We hadden ‘em eigenlijk al gezien, maar nu geeft Hartge de specs van hun X6.
Voor de diesel-versies biedt Hartge wat extra peekaas en koppel. Dankzij ECU-tuning krijgt de 35d een vermogen van 328 pk en een max koppel van 675 Nm (standaard 286 pk en 580 Nm), de 30d krijgt 275 pk en 598 Nm (standaard 235 pk en 520 Nm).
Verder biedt Hartge een verlagingssetje plus sportvering voor de 30d, 35d en 35i. Overige opties zijn er oa in de vorm van carbon buitenspiegels, aluminium pedalen en 22-inch lichtmetaal. Klik voor een groter formaat:
Ik stel me bij dit model 1 vraag: WAAROM???
Het is zo’n raar model. Typisch gevalletje van vraag creëren in plaats van vraag beantwoorden.
Zo :D 675nm netjes ik vond het eerst een vaag model maar ben er nu toch wel gek op ! :P
Ik vind hem nu echt mooi!
Geen idee waarom, en ze persen er lekkere peekaa’s uit :D Zal wel lekker voelen :)
@ Klassiekerrally ; Gewoon, omdat het kan. Waarom een auto met 150pk, als je ook genoeg hebt aan 80pk? Komt op hetzelfde neer ;)
Vreemd model !!!
Wel weinig verschil tussen de 30d en de 35d eigenlijk, terwijl je toch een turbo meer hebt.
Waarom koopt iemand zoiets?
Dit is zon onzinnige en vooral domme auto om te zien.Gewoon een x5 je nemen.Is wat meer in balans.
Je moet hem zeker in et echt zien om hem mooi te vinden hoor! :-p
Ik werk bij een daelerbedrijf en in’t echt is hij echt prachtig!
…op foto zéér zelden of zelfs nooit spijtig genoeg…
Wat de 30d of 35d betreft… Een turbo meer of minder dat voel je hoor :p believe me! Die 35d is echt een raket! ;-)
Ik heb trouwens hardge altijd al een BMW-verkrachting gevonden om even on-topic te reageren… velgen ‘passen’ niet bij de lijn van de auto…
BMW heeft véle mooiere velgen in’t accessoire-gamma ;-)
Koop liever X6 en doe dan Ziptuning.. dan zit je ook bijna aan die pk’s en koppel..
En Eerlijk gezegd vind ik de X6 mooi.. Dit is eigenlijk een echte BMW.. Met veeeeeel meningsverschillen en weinig mensen die hem kopen gaan.
Je moet er naar durven kijken en blijven kijken.. Dan pas leer je hem apprecieren en mooi vinden. Weinig mensen nemen die moeite…
Akkoord met Klassierrally.
Ik heb geen probleem met ‘vreemde’ auto’s (het is weer es wat anders in het straatbeeeld ;) ), maar van deze blijf ik mij maar afvragen wie er in godsnaam naar zo’n auto heeft gevraagd. Noch mossel noch vis, foute proporties,… :p
Djeezes wat een gedrocht is het toch :/
Heb het sowieso niet echt voor de meeste BMW’s, maar dit slaat toch wel alles.
De moeite doen om naar zon hok te kijken.Nee hoor.Kijk nog liever naar een rodius
Hoort dit nou trouwens ook niet onder de categorie asobakken? (als we dan toch bezig zijn) ;)
Sommige mensen hebben hier echt geen smaak
Prachtig bak Forza BMW!
@InF3Rn0,
en daar ben jij er blijkbaar 1 van. Stuitend lelijk.
Die achterste helft met dat lekker dik achterwiel in die uitgeklopte wielkast en die toegnknepen kont erobven is toch heerlijk!
@ Inferno; Geen smaak als je dit lelijk vindt? Draaien we de rollen nou om? ;) Smaak verschilt gewoon p.p., dat hoeft nog niet in te houden dat men geen smaak hééft…
Wat mij betreft mogen ze de X6 nomineren voor de ‘meest zinloze auto van het jaar’-award. Een X5 is goed genoeg voor Europa!
@klassiekerally: Waarom???
nou omdat mercedes met de CLS een totaal nieuwe markt heeft gevonden, misschien lukt ons dit ook;)
en ik vind het btw een erg mooie auto, ben altijd wel een BMW-man, maar ik vind dat ze doorgaans toch wel stoere en kwalitatief goede auto’s ontwerpen.
Hij lijkt op dat suv gedrocht van spijker.Qua concept zeker.
Waarom een baan-setje, iets om de X6 Off-road te maken, dat zou pas op z’n plaats wezen…
De cls is een schitterende auto .Dat is het verschil.Ik hoop dat andere merken geen navolging geven op dit x concept.
@CL65 AMG-owner
show us your CL65 ;)
Kan dr het nut niet van inzien….
Waarom een coupé hoog op zn poten zetten en 4wd geven?
Dat is helemaal niet de bedoeling van een coupé, een coupé moet sportief zijn, laag bij de grond liggen voor meer snelheidssensatie en een bocht kunnen maken zonder 20cm over te hellen!
Het is alsof je een straaljager de vleugels en (propellor)motoren van een bommenwerper aanmeet.
Het is gewoon nutteloos….
CM.
Waarom???
–> SUV’s zijn passé
http://www.autoblog.nl/archive/2008/06/04/ford-f-150-niet-langer-best-verkochte-auto-in-vs#post-14925
–> SAV’s zijn de toekomst :p
http://www.bmw-web.tv/en/video/3cXLGto/BMW%20Concept%20X6%20-%20The%20reveal
Waarom niet: omdat ’t gewoon een gedrocht is.
De Mercedes CLS is tenminste nog fraai gelijnd en is een duidelijker soort auto: een sportief gelijnde limousine.
Dit is vleesch noch visch. Het is geen coupé, het is geen sportwagen, het is geen terreinwagen, het is geen fraaie wagen. Weg ermee!
Maar goed, er zullen wel genoeg geblondeerde te-grote-zonnebrillendragende trutjes zijn die dit op hun verlanglijstje zetten om de ‘kids’ (braak!) naar school te brengen… :roll:
Gelukkig is dit concept Bij Mb Weggegooit.
bwah, allemaal uiteindelijk toch een kwestie van smaak. Ik vind de cls ook niet moeders mooiste, er scheelt iets met het achterste (te gekunsteld?). Recentelijk werd er ook terug afgegeven op de M3 zijn powerdome, maar ook de c63 amg is nogal ‘cheesy’ zoals James May het zei. En nummero drie, de IS-F is dan weer overgestilleerd…
Als er 1 nieuwe wagen mooi is, dan is het de AM DBS wel!
De X5 heeft helaas (optioneel) zo’n vreselijke derde zitrij…….
De X6 heeft dat gelukkig niet. Wel een coupé-achtige lijn. Vol in de trend, zie Jaguar, Porsche. MB, en Audi werkt ook aan zoiets (maar dan een sedan).
Maar dan krijg je een hogere zitpositie erbij plus 4WD. En veel meer exclusiviteit dan bij een X5. En zonder de lompheid van een Cayenne. En zonder het overgewicht van een RR Sport.
Fascinerend ding, zou er graag in willen rijden! Zo fout dat ‘ie onweerstaanbaar is :)
Mensen zijn een nieuw model gewoon niet gewend en denken dan: “Help! wat is dit?:S Lelijk!!” In plaats van er serieus naar te kijken of hem in echt te zien voordat ze oordelen. Ik zeg maar zo: hoe meer zielen hoe meer vreugde! Voor ieder wat wils mensen. Persoonlijk zou ik hem trouwens nooit kiezen.
Ik vind het wel een merkwaardige gedachte: je koopt een SUV, om hem vervolgens te verlagen, te betupperwareën en er een dikke set velgen onder te steken. Zoek de tegenstrijdigheid…
De vraag: waarom? Is een zinloze als het gaat om persoonlijke voorkeuren en smaken.
Dat de vraag gecreëerd wordt voor ons, is wel een nuttige. Anders zouden we namelijk telkens weer dezelfde vraag stellen en hetzelfde antwoord krijgen. Hierdoor zou er geen vooruitgang zijn. En dus alleen maar meer van het zelfde zijn óf in het ergste geval zouden we in klassieke auto’s moeten rondrijden. Hè, gadver…
Am I getting old…?
Vind zelf dat BMW in de jaren 80 en 90 echt prachtige stoere strakke (beetje duistere)wagens maakte voor echte kerels.
En nu zie ik vooral soort van praalwagens met veel ‘ design’ toeters en bellen voor gewoon mensen met veel geld en wannabee’s
De techniek kan ik nog wel heel waarderen want ze rijden super…
Zou mischien nu nog eerder bij Mercedes gaan shoppen..
Kind kan een auto ontwerpen zeg ik maar
De X6 slaat in de VS bij de eigenaars in ieder geval erg aan. De Xdrive 50i schijnt met zijn twin-turbo 4,4 V8 een heel soepele maar o zo snelle wagen te zijn (met meer dan 2 ton aan gewicht).
De eerste 50i is al getuned,
http://www.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=143998
en road and track heeft een aardige review van de V8:
http://www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=3&article_id=6827
@Smokalot: slaat erg aan? de X6 is uitverkocht…
http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/08/bmw-x6-is-uitverkocht
Het design is afgekeken van de Ssang Yong Actyon.
Een mooie referentie voor een luxemerk als BMW !!
@Autoblogger…. tja… hoe weinig maken ze er dit jaar? De grantursimo S was al uitverkocht voor de auto geïntroduceerd was… maar die komt dan ook pas in november….
Ouch Rick, die was onder de gordel! ;)
Wat is hij toch lelijk zeg. Ik kan er maar niet aan wennen. Een x5 is mooier dan deze. Het is een BMW, dus met dat succes zit het wel goed, maar of dat door het uiterlijk komt?…..
Tja wat is er dan eigenlijk volgens sommigen zoveel beter aan die X6 dan aan deze M5 uit 1995
oeps..
GUYZZ!!!! LUISTER- Ik heb em in het echt gezien en gevoeld, hij is onverstelbaar WREED,die look vanuit achterkant is gewoon niet te beschrijven!!Gewoon MACHTIG, is al in NL levertijd van 7maanden nu en ze verwachten dat het een jaar wordt. X5 is for grandpa’s
kheb hem vandaag ook gespot en geloof het of niet ben er jammergenoeg eerst gewoon voorbij gewandeld… tot iemand zei: hey das echt waanzin zon x6 hé?! -ik: X6 ?!? waar?! en de vogel was gaan vliegen. maar pak dat hij deze week op de foto staat :-D
X6 35d is een goddelijk apparaat….
Wat betreft de X6
Mensen die zeggen dat het een gedrocht is of denken dat het model nergens voor dient; Ga eens langs een BMW dealer ;)
Is echt een prachtbak 8)
Toen ik de titel las dacht ik eigenlijk aan een M5/M6 V10 blok in de X6 ;)
Nee, het blijft toch echt een auto die ze van mij niet op mijn oprit hoeven te parkeren. Maak het geld maar over, dan koop ik zelf wel een auto.
Vond de x6 in het begin ook verschrikkelijk lelijk! Maar vind hem nu ook erg mooi. Toen de huidige 5-serie op de markt kwam waren de reacties precies hetzelfde. Nu vinden ook veel mensen dat een mooie auto…
Lijkt erop dat BMW auto’s maakt voor de gevorderde liefhebber. Zoals Westleah zegt vindt iedereen de nieuwe modellen van BMW eerst lelijk maar naarmate je ‘m vaker ziet mooier vindt worden. (vaak ook is de eerste mening gebaseerd op foto’s, in mijn ogen kan je een auto alleen beoordelen als je ‘m in het echt gezien hebt) Het begon al met de 7-serie, de 5-serie, de 3-serie, de 1-serie …..
Wat een lelijk hondehok is het toch; zal geen succes worden als gevolg van hoge tax, brandstofprijs en het uiterlijk. Overbodige zet van BMW. Ben benieuwd of ze de produktie van slurpers moeten inkrimpen. Zie bijv ook de recente maatregelen in de VS.
Iemand heeft met een dikke voet op de achterkant van het kleimodel gestaan, waarna iemand anders weer dacht dat het ontwerp echt zó bedoeld was.
Moet de X6 eens in het echt zien om een goed oordeel te vellen, maar ben er niet bij voorbaat tegen. Of zo’n auto nut heeft? Zeker niet minder dan een X5 of een M5 of zo…
Deze uitvoering heeft wel een walgelijk lelijk front, veel te priegellig waardoor de balans tussen voor- en achterkant zoek is (en die stond al onder spanning)
“voor de gevorderde liefhebber” :’)
De 3 serie kan ik nog wel waarderen, maar de 5, 7 en vooral 1 serie … toch maar liever niet.
Waarom nou je SUV laten verlagen!!!!!!!!!!
Een woord over de X6: LELIJK
-edit: want?-
kyanite heeft helemaal gelijk, wat een lelijke k utauto is dit. man, het is een kruising tussen een M6 en een X5!!! die achterkant lijkt helaaml nergens op en is ook nog eens niet praktisch. dit is ook al zo bij de gewone X6, maar deze is zo mogelijk nog lelijker!!. waarom kunnen tuners niet gwoon een betere motor erin lepelen en het uiterlijk laten voor wat het is. Want bij de meeste tunerauto’s, en ook bij deze, is het vermogen wel weeer geweldadig