• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Mercedes-AMG One onderweg naar klanten

Auteur: RubenPriest, gepost 10 augustus 2022 om 09:58 – 18 Reacties

Mercedes-AMG One productie

Eindelijk, eindelijk. De productie van de Mercedes-AMG One is begonnen!

2022 is blijkbaar het jaar van de hypercars. Aston Martin levert sinds een aantal maanden de Valkyrie uit aan klanten. En binnenkort zal ook Mercedes-AMG beginnen met het uitleveren van de One, de productie is namelijk gestart.

In totaal produceert Mercedes-AMG slechts 275 exemplaren van de auto met Formule 1-technologie aan boord. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een A-klasse, worden alle exemplaren van de One met de hand gebouwd.

Mercedes-AMG One productie

De eerste klanten krijgen hun exemplaar dit najaar geleverd. Na jarenlang wachten zal het een moment zijn waar de toekomstige eigenaren halsreikend naar hebben uitgekeken. Misschien denk je dat dat de productie van de Mercedes-AMG One verloopt op een speciale plek in Duitsland, maar niets is minder waar.

De AMG wordt met de hand gebouwd in Engeland. De assemblage van de 1.6-liter V6 turbo en vier elektromotoren vindt plaats in het Mercedes‑AMG High Performance Powertrains in Brixworth. Dezelfde toko waar ook de Formule 1-motoren van Mercedes tot leven komen. De laatste hand aan de One wordt vervolgens gelegd in Coventry.

In totaal werken er 50 specialisten aan de productie van de Mercedes-AMG One. Het allerlaatste gedeelte van dit proces is transport. Alle auto’s gaan op transport naar het hoofdkwartier van AMG in Affalterbach. Klanten nemen ook op deze plek hun auto in ontvangst.

Mercedes-AMG One productie

Mercedes-AMG One productie
Mercedes-AMG One productie
Mercedes-AMG One productie
Mercedes-AMG One productie
Mercedes-AMG One productie

Het heeft jaren geduurd voordat Mercedes-AMG op dit punt kwam. De testfase verliep niet vlekkeloos en het project kampte met vertragingen. Uiteindelijk is het een zeer bijzonder apparaat. De 1.6-liter V6 mag 11.000 toeren draaien en er kan gewoon een kenteken op.

In slechts zeven seconden tikt de AMG 200 km/u aan. Het sprintje naar de honderd is in 2,9 seconden voltooid. De topsnelheid ligt op 352 km/u.

Het systeemvermogen ligt op 1.063 pk. Dankzij de 8.4 kWh grote accu is het ook nog mogelijk om tot 18 kilometer volledig elektrisch te rijden. De One heeft vierwielaandrijving en komt met een automaat met zeven verzetten. Aan deze exclusieve hypercar hangt een prijskaartje van zo’n 2,5 miljoen euro.

Ook interessant!

  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Mercedes-AMG One
    Video: Mercedes-AMG One eindelijk in actie!
  • Autoblog Spot van de Week: Mercedes-AMG One
    Autoblog Spot van de Week: Mercedes-AMG One
  • Is de Mercedes-AMG One ein-de-lijk klaar?

Nieuwste artikelen

  • Porsche Macan Rotterdam
    Introductie duurtest: de elektrische Porsche Macan
  • Mercedes 190 maakt LL Cool Jesque comeback op de ‘Ring
  • Dieven verhuren vers gestolen Rolls-Royce, Aston Martin en Corvette
  • Viaplay blijft bloeden, moet rechten verkopen
FacebookTweetPinLinkedIn

amg-one, Mercedes, mercedes-amg

Vorig bericht: « Video: Tesla sloopt kind bij crash test
Volgend bericht: Nieuwe V10 hypercar moet sneller zijn dan Formule 1-auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. scrmeagle zegt

    10 augustus 2022 om 10:10

    Soort Tesla Plaid prestaties, maar wat een mooi apparaat

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      10 augustus 2022 om 11:00

      Ook al is een EV 1000keer sneller en efficiënter dan een sportwagen met de juiste motor, ik zou nog altijd voor de laatste kiezen.
      Voor woon-werkverkeer is een ev geschikt.

      Login om te reageren
  2. petroldrinker zegt

    10 augustus 2022 om 10:13

    Als ik dan toch iets met F1 afgeleide technologie wil, neem ik wel de F50, vind het behoorlijk tegenvallende prestaties nog altijd van deze auto, om nog maar te zwijgen over het gewicht van deze mastodont…

    Login om te reageren
    • ryser zegt

      10 augustus 2022 om 12:53

      T50? Ik dacht dat de GMA T50 als basis principes; lichtgewicht, V12 en handgeschakeld waren?

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    10 augustus 2022 om 10:21

    Misschien is het mijn slinkende interesse voor auto’s in het algemeen, misschien is het doordat de introductie van dit apparaat langer heeft geduurd dan het gemiddelde gesprek van mijn vriendin, maar ik word er niet meer echt warm van. Komt wellicht ook doordat ik hem heel lelijk vind. De techniek is wel bijzonder.

    Login om te reageren
    • oetelaar zegt

      10 augustus 2022 om 12:22

      Jammer dat we geen plusjes meer kunnen geven, wat een mooie reactie. LOL

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    10 augustus 2022 om 10:39

    Typisch zo’n wagen die we nu eigenlijk niet interessant vinden, maar welke over 20 jaar heilig is. Een moderne XJ220.

    Login om te reageren
  5. DeGoudenRaket zegt

    10 augustus 2022 om 11:07

    Ik vind een capaciteit van 8.4 kWh wel wat aan de kleine kant. Naar mijn idee heb je daar dan net niks aan terwijl je wel vier (!) elektromotoren hebt.

    Login om te reageren
  6. ttr6 zegt

    10 augustus 2022 om 11:12

    Ik denk dat dit wel een succes gaat worden vanwege die connectie met de F1. Rijke liefhebbers/verzamelaars kopen dit gewoon en eens met @dutchdriftking: over x-jaar waanzinnig duur. Dus als je 2,5 milj over hebt: investeren.

    Login om te reageren
    • seba zegt

      10 augustus 2022 om 11:59

      Er zijn ondertussen veel verzamelaars die contract willen cancelen omdat deze auto in America niet op de platen gezet kan worden. Ben wel benieuwd of er oplossing gevonden is ( bjv Manny Khoshbin had hier erover ) en hoeveel orders daadwerkelijk gecanceld worden.

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        10 augustus 2022 om 12:22

        Uit nieuwsgierigheid : waarom zou zo’n ding in de Joe Es of Ee niet op kenteken kunnen ?

        Login om te reageren
        • seba zegt

          10 augustus 2022 om 12:36

          Omdat motor niet aangepast kon worden, nou ja… hij zou wel aangepast kunnen worden maar dan zouden presentaties van de auto omlaag gaan. Aandrijflijn is wel aangepast maar dat was niet voldoende om de Amerikaanse type goedkeuring te krijgen.

          Er word nu gekeken om via andere manieren zo’n kenteken te krijgen ( show model, test auto of zoiets… )

          Login om te reageren
        • ryser zegt

          10 augustus 2022 om 13:00

          Iets met de uitlaat als ik het goed begrijp

          https://www.autoblog.com/2022/06/02/mercedes-amg-one-not-street-legal/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLm5sLw&guce_referrer_sig=AQAAADZPyIG1eAVVNgx36iz0aBXfc-wCdEyOq7YDADhmZx2XZ0oYYX4OJoA5uagCHo_Ysns9vjuEjUmequcU5-fPF_BAbCWwkb0Ohl2VYRCkixfw6vz1u2wVjt2M3dBr0qJUM8MSgctFRWee_1AR9K91UUtMzjFNDOtl4Sg3c8mrVpTB

          Login om te reageren
      • Edge zegt

        10 augustus 2022 om 13:56

        @seba; Ze kunnen altijd nog van de show or display regeling gebruik maken. Dan krijg je een uitzondering op de typegoedkeuring, maar mag je auto wel maar 2500 miles per jaar op de openbare weg rijden. Voor de meeste verzamelaars is die 2,5k miles meer dan genoeg.

        Login om te reageren
        • seba zegt

          10 augustus 2022 om 14:38

          Kijk, dit dus. Wist wel dat er een belletje aan het rinkelen was maar waar precies niet 🤣 mocht dit door gaan dan neem ik aan de meeste investeerders auto in ontvangst nemen.

          Ik ga zo even keer over die regeling lezen, best interessant dus.

          Login om te reageren
  7. MaartenD zegt

    10 augustus 2022 om 14:49

    Teleurstellend eindresultaat

    Login om te reageren
  8. rijnounsdoor zegt

    10 augustus 2022 om 16:53

    Mijn schoonvader heeft er één besteld. In plaats van de 1.6 heeft hij toch gevraagd om een 1.8 motor, vanwege de caravan natuurlijk.

    Login om te reageren
    • rockefellar zegt

      10 augustus 2022 om 17:22

      😂😂😂

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North