. Echt horizonvervuiling die dingen.

    Login om te reageren
  46. Sjaak zegt

    28 februari 2007 om 20:11

    Ik snap niet wat er mooi is aan de grande punto abarth.
    Geef mij maar de Opel Corsa OPC Line,,,,,,,,,die is pas echt gaaf,,,,,,,,,,,,,

    Login om te reageren
  47. richard zegt

    2 maart 2007 om 10:50

    @JLJ
    De Rally waar jij het over hebt reden alleen maar Grande Punto’s mee dus geen wonder dat ie kampioen werd maar verder hij is erg dit en snel ik denk dat ie zeker wel een Toyota Corrola Verso met 177PK er uittrekt :P hahh

    Login om te reageren
  48. d.vulic zegt

    4 maart 2007 om 12:13

    Vond eerlijk gezegd de eerste foto s ( de rode uitvoering met 200 pk) veel stoerder,vooral de voorkant en de velgen

    Login om te reageren
  49. reptiele zegt

    6 maart 2007 om 23:07

    kijk liever naar de dames als die playmobiel autotjes en dinkie toys ben zelf een motor rijder davidson fadboy de dames mogen bij mij voor op komen zitten dan weten ze wat echt is.

    Login om te reageren
  50. Martijn zegt

    17 april 2007 om 21:02

    Ik rij met heel veel plezier in een Grande Punto, dus misschien is die Abarth versie wel een hele mooie opvolger voor de mijne … wat een dikke bak zeg. WOW.

    Login om te reageren
  51. Roel zegt

    3 juli 2007 om 23:49

    Ik vind de Grande Punto echt een super dikke auto, heb vorig weekend een 1.4 T-Jet 120 Sport 5drs besteld, kan niet wachten totdat die er is…

    Login om te reageren
  52. Jonas zegt

    3 september 2007 om 15:47

    Zeer mooi, specs zijn er naar, wel veel centjes maar je krijgt er wel wazt voor :)

    Login om te reageren
  53. calogero zegt

    17 september 2007 om 13:33

    prachtige auto, 1 van de mooiste concurent van de cooper s en de Reneault sport.

    la piu bella di tutti!!!

    Login om te reageren
  54. rally zegt

    29 januari 2008 om 12:55

    wat zijn de prijzen van de abarth eigelijk ???

    Login om te reageren
  55. Michel zegt

    28 april 2008 om 19:13

    Deze foto’s zijn al een jaar oud!
    Wanneer wordt dit kekke karretje leverbaar?

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Autoblog.nl schreef:
    9 juni 2007 om 15:57

    Fiat Punto Brutale op basis van Super2000 rally…

    Fiat is bezig om te kijken naar de mogelijkheden voor een straatversie van de Fiat Punto Super 2000 Rally Abarth. En zoals we weten; alles van Abarth is goed!
    Naast de Fiat Grande Punto Abarth met 150-180pk zijn er dus plannen voor een 200 – 240 pk s…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North