
De belofte van Hennessey is waargemaakt. Het chassis van een Lotus Elise vullen met de monster-V8 uit de Corvette ZR1, het leek voor sommigen onmogelijk, maar John Hennessey heeft zijn droom verwezenlijkt en op de weg gezet. Dit is productiemodel #1, en levert een net vermogen af van 1200pk!
De Venom GT is te bestellen met vermogens variërend van 725, 1000 tot 1200 pk. Ja, sla die eerste twee maar gelijk over svp. Dat is dan ook wat klant nummer 1 heeft gedaan, namelijk de 1200pk-versie bestellen. Deze zal binnenkort richting een dealer in de Verenigde Arabische Emiraten worden verscheept.
Met slechts 1.088 kg aan supercarkilo’s en al dat vermogen lanceert de Hennessey zich in 2.9 seconden naar de honderd. Vooralsnog geeft de Amerikaanse tuner een topsnelheid op van 434 km/h. Ja, laat dat nog maar eens rustig op je inwerken en bekijk daarna nogmaals de foto’s in de gallery. Gaat dit de nieuwe benchmark in supercarland worden? Is er vergelijkbaar spul op deze aardbol dat hier met goed fatsoen aan kan tippen? We kunnen in ieder geval niet wachten op de eerste rijtest-beelden. To be continued…
2.9 sec vind ik alsnog tegenvallen, dit moet toch wel een veyron bij kunnen houden.
@Laue: ligt waarschijnlijk aan de vierwiel aandrijving van de Veyron, als je 1000+ pk heb licht het er toch echt aan hoe dik je achterbanden zijn en hoeveel druk je erop kan zetten.
@ Laue
Net wat ik dacht, maar je moet ook naar het koppel kijken.
2.9 sec is leuk om over op te scheppen in de bar maar voor een race is dat niet echt boeiend.
@ Laue: Ik vraag me af of het wel veel sneller kan dan 2,9. Denk dat de beperkende factor namelijk de banden zijn.
@ Laue
met zulke vermogens is de grip de beperkende factor, een veyron heeft minder vermogen maar wel een stuk meer gewicht op de wielen waardoor hij het beter op de weg krijgt.
@GWBoes: ik weet het niet hoor, maar om een dubbele massa op gang te helpen, heb je ook dubbele kracht nodig. In dat opzicht gaat je argument niet op. (wel zijn er andere factoren die meespelen)
Verder denk ik dat een (neem ik aan) achterwielaandrijving debet is aan het “tragere” optrekken.
Something, kom er maar in xD
Heb je auto met 1200 pk. Ziet ie eruit als een Lotus.. :roll:
@Mr. V8:
agree
ze hadden een viper als basis moeten nemen.
Dan was ie niet zo licht en dus snel geweest ;-)
Het is te hopen dat ze het originele Lotus aluminium chassis grondig aangepakt hebben; of het 300pk aankan of 1200 is een groot verschilletje…en dan met zo’n licht autotje 434km/u rijden…groot hart ;)
WTF, kun je dan nog wel adem halen met dit soort snelheden?
hoelang gaan de bandjes en benzinetank mee? 80 km ?
Vergis ik me nu of is dat spoilermechanisme hetzelfde als op de Veyron? Airbrake?
@NS: Idd, De Venom GT heeft een systeem dat heel goed lijkt op dat van de Veyron, inclusief airbrake. Stond in TG magazine.
Voor zover ik weet is het niet hetzelfde systeem.
Epic
http://www.youtube.com/watch?v=tO7jRtBGlm0
OT: Ik vind met RWD 2.9 sec naar de 100 héél knap gedaan!
Ik wil wel eens weten wat dit ding voor een tijd neerzet in de groene hel! Kunnen we de prestaties vergelijken met alle andere suppercars.
BTW: Die neus lijkt er echt opgeplakt, hadden ze wat mogen aanpassen.
Echt een monster om bang van te worden want het heeft meer vermogen als gewicht: 1.1pk/kg
De opgegeven topsnelheid was de theoretische berekening, en zoals iedere autoliefhebber weet halen de fabrikanten die cijfers nooit!
Ik gok op 415km/h, en dan zal hij al héél veel respect krijgen van mij!
@vale46: yep, de theoretische topsnelheid van een Corvette ZR1 is ongeveer 700km/h…gewoon de naald van de snelheidsmeter bij 100km/h (in de hoogste versnelling) delen door de aantal ’toeren per minuut’ bij die snelheid, vermenigvuldigd met de maximale aantal toeren per minuut.
Bij 100km/h wijst de ZR1 een toerental van 1200 aan…hij kan ruim 7000 draaien, = ca 7 x 100…= 700km/h.
@Megakix: Waar slaagt dat nu in godsnaam op?
Volgend jouw “berekeningen” verloopt de luchtweerstand lineair met de snelheid… FAIL!
luchtweerstand is: F=Cx*frontale oppervlakte*soortelijke massa*v*v
Cx waarde is een proefondervindelijk bepaald voor elke auto, sportwagens rond de 0.25
soortelijke massa lucht is 1.3 kg per cub
en dan de snelheid in het KWADRAAT.
Rolweerstand ken ik niet vanbuiten maar deze blijft nagenoeg constant op elke snelheid.
De autobouwers rekenen zo vlug hun topsnelheid uit, maar in werkelijkheid krijgt men op die snelheden te maken met turbulentie en van die dingen waardoor de auto minder snel gaat dan in theorie.
Dat ding is so fcking vet! :D Alleen die luchtuitlaten achter de voorwielen vind ik geen gezicht :\.
@megakix Ja zo werkt het dus niet. dan zou mijn astra ook 500 kunnen. maar bij 240km/u loopt deze toch echt, jawel, in de toerenbegrenzer.
Er is een overbrengingsverhouding, die kun je niet zomaar vermenigvuldigen.
Of het fijn rijd weet ik zo nog niet maar er is duidelijk wel veel werk in gekropen en meer gedaan dan alleen een bodykit en andere motor.
Hij is misschien iets te opzichtig voor de oprit en zal waarschijnlijk te duur worden voor in de garage te rotten maar ik zou er toch graag eens een stukje in rijden.
@ RobertJ
Ik heb even gerekend en op vol vermogen kan de veyron de energie die nodig is om 100km/h te rijden binnen 1 seconde leveren.
ps: De theoretische minimale 0-100 tijd op normaal wegdek met normale wegbanden is 2.83 sec. ;)
Deze auto bewijst weer dat de Amerikaanse tuner hennessy een huzarenstukje op het gebied van techniek heeft afgeleverd. Er valt natuurlijk altijd wat aan te merken op deze auto maar we moeten vooral respect hebben voor dit nieuwe monster in ‘supercarland’
hij blijft wel schitterend mooi zeg! tering!
Bloedmooi…………….
holey crap wat een apparaat,
My favorite van het moment.
zwaar overpowered. Eigenlijk best kansloos.
geef mij de zr1 en de ssc aero maar , samen met dit monster mwaaahhh.
-edit: tips kun je mailen–
En wat kost ie ????
Zo’n 30.000.000 euro. Klein gokje. :$
Ziet er wel niet mis uit deze… ook mooi in dat lichtgrijs ;) Beter dan dat zwart…
Helaas wordt dit geen autoblog-rijtest. No way dat ze wouter hierin laten rijden, dan moet hij eerst nog flink wat trainen. :twisted:
@Citrofiel:
Of een verdomd goede verzekering vinden :p
@Hupke: Vooraf gewoon een goede uitvaarder vinden, joh.
@ Cantago: Al het vermogen in de wereld gaat je niet helpen als je het niet kwijt kunt. 1000+ pk en net over de 1000 kg staat niet garant voor de snelste standing starts.
Ik dat je voor die geclaimde tijd ook een aardig vaardige chauffeur achter het stuur moet zetten. Beetje voet-nuance is wel gewenst.
Heel leuk, maar zo veel vermogen en zo licht en dan niet onder de 2,5 seconde naar de 100? Erg jammer…
Vergeet iedereen hier even dat de veyron 4wd heeft en daarom veel sneller op de 100 zit? Ik denk dat je beter kan kijken naar de 100-200 of de 200-300.
let the battle begin! Veyron vs CCXR vs 9ff(911-1000) vs deze Hennesey vs Nissan Switser P800 GTR.
Op dit moment zijn dit zo’n beetje het snelste spul legaal op straat. Ben benieuwd wie van GTBOARD.COM dit spul tegenover elkaar gaat zetten.
2,9sec van 0-100 is een extreem snelle tijd, als je bedenkt dat dit ding alleen achterwiel aangedreven is! een CCXR, iets zwakker doet daar gemiddeld 3,4sec over. ook alleen achterwiel aangedreven en die heeft echt problemen om grip/tractie te vinden.
@rider: Vind niet dat de switzer P800 hier meedoet, omdat die alleen heel snel tot de 100 is, al hetgene dat er boven gaat zal ie niet meer kunnen volgen.
Vergeet ook niet de SSC ultimate aero he.
Skoda reclame voor een Opel filmpje
Mensen die om bepaalde redenen geen Opel willen rijden, kun je vast wel in een Skoda proppen :P
my bad, in het verkeerde tabje gepost :|
mag weg!
dude blijkbaar zijn er toch heel wat mensen die slechte ervaringen hebben met hennesey
check google
Sites waarin wordt afgeraden met woorden zoals