• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Lamborghini Huracán gaat aan de stekker

Auteur: Loek, gepost 14 juli 2022 om 20:01 – 5 Reacties

Een beetje EV en een beetje goede ouderwetse ICE: de aankomende Lamborghini Huracán gaat aan de stekker!

Autofabrikanten moeten vechten tegen de eisen. De ene fabrikant doet dat anders dan de andere. Pagani zegt bijvoorbeeld dat ze weigeren en andere merken zetten juist volledig in op elektrisch. Lamborghini wil een beetje in het midden gaan zitten. Het was al bekend dat de opvolger van de Aventador wél zijn V12 houdt, maar met hybride-ondersteuning. En de Huracán? Daar kwam vandaag meer duidelijkheid over.

Lamborghini Huracán gaat aan de stekker

Aan AutoExpress laat CTO Rouven Mohr weten dat de aankomende Lamborghini Huracán een stekker krijgt. Volledig elektrisch wordt ‘ie zeker niet: het wordt een PHEV. Welke motor er wordt gebruikt als ICE is nog niet bekend. Mohr laat weten dat deze motor ‘meer dan zes’ maar ‘minder dan twaalf’ cilinders krijgt.

Geen VAG motor

Dat kan een paar dingen betekenen voor de nieuwe Lamborghini Huracán met stekker. Het meest logische is de huidige 5.2 liter V10 met elektromotoren, zoals de grote broer. Toch zou je dan niet zo’n vage hint verwachten van Mohr. Het zou dus net zo makkelijk een V6 of V8 met hybridekracht kunnen worden. Je zou zeggen dat ze zo de V8 hybride uit een Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kunnen lenen. Mohr bevestigt echter ook nog dat de motor ‘niet geleend wordt vanuit de Volkswagen-groep’. Oftewel: er wordt iets zelf gebouwd. Of dus de huidige V10 wordt gebruikt.

850 pk

Rivalen gaat de Lamborghini Huracán met stekker vinden in bijvoorbeeld de Ferrari 296 GTB en McLaren Artura. Die zijn al gedowngraded naar een V6 met flinke elektromotoren. De Ferrari 296 weet een totaalplaatje van 830 pk neer te zetten. Dat wil Lamborghini evenaren dan wel verslaan met 850 pk, zo gaan verhalen in de wandelgangen. Met welke motor dit behaald zou worden, is dus niet bekend.

“Emotie is haalbaar”

Het behoud van de ICE is ook voor Lamborghini heilig vanwege de emotie. Maar de Lamborghini Huracán met stekker kan zich ook onderscheiden met de elektromotoren, zo verzekert Mohr. “Ook een elektromotor kan in de details onderscheidend zijn van andere elektromotoren. Daar is dus best emotie aan toe te voegen. Dit vormt een goede toekomst voor Lamborghini.”

Kortom: de Lamborghini Huracán behoudt een nader te bepalen ICE maar gaat ook aan de stekker. Misschien wel voor eeuwig. Maar wees niet bang, aldus de technische baas.

Ook interessant!

  • Lamborghini Huracán STO rijtest video
    Lamborghini Huracán STO rijtest video
  • Tecnica
    Alles over de Lamborghini Hurácan Tecnica
  • Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
    Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
  • Lamborghini Huracan Sterrato supercar concept
    Video: Lamborghini Huracán Sterrato gesnapt bij de fabriek

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, huracan, Lamborghini, phev

Vorig bericht: « Lezersvraag: Wat vind jij de mooiste modificatie aan een auto?
Volgend bericht: BMW reageert op hun nieuwe ‘optie-abonnementen’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. bbjorn zegt

    14 juli 2022 om 20:54

    MEER dan 6, dus dan is het V8 of V10. V10 zou toch wel het beste zijn, de SF90 met hybride V8 klinkt toch niet echt bijzonder jammer genoeg, en het V10 geluid is toch wel echt heel erg sexy

    Login om te reageren
  2. ghini zegt

    14 juli 2022 om 23:00

    Geen super capacitors? Daar had Lamborghini toch zoveel mee getest? Ws door regelgeving gedwongen tot PHEV. Jammer want die super capacitors waren wel interessant.

    Login om te reageren
  3. grandmasterb zegt

    15 juli 2022 om 00:29

    Ze moeten bij Lambo wel een andere designer nemen want de Gallardo was mooi, maar de Lambo’s daarna vrij lelijk van voren en die zien er steeds hetzelfde uit, dat wordt toch wel erg saai.

    Login om te reageren
    • pechweg zegt

      15 juli 2022 om 08:40

      Nou.. gelukkig verschillen smaken dan.. ;)

      Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    15 juli 2022 om 10:03

    200pk elektromotor op de voorwielen, 650pk V10 op de achterwielen in een soort ‘zuinige’ tune en de EU is weer tevreden. Plus je houdt het bizar lekkere tweetonige geluid van die V10 die sinds de Gallardo al de trommelvliezen kietelt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North