• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

NSX-R occasion is nu ook officieel bizar duur

Auteur: willeme, gepost 27 juli 2021 om 13:11 – 11 Reacties

NSX-R occasion

En dan heeft deze NSX-R occasion ook nog eens meer dan ‘eenmaal de aarde om gereden’. Ongeveer.

Het lijkt nu definitief afgelopen. Daarmee doelen we niet over de loopbaan van Arjen Robben, Kiki Bertens, Epke Zonderland of Frank de Boer. Nee, we doelen op enigszins betaalbare Japanse sportwagens. Toen ze net uit de fabriek kwamen, waren ze goedkoper dan hun Europese tegenstrevers.

Daar is intussen niets meer van over. De afgelopen weken zagen we een peperdure Skyline, Impreza en Supra. Daar komt vandaar deze NSX-R occasion bij. En ja, het is echt een occasion. Want in tegenstelling tot veel andere soortgenoten heeft deze auto er 50.290 km op de klok staan.

NSX-R occasion

Type R

Daarbij is het ook de heilige graal van de Honda NSX-modellijn en misschien wel van alle Japanse sportwagens. De Honda NSX-R (NA2) kon zich met gemak meten tegen auto’s als de Ferrari 360 Challenge Stradale, BMW M3 CSL en Porsche 911 GT3 RS. Op papier was de NSX-R aanzienlijk minder krachtig, maar dat was deels dankzij het Japanse herenakkoord. Op papier leverde de motor 276 pk, maar de compleet ge-blue-printe motor leverde waarschijnlijk zo’n 315-320 pk.

NSX-R occasion
NSX-R occasion

Daarbij moest de Honda NSX-R het hebben van zijn briljante balans, enorme grip en lage gewicht. Het is een van de laatste écht briljante auto’s zonder al te veel elektronica of kunstmatige hulpsystemen. Tegenwoordig hebben alle auto’s elektrische stuurbekrachtiging, in de tijd van de NSX was dat nog hydraulisch. De NSX-R heeft echter géén stuurbekrachtiging! Kijk, dat is pas puur!

NSX-R occasion
NSX-R occasion

Prijs Honda NSX-R occasion

Er zijn maar 140 stuks van gebouwd, allemaal met het stuur rechts en voor de Japanse markt. Interesse? Het bieden kan vanaf 346.000 euro. Daarmee is deze Honda NSX-R aanzienlijk duurder dan zijn soortgenoten.

NSX-R occasion

Een M3 CSL heb je vanaf zo’n 100.000 euro. Een 996 GT3 RS doet zo’n 180.000 euro, terwijl je voor een Ferrari 360 Challenge Stradale minimaal 200.000 euro moet meenemen. In alledrie gevallen gaat het om auto’s met zo’n halve ton op de klok. Interesse? De NSX-R occasion wordt te veil aangeboden bij Torque GT.

Meer lezen? Check dan onze Honda NSX Type-R Special!

Ook interessant!

  • Honda NSX
  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • Gespot: eerste nieuwe Honda NSX op Nederlands kenteken
  • Voel je 'gangsta' in deze one-off NSX Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, jdm, nsx, nsx-r, occasion, Supercars, type-r, v6, veiling, vtec, wit, youngtimer

Vorig bericht: « Video: gewoon lekker doorrijden, joh!
Volgend bericht: E450 Coupe met Vossen wielen is net wel/niet* fout »

Lees Interacties

Reacties

  1. retsok zegt

    27 juli 2021 om 13:40

    -edit: Haha, thanks, is aangepast! –

    Fantastische wagen de NSX!

    Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    27 juli 2021 om 14:01

    Wat een brute wagen. Mocht ik de loterij ooit winnen dan is dit de japanse sportwagen die ik koop. Maar dan wel 1tje met airco stuurbekrachtiging en elektrische ramen. Echt een icoon van mijn jeugd dit.

    Login om te reageren
    • Svenska II zegt

      27 juli 2021 om 14:24

      @Johanneke: Ok, neem ik wel een LFA ;)

      Login om te reageren
      • tenaci zegt

        27 juli 2021 om 18:27

        @svenska2: ok, neem ik wel een 2000gt, fijn dat we het eens zijn!

        Login om te reageren
  3. toniominestrone zegt

    27 juli 2021 om 14:22

    Ik vraag mij af wat er met de prijzen gebeuren over pakweg een jaar of 10 wanneer

    Login om te reageren
  4. petroldrinker zegt

    27 juli 2021 om 14:55

    Meer dan 50k voor een honda vind ik al bizar, laat staan als je bijna 7x(!!!!!!) Dat bedrag betaald…. doe mij maar een gt3rs en een 360 challenge stradale voor hetzelfde geld….

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      27 juli 2021 om 15:31

      @petroldrinker: een NSX mag dan wel van Honda zijn, het heeft net zoveel te maken met een Accord als je Porsche van doen heeft met een Golf.

      Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        2 augustus 2021 om 15:56

        Klopt, maar toch het idee dat je zoveel stukslaat op een honda gaat er voor mij persoonlijk niet in…

        Login om te reageren
  5. FiXeR zegt

    27 juli 2021 om 18:59

    Ik importeer auto’s uit Japan en ik kan in het Ninja Auction System waar deze auto te koop staat. (Dus niet bij Torque, dat is slechts een middle-man zoals ik ben, ik kan ook rechtstreeks deze auto kopen als ik wil)

    Voor wie het interessant vind kan ik jullie overmorgen (de 30e wordt ie geveild) laten weten of ie is verkocht en voor welke prijs.

    Login om te reageren
    • Stefje zegt

      27 juli 2021 om 19:37

      @FiXeR: zeker interessant. Volg!

      Login om te reageren
      • FiXeR zegt

        30 juli 2021 om 18:32

        Hoogste bod is (omgerekend) op €461.000 geëindigd. Echter was dat niet genoeg om de reserve prijs te halen dus volgende week een nieuwe rond waarschijnlijk. Dus de auto is niet verkocht voor €461.000!!

        @willeme

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North