• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Porsche Cayenne is officieel [UPDATED]

Auteur: Dennis, gepost 25 februari 2010 om 08:51 – 173 Reacties

Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne is officieel [UPDATED]Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne is officieel [UPDATED]Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne is officieel [UPDATED]Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne is officieel [UPDATED]Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne is officieel [UPDATED]Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne is officieel [UPDATED]Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne is officieel [UPDATED]Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne is officieel [UPDATED]Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne is officieel [UPDATED]Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne is officieel [UPDATED]Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne is officieel [UPDATED]Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne is officieel [UPDATED]Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne is officieel [UPDATED]Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne is officieel [UPDATED]Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne is officieel [UPDATED]Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne is officieel [UPDATED]

Porsche Cayenne Turbo 2010
Hèhè, daar zijn ze dan! Je kon er natuurlijk op wachten dat ook de eerste persfoto’s van de nieuwe Cayenne zouden uitlekken. UPDATE: inmiddels officieel!

Gisteren verscheen nog een scan uit een automagazine waarop de vernieuwde Cayenne van voren in vol ornaat kon worden bewonderd. We hebben nu ook een paar hi-res picca’s van de zij- en achterkant en het interieur. De nieuwe Cayenne wordt volgende week in Gèneve onthuld, dus over een paar dagen vertellen we je alle officiële ins en outs. Tot die tijd foto’s klikken en je ongezouten mening typen in de comments.

UPDATE: Vanochtend nog uitgelekt, maar inmiddels heeft Porsche de informatie inclusief prijzen vrijgegeven. Om maar met dat laatste te beginnen, de nieuwe Cayenne is er in 5 basisuitvoeringen:

  • Cayenne V6 (300 pk) – 80.500 euro
  • Cayenne Diesel (240 pk) – 81.990 euro
  • Cayenne S V8 (400 pk) – 99.600 euro
  • Cayenne S Hybrid (380 pk) – 99.990 euro
  • Cayenne Turbo (500 pk) – 155.500 euro

Met een instapprijs vanaf 80.500 euro is de nieuwe Cayenne een stuk goedkoper geworden dan de huidige Cayenne, waarbij je instapt vanaf 83.100 euro. De huidige Cayenne Turbo is er vanaf 171.050 en die mag straks dus mee vanaf 155.500 euro.

Het hoogtepunt is voor Porsche Cayenne S Hybrid, die een brandstofverbruik heeft van slechts 8,2 l/100 km en een CO2-uitstoot van 193 g/km. De 380 pk sterke Cayenne S Hybrid heeft met z’n zescilinder de kracht van een achtcilindermotor en toch het lagere brandstofverbruik van een zescilinder. De hybride aandrijflijn maakt het zelfs mogelijk om de benzinemotor bij snelheden tot 156 km/uur volledig uit te schakelen wanneer geen extra vermogen nodig is om de rijsnelheid vast te houden. In deze zogenoemde ‘zeilmodus’ wordt de benzinemotor volledig losgekoppeld van de aandrijflijn, om frictieverlies zoveel mogelijk te reduceren en brandstof te besparen.

De nieuwe Porsche Cayenne is vanaf 8 mei 2010 in Europa te koop en sinds vandaag te configureren.

Bewegende beelden: FILMPJE1 – FILMPJE2

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, geneve-2010, Porsche

Vorig bericht: « DEFINITIEF: GM laat HUMMER ten onder gaan
Volgend bericht: Dit is de nieuwe Volkswagen CrossGolf »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sjoerd zegt

    25 februari 2010 om 08:53

    Het lijkt wel een opgeblazen Daewoo Captiva van achteren

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    25 februari 2010 om 08:53

    Hij oogt een stuk ingetogener dan de huidige, maar tegelijkertijd ook een stuk agressiever. Voor wat het waard is (want de Cayenne is en blijft lelijk) is ‘ie er op vooruitgegaan.

    Login om te reageren
  3. Erikkiee zegt

    25 februari 2010 om 08:55

    Ik vind het een schitterende auto! Mooier dan de oude, de auto toont nu veel frisser en uitdagender. vond de oude Cayenne er log en saai uitzien.

    Login om te reageren
    • Erikkiee zegt

      25 februari 2010 om 08:56

      @Erikkiee:

      Alhoewel de achterkant toch wat rommelig lijkt. Minpuntje.

      Login om te reageren
  4. Pixed zegt

    25 februari 2010 om 08:55

    Best wel mooi, vooral in het wit. Eén ding valt gigantisch op, en dat is hun daklijn, die toch wel heel sterke gelijkenissen heeft met Infiniti hun FX.

    Login om te reageren
  5. Rossi zegt

    25 februari 2010 om 08:55

    Voorkant is een juweeltje! Alleen jammer van de Japanse acterkant…

    Login om te reageren
  6. stanley zegt

    25 februari 2010 om 08:59

    oei! vond het oude model toch wel geslaagder… deze doet me precies wat denken aan een tiguan ofzo! nee! afknapper dit

    Login om te reageren
  7. Mr. V8 zegt

    25 februari 2010 om 09:01

    Wat een rare kont zeg.. Doet een beetje Aziatisch aan.

    Login om te reageren
  8. Nick_BE zegt

    25 februari 2010 om 09:01

    Ik dacht echt dat er een Hyundai Santa Fe of Tuscon facelift was toen ik de foto van de achterkant zag. Geen goed nieuws voor Porsche dus.

    Login om te reageren
  9. mrtn zegt

    25 februari 2010 om 09:02

    Ik vind de achterzijde een beetje een rommeltje. Maar goed, de Panamera vond ik ook niets op foto’s, blijkt ook een geil ding te zijn.

    Login om te reageren
  10. JosJ zegt

    25 februari 2010 om 09:03

    kont lijkt op die van de CR-V. Alleen is deze bij de Honda wel geslaagd….

    Neus kan er mee door. interieur is er gigantisch op vooruit gegaan zo op het eerste gezicht..

    Login om te reageren
  11. GT-R zegt

    25 februari 2010 om 09:05

    Op Autoweek staan nog meer foto’s, maar echt warm word ik er niet van.

    Login om te reageren
  12. Dennis zegt

    25 februari 2010 om 09:08

    @GT-R, die hebben wij ook, maar ze zijn van zo’n beroerde kwaliteit, dat ik voorlopig alleen de hi-res foto’s heb neergezet.

    Login om te reageren
  13. Jochempie zegt

    25 februari 2010 om 09:10

    *Zucht* zeg nou zelf, heb je dit nou écht liever dan een panamera, meneer de porsche-koper?

    Login om te reageren
  14. TSI-tje zegt

    25 februari 2010 om 09:15

    Ze hebben bij Porsche zeker een ‘dealtje’gesloten met Renault. Nu Renault de Koleos uit productie nemen heeft Porsche een goedkoop partijtje achterlichten kunnen scoren.. :P
    Verder blijft dit een auto die mensen óf fantastisch vinden óf een drama qua uiterlijk.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      25 februari 2010 om 22:09

      @TSI-tje: Koleos inderdaad!

      Login om te reageren
  15. bakkerst zegt

    25 februari 2010 om 09:16

    @ Dennis,

    even offtopic, “je ongezouten mening typen”
    waarom worden er dan tegenwoordig steeds vaker kritische reacties naar de redactie ge-edit of zelfs helemaal verwijderd? willen jullie geen feedback uit de reactie panelen?

    Login om te reageren
  16. Laurens zegt

    25 februari 2010 om 09:16

    Errug mooie achterkant zeg. Werelds…

    Login om te reageren
  17. frarissimo zegt

    25 februari 2010 om 09:17

    Opwindend ontwerp word er spontaan slaperig van.

    Login om te reageren
  18. bakkerst zegt

    25 februari 2010 om 09:17

    ohja, ontopic,

    als je dan toch moet kiezen, dan de vorige cayenne maar, deze vind ik in zowel voor als achter aanzicht veel te onrustig en veel te rommelig, en die daklijn, moest dat nou zo? hij word er zoveel goedkoper van..

    Login om te reageren
  19. Jochempie zegt

    25 februari 2010 om 09:17

    @Bakkerst: omdat vrijheid van meningsuiting een illusie is, begrijp je dat nog niet?

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      25 februari 2010 om 09:22

      @Jochempie:

      dat weet ik, en begrijp ik, en het maakt me treurig, daarom baal ik er ook zo van, ik dacht dat autoblog hét laatste stukje internet was waar iedere mening telde..
      en tot een paar maand geleden was dat ook zo. maar tegenwoordig wordt er niet meer naar ons geluisterd

      Login om te reageren
  20. Pvantee zegt

    25 februari 2010 om 09:19

    Ja doe hem maar in het wit!!

    Login om te reageren
  21. bakkerst zegt

    25 februari 2010 om 09:20

    en is het niemand op gevallen dat er twee verschillende auto’s op de foto staan? het duidelijkst te zien bij de voor aanzichten in wit en zwart. de witte heeft 2 lamellen in de hoofd grille, en de zwarte heeft er 4, de grille in de zwarte is veel groter, net als de inlaten er naast.

    wtf, wat is hier aan ’t handje?

    Login om te reageren
  22. Unknown zegt

    25 februari 2010 om 09:21

    Een drama..

    Login om te reageren
  23. mobility-design zegt

    25 februari 2010 om 09:25

    Veel beter dan de vorige. Die was heel slecht geproportioneerd.

    Login om te reageren
  24. Die-Bolle14 zegt

    25 februari 2010 om 09:25

    Die ledjes bij de achterlichten lijken net op de achterlichten van de Carrera GT

    Login om te reageren
  25. Dennis zegt

    25 februari 2010 om 09:29

    @bakkerst: Je mening geven mag, graag zelfs, mits deze een beetje fatsoenlijk is opgeschreven en voldoet aan onze huisregels die alles behalve streng zijn.

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      25 februari 2010 om 10:07

      @Dennis:

      ik draai al een poosje mee, en weet wat er wel/niet gezegd kan worden.

      kort geleden een aantal taal/typ fouten aangestipt, gehele reactie verwijderd, wtf?
      –edit: dat is niet de bedoeling, excuses–

      in het Topic over de IND bimmer M3 werd Ahura nogal hard aangepakt
      http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/22/ind-bmw-m3-green-hell-project

      hij draait toch ook al een poosje mee, levert over het algemeen goede reacties, en voegt regelmatig nuttige info toe aan een discussie, toch word hij, daar wel érg lomp aangepakt, ik zie dat soort ingrepen steeds vaker in de reactieborden..
      –edit: “over het algemeen” inderdaad–

      beetje jammer

      Login om te reageren
      • Ahura zegt

        25 februari 2010 om 10:11

        @bakkerst: iets met een te groot ego en klein pikkie? :P
        Ben het met je eens. Maar dan krijg je een reactie van “wij schrijven wat we willen”. Niet rekening houdend met dat het autoblog heet en dus dat je divers nieuws verwacht. Maar ik had me al voorgenomen niet meer over Duitse tuning, autoboulevard en zoveelste nutteloze spot te klagen. Heeft toch geen nut :)
        –edit: goed om te lezen dat de boodschap eindelijk is aangekomen–

        Login om te reageren
        • bakkerst zegt

          25 februari 2010 om 10:54

          @Ahura:

          gewoon vol blijven houden, viva la revolucion..

          Login om te reageren
        • BananaFlip zegt

          25 februari 2010 om 11:31

          @Ahura: Het is nu eenmaal een feit dat de Duitse autofabrikant regeren. Zij produceren de belangrijkste auto’s, de marktleiders in hun segment. Het is daarom logisch dat Autoblog hier veel over schrijft, maar ik vind inderdaad ook dat de biodiversiteit (autodiversiteit?) op de site wel wat mag toenemen. Wat betreft de tuning; van mij hoeft het niet meer.

          Wat ik overigens wel redelijk kwalijk vind is dat de redactieleden weinig tot niets doen met verzoeken van reageerders, terwijl dat toch de mensen zijn die de site in leven houden.

          Login om te reageren
          • autoblogger zegt

            25 februari 2010 om 22:05

            @BananaFlip: hoe weet je dat we niets doen met verzoeken van reageerders?

            PS: veel mensen mailen ons ook en krijgen bijna altijd antwoord.

            Login om te reageren
            • BananaFlip zegt

              26 februari 2010 om 12:00

              @autoblogger: Aangezien heel veel reacties van Ahura, waarin hij zijn mening te kennen geeft over de onbalans in de onderwerpen van de artikelen, zomaar wegge-edit worden lijkt het alsof alle kritiek die er is op de content van deze site weggehaald en genegeerd wordt. Vaak staat er dan de vermelding ‘het is onze website’, en natuurlijk klopt dat. Gebruikers kunnen niet gaan bepalen wat er hier aan nieuws verschijnt. Maar zonder diezelfde gebruikers zou de site het niet overleven. Daarom zou het misschien aardig zijn als de redactieleden serieus antwoorden en ook daadwerkelijk wat doen met de kritiek van de gebruikers. Het is inderdaad jullie website, maar zonder ons is die er niet meer. Klant is koning, weet je wel? ;)

              Login om te reageren
              • Rick dos zegt

                26 februari 2010 om 12:10

                @BananaFlip:

                Tussen kritiek leveren en zeuren zit ook een balans.

              • autoblogger zegt

                26 februari 2010 om 12:22

                @BananaFlip: zoals Rick Dos al aangeeft. 1 of 2x antwoorden is geen probleem, maar we gaan niet 10x dezelfde vraag (van dezelfde persoon) beantwoorden. En nu weer ontopic aub.

              • BananaFlip zegt

                26 februari 2010 om 12:26

                @autoblogger: Dat is inderdaad waar. Maar de oorzaak daarvan is volgens mij het negeren door de redactie. Ik denk (maar goed, wie ben ik?) dat de site erop vooruitgaat als de redactie de inhoud afstemt op de wensen van de gebruikers. Dat is moeilijk maar het is het proberen waard, denk ik.

              • autoblogger zegt

                26 februari 2010 om 12:37

                @BananaFlip: het is niet mogelijk om iedereen tevreden te houden. Helaas.

              • Ahura zegt

                26 februari 2010 om 12:40

                -edit: nu weer ontopic aub-

              • BananaFlip zegt

                26 februari 2010 om 12:45

                @autoblogger: Ik vind het erg jammer dat je het niet wilt proberen.

              • Ahura zegt

                26 februari 2010 om 12:31

                @autoblogger: “het is onze blog dus wij bepalen wat er komt” vind ik anders een behoorlijk zwak antwoord. Ik lees de laatste tijd sowieso vaker commentaar over het aantal (Duitse) tuningnieuws, nietszeggende celebtopics en sommige topics die eig niets met auto’s te maken hebben. Ipv je ego te beschermen kan je idd ook eens gewoon naar het publiek luisteren. En een voorkeur voor een merk is prima maar als ik een blog als dit had zou ik ook het niet continue over Mazda hebben. Alles moet netjes verdeeld worden imo.
                –edit: dat is jou mening inderdaad, je kent de onze–

  26. sab993s zegt

    25 februari 2010 om 09:32

    @bakkerst: Die donkere is een Turbo en die witte niet.

    Login om te reageren
  27. sab993s zegt

    25 februari 2010 om 09:34

    Enne, dit is de mooiste SUV van het moment. (zover SUV’s mooi zijn natuurlijk)

    Login om te reageren
  28. Göran zegt

    25 februari 2010 om 09:35

    Inkopen gedaan bij opel?

    achterkantlichten van de insignia tourer?

    Login om te reageren
  29. Dimglor zegt

    25 februari 2010 om 09:37

    Wow wat is ie lelijk….
    Het interieur is wel mooi, net als dat van de panamera, maar het exterieur…
    Neen niet echt…
    En wat is dat met die achterlichten????

    Login om te reageren
  30. florisw zegt

    25 februari 2010 om 09:38

    Ik zou hem wel doen! Mooi interieur ook. Alleen vind ik wel dat op foto 1 erg veel letters op de achterzijde prijken. Met porsche-logo had hij in mijn ogen beter tot zijn recht gekomen.

    Login om te reageren
  31. Ahura zegt

    25 februari 2010 om 09:44

    Die niet turbo ziet er behoorlijk suf uit. Doet me niks

    Login om te reageren
  32. kraakensmaak zegt

    25 februari 2010 om 09:44

    Die Turbo is toch wel erg dik met die velgen en in die donkere kleur!

    Login om te reageren
  33. laurens324 zegt

    25 februari 2010 om 09:46

    veel lelijker kon je hem niet maken, hij is nog steeds niet de mooiste, met name het interieur vind ik wel zeer mooi

    Login om te reageren
  34. zdev zegt

    25 februari 2010 om 09:46

    Ik zou ze wel even in het echt naast elkaar willen zien staan, de oude en de nieuwe. Ben er nog niet over uit, het lijkt vooralsnog een beter design.

    Login om te reageren
  35. marek zegt

    25 februari 2010 om 09:47

    dat interieur is nog lelijker dan van de q7 x5 ml echt lelijk. dit kan je toch geen nieuw model noemen? ik vind het meer een minimale facelift en nog een lelijke ook. Ik vond de cayenne al niks en nu nog steeds niet porsche laat het suv maar over aan audi en vw die zien er mooier uit! geef mij de nieuwe touareg maar

    Login om te reageren
  36. massarati zegt

    25 februari 2010 om 09:47

    Een goed geslaagd ontwerp, zowel voor- als achterkant.
    Hij oogt minder groot, dus minder lomp, dus minder milieuvervuilend…zo lijkt het dus. Want de grote SUV’s kunnen echt niet meer anno 2010. (zie Hummernieuws)

    Login om te reageren
  37. DePannekoek zegt

    25 februari 2010 om 09:48

    zijkant doet me denken aan de VW tiguan

    Login om te reageren
  38. kraakensmaak zegt

    25 februari 2010 om 09:49

    Trouwens die witte is volgens mij de Hybrid?! Zie kentekens Turbo heeft kenteken 500 en heeft 500pk, de Hybrid heeft gecombineerd 380pk, dus ik denk dat de witte Cayenne de Hybrid is.

    Login om te reageren
    • florisw zegt

      25 februari 2010 om 09:54

      @kraakensmaak: Scherp man! Ik denk het ook ja. Volgens mij staat er op dat voorscherm ook een badge met “hybrid” er op.

      Login om te reageren
  39. Sebazzz zegt

    25 februari 2010 om 09:49

    Slightly mooier (lees: minder afgrijselijk) imo.

    Login om te reageren
  40. Treff zegt

    25 februari 2010 om 09:52

    ik had mijn twijfels bij het idee dat ze de Cayenne gingen verbeteren!! maar ze konden het niet beter doen, wat een plaatje :-) de achterkant is wel even wennen, maar dat is een mooi design!

    Login om te reageren
  41. Ramshoek zegt

    25 februari 2010 om 09:52

    Ik heb er een vreselijke hekel aan als Autoblog bezoekers bij het aanschouwen van de eerste afbeeldingen van een nieuwe auto, meteen met vergelijkingen komen. Maar nu ontkom ik er zelf ook even niet aan. Ik zeg : Infinity FX

    Login om te reageren
    • florisw zegt

      25 februari 2010 om 09:55

      @Ramshoek: Doe het dan ook niet ;-)

      Login om te reageren
  42. Thomas Bol zegt

    25 februari 2010 om 09:53

    Zowel voor- en achterkant, zijn heel erg geil! En dat interieur.. wauwie, smullen! <3

    Login om te reageren
  43. 911GT2 zegt

    25 februari 2010 om 09:55

    Ik vind hem ok… seal of approval ;)

    Login om te reageren
  44. OJ zegt

    25 februari 2010 om 09:55

    Genève is met een streepje op de 2e E (Y)

    Login om te reageren
  45. Jantje_555 zegt

    25 februari 2010 om 09:59

    het is wel weer een beest, maar de achterkant staat me niet zo aan. Zoals eerder gezegd, precies een Captiva, en op de andere foto lijkt hij precies op een infiniti

    Login om te reageren
  46. Johan-SV zegt

    25 februari 2010 om 09:59

    ik moet er aan wennen

    Login om te reageren
  47. Hendrik zegt

    25 februari 2010 om 10:05

    Porsche heeft deze variant ontworpen met een dikke knipoog naar de Aziatische en Amerikaanse markt!

    Login om te reageren
  48. Kvgorp zegt

    25 februari 2010 om 10:08

    Die recht opstaande ventilatie roosters wordt echt een hype lijkt wel. De nieuwe focus heeft ze ook en die Chevrolet Aveo sedan van gisteren ook al.
    Ik moet er nog aan wennnen maar ik zeg niet dat ik het lelijk vind.

    Login om te reageren
  49. Enzo R zegt

    25 februari 2010 om 10:08

    Lelijk! Epic Fail! De zijkant lijk wel van audi en de achterkant is nog veel erger!!

    Login om te reageren
  50. Stefan00 zegt

    25 februari 2010 om 10:15

    Geslaagd!

    Login om te reageren
  51. Weetoch zegt

    25 februari 2010 om 10:16

    –edit: nutteloze bijdrage–

    Login om te reageren
  52. petervd3 zegt

    25 februari 2010 om 10:17

    Ik vind hem mooi geworden!
    Alleen die luchtroosters in het interieur zijn iets te opvallend aanwezig door die lichtere kleur.

    Login om te reageren
  53. Bert zegt

    25 februari 2010 om 10:19

    hahaha, vet hoor zon diffuser…. dat zal wel een bakkie downforce genereren!
    Wat zijn ze toch diep gezakt daar zeg.

    Login om te reageren
  54. northspotting zegt

    25 februari 2010 om 10:19

    Hij valt me 100% mee moet ik zeggen, hoewel ik de huidige en groter uitziende Turbo mooier indrukwekkender vindt. Dit had afgezien van de lichtunits ook de nieuwe ML** AMG kunnen zijn.

    Login om te reageren
  55. P zegt

    25 februari 2010 om 10:28

    Wauw hij is echt minder lelijk.
    Doet me nu nog meer denken aan een giftige kikker

    Login om te reageren
  56. Dimitr S. zegt

    25 februari 2010 om 10:30

    van ver lijkt die achterkant op een FORD!
    Maar hij is wel proper en int echt nog beter denk ik/hoop ik

    Login om te reageren
  57. boxster zegt

    25 februari 2010 om 10:31

    Wat een afschuwelijke achterkant en wat een lelijk interieur. Voorkant wel een verbetering t.o.v. het vorige model.

    Login om te reageren
  58. Vlammende zegt

    25 februari 2010 om 10:35

    Dikke Hyundai! :P Achterkant ziet er totaal niet uit :P

    Login om te reageren
  59. karate kameel zegt

    25 februari 2010 om 10:42

    het lijkt net of die kleiner is dan de huidige cayenne..?

    Login om te reageren
    • Bonnoh zegt

      25 februari 2010 om 10:55

      @karate kameel: ja dat dacht ik ook

      Maar de achterkant en de binnenkant zijn wel mooi maar dan zie je de voorkant en dan denk je: AAAAHHHH

      Login om te reageren
  60. kraakensmaak zegt

    25 februari 2010 om 10:47

    UPDATE: Hij is officieel door Porsche vrijgegeven, staat nu ook in de configurator inclusief Duitse prijzen op http://www.Porsche.de en de specs zijn er ook.

    Turbo heeft 500pk en 700nm, 0-100 in 4,7 sec. en een top van 278km/h.

    Login om te reageren
  61. groente zegt

    25 februari 2010 om 10:54

    hoog gemballa/tunert/newkids gehalte….

    Login om te reageren
  62. Hoppaa zegt

    25 februari 2010 om 10:54

    Die achterkant is typisch een Subaru.

    Login om te reageren
  63. Supreem zegt

    25 februari 2010 om 10:58

    Op typografisch vlak is het achteraan een echte rommelboel.

    Login om te reageren
  64. Eric zegt

    25 februari 2010 om 11:00

    opgeblazen VW Tiguan!! Dashboard van de Pana staat hem wel goed. In de loop van 2010 en 2011 weer een hoop tuners die hun ding doen en je kent de rest vh.verhaal. Boring….
    Beter hun instap Porsche in Geneve onthult.

    Login om te reageren
  65. mstwijchen zegt

    25 februari 2010 om 11:00

    Zeker weten Geslaagd!

    Login om te reageren
  66. Ollie-j zegt

    25 februari 2010 om 11:03

    Moet hem nog even in het echt zien, maar ziet er mooi uit! :D

    Login om te reageren
  67. Marijn zegt

    25 februari 2010 om 11:03

    –edit: dank u, betreffende reactie is verwijderd–

    Ontopic: Mooie auto, vind hem er beter uitzien als het huidige model. Beetje jammer van de achterkant! Wil hem graag irl zien en hem dan nog eens beoordelen.

    Login om te reageren
  68. Canguro zegt

    25 februari 2010 om 11:10

    Wanneer heeft een autofabrikant het lef deze (volkomen overbodige) SUV’s ALLEEN nog als hybride uit te brengen?

    Login om te reageren
  69. marek zegt

    25 februari 2010 om 11:12

    is er dan echt niemand die het interieur van porsche er goedkoop uit vindt zien?

    Heel saai, sommige merken van tussen de 30-40 euro hebben een mooier en spannender interieur, ik heb niet veel met porsche maar het zijn aardige auto’s maar het interieur is echt vreselijk

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      25 februari 2010 om 11:24

      @marek: Goedkoop? Dat zie ik er niet in. In mijn ogen is het juist erg stijlvol. Dat komt ook door de lichte kleur natuurlijk, maar het ziet er nou niet goedkoop uit.

      Login om te reageren
  70. meinertt zegt

    25 februari 2010 om 11:12

    alleen de achterkant iets minder, maar wel mooi :)

    Login om te reageren
  71. Megakix zegt

    25 februari 2010 om 11:20

    Dat de instapprijs een stuk lager ligt…zou dat niet te maken kunnen hebben met de zwaar verlaagde BPM per 01-01-2010 ?

    Login om te reageren
  72. BananaFlip zegt

    25 februari 2010 om 11:22

    Helaas zijn de voorbumpers er niet op vooruit gegaan, maar de achterkant en het silhouet zijn nu echt wel mooi geworden. Hoewel ik nog steeds vind dat dit een verkeerde auto is, is er wel vooruitgang te zien.

    Login om te reageren
  73. Dimglor zegt

    25 februari 2010 om 11:26

    Ik heb nu nog eens alle foto’s bekeken en sorry, hij blijft er achteraan uitzien als een goedkoop chinees/koreaans product…
    Jammer voor Porsche en hopelijk voor ons zal dit ding niet goed verkopen ;)

    Login om te reageren
  74. RainierS zegt

    25 februari 2010 om 11:27

    hij staat gewoon in de configurator!

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      25 februari 2010 om 11:33

      @RainierS: Hij is ook al officieel.

      Login om te reageren
  75. mashell zegt

    25 februari 2010 om 11:32

    Stukken sportiever dan vorige en wat een mooi interieur! SUV’s worden weer helemaal in.

    Login om te reageren
  76. Pol zegt

    25 februari 2010 om 11:33

    Doet me denken aan een Kia of zo langs achteren. Trekt op niks.

    Login om te reageren
  77. audiracer zegt

    25 februari 2010 om 11:35

    @RainierS

    Daar ga ik zo dus even kijken.;) Ik vind het verder een mooie SUV, maar de achterkant doet gewoon niet als een Porsche aan. Stel dat het van een ander merk was, klopte het totaal plaatje helemaal…

    Login om te reageren
  78. Bakpao..lover zegt

    25 februari 2010 om 11:42

    Wat een Kei gaaf ding

    Login om te reageren
  79. jan zegt

    25 februari 2010 om 11:43

    Dra-ma-tische achterlichten. De lelijkste Porsche in tijden (wellicht ooit?)

    Login om te reageren
  80. RainierS zegt

    25 februari 2010 om 11:46

    ik ben Fan!

    stuk minder ordinair als zijn voorganger

    Login om te reageren
  81. technopatat zegt

    25 februari 2010 om 11:58

    Ben ik nu de enige die vind dat Porsche de voorlichten van de panamera op een oude cayenne heeft gezet? Achterkant is op foto wat overdone, maar zal in het echt wel schelen…

    En @bakkerst: ik heb nog nooit een reactie verwijdert gezien van mezelf, gewoon zorgen dat alles op een propere en goed uitgelegde manier er staat, en dan
    is autoblog in mijn ogen een heel redelijk blog!

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      25 februari 2010 om 22:07

      @technopatat: dank u!

      Login om te reageren
  82. Windhoos zegt

    25 februari 2010 om 12:00

    Ik vind hem ook een stuk mooier dan zijn voorganger, ook de achterkant ;-)

    Login om te reageren
  83. BananaFlip zegt

    25 februari 2010 om 12:00

    Hmmm… het gele kleurtje is wel lekker.

    Login om te reageren
  84. BMW_Li zegt

    25 februari 2010 om 12:03

    Ik vind hem zelf een stuk mooier dan de oude cayenne, maar hij lijkt inderdaad veel op de Aziatische SUV’s.

    Login om te reageren
  85. porsche_fan zegt

    25 februari 2010 om 12:07

    ik vind hem nu al gaaaaaaaaaaaaaaf!

    Login om te reageren
  86. justin zegt

    25 februari 2010 om 12:10

    Ach ja, bij de eerste foto’s van de nieuwe Panamera waren de commentaren ook niet van de lucht; een schijtende hond was nog zo’n beetje het meest vriendelijke commentaar bij het aanzien van de foto’s. Nu hoor je toch al lovende woorden van mensen die hem in het echt hebben gezien. Even afwachten maar tot die voor je staat….

    Login om te reageren
  87. Gio zegt

    25 februari 2010 om 12:14

    Het interieur is TOP. Ik ben totaaaaaaaaaal nie voor porche, liever de italianen, maar dit is toch wel wree wree deftig. Kzou hem kopen enkel voor het interieur. Is toch zalig! Jaja, als er binnen nu en 1-2 jaar geen andere suv uitkomt met deze features weet ik wel wat er mij te doen staat. Nu nog benieuwd naar wat de nieuwe Q7 zal worden, of de Lexus.. We’ll see then! Maar idd, het interieur is echt top.

    Login om te reageren
  88. a.r. zegt

    25 februari 2010 om 12:19

    lijkt op een Renault Kalos. En nee das geen compliment.

    Login om te reageren
  89. DavidZ zegt

    25 februari 2010 om 12:22

    Interieur ziet er stukken beter (mooier en hoogwaardiger) uit dan dat van de eerste generatie.

    Login om te reageren
  90. DRU zegt

    25 februari 2010 om 12:22

    De voorkant is echt mooier geworden, maar ik heb nog wel wat puntjes van kritiek. De oude achterkant was namelijk echt veel bruter en angstaanjagender icm het turbogeluid. Rrr.

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      25 februari 2010 om 12:28

      @DRU: Porsche heeft de Panamara idd ook helemaal volgeschreven aan de achterkant, maar bij deze Cayenne is het nog meer in een klein hoekje gepropt.

      Login om te reageren
      • citro-feel zegt

        25 februari 2010 om 19:22

        @BananaFlip + DRU: ja, maar als je bij Porsche een nieuwe wagen besteld kan je kiezen of de modelnaam vermeld wordt of niet. bij de meeste modellen wordt dat niet gedaan, maar bij deze kan het mss wel wat vaker voorkomen…

        Login om te reageren
  91. Stefje zegt

    25 februari 2010 om 12:30

    Panamera interieurtje… mooi!

    Login om te reageren
  92. Enzo R zegt

    25 februari 2010 om 12:33

    Die achterkant lijkt trouwens echt op een Citroen C5!!

    Login om te reageren
  93. Crotchrocket zegt

    25 februari 2010 om 12:44

    Het blijft een fout hok.

    Login om te reageren
  94. Alwood zegt

    25 februari 2010 om 12:47

    vooral de vergelijking met een Koleos vind ik eigenlijk wel treffend :-P Verder blijft de Cayenne een vrouwenauto, dus lijkt me prima zo. Eventueel kan de man voor een Panamera gaan.

    Login om te reageren
  95. Nagel zegt

    25 februari 2010 om 12:48

    Stukken beter als de vorige cayenne. Iets minder agressief. Wat de vorige te veel had.

    Login om te reageren
  96. G.P.h zegt

    25 februari 2010 om 12:52

    Wat een lelijke Japanner!! Die neus is echt lelijk en de achterkant is gebaseerd op een Chevrolet Captiva en een Hyundai Santafee of Tucson! Dit moet wel heel gek lopen wil dit net zo’n succes worden als het vorige model! Wat een miskleun!

    Login om te reageren
  97. Hennep zegt

    25 februari 2010 om 12:53

    Ik geef pas een oordeel als ik ‘m in het echt heb gezien (net als bij de Panamera).

    Login om te reageren
  98. blokker5 zegt

    25 februari 2010 om 13:10

    Waarschijnlijk officiele beelden?
    http://www.youtube.com/watch?v=zjqcamp5V_k
    Helaas zonder motorgeluid.
    Beelden dat hij getest wordt in de woestijn: (dat kan hij dus weer wel)
    http://www.autojunk.nl/2010/02/de-nieuwe-porsche-cayenne-2
    –edit: is inmiddels bij het artikel geplaatst–

    Login om te reageren
    • Davidov zegt

      26 februari 2010 om 13:25

      Bleh @ de achterkant. Precies een Mondeo inderdaad. Wel fijn natuurlijk dat hij flink goedkoper is dan de vorige generatie.

      @blokker5: Hoe bedoel je kan hij dus wel? De eerste generatie Cayenne kon ook al prima door woestijnzand rijden :P

      Login om te reageren
  99. PCCB zegt

    25 februari 2010 om 13:12

    Ziet er veelbelovend uit. Een forse verbetering. Wellicht kan je wel het ‘Porsche’ en/of ‘Cayenne’-logo eraf houden wanneer je’m bestelt. Zo ziet hij er minder druk uit. Het interieur moet je denk ik wel eerst in het echt zien, want dat configurator-beeld is ook niet alles.

    Login om te reageren
  100. Dennis zegt

    25 februari 2010 om 13:30

    @blokker5: De bewegende beelden staan ook op Autojunk. Zie de linkjes in bovenstaand bericht.

    Login om te reageren
  101. Willem zegt

    25 februari 2010 om 14:16

    Dit is toch wel zeer VW achtig

    Login om te reageren
  102. SUF zegt

    25 februari 2010 om 14:25

    Ik begrijp het niet…je hebt dan de kans om met een goed gevulde portefeuille een Porsche Showroom binnen te stappen en dan rij je buiten met een mini-bus.

    Login om te reageren
    • Gio zegt

      25 februari 2010 om 15:25

      @SUF:
      Als je zelfstandig bent en je vervoerd bijvoorbeeld textiel dan is dit wel handig? Anders moet je opteren voor een touring of een Avant. Idd een lang ding. In ieder geval, er zijn maar weinig alternatieven.. Je hebt niet zoveel alternatieven van Premium SUV. Bon, voor dezelfde ruimte heb ik dan ook liever de panamera. Maar wat kosten die dingen? Idd 100k is de goedkoopste.

      Trouwens, die prijs voor de diesel. Begrijp het niet goed. 80k ? De vorige generatie van 3.6 V6 Diesel met 240 pk komt op 55K ? Kan toch nie kloppen??

      Login om te reageren
  103. tom smits zegt

    25 februari 2010 om 14:33

    dit is geen porsche meer… :'(

    Login om te reageren
  104. akif7 zegt

    25 februari 2010 om 14:33

    als we de nieuwe en de oude cayenne mixen heb je brute cayenne

    Login om te reageren
  105. Lucb zegt

    25 februari 2010 om 15:37

    Het is mooi, alleen de achterkant is te Renaul Koleos meets Panamera

    Login om te reageren
  106. rwd zegt

    25 februari 2010 om 15:38

    heel jammer van die Audi velgen, nu is het wel heel duidelijk een VW HOK geworden. Ook idioot zijn die schakelaars aan het stuur. Waarom niet gewoon mooie paddles zoals andere premium merken ook doen?

    Login om te reageren
  107. sjors zegt

    25 februari 2010 om 15:38

    egt jonge,die achterkant is zo verprutst

    Login om te reageren
  108. Kuukske zegt

    25 februari 2010 om 15:52

    Prachtig wagen! Beter dan de huidige!

    Login om te reageren
  109. Fout zegt

    25 februari 2010 om 16:06

    Véél beter dan de vorige, het pre-fl model was echt een gedrocht. De fl heeft veel goedgemaakt maar het model was toch al wat aan het verouderen. Veel fijnere en delicateren lijnen, de achterlichten konden wel iets minder opvallend maar ze zijn zeker niet lelijk.

    Login om te reageren
  110. Flamingo zegt

    25 februari 2010 om 16:33

    Officieel een nachtmerrie!
    ik vond de vorige veel en veel mooier. Dit is duidelijk een panamera achtige
    interieur vind ik overigens, net als bij de panamera, best mooi

    VRESELIJK!

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      27 november 2010 om 17:36

      @Flamingo: hijs toch wel vet ;)

      Login om te reageren
  111. Freude_am_Fahren zegt

    25 februari 2010 om 16:33

    Ik ben nooit een fan geweest van de cayenne, ook nu niet. Ik vind de achterkant niet echt geslaagd en de voorkant is ook wat wennen. Maar ik moet hem eerst echt zien voor ik hem kan beoordelen.

    Login om te reageren
  112. Jipp zegt

    25 februari 2010 om 16:37

    ziet er goed uit, komt na de touareg op plaats 2 mooiste suv’s!

    Login om te reageren
    • 1'er Reihe zegt

      25 februari 2010 om 16:57

      Wat mij betreft zijn er 2 mooie SUV’s bij VAG: De Touareg en de Q5. Nog mooier vind ik de Volvo XC60 en de BMW X5, maar in het algemeen heb ik persoonlijk nooit het nut van SUV’s begrepen, en heb ik veel liever een auto met een laag zwaartepunt.

      Login om te reageren
  113. Freude_am_Fahren zegt

    25 februari 2010 om 16:39

    Het enige dat ik goed vind aan deze cayenne is dat het brandstofverbruik efficienter is geworden. Maar ik blijf “sportieve SUV’s” belachelijk vinden.
    Die hybride cayenne, die vind ik helemaal goed. Als er wagens zijn die zeker hybride moeten zijn, dan zijn het wel de SUV’s!

    Login om te reageren
  114. Flamingo zegt

    25 februari 2010 om 16:54

    @zdev

    Ik denk echt niet dat je dat wilt zien. Dan zie je pas wat een kuthok dit is.
    nee je hebt gelijk, zet ze eens naast elkaar

    Login om te reageren
  115. Banaan911 zegt

    25 februari 2010 om 17:24

    Hij heeft te veel weg van een Hyundai santa fe :(

    Login om te reageren
  116. Ahura zegt

    25 februari 2010 om 17:36

    ARRGH! Wat lelijk!

    Login om te reageren
  117. Ahura zegt

    25 februari 2010 om 17:39

    “Het hoogtepunt is voor Porsche Cayenne S Hybrid, die een brandstofverbruik heeft van slechts 8,2 l/100 km en een CO2-uitstoot van 193 g/km”
    .
    Uhm oke.. leuk.. en nu? Valt ie in de 14/20% bijtelling? Nee? Oh wat boeit die hoeveelheid gram uitstaat dan? ;)

    Login om te reageren
  118. Vincent996 zegt

    25 februari 2010 om 17:53

    De achterkant (licht units) is niet echt Porsche. De voorkant dan weer wel. (Panamera) Het stoere interieur van de Panamera is gelukkig ook hier terug te vinden. Ik denk dat het weer een succes nummer wordt. Nu alleen nog even in het echt zien, dan kan ik er pas een objectief oordeel over vellen.

    Login om te reageren
  119. Ahura zegt

    25 februari 2010 om 17:55

    Voor de liefhebbers; de uiterlijke verschillen tussen een S en een Turbo


    Login om te reageren
  120. Ahura zegt

    25 februari 2010 om 17:59

    En de oude en nieuwe:

    Gelukkig niet meer die afschuwelijk kitscherige chromen raamstijlen? De algemene vorm van de nieuwe ziet er wel een stuk beter uit. Maakt de huidige gelijk gedateerd

    Login om te reageren
  121. BMW über alles zegt

    25 februari 2010 om 18:22

    Het bewijs dat iets lelijks altijd lelijker kan…

    Login om te reageren
  122. RobinS zegt

    25 februari 2010 om 18:27

    Gloeiende gloeiende weer geen normale schakelflippers aan het stuurhuis maar “weer” van die irritante k*t knoppen op het stuur. Werkelijk ongelooflijk vrijwel zo’n beetje alle journalisten verfoeien die ondingen alsmede klanten maar ze doen er geen ruk mee. Verder geslaagde auto al kun je wel zien dat de grootste afzetmarkt China is geworden.

    Login om te reageren
  123. Majinstar zegt

    25 februari 2010 om 18:49

    1 woord: Lelijk !!!!!!

    Login om te reageren
  124. Apache zegt

    25 februari 2010 om 18:57

    lijkt mij wel hierop:

    Login om te reageren
  125. citro-feel zegt

    25 februari 2010 om 19:19

    OMG! de vorige vond ik wel iets hebben, maar dit…
    De achterkant lijkt wel een omhooggetrokken Mondeo break…

    Login om te reageren
  126. GLTSRY zegt

    25 februari 2010 om 20:06

    Het kan aan mij liggen, maar het oude model oogt wat groter.

    Verder niks op aan te merken sinds de panamera heb ik veel meer sympathie gekregen voor Porsche.

    Login om te reageren
  127. Flamingo zegt

    25 februari 2010 om 20:14

    @Apache

    hij lijkt juist ,op de een of andere manier, meer op een prooidier vind ik

    Login om te reageren
  128. F612S zegt

    25 februari 2010 om 20:21

    Krijgt ie ook een pdk bakkie??:D Zou wel leuk zijn.

    Login om te reageren
  129. PimmesJP zegt

    25 februari 2010 om 20:25

    Dat dashboard vind ik zo vet hé!

    Login om te reageren
  130. RenesisHP zegt

    25 februari 2010 om 20:26

    Toch wel lullig dat een MX-5 een Porsche kan slopen bij een stoplichtsprintje.

    Login om te reageren
  131. Rick dos zegt

    25 februari 2010 om 20:36

    Tsja….zit een beetje te twijfelen….vind ik ‘m nou mooi omdat het een verbetering is op het oude, ergo; dat zegt dan dus niks, of is ie gewoon nog steeds lelijk.

    Login om te reageren
  132. Dennis21 zegt

    25 februari 2010 om 21:30

    porsche moet gewoon de echte 2zitters maken…dit ziet er niet uit vooral die achterkant..(land-rovers maken toch ook geen sportwagens?)

    kan me trouwens niet voorstellen dat iemand deze wel mooi vind en een X5 niet :)

    Login om te reageren
  133. Stan zegt

    25 februari 2010 om 21:38

    Mooie auto en de achterkant heeft idd wat weg van de Renault Koleos.

    Login om te reageren
  134. killioq zegt

    25 februari 2010 om 21:53

    en het woord steeds lelijker, hebben ze dan niet van de panamera geleerd of moeten ze zonodig ons kipppenvel bezorgen. lelijk

    Login om te reageren
  135. FeRaRi zegt

    25 februari 2010 om 22:16

    lelijk het heeft trouwens de achterlichten van de panamera die in mijn ogen wel geslaagd is ;)

    Login om te reageren
  136. Citrofiel zegt

    25 februari 2010 om 22:35

    Toch, hij ziet er een stuk minder lomp uit dan de huidige, en dat kan ik alleen maar als positief bestempelen.

    Login om te reageren
  137. Esprit_de_Flandre zegt

    25 februari 2010 om 23:08

    Porsche kopieert deze Sjinees: de Brillance BS4

    Stout Stout Stout!

    Login om te reageren
  138. Ahura zegt

    26 februari 2010 om 12:34

    http://www.autoblog.nl/huisregels staat trouwens niets over in dat je geen commentaar mag leveren op de inhoud van de posts ;) Daarbij vind ik het gedeelte “Overbodig” nogal lachwekkend aangezien de redactie zelf tig keer strooit met “epic fail” en dat soort YouTube/GeenStijl onzin. Hou het niveau zelf dan ook wat hoger.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      26 februari 2010 om 12:39

      @Ahura: De redactie van Autoblog neemt zich het recht voor om bovenstaande huisregels naar eigen interpretatie en goeddunken toe te passen. Discussie erover heeft geen zin.

      Login om te reageren
  139. autoblogger zegt

    26 februari 2010 om 13:45

    Ivm mensen die de auto graag willen vergelijken met vorige model:
    http://www.autojunk.nl/2010/02/de-nieuwe-cayenne-performance-vergelijking

    Login om te reageren
  140. GLTSRY zegt

    26 februari 2010 om 16:05

    Zal wel weer goed rijden en een hoge verkoopaantal opleveren gezien het vorige model een succes was. Ondanks dat ben ik niet kapot van het design.

    SUV van een porsche hoort onderscheidend te zijn, maar dat is deze auto jammer genoeg niet. Ik zal de Touareg boven de Cayenne verkiezen en waarom? Simpelweg omdat ik de Touareg mooier vind, het is een betere trekauto, offroad is die beter en natuurlijk wat ook belangrijk is de Touareg zal minder duur zijn

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      26 februari 2010 om 17:26

      @GLTSRY: Eigenlijk hoort Porsche natuurlijk helemaal geen SUV te maken. De Touareg is dan idd een betere optie, maar Range Rovers en G-Klasses zijn de enige echte SUV’s.

      Login om te reageren
  141. GLTSRY zegt

    26 februari 2010 om 17:49

    @BananaFlip daarin heb je wel een punt idd waarmee ik het gedeeltelijk eens mee ben, maar het is de realiteit.

    Als men kijkt naar de modellen van Mercedes; GL, ML, GLK. BMW: X5, X3,X1 Audi Q7, Q5. Is er wel eigenlijk behoefte aan al deze modellen? De automarkt is een hele brede markt. De koper heeft een uitgebreide keuze waaruit hij kan kiezen. De andere automerken doen gezellig mee met het op de markt brengen van SUV’s en mini SUV’s en het blijft maar doorgaan.

    Ik bedoelde meer auto’s van Porsche die onderscheidend horen te zijn. Waarom zou je anders zoveel geld neerleggen als die niet of nauwelijks anders zijn.

    Login om te reageren
  142. Tommaso zegt

    3 maart 2010 om 10:13

    Bedoeling van Porsche was de Cayenne wat kleiner te laten lijken nu de hype van de uber SUV beetje over is.
    Vind dat ze daar wel in geslaagd zijn.

    Heb verder niks met dit soort automobielen die in mijn ogen totally useless zijn.
    Reed op wintersport achter twee Belgische auto’s op een besneeuwde bergpas. De ene een X5 en de ander een Cayenne.
    Die waren bang om van de berg te vallen met die mastodonten dus ben ze maar snel voorbij gegaan.
    Zoals ik al zei totally useless die auto’s.

    Login om te reageren
  143. Vjeur zegt

    3 maart 2010 om 20:36

    Het blijt een opgeblazen beetle die Porsche Cayenne

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North