Het hoge woord is eruit! Honda heeft bevestigd dat ze weer zijn begonnen met het ontwikkelen van een opvolger voor de legendarische NSX. En die bevestiging is niet afkomstig van een of andere anonieme manager, maar rechtstreeks van Honda baas Takashi Ito. Dus dan kunnen we er wel wat waarde aan hechten.
In 2008 stopte Honda, vanwege de crisis, met de ontwikkeling van een opvolger voor de NSX, maar nu is er blijkbaar weer geld voor dit soort projecten. Of de opvolger van de NSX overeenkomsten gaat krijgen met de HSV-010 GT raceauto die in 2009 werd onthuld is niet bekend, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn. (bron: mainichi.jp, via)
lambo4all zegt
honda bouwt zoveel saais maar toch af en toe, hebben ze weer een bloedsnelle racer. waar ze het vandaan halen weet niemand.
balkanlul zegt
Eindelijk, toch wat anders dan de Honda ‘u3-x’. Zit hier wel op te wachten! En hopelijk gaat de nieuwe NSX lijken op de hsv-010!
Initial_D zegt
-edit: check!-
august zegt
@Initial_D: ik denk dat het ‘minger’ moet zijn.
http://static.autoblog.nl/images/wp2008/PoserendeEllie-11.jpg
JamesBond007 zegt
Heel mooi.
Off-topic:
Iemand anders ook problemen met autoblog site?
Heb ‘m in mijn favorieten staan maar telkens als ik er op druk dan krijg ik een wit scherm te zien met ”login 62620 %25” of iets dergelijks.
Ook als ik gewoon op AB probeer te komen via de surfbalk.
davidve zegt
@JamesBond007: Heb ik inderdaad ook, moet soms letterlijk 20x op “refresh” klikken eer ik op de site ben en bij andere sites heb ik dit niet voor..
On-topic: Lekker! Laat maar komen!
norge zegt
@davidve: Bij mij 1 keer op refresh drukken en het gaat maar anders blijft het hangen en hoor je klik klik klik …..
As_long_as_it_is_fast zegt
@JamesBond007: voorlopig nog niet…
autoblogger zegt
@JamesBond007 en @norge: gebruiken jullie Chrome?
JamesBond007 zegt
@autoblogger:
Jep. Toch maar switchen naar firefox..
Ram-G-maN zegt
Nissan heeft de GT-R in hun portfolio, Toyota (Lexus) heeft de LFA, nu nog Honda! :P
De HSV-010-GT heeft dan wel een middenmotor, alleen ligt deze voor de bestuurder dus vind ik hem niet geschikt om de NSX badge te dragen, wel de naam Acura RSX GT. Marketing technisch gezien ideaal aangezien Honda zich liever met groen geassocieerd wordt en met GT distantieert de supercar van de reeds bekende sportscar Acura RSX. Uiteraard ook omdat GT afgeleid is van de HSV-010-GT. ;)
Freewarefreak zegt
@AutomotiveDesigner: Goede analyse! Het zal mij niets verbazen als het die kant op gaat.
besaram zegt
JA JAAAAA JAAAAAA!!
Goed nieuws!hoop ook dat hij op de HSV lijkt!
lkkr v-tec blok erin! Hoop dat het weer de beste supercar word uit japan net als de oude NSX!
Renesis zegt
@besaram: [Mierenneuken mode] VTEC niet v-tec, vtech, vtek, v-tek of wat dan ook.
besaram zegt
@Renesis:
Hahaha ja Ach ja als het maar inslaat bij hoge toeren vind ik het al goed:P
The_12oach zegt
@besaram: Meer zoiets dus ongeveer?
Ik zeg doen, en wel zo snel mogelijk :D een nieuwe NSX zou de weg heerlijk zieren.
The_12oach zegt
@The_12oach: SIEREN niet zieren dumbass.
JamesBond007 zegt
@The_12oach:
je gaat er heus niet dood aan als je een spelfoudt maakt.
autoblogger zegt
@The_12oach: LOL!
Tommy2 zegt
Erg dom van Honda, we zijn inmiddels alweer 2 jaar verder dus de techniek is al licht verouderd. Of ze moeten het nogmaals grondig aanpassen maar dan kost het alleen maar extra. Blijf er bij dat je niet zomaar een project kan stoppen als je al zover bent gekomen.
robbie zegt
@Tommy2: wie zegt dat ze niet gewoon met een schone lei zijn begonnen? Er staat nergens dat ze het “oude” project nu gaan afmaken…
Tommy2 zegt
@robbie: Als dat zo is zijn ze nog dommer bezig want dan heeft het ze veel geld gekost. Hoevaak hebben ze die testwagen wel niet gespot tijdens zijn dagelijkse rondjes nurburgring destijds! :P
Freewarefreak zegt
@Tommy2: Ze zullen wel het beste van 2 werelden nemen. Dat ze 100% met een blanco stuk papier beginnen geloof ik niet. Dat is kapitaal vernietiging. Ze zullen wel dat wat goed is gebruiken en andere dingen die “verouderd” zijn opnieuw ontwerpen en toepassen tot een vers geheel.
majestic zegt
IDD laat maar komen.
Hoop dat het niet een Ferrari achtige wordt maar net als de HSV een compleet eigen karakter (look) krijgt.
Stefan-Venema zegt
Monsterlijk gave bak, en dat geluid :shock:
a3aan zegt
Zolang Honda maar stopt met de CRX vind ik het best!
kevlard zegt
@a3aan: Volgens mij is Honda al sinds 1998 met de CRX gestopt. Maar verklaar je nader?
sdsaro zegt
ik hoop dat ie weer zo beestachtig uit gaat zien als de oude NSX,die HSV-010 ding geval lijkt op die lexus LF-A. de NSX moet gewoon uitblinken net als de vorige
As_long_as_it_is_fast zegt
Die HSV-010 GT ziet er echt gemeen uit. Wat een racemonster. De NSX doet me onmiddellijk denken aan Need for speed of was het nu Gran Turismo? :D In ieder geval, wordt een dikke racer.
Matthijs zegt
JAAAH :D
@ as long as it is fast, zal wel gran turismo zijn
Search zegt
Nu Toyota nog een nieuwe Supra. :D
C220AMG zegt
@Search: Wel een Hybride toch? :P
clijde zegt
Eat your heart out, we waren al een tijd aan het wachten, hu is het tijd…
Lan_Evo zegt
Blijf sceptisch, eerst zien, dan geloven. Maar het zou wel heel vet zijn!
beetec zegt
Eerst zien dan geloven idd. Ik heb een zwak voor Honda maar Honda heeft me te vaak teleurgesteld de afgelopen jaren.
– Mooie concepts die als productieversie niet mooi waren.
– NSX cancelation
– Type R modellen steeds net niet.
Verbaas me Honda en maak weer eens iets geniaals!
C220AMG zegt
Dan toch? Laten we het open, hoop dat het een waardige opvolger wordt! Maar ik denk dat we dit wel over kunnen laten aan de jappen!
bozewolf zegt
Jaaaaaaa! NSX NSX NSX NSX NSX!!!
F1Tim zegt
Waarschijnlijk gaat die V10 ingeruild worden voor een bijna belachelijke V6, geheel naar de huidige tijdsgeest. En we weten dat de Japanners niet snel uit de band willen springen…
Merry zegt
@F1Tim: Een NSX met een faceliftje en een V6 met 1 of 2 dikke Turbo’s erop zou het goed doen hoor.
De CR-Z gaat ook een turbo motor krijgen dus de tijd dat Honda nooit een turbo op de motor zet is ook (gelukkig) voorbij.
Iedereen heeft het wel steeds over het Vtec systeem maar dat is niks meer dan een variabel kleppen tijd systeem wat uniek was in de jaren ’90 maar nu heeft echt iedere wagen van ieder merk dat.
Ik zag een dikke Turbo is the way to go!
besaram zegt
@Merry:
Vtec systeem was niet alleen in de jaren 90 uniek!
In deze moderne tijd zie ik nog steeds geen enkele andere wagen ZONDER turbo dit nadoen:
1.6 met 185pk Uit een Civic EK Type-R
1.8 met 200pk Uit een Intergra Type-R
2.0 met 240pk Uit een S2000
Merry zegt
Een echte MR zoals de NSX is/was zal er denk ik niet komen.
In het Japanse SuperGT500 mogen geen echte MR auto’s meer rijden daarom mag de NSX ook niet meer rijden en is deze HSV-10 gekomen(waarom die 10 er in staat is mij een raadsel want hij heeft een V8)zonder dat er een straatmodel van is.
Echter heeft deze wagen toch al een goedkeurig voor het superGT500 kampioenschap dus kunnen ze maken wat ze willen.
Iedereen heeft redelijk teleurgesteld gereageerd toen duidelijk werd dat de nieuwe Honda geen echte MR was.
Dus Misschien krijgen we een door ontwikkeling van de oude NSX.
Maar ik denk het niet, eerder toch een coupe met een V10 of V8 in de voorkant, ook niet slecht maar toch jammer.
Freewarefreak zegt
@Merry: “..Maar ik denk het niet, eerder toch een coupe met een V10 of V8 in de voorkant, ook niet slecht maar toch jammer..”
Misschien wel jammer maar het hoeft geen nadeel te zijn, kijk maar naar de LFA. Da’s toch een benchmark.
ramshoek zegt
Goed nieuws dat de NSX weer in ontwikkeling is!
Liefst gewoon met de oorspronkelijk geplande V10, maar ik kan me voorstellen dat Honda wat meer sociaal correct wil zijn. Wellicht een versie van de 3,4 liter V8 uit de SuperGT maar dan met hybride ondersteuning…
Dimglor zegt
Leuk nieuws dit.. De Nsx was natuurlijk wel een prachtige auto… eens zien wat ze van de opvolger zullen maken :-)
Justawheelchairguy zegt
Wat een mooi nieuws dit! super vette auto die NSX (bij de Honda-dealer in Hengelo ov staat er 1
prelude zegt
Kleine correctie:de CEO van Honda heet Takanobu Ito.
Hopelijk krijgt de nieuwe NSX de motor uit de HSV-010 waarmee ze in het Japanse superGT-kampioenschap de concurrentie opgegeten hebben.Een 3.4L V8 met 500 pk
Cantago zegt
Meer autogeweld, das altijd goed om te horen!