• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Honda is bezig met ontwikkelen nieuwe NSX

Auteur: robbie, gepost 6 februari 2011 om 17:03 – 47 Reacties

Honda HSV-010 GT racer
Het hoge woord is eruit! Honda heeft bevestigd dat ze weer zijn begonnen met het ontwikkelen van een opvolger voor de legendarische NSX. En die bevestiging is niet afkomstig van een of andere anonieme manager, maar rechtstreeks van Honda baas Takashi Ito. Dus dan kunnen we er wel wat waarde aan hechten.

In 2008 stopte Honda, vanwege de crisis, met de ontwikkeling van een opvolger voor de NSX, maar nu is er blijkbaar weer geld voor dit soort projecten. Of de opvolger van de NSX overeenkomsten gaat krijgen met de HSV-010 GT raceauto die in 2009 werd onthuld is niet bekend, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn. (bron: mainichi.jp, via)

Ook interessant!

  • Gespot: eerste nieuwe Honda NSX op Nederlands kenteken
  • Honda NSX
  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • NSX-R occasion
    NSX-R occasion is nu ook officieel bizar duur

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, nsx, Supercars

Vorig bericht: « Heerlijk fout! MINI Cooper S JCW by CoverEFX (252 pk)
Volgend bericht: Gespot in Nederland! Ferrari 458 Italia by Oakley Design »

Lees Interacties

Reacties

  1. lambo4all zegt

    6 februari 2011 om 17:07

    honda bouwt zoveel saais maar toch af en toe, hebben ze weer een bloedsnelle racer. waar ze het vandaan halen weet niemand.

    Login om te reageren
  2. balkanlul zegt

    6 februari 2011 om 17:09

    Eindelijk, toch wat anders dan de Honda ‘u3-x’. Zit hier wel op te wachten! En hopelijk gaat de nieuwe NSX lijken op de hsv-010!

    Login om te reageren
  3. Initial_D zegt

    6 februari 2011 om 17:14

    -edit: check!-

    Login om te reageren
    • august zegt

      6 februari 2011 om 17:28

      @Initial_D: ik denk dat het ‘minger’ moet zijn.
      http://static.autoblog.nl/images/wp2008/PoserendeEllie-11.jpg

      Login om te reageren
  4. JamesBond007 zegt

    6 februari 2011 om 17:17

    Heel mooi.

    Off-topic:
    Iemand anders ook problemen met autoblog site?
    Heb ‘m in mijn favorieten staan maar telkens als ik er op druk dan krijg ik een wit scherm te zien met ”login 62620 %25” of iets dergelijks.

    Ook als ik gewoon op AB probeer te komen via de surfbalk.

    Login om te reageren
    • davidve zegt

      6 februari 2011 om 17:49

      @JamesBond007: Heb ik inderdaad ook, moet soms letterlijk 20x op “refresh” klikken eer ik op de site ben en bij andere sites heb ik dit niet voor..

      On-topic: Lekker! Laat maar komen!

      Login om te reageren
      • norge zegt

        6 februari 2011 om 19:23

        @davidve: Bij mij 1 keer op refresh drukken en het gaat maar anders blijft het hangen en hoor je klik klik klik …..

        Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      6 februari 2011 om 19:19

      @JamesBond007: voorlopig nog niet…

      Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      8 februari 2011 om 10:42

      @JamesBond007 en @norge: gebruiken jullie Chrome?

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        8 februari 2011 om 15:00

        @autoblogger:
        Jep. Toch maar switchen naar firefox..

        Login om te reageren
  5. Ram-G-maN zegt

    6 februari 2011 om 17:25

    Nissan heeft de GT-R in hun portfolio, Toyota (Lexus) heeft de LFA, nu nog Honda! :P
    De HSV-010-GT heeft dan wel een middenmotor, alleen ligt deze voor de bestuurder dus vind ik hem niet geschikt om de NSX badge te dragen, wel de naam Acura RSX GT. Marketing technisch gezien ideaal aangezien Honda zich liever met groen geassocieerd wordt en met GT distantieert de supercar van de reeds bekende sportscar Acura RSX. Uiteraard ook omdat GT afgeleid is van de HSV-010-GT. ;)

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      7 februari 2011 om 12:24

      @AutomotiveDesigner: Goede analyse! Het zal mij niets verbazen als het die kant op gaat.

      Login om te reageren
  6. besaram zegt

    6 februari 2011 om 17:26

    JA JAAAAA JAAAAAA!!

    Goed nieuws!hoop ook dat hij op de HSV lijkt!
    lkkr v-tec blok erin! Hoop dat het weer de beste supercar word uit japan net als de oude NSX!

    Login om te reageren
    • Renesis zegt

      6 februari 2011 om 17:34

      @besaram: [Mierenneuken mode] VTEC niet v-tec, vtech, vtek, v-tek of wat dan ook.

      Login om te reageren
      • besaram zegt

        6 februari 2011 om 18:24

        @Renesis:

        Hahaha ja Ach ja als het maar inslaat bij hoge toeren vind ik het al goed:P

        Login om te reageren
        • The_12oach zegt

          6 februari 2011 om 20:35

          @besaram: Meer zoiets dus ongeveer?

          Ik zeg doen, en wel zo snel mogelijk :D een nieuwe NSX zou de weg heerlijk zieren.

          Login om te reageren
          • The_12oach zegt

            6 februari 2011 om 20:35

            @The_12oach: SIEREN niet zieren dumbass.

            Login om te reageren
            • JamesBond007 zegt

              6 februari 2011 om 20:51

              @The_12oach:
              je gaat er heus niet dood aan als je een spelfoudt maakt.

              Login om te reageren
          • autoblogger zegt

            8 februari 2011 om 10:43

            @The_12oach: LOL!

            Login om te reageren
  7. Tommy2 zegt

    6 februari 2011 om 17:34

    Erg dom van Honda, we zijn inmiddels alweer 2 jaar verder dus de techniek is al licht verouderd. Of ze moeten het nogmaals grondig aanpassen maar dan kost het alleen maar extra. Blijf er bij dat je niet zomaar een project kan stoppen als je al zover bent gekomen.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      6 februari 2011 om 17:41

      @Tommy2: wie zegt dat ze niet gewoon met een schone lei zijn begonnen? Er staat nergens dat ze het “oude” project nu gaan afmaken…

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        6 februari 2011 om 20:17

        @robbie: Als dat zo is zijn ze nog dommer bezig want dan heeft het ze veel geld gekost. Hoevaak hebben ze die testwagen wel niet gespot tijdens zijn dagelijkse rondjes nurburgring destijds! :P

        Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          7 februari 2011 om 12:23

          @Tommy2: Ze zullen wel het beste van 2 werelden nemen. Dat ze 100% met een blanco stuk papier beginnen geloof ik niet. Dat is kapitaal vernietiging. Ze zullen wel dat wat goed is gebruiken en andere dingen die “verouderd” zijn opnieuw ontwerpen en toepassen tot een vers geheel.

          Login om te reageren
  8. majestic zegt

    6 februari 2011 om 17:34

    IDD laat maar komen.
    Hoop dat het niet een Ferrari achtige wordt maar net als de HSV een compleet eigen karakter (look) krijgt.

    Login om te reageren
  9. Stefan-Venema zegt

    6 februari 2011 om 17:39

    Monsterlijk gave bak, en dat geluid :shock:

    Login om te reageren
  10. a3aan zegt

    6 februari 2011 om 17:52

    Zolang Honda maar stopt met de CRX vind ik het best!

    Login om te reageren
    • kevlard zegt

      6 februari 2011 om 19:36

      @a3aan: Volgens mij is Honda al sinds 1998 met de CRX gestopt. Maar verklaar je nader?

      Login om te reageren
  11. sdsaro zegt

    6 februari 2011 om 18:03

    ik hoop dat ie weer zo beestachtig uit gaat zien als de oude NSX,die HSV-010 ding geval lijkt op die lexus LF-A. de NSX moet gewoon uitblinken net als de vorige

    Login om te reageren
  12. As_long_as_it_is_fast zegt

    6 februari 2011 om 19:20

    Die HSV-010 GT ziet er echt gemeen uit. Wat een racemonster. De NSX doet me onmiddellijk denken aan Need for speed of was het nu Gran Turismo? :D In ieder geval, wordt een dikke racer.

    Login om te reageren
  13. Matthijs zegt

    6 februari 2011 om 19:33

    JAAAH :D

    @ as long as it is fast, zal wel gran turismo zijn

    Login om te reageren
  14. Search zegt

    6 februari 2011 om 19:34

    Nu Toyota nog een nieuwe Supra. :D

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      6 februari 2011 om 23:04

      @Search: Wel een Hybride toch? :P

      Login om te reageren
  15. clijde zegt

    6 februari 2011 om 19:53

    Eat your heart out, we waren al een tijd aan het wachten, hu is het tijd…

    Login om te reageren
  16. Lan_Evo zegt

    6 februari 2011 om 20:31

    Blijf sceptisch, eerst zien, dan geloven. Maar het zou wel heel vet zijn!

    Login om te reageren
  17. beetec zegt

    6 februari 2011 om 22:36

    Eerst zien dan geloven idd. Ik heb een zwak voor Honda maar Honda heeft me te vaak teleurgesteld de afgelopen jaren.
    – Mooie concepts die als productieversie niet mooi waren.
    – NSX cancelation
    – Type R modellen steeds net niet.
    Verbaas me Honda en maak weer eens iets geniaals!

    Login om te reageren
  18. C220AMG zegt

    6 februari 2011 om 23:03

    Dan toch? Laten we het open, hoop dat het een waardige opvolger wordt! Maar ik denk dat we dit wel over kunnen laten aan de jappen!

    Login om te reageren
  19. bozewolf zegt

    7 februari 2011 om 02:29

    Jaaaaaaa! NSX NSX NSX NSX NSX!!!

    Login om te reageren
  20. F1Tim zegt

    7 februari 2011 om 09:26

    Waarschijnlijk gaat die V10 ingeruild worden voor een bijna belachelijke V6, geheel naar de huidige tijdsgeest. En we weten dat de Japanners niet snel uit de band willen springen…

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      7 februari 2011 om 09:35

      @F1Tim: Een NSX met een faceliftje en een V6 met 1 of 2 dikke Turbo’s erop zou het goed doen hoor.
      De CR-Z gaat ook een turbo motor krijgen dus de tijd dat Honda nooit een turbo op de motor zet is ook (gelukkig) voorbij.
      Iedereen heeft het wel steeds over het Vtec systeem maar dat is niks meer dan een variabel kleppen tijd systeem wat uniek was in de jaren ’90 maar nu heeft echt iedere wagen van ieder merk dat.
      Ik zag een dikke Turbo is the way to go!

      Login om te reageren
      • besaram zegt

        7 februari 2011 om 19:55

        @Merry:

        Vtec systeem was niet alleen in de jaren 90 uniek!
        In deze moderne tijd zie ik nog steeds geen enkele andere wagen ZONDER turbo dit nadoen:
        1.6 met 185pk Uit een Civic EK Type-R
        1.8 met 200pk Uit een Intergra Type-R
        2.0 met 240pk Uit een S2000

        Login om te reageren
  21. Merry zegt

    7 februari 2011 om 09:30

    Een echte MR zoals de NSX is/was zal er denk ik niet komen.
    In het Japanse SuperGT500 mogen geen echte MR auto’s meer rijden daarom mag de NSX ook niet meer rijden en is deze HSV-10 gekomen(waarom die 10 er in staat is mij een raadsel want hij heeft een V8)zonder dat er een straatmodel van is.
    Echter heeft deze wagen toch al een goedkeurig voor het superGT500 kampioenschap dus kunnen ze maken wat ze willen.

    Iedereen heeft redelijk teleurgesteld gereageerd toen duidelijk werd dat de nieuwe Honda geen echte MR was.
    Dus Misschien krijgen we een door ontwikkeling van de oude NSX.
    Maar ik denk het niet, eerder toch een coupe met een V10 of V8 in de voorkant, ook niet slecht maar toch jammer.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      7 februari 2011 om 12:27

      @Merry: “..Maar ik denk het niet, eerder toch een coupe met een V10 of V8 in de voorkant, ook niet slecht maar toch jammer..”

      Misschien wel jammer maar het hoeft geen nadeel te zijn, kijk maar naar de LFA. Da’s toch een benchmark.

      Login om te reageren
  22. ramshoek zegt

    7 februari 2011 om 11:39

    Goed nieuws dat de NSX weer in ontwikkeling is!
    Liefst gewoon met de oorspronkelijk geplande V10, maar ik kan me voorstellen dat Honda wat meer sociaal correct wil zijn. Wellicht een versie van de 3,4 liter V8 uit de SuperGT maar dan met hybride ondersteuning…

    Login om te reageren
  23. Dimglor zegt

    7 februari 2011 om 19:52

    Leuk nieuws dit.. De Nsx was natuurlijk wel een prachtige auto… eens zien wat ze van de opvolger zullen maken :-)

    Login om te reageren
  24. Justawheelchairguy zegt

    8 februari 2011 om 20:44

    Wat een mooi nieuws dit! super vette auto die NSX (bij de Honda-dealer in Hengelo ov staat er 1

    Login om te reageren
  25. prelude zegt

    9 februari 2011 om 17:46

    Kleine correctie:de CEO van Honda heet Takanobu Ito.
    Hopelijk krijgt de nieuwe NSX de motor uit de HSV-010 waarmee ze in het Japanse superGT-kampioenschap de concurrentie opgegeten hebben.Een 3.4L V8 met 500 pk

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    15 februari 2011 om 20:32

    Meer autogeweld, das altijd goed om te horen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North