• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oldskool gespot

Auteur: appeltje, gepost 25 april 2007 om 13:00 – 124 Reacties

Oldskool gespot


Tsja, wat is OldSkool? Meestal refereert het naar een type house muziek uit het begin van de jaren ’90, maar dit zou Autoblog niet zijn als ik het nu juist daarover zou gaan hebben.

Nee, dit gaat –zoals jullie gewend zijn van deze website- nog steeds over auto’s. Auto’s die één ding gemeen hebben, ze zijn niet nieuw, maar eigenlijk ook niet heel oud. Het zijn de auto’s waar ik zelf mee ben opgegroeid, de auto’s uit de eerste autovisiejaarboeken die mijn boekenplank zagen, en ik noem het oldskool.

Aston-Martin DB7

In 1995 reden de eerste DB7’s al rond, aan het eind van 1994 werd de auto zelfs al geleverd. Het is echter moeilijk om nog zulke oude exemplaren te vinden, heel af en toe kom je er eentje tegen. Uiteraard gaat het om de zescilinder, want pas in 1999 kwam er eentje met een V12 voorin.

De zescilinder is een zes-in-lijn met een inhoud van 3,2 liter uit de Ford schappen, en levert een vermogen van 335 pk. Meer dan 100 pk per liter dus, dankzij een mechanische compressor. De auto haalt 266 km/u en doet de honderd in 5,7 seconde. Indertijd kostte hij maar liefst 319.500 gulden, en aangezien de meeste concurrenten stukken goedkoper waren en niet minder aantrekkelijk (Jaguar XK, Maserati 3200) is het niet zo gek dat het een vrij zeldzaam model blijft, zeker de Volante, waarvan er maar 879 zijn gemaakt!

Aston-Martin DB7 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB7 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB7 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB7 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB7 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB7 - Foto Jim Appelmelk

BMW M5 E39

De M5 E39 blijft ook één van mijn favoriete jaren negentigers, het is een erg brute wolf in schaapskleren met wat bescheiden hints zoals de voorbumper en de velgen, en vier uitlaten mogen natuurlijk niet ontbreken voor een stevig en potent, doch niet bijzonder opvallend uiterlijk. De auto wordt aangereven door 400 pk uit een 4,9 liter V8, gekoppeld aan twee turbo’s. Daarmee haalt de auto uiteraard de 250 km/u, eigenlijk zelfs nog meer.

Helaas komen we dit model niet meer tegen op autogespot, heel zelden zijn er op het forum nog foto’s te vinden van een verdwaald exemplaar. De auto kostte in 2000 het bedrag van 229.800 gulden, een stuk minder dan het topmodel van toen, de 540i Protection.

BMW M5 E39 - Foto Jim Appelmelk
BMW M5 E39 - Foto Jim Appelmelk

BMW 850 CSI

Een andere BMW die je al helemaal weinig zal tegen komen in de omgeving van Autogespot is de 8 serie, een sportieve en slanke coupé die zowel fanatieke aanhangers als fanatieke tegenstanders heeft, ik vind het zelf een mooie auto, mits in een gepaste kleur. Als men de lak nou verwisseld met de eerste de beste Gallardo die je hier tegenkomt hebben beide auto’s de juiste kleur, geel voor de Lambo, zwart voor de 8 Serie.

Het verbaast me dan ook niet dat ik nooit eerder een gele ben tegen gekomen, daar het geenszins bij de auto past. Van de 8 Serie is dit het topmodel, uitgerust met een V12 van 5,6 liter en een maximum vermogen van maar liefst 380 pk! Echt veel vind ik dat, zeker voor een auto uit die tijd. De auto weegt ongeveer 1800 kilo, en het kost hem dan ook zo’n zes seconde om de honderd te bereiken met het forse vermogen dat de motor levert.

BMW 850 CSI - Foto Jim Appelmelk
BMW 850 CSI - Foto Jim Appelmelk
BMW 850 CSI - Foto Jim Appelmelk
BMW 850 CSI - Foto Jim Appelmelk

Ferrari Testarossa

De Testarossa is een echte classic, en zal dat ook altijd blijven. De legendarische naam is ontleend aan de raceauto’s uit de jaren ’50, de 250 TR en de 500 TR, waarvan de eerste verreweg de meest legendarische, snelle en kostbare is. In het Nederlands is het roodhuid, een naam die bij geen enkele auto beter past dan bij een Ferrari. In elke andere kleur kan ik de auto dan ook moeilijk mooi noemen.

Een succesvoller V12 model heeft Ferrari nooit gehad, want hiervan zijn er 7.177 gebouwd tussen 1984 en 1991. Toen volgde de 512TR hem op, enigszins gefacelift, en toen kwam de uiterst zeldzame F512M op de markt, een auto die ik tot nu toe nog niet heb gespot. De auto kost ongeveer 45.000 euro, bijna hetzelfde als de heel veel zeldzamere Countach uit die tijd.

Ferrari Testarossa - Foto Jim Appelmelk
Ferrari Testarossa - Foto Jim Appelmelk
Ferrari Testarossa - Foto Jim Appelmelk
Ferrari Testarossa - Foto Jim Appelmelk
Ferrari Testarossa - Foto Jim Appelmelk
Ferrari Testarossa - Foto Jim Appelmelk
Ferrari Testarossa - Foto Jim Appelmelk

Honda NSX

Het kan dus toch. Ja, na ruim een jaar heb ik toch nog iets redelijk ouds in de aanbieding dat hier nooit eerder vertoond is, door mij althans. De NSX mag in Japan en Australië dan wel redelijk gangbaar zijn, hier is een dergelijk model uiterst zeldzaam. Want waarom een NSX als je ook voor een Duitser, Brit of Italiaan kan gaan?

De smaak van Nederlanders ligt in de meeste gevallen duidelijk wat dichter bij huis, en ik moet dan ook zeggen dat ik me daar enigszins in kan vinden. Ook de NSX vind ik niet van een erg indrukwekkende schoonheid, wel een indrukwekkende exclusiviteit, en dat vind ik toch echt belangrijker. De drieliter V6 die achterin ligt levert met een inhoud van maar drie liter een ongeblazen 273 pk, ja, zonder turbo’s. Die slimme Japanners hebben daar namelijk allerlei andere systeempjes voor, zoals VTEC (Variable valve Timing and Electronic lift Control). Meer pk’s per liter dus, dat komt door de variabele kleptiming die de kleppen bij hoge toerentallen langer laat openstaan om de cilinders beter te vullen. Zou je een vaste timing gebruiken die voor lage toerentallen optimaal is, dan zou het er bij hoge toeren voor zorgen dat de cilinders niet optimaal gevuld zijn, dus variabele timing is het efficiëntste.

Honda NSX - Foto Jim Appelmelk
Honda NSX - Foto Jim Appelmelk
Honda NSX - Foto Jim Appelmelk
Honda NSX - Foto Jim Appelmelk
Honda NSX - Foto Jim Appelmelk

Maserati Quattroporte IV

Op veler verzoek is daar dan eindelijk een Quattroporte IV, ondergesneeuwd door het vrij grote succes van de Quattroporte V, wat eigenlijk niet geheel ten onrechte is. Ik vind zelf in ieder geval dat de IV een gebrek aan uitstraling heeft, een beetje een grijze muis die iets te vadsig is, maar het blijft natuurlijk een Maserati en dat is één van mijn favoriete merken. De auto is leverbaar geweest met zowel zes- als achtcilindermotoren, achtcilinders kom je wat vaker tegen.

Het zijn zeker geen erg dikke V8 motoren, de inhoud is met 3,2 liter vrij bescheiden maar het vermogen van 335 pk niet, dezelfde getallen als de DB7. De Quattroporte IV heeft dan ook een turbo aan het blok zitten. Langzamerhand zien we door het weinig indrukwekkende uiterlijk wat spannendere dingen, zoals een onbegrensde topsnelheid.

Maserati Quattroporte IV Ottocilindri - Foto Jim Appelmelk
Maserati Quattroporte IV Ottocilindri - Foto Jim Appelmelk
Maserati Quattroporte IV Ottocilindri - Foto Jim Appelmelk
Maserati Quattroporte IV Ottocilindri - Foto Jim Appelmelk
Maserati Quattroporte IV Ottocilindri - Foto Jim Appelmelk
Maserati Quattroporte IV Ottocilindri - Foto Jim Appelmelk

De Evoluzione heeft zelfs 355 pk voorin liggen en cruist rustig door tot ongeveer 270 km/u, waarom niet? 0-100 kost hem trouwens ook maar 5,8 seconde, net zoiets als wat een Arnage nodig heeft.

Maserati Quattroporte IV Evoluzione - Foto Jim Appelmelk
Maserati Quattroporte IV Evoluzione - Foto Jim Appelmelk
Maserati Quattroporte IV Evoluzione - Foto Jim Appelmelk
Maserati Quattroporte IV Evoluzione - Foto Jim Appelmelk
Maserati Quattroporte IV Evoluzione - Foto Jim Appelmelk
Maserati Quattroporte IV Evoluzione - Foto Jim Appelmelk
Maserati Quattroporte IV Evoluzione - Foto Jim Appelmelk
Maserati Quattroporte IV Evoluzione - Foto Jim Appelmelk
Maserati Quattroporte IV Evoluzione - Foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz S65 AMG W220

Deze Benz is dan echter weer begrensd op 250 km/u, maar zoals we allemaal weten zegt dat verder niets over de rest van de prestaties. De motor voorin is namelijk wel even andere koek, het is een dikke V12 met een inhoud van 5.980 cc en twee turbo’s. Waar een zesliter V12 normaliter al erg enorm veel vermogen levert, komt hier zelfs een waanzinnig vermogen van 612 pk uit, bij een vrij laag toerental waardoor het koppel ook nog enorm hoog is (1000 Nm).

De S55 AMG is al erg snel heb ik laatst gemerkt, een 65 AMG reed er zelfs een Gallardo uit zagen we laatst in een filmpje. Het ging dan wel om de R230, maar ik twijfel er niet aan dat deze dat ook kan. De W220 is trouwens echt “A hard car to spot”, aangezien er zo’n veertig van zijn gemaakt (is dat echt zo? Weten andere mensen er meer over? [Klopt niet, in de VS rijden er al veel meer rond, SP]). Dit is eigenlijk vrij makkelijk te verklaren. In 1999 kwam de S-Klasse W220 op de markt, daarvan kwam eerst een S55 AMG met 360 pk, toen een S63 AMG met 444 pk voor een beperkte markt, en toen een S55 AMG met compressor en ongeveer 500 pk. Pas in 2004 kwam de S65 AMG, toen iedereen eigenlijk al een S klasse AMG had, en tevens had de auto bijna niets meer te bieden. De standaardvelgen waren anders en de platte cijfers waren wat gunstiger, maar hij kostte 50% meer en had eigenlijk niet veel meer te bieden voor het dagelijkse rijden.

Bij de huidige S klasse is de S65 AMG de eerst geïntroduceerde AMG, dus de Benz-Petrolheads plaatsten allemaal meteen hun handtekening, reden dat je de nieuwe S65 AMG zo veel vaker ziet. Ik hoop dat déze Benz nog wel kan, aangezien ik lang geleden al had beloofd een stop te zetten op Mercedes. Dan ten slotte nog: Waarom hij oldskool is? Ach, het is de oer-AMG en ik vind hem net wat bruter dan de huidige, net zoals de M5 E39 zich verhoudt tot de M5 E60.

Mercedes-Benz S65 AMG W220 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz S65 AMG W220 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz S65 AMG W220 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz S65 AMG W220 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz S65 AMG W220 - Foto Jim Appelmelk

Rolls-Royce Silver Spirit III

Een auto die voor mij heel belangrijk is, is de hoekige generatie Rolls-Royce. Deze Rolls straalt de merkfilosofie gewoon heel erg goed uit: statig en geen onnodige toeters en bellen, een uitgebalanceerd ontwerp waarvan de details goed op elkaar aansluiten, en een V8 voorin waar zeer terecht met koeienletters RR op staat. Het is meer iets gevoelsmatigs met betrekking tot het merk dan met betrekking tot de niet sensationeel vormgegeven koets, een gevoel van authenticiteit.

Na dit kleine betoogje om de laatste generatie Pure Rolls-Royce op te hemelen kan ik natuurlijk ook vertellen wat er allemaal minder boeiend aan is, zoals het feit dat het blok voorin nog geen 250 pk levert en de vormgeving toch uit 1980 is, waar het afgebeelde exemplaar 15 jaar later van de band rolde. Aanvankelijk was het best een populair model, want van de eerste generatie Spirit zijn er 8.129 gemaakt en van de oer-Spur nog eens 6.238 (1980-1989), van de Spirit III zijn er echter maar 211 gemaakt. Genoeg betere alternatieven dacht ik zo, zoals een Turbo R die wel redelijk serieus vermogen leverde (300-370 pk).

Rolls-Royce Silver Spirit III - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Silver Spirit III - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Silver Spirit III - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Silver Spirit III - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Silver Spirit III - Foto Jim Appelmelk

TVR Griffith

Een auto waar eigenlijk geen alternatieven voor zijn is de Griffith, die zich in vele opzichten op een heel “eigen” niveau bevindt. Je moet er van houden, zullen we maar zeggen. Het design is zeker apart te noemen, over de afwerking kun je al wat objectiever oordelen, het rijdgedrag schijnt best goed te zijn, en de kicks schijnen zelfs fantastisch te zijn! Het is namelijk een redelijk lichte auto die voorin een vrij ruim bemeten motor heeft, de blauwe heeft een vierliter V8 die 228 pk levert, de gele – die eerst zwart was! – heeft voorin de 1.060 kg zwarte koets een V8 van 5 liter liggen, goed voor 309 pk. Of 0-100 in 4,1 seconde mogelijk is durf ik net te zeggen (mijn schriftelijke bron wel), ook nu we allemaal weten dat de Sagaris de platte cijfers nauwelijks waar kan maken. Desalniettemin is deze zeer alternatieve auto echt een droomauto voor mij, lekker anders dan de rest!

TVR Griffith - Foto Jim Appelmelk
TVR Griffith - Foto Jim Appelmelk
TVR Griffith - Foto Jim Appelmelk
TVR Griffith - Foto Jim Appelmelk
TVR Griffith - Foto Jim Appelmelk
TVR Griffith - Foto Jim Appelmelk
TVR Griffith - Foto Jim Appelmelk

Ook interessant!

  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Gespot: de allereerste Maserati MC20 in Nederland
  • Gespot - De nieuwe Maserati MC20 in het Nederlandse straatbeeld

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, BMW, Ferrari, Gespot, Honda, Maserati, Mercedes, Rolls-Royce, TVR

Vorig bericht: « Wat kost zo’n geel kenteken nou?
Volgend bericht: Cardoen Roosendaal sluit de deuren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mastino Napolitano(hugo) zegt

    25 april 2007 om 13:05

    leuk weer.

    Login om te reageren
  2. Tomba zegt

    25 april 2007 om 13:08

    BMW M5 E39

    “De auto wordt aangereven door 400 pk uit een 4,9 liter V8, gekoppeld aan twee turbo’s”

    neeeej M motoren/modellen hebben GEEN turbo’s!!! Deze ook niet (fabrieks af tenminste)!

    Login om te reageren
  3. Skinnybmw zegt

    25 april 2007 om 13:10

    BMW e39 M5 heeft geen 2 turbo’s, hoor ;)

    Login om te reageren
  4. Morrie zegt

    25 april 2007 om 13:10

    De BMW M5 E39 heeft geen turbo’s ;)

    Login om te reageren
  5. Mauske zegt

    25 april 2007 om 13:11

    Mooi Jim… altijd leuk je verhalen hier te lezen.

    Login om te reageren
  6. Knilles zegt

    25 april 2007 om 13:13

    Ik geloof niet dat de BMW e39 M5 2 turbo’s heeft, nee ik weet het wel zeker! ;)

    Login om te reageren
  7. Tomba zegt

    25 april 2007 om 13:16

    BMW 850CSi

    deze eigenaar heeft waarschijnlijk de CSi letters achterop geplakt (imposer).
    volgens RDW is het een “gewone” 850i AUT

    Login om te reageren
  8. Jan zegt

    25 april 2007 om 13:16

    Het mooise van die Maser is dat de auto onopvallend snel is. Niemand die die bak ziet denkt dat je zo’n snelle auto hebt…

    Login om te reageren
  9. kognog zegt

    25 april 2007 om 13:26

    de testarossa heeft geen V12, maar een 12-cilinder boxermotor.

    Login om te reageren
  10. Julian zegt

    25 april 2007 om 13:26

    Ik doe ook mee:

    DE E39 heeft GEEN!! turbo’s, schijnt iets te maken te hebben met merkfilosofie….

    het ultieme bewijs natuurlijk hier te vinden:
    http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=16157&cache=no

    Login om te reageren
  11. Michel zegt

    25 april 2007 om 13:29

    ter info: Testarossa betekent rood hoofd en verwijst naar de rood gekleurde cilinderhoofddeksels (trouwens nu op meerdere modellen en zelfs andere merken ook terug te vinden)

    Login om te reageren
  12. Jonas zegt

    25 april 2007 om 13:37

    Jammer ik heb daarnet nog oude, sl amg gezien :)

    Login om te reageren
  13. Maarten zegt

    25 april 2007 om 13:54

    Lekker Jim! Die 850CSI heb ik ook wel eens gezien, rijdt een jonge gast in. De jaren ’90 blijven toch ook de jaren waarin ik opgegroeid ben, niets ten nadele van die housemuziek dus :+

    Login om te reageren
  14. Alwood zegt

    25 april 2007 om 13:55

    het lijkt me idd vreemd dat de E39 turbo’s heeft :| anders had BMW er ook wel meer uit gekregen, ze hebben altijd redelijk hoge pk/Liter verhoudingen gehad.

    verder een hele leuke serie! allemaal auto’s die ik wil hebbeh! :P behalve eigenlijk de S65 :? 850i moet idd niet in het geel! maar zwart vind ik ook wat standaard. vroeger zag ik de 8 serie heel vaak voorbij rijden maar nu zie ik ze nooit meer :(

    Login om te reageren
  15. RS4 - freak zegt

    25 april 2007 om 14:00

    mooie foto’s (goeie ouwe tijd)

    vind de bmw 850 de beste

    Login om te reageren
  16. AlexZjuH zegt

    25 april 2007 om 14:07

    Wil net zeggen idd Michel, testarossa is rood hoofd, en een 12cilinder boxer…

    Hier duidelijk te zien, de rode cilinderkop :)

    voila

    Login om te reageren
  17. SimonMc zegt

    25 april 2007 om 14:11

    Stel je voor, een m5 met een 5 liter v8 met 2 turbo’s en er dan nog maar 400 pk uithalen!Nee, dit kan niet kloppen.

    Login om te reageren
  18. SugarFree zegt

    25 april 2007 om 14:14

    En weer een leuke post.

    1. de Maserati Quattroporte in de donkere kleur
    2. de TVR’s
    3. staat er niet tussen :) of het moet de Aston zijn

    Wat leuk, jouw smaak tav de Quattroporte is weer een heel andere dan die van mij. Je schrijft: ‘Ik vind zelf in ieder geval dat de IV een gebrek aan uitstraling heeft, een beetje een grijze muis die iets te vadsig is’
    Ik vind dat de auto juist heel ingetogen én stijlvol is. Uitstraling die niet uniform is (zoals bijv. een Merc. AMG), maar die gezien moet worden door mensen met oog voor subtiliteit en stijl. Maar goed, helemaal jouw en mijn mening :)

    Verder een leuke foto, die laatste in de serie van de Testarossa. Door het licht zie je een prachtig lijnenspel.

    Login om te reageren
  19. Forza! zegt

    25 april 2007 om 14:20

    Foei gentlemen! De Testarossa heeft een V12 met een cilinderhoek van 180 graden :D
    Excuseer mijn kromme verwoording…

    Login om te reageren
  20. D.D.B. zegt

    25 april 2007 om 14:23

    De M5 was destijds wel degelijk de duurste e39 die er gekocht kon worden. De 540i waar over gesproken wordt was een zwaar gepantserde uitvoering. Stond niet eens op de prijslijst. Verder: een topper! En oja, die Maserati is mijns inziens alles behalve een saaie auto. Hij blijft mooi.

    Login om te reageren
  21. mgs013 zegt

    25 april 2007 om 14:24

    @ tomba : idd een 850csi bestaat niet en heeft ook nooit bestaan het gewone i’tje is het enige dat kan. een “8” is sowieso een coupe en “sportlich” en heeft geen andere broertje met een “8” als “typenbezeignis”

    * turbo ‘s? : bmw heeft alleen maar turbo’s gebruikt op diesels , de 2002 en de 335i alle andere zijn atmosferische krachtbronen. + geen enkele M-serie wagen sinds het onstaan heeft turbo’s gezien van huis uit; het prestige door atmosferisch meer pk”s per liter te halen als de concurrentie is het parade paardje van BMW. Bij mijn weten heeft enkel cosworth een keer hetzelfde kunnen presteren maar die motor was niet echt betrouwbaar.

    Login om te reageren
  22. Kasper zegt

    25 april 2007 om 14:36

    De 850 CSI bestaat wel degelijk, deze werd gebouwd bij de M-afdeling van BMW.

    Login om te reageren
  23. CSL zegt

    25 april 2007 om 14:37

    @appeltje
    hahaha,
    “De auto wordt aangereven door 400 pk uit een 4,9 liter V8, gekoppeld aan twee turbo’s ”
    Als de M5 1 van je favoriete auto’s is , dan moet je toch weten dan die geen turbo heeft!

    Login om te reageren
  24. CSL zegt

    25 april 2007 om 14:41

    en trouwens die 850 is geen CSI, het is een 850i met automaat ;)
    Een CSI heeft een 6bak en een 5.6liter en geen 5liter. En koste toen 320.000 gulden.

    Login om te reageren
  25. Rick zegt

    25 april 2007 om 14:44

    Een M5 heeft toch een 5.0L motor? of niet?

    Login om te reageren
  26. Lampredi zegt

    25 april 2007 om 14:45

    De TR heeft GEEN boxermotor. Bij een boxermotor bewegen de tegenoverliggende zuigers in tegengestelde richting.
    De TR is een platgeslagen V12 waarbij de tegenoverliggende zuigers op dezelfde kruk gemonteerd zijn en dus allebei in dezelfde richting bewegen. De motor is een directe afgeleide van de 365 V12 motor uit de Daytona.
    Dit geeft niet zo’n mooie balans als een boxer, maar bij een V12 is dat weer niet zo bezwaarlijk.
    Mooie foto’s van de TR trouwens!

    Login om te reageren
  27. Bert VDA zegt

    25 april 2007 om 14:59

    @ Rick

    V8 5.0L 400 PK en ik zal het ook nog eens zeggen : zonder Turbo !

    Login om te reageren
  28. Mathieu zegt

    25 april 2007 om 15:01

    Hele mooie presentatie!!
    Vooral die Aston DB7 en die TVR Griffith vind ik prachtig!

    Login om te reageren
  29. Rick zegt

    25 april 2007 om 15:06

    @ BERT VDA
    Oké bedankt, maar ik wist heus wel dat een M5 GEEN turbo’s had!

    Login om te reageren
  30. Joost zegt

    25 april 2007 om 15:28

    He Jim, kom je vaak in Laren om te spotten? Ik zie namelijk wel bijna elke week een of meerdere foto’s daarvandaan, zo nu ook (van de Maserati)… Ik kom daar ook wel eens, maar meestal zie ik nooit zo heel veel bijzonders :(

    Verder mooie foto’s, vooral de AMG en de Masertai vind ik erg mooi! :D

    Login om te reageren
  31. slk55 amg zegt

    25 april 2007 om 15:29

    zeer mooie spots.

    één van de eerste Maserati Quattroporte IV in ons land was van mij. het was echt een fantastische wagen, een superluxe italiaanse sportsedan, met een niet allerdaags uiterlijk. ik trok er menig sportwagen uit. wat veelal vreemde gezichten opleverde.

    Login om te reageren
  32. lincoln zegt

    25 april 2007 om 15:34

    nsx…. ver uit de stoerste..

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    25 april 2007 om 15:35

    Moet rijdgedrag geen rijgedrag zijn? (bij Griffith)
    Maar oke, kost die Testarossa maar €45.000? Relatief weinig zeg. De 8 serie zie je idd weinig, ik zag er laatst nog twee dagen achter elkaar een, maar voor de rest eigenlijk nooit bewust gezien… De NSX is heel zeldzaam in NL ja, lijkt me heel speciaal om tegen te komen. Weet iemand hoeveel er van zijn in NL of waar je het kunt vinden? De Quattroporte IV ziet er echt log uit zeg… Vind je het gek dat het geen succes is.
    Maar oke, de auto’s uit deze serie vind ik niet zo mooi (ik houd van oud en van nieuw, maar niet er tussenin), maar het is wel afwisselend. (positief blijven ;) ) Mooi gefotografeerd weer, maar dat is al gewoon geworden!

    Login om te reageren
  34. Rick dos zegt

    25 april 2007 om 15:35

    “De auto wordt aangereven door 400 pk uit een 4,9 liter V8, gekoppeld aan twee turbo’s”

    Het is niemand opgevallen hier dat er staat dat M5 twee turbo´s had. Shame on you guys! Ben ik nou echt de enige hier? Iedereen weet toch dat de M5 geen turbo en al helemaal geen turbo´s (meervoud) heeft/had.

    Voor mij graag een Test een rode en de Vierdeuren IV graag. Vond en vind de Vierdeuren IV juist klasse uitstralen. Terwijl het ook een beest kon zijn. Net zoals de huidige.

    Login om te reageren
  35. LC zegt

    25 april 2007 om 15:37

    De achterlampen van die Aston-Martin DB7 zijn hetzelfde als bij een Madza 323F.

    Login om te reageren
  36. Aj zegt

    25 april 2007 om 15:42

    Een zeer leuke topic moet ik zeggen! Vooral die Griffith’s zijn erg gaaf.

    Wij hebben zelf een donkergroene Griffith 500 en ondanks dat de cijfers erg indrukwekkend en misschien ongeloofwaardig zijn (0 -100: 4,1 sec.) is het een erg snelle auto. En heel erg mooi vind ik zelf.

    Bedankt voor deze leuke spots!

    Login om te reageren
  37. DRU zegt

    25 april 2007 om 15:46

    De Maserati Quattroporte is altijd mijn geheime liefde geweest. Schitterend.

    Login om te reageren
  38. jasper zegt

    25 april 2007 om 15:58

    leukse spots:-) @ autoblogger als je nog wat bmw 850 fotos wil ik heb er nog een paar want ik heb een zilvere.

    Login om te reageren
  39. Julian zegt

    25 april 2007 om 16:00

    @ D.D.B.

    kom hem hier toch wel degelijk tegen:
    http://www.autoweek.nl/carbaseresults.php?merk=BMW&merkID=8&serietotaalID=56&serienaamID=186&serienaam=5-serie&srchpage=1&cache=no&jaar=2000

    @ iedereen,

    De BMW M5 heeft een 4.941 cc v8 erin liggen, net geen 5.0 dus..

    Login om te reageren
  40. Markus zegt

    25 april 2007 om 16:04

    @ Ricky 2; iedereen valt over die turbo’s… heb jij je oogjes wel open?

    Vind vooral die TVR mooi, dat geel met bijna zwarte velgen staat erg stoer. En die 850 is ook een mooie auto maar dan alsjeblieft niet in het geel. Nou ja, de originele velgen zitten er tenminste nog onder…

    En die zilveren Maserati – hahaha – roestende Italiaan. Kun je beter een zwarte of rode hebben, zie je die voortijdige roest tenminste niet.

    Login om te reageren
  41. jasper zegt

    25 april 2007 om 16:07

    gast kom op dat heeft een 850 ook doe niet triest . autobloggers doen hun best op deze site en dan ga je ze zitte afzeike als ze 1 klein typfoutje maken of een getal afronde.

    Login om te reageren
  42. jasper zegt

    25 april 2007 om 16:08

    dat was @Julian:-P

    Login om te reageren
  43. Armada zegt

    25 april 2007 om 16:10

    There’s no school like Old Skool.

    Login om te reageren
  44. lincoln zegt

    25 april 2007 om 16:14

    there,s no school like kindergarten

    Login om te reageren
  45. Rick dos zegt

    25 april 2007 om 16:17

    @Markus

    Oh gelukkig maar. Jij had het dus ook al door……..

    Login om te reageren
  46. Jesko zegt

    25 april 2007 om 16:24

    ik geloof nooit dat ie bmw 850csi 320.000 gulden heeft gekost! die dingen koop je nu voor 6000 euro :S slechte zaak dan hoor… overigens 1 van mijn favoriete bmw’s (ik ben geen bmw-fan)

    Login om te reageren
  47. Appeltje zegt

    25 april 2007 om 16:28

    @ BMW mensen foutje, het AV jaarboek van 1999 zegt dat er twee turbo’s aan vast zitten :S

    Login om te reageren
  48. floryn zegt

    25 april 2007 om 16:31

    heerlijk om over dit ondergewaardeerde onderwerp eens wat te lezen vooral de 850csi (al is dit exemplaar niet echt en heb ik zelf er ook nooit een mogen spotten) vind ik erg speciaal en staat voor mij symbool voor de jaren 90 helaas zie je er tegenwoordig te veel mercedes cl rijders in rond rijden maarja voor 8000 heb je een mooi exemplaar!!!

    Login om te reageren
  49. Nick zegt

    25 april 2007 om 16:34

    Ik mis eigenlijk een beetje de lamborghini’s of ligt dat nou aan mij? Zeldzaam zijn de oude modellen volgens mij ook wel. Zeldzamer dan een M5 iig, want het aantal dat in Tilburg rijdt kun je niet op 2 handen tellen.

    Login om te reageren
  50. appeltje zegt

    25 april 2007 om 16:38

    Ik vond het zelf ook al vreemd…

    Login om te reageren
  51. Alwood zegt

    25 april 2007 om 16:40

    LOL! Rick dos… the trickerrrr :P en het lukt nog ook :o

    @Jesko
    heel raar is het niet… de auto is nog niet erg geliefd als 2e hands omdat er heel veel nadelen aanvast zitten. Lang niet zo practisch/zuinig/etc… als een ‘normale’ BMW en zelfs die hebben een afschrijving van heb ik jou daar. De auto is daarbij al ruim 10 jaar oud (omg! en het voelt niet eens zo lang geleden :| )

    pas als deze tegen de belastingvrij-leeftijd aan gaat zitten of zowiezo tegen de klassieker-leeftijd (20-30 jaar) zal de waarde weer stijgen omdat het wel een écht brute wagen is. Zie als voorbeeld de M3(die eerste) heeft een tijdje terug écht een dip in prijs gehad, toen zijn er veel vern**** maar de originele wagens beginnen nu flink in waarde te stijgen.

    Login om te reageren
  52. Remco zegt

    25 april 2007 om 16:54

    [quote]ik geloof nooit dat ie bmw 850csi 320.000 gulden heeft gekost! die dingen koop je nu voor 6000 euro :S slechte zaak dan hoor… overigens 1 van mijn favoriete bmw’s (ik ben geen bmw-fan)[/quote]

    Klopt wel ongeveer. De CSi was een hele dure auto. En voor 6000 euro koop je er tegenwoordig echt geen. Een gewone 840i / ci of 850 i / ci wel, maar een echte CSi… daar betaal je toch echt meer dan 20.000 euro voor.

    Maar goed, je kunt zien dat de bovenstaande (gele) 850CSi niet echt is, omdat hij tussen de uitlaten een difuser mist. Bovendien zijn de uitlaatmonden van dit exemplaar vierkant (die van een CSi zijn rond).

    Login om te reageren
  53. lambo zegt

    25 april 2007 om 17:01

    zo je ziet ze weinig moet je eens in friesland wonen de bmw 850 de m5 de nsx en de rolls kom je hier bijna wekelijks wel eens tegen

    Login om te reageren
  54. m5 zegt

    25 april 2007 om 17:06

    ik heb pas onder de kap van m’n m5 gekeke en ik kan die turbo’s nergens vinden hoor ;) ik was op zoek naar een gebruikte m5 met die mooie blauwe kleur maar die was nergens te vinden ja een afgetrapte met 220dkm op de klok maar dat is niks

    Login om te reageren
  55. Alwood zegt

    25 april 2007 om 17:13

    is idd geen 850CSi :( en nu heb ik het nagezoch… en das nie goed voor me!

    *KWIJL*

    Login om te reageren
  56. Alwood zegt

    25 april 2007 om 17:17

    uh… ik heb volgens mij een beetje een fout gemaakt met het plaatje :P

    :o :D

    Login om te reageren
  57. Alwood zegt

    25 april 2007 om 17:18

    WTF
    nu zit deze er weer niet bij :?

    Login om te reageren
  58. Ultimora zegt

    25 april 2007 om 17:21

    die blauwe grifith was toch van Joop Braakhekke?

    Login om te reageren
  59. Karel zegt

    25 april 2007 om 17:35

    M5 heeft absoluut geen turbo’s nooit gehad 400pk atmosferische v8, foutje in dat boek.

    Login om te reageren
  60. PieterA zegt

    25 april 2007 om 18:07

    Klopt, M5 heeft nooit turbo’s gehad (houden zo!)

    Login om te reageren
  61. appeltje zegt

    25 april 2007 om 18:09

    Ja en een foutje van mij, ik had het gewoon moeten weten :’) 80 pk per liter is trouwens ook zo erg slecht nog niet, de Arnage T heeft maar 67 pk per liter en die heeft ook twee turbo’s :L

    Login om te reageren
  62. Kevski-Style zegt

    25 april 2007 om 18:14

    Leuk detail van de DB7 is dat de achterlichten volgens mij voor het grootste gedeelte gesourced zijn van een mazda. het is me alleen even ontschoten welke. dacht de 323.

    Overigens is de NSX minder krachtig met de 3.0. Die ligt eerder in de buurt van de 250 Pk. De 3.2 beschikte over de 276 als ik me niet vergis.

    @ Alexzjuh:

    Het is geen boxermotor, maar een andere 180 graden V-motor. De krukas is totaal anders, waardoor je het verschil kunt zien….

    Login om te reageren
  63. deora zegt

    25 april 2007 om 18:15

    Die M5 en 8 serie zijn geweldig :D en de Quatroporte is ook prachtig verder vind ik het niet heel geweldig qua auto’s wel mooi verhaal :D

    Login om te reageren
  64. Jordey zegt

    25 april 2007 om 18:20

    Mag ik ook een keer mijn verzameling postte?? p.s bij mij staat er een BMW M5 e39 en een ”chevy” corvette z06 uit 2002 in mn wijk.. dus die m5 zie ik best vaak:p en heb vorig jaar ook een titaanzilvere Acura ( ja ja een Acura ) NSX gezien alleen reed die wat te snel ->om er een foto van te maken

    Login om te reageren
  65. Stef zegt

    25 april 2007 om 18:20

    hey…pssstt…

    volgens mij heeft die bmw geen turbo’s ;)

    Login om te reageren
  66. Alwood zegt

    25 april 2007 om 18:24

    @Kevski
    het is al eerder gezegd in deze thread :P en in voorgaande…

    de 323f :)
    ben er (pas) 2 jaar terug achter gekomen maar de gelijkenis is schokken :o en sinds kort weet ik ook invicta-passat… en Noble-mondeo is ook een bekende ;)

    Login om te reageren
  67. Alwood zegt

    25 april 2007 om 18:25

    overigens heeft de M5 dus écht geen turbo’s…
    ik weet niet of de mensen hier nu eindelijk daarvan op de hoogte zijn maar BMW heeft na 20 jaar pas in de 335 van dit jaar een turbo gezet.

    Login om te reageren
  68. Kevski-Style zegt

    25 april 2007 om 18:30

    @ Alwoof:

    Ik zag het ja! Had de comments niet gelezen. Overigens staat dat van de boxermotor die eigenlijk een 180 graden 12 cilinder is er ook al tussen! My Bad!

    Login om te reageren
  69. Bart zegt

    25 april 2007 om 18:30

    @ Kognog:

    kent die pipo iets van auto’s? Een boxermotor in een Ferrari?!?

    Boxers zijn iets voor bv. Porsche of Alfa, nooit een Ferrari!

    Heiligschennis jong!

    Login om te reageren
  70. Jordey zegt

    25 april 2007 om 18:36

    @ iedereen die niet naar de rest van de posts kijkt:

    appeltje schrijft,

    25 April 2007 om 18:09
    Ja en een foutje van mij, ik had het gewoon moeten weten :’) 80 pk per liter is trouwens ook zo erg slecht nog niet, de Arnage T heeft maar 67 pk per liter en die heeft ook twee turbo’s :L

    Nee hij maakt dus een Foutje mensen;-);-) nu daar over ophouden graag want dit is niet het : appeltje maakt een foutje bij bmw m5 e39 met 2 turbos Topic

    Login om te reageren
  71. llduce zegt

    25 april 2007 om 18:45

    0ldskool maar ik zie geen MB sl500?

    Zo 0ldskool is die mercedes s65 AMG ook weer niet.

    Login om te reageren
  72. johan zegt

    25 april 2007 om 18:54

    geel moet idd zwart zijn

    Login om te reageren
  73. jeanke zegt

    25 april 2007 om 18:57

    @ appeltje

    Mooi gedaan, en f*ck die turbo’s…

    Dit moet meer gebeuren, Old Skool-thema bedoel ik dan. Ben een serieuze liefhebber hiervan.

    Login om te reageren
  74. chris zegt

    25 april 2007 om 19:01

    ik wel eens een gele 8 serie gezien.. dat was in de video clip van prince – 1999.. geloof ik..

    Login om te reageren
  75. Driek3k zegt

    25 april 2007 om 19:06

    Die 6-in-lijn in de DB7 is niet uit de Ford schappen. Maar is bij Jaguar vandaan die daarna ongeveer compleet is opgebouwd door TWR.

    Login om te reageren
  76. teknak zegt

    25 april 2007 om 19:19

    Hele mooie foto’s! you have my credits :D

    Login om te reageren
  77. jasper zegt

    25 april 2007 om 19:22

    ff een domme vraag hoe doe je die plaatjes ? ik be nie zown slimmert op de comp:-P

    Login om te reageren
  78. phantom zegt

    25 april 2007 om 19:37

    Dat geluid van zo’n quattroporte is echt machtig mooi, gesuis van turbo’s en een bulderende v8 sound er tussendoor

    Login om te reageren
  79. Citrofiel zegt

    25 april 2007 om 19:40

    @ jasper; Kijk boven het schermpje waar je in typt, daar staat het. Het is die die begint met img src.

    Login om te reageren
  80. Klassiekerrally zegt

    25 april 2007 om 19:58

    Over de Testarossa:
    De auto kost ongeveer 45.000 euro, bijna hetzelfde als de heel veel zeldzamere Countach uit die tijd.
    Mwah, knappe jongen als je daar een GOEDE Countach voor koopt…
    Tip: in zo’n geval direct doen! ;)

    Login om te reageren
  81. Alwood zegt

    25 april 2007 om 20:05

    @Bart
    ferrari geen boxer? dan ben ik heel erg benieuwd wat er in een 512BB zit?

    @Driek3k
    en waar zal Jaguar die zescylinder vandaan hebben? hmm…

    zo… en nu weer genoeg afgezeken :P
    @Kevski. geen probleem! :P niks tegen op je berichtje, eerder op dat andere berichtje ;) iedereen moet altijd op1s aan mazda denken als ze hier op autoblog een DB7 zien.

    Login om te reageren
  82. Nick zegt

    25 april 2007 om 20:18

    BMW heeft ook nog een 745i turbo gehad.

    Als we het toch over oldschool hebben…..

    En het mag nu wel duidelijk zijn dat de e39 m5 een atmosferische motor is.

    850 is zeker een gave auto, maar deze is wel heel erg. Echt een halve 8-serie, auto zal wel schade hebben gehad aan de voorkant en ipv de standaard bumper meteen een csi bumper gemonteerd. Wat een ranzig exemplaar. 8-serie is alleen mooi wanneer ie helemaal standaard is.

    Maar welk een leuke topic!

    Login om te reageren
  83. Lampredi zegt

    25 april 2007 om 21:00

    @Alwood: Een 180 graden V12.

    Login om te reageren
  84. autoblogger zegt

    25 april 2007 om 21:07

    @jasper: graag! uplaoden kan via autojunk.nl !

    Login om te reageren
  85. Rutger zegt

    25 april 2007 om 21:20

    Hier nog meer golden oldies die ik gespot heb:

    BMW E24
    http://img19.imagevenue.com/img.php?image=97459_BMW_E24_635CSI_26_01_2007_122_3lo.JPG

    BMW E31
    http://img129.imagevenue.com/img.php?image=70614_BMW_E31_850Ci_1_24_01_2007_122_141lo.JPG
    http://img144.imagevenue.com/img.php?image=70624_BMW_E31_850Ci_2_24_01_2007_122_274lo.JPG

    BMW E36 M3
    http://img150.imagevenue.com/img.php?image=97470_BMW_E36_M3_26_01_2007_122_30lo.JPG

    BMW E39 M5 (sorry voor de crappy foto’s, eerste dag met m’n camera toen ;))
    http://img16.imagevenue.com/view.php?image=20734_BMW_E39_M5_3_04_01_2007_122_391lo.JPG
    http://img120.imagevenue.com/img.php?image=22041_BMW_E39_M5_2_04_01_2007_122_370lo.JPG

    Login om te reageren
  86. bmwF zegt

    25 april 2007 om 21:22

    mijn m5 heeft geen turbo dus:) jaah blijkbaar groot foutje van die turbo’s

    Login om te reageren
  87. Alwood zegt

    25 april 2007 om 21:34

    @Lampredi
    en ondanks dat ferrari dat zelf een boxer noemt is het toch een v?
    ook wikipedia noemt het iig gewoon een flat(boxer)-12…
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_Berlinetta_Boxer

    Login om te reageren
  88. Classic red zegt

    25 april 2007 om 21:45

    @Alwood

    Ja. Zelfs Ferrari gebruikt wel een een naam verkeerd.

    Login om te reageren
  89. rvo zegt

    25 april 2007 om 23:03

    rutger, mooie autos, maar die m3 en 6 zijn echt een beetje vern**kt :(

    Login om te reageren
  90. Turbo zegt

    25 april 2007 om 23:15

    Ik zag laatst de testarossa in het echt. Een prachtig icoon, maar wel errug gedateerd als je ‘m in het echt ziet. Die minivelgjes, prachtig.

    Login om te reageren
  91. Rutger zegt

    26 april 2007 om 11:19

    @rvo: hoezo verneukt? het was een regenachtige dag he, dat draagt ook al meteen bij aan de sfeer van het plaatje..

    Login om te reageren
  92. thierry zegt

    26 april 2007 om 11:54

    allemaal oude auto’s te lelijk voor woorden

    Login om te reageren
  93. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    26 april 2007 om 15:39

    Die gele 8 serie is geen orginele 850 csi ten eerste zie je dat al aan de achterkant want hij mist de difuser tussen de uitlaten. En tja een goede 8 serie is niet voor 6000,- euro te koop, tenzij je voor enkele duizenden euro’s onkosten het schip in wilt gaan! En tja een orginele 850csi zal in de toekomst onbetaalbaar zijn….

    Login om te reageren
  94. DJD zegt

    26 april 2007 om 16:42

    die gele TVR heb ik ook gezien die is vett!!!! en klinkt ook goed. komt binnekort ook nog een reportage van Gumball door mij

    Login om te reageren
  95. Hugo zegt

    26 april 2007 om 20:04

    Net langs die 850(cs)i gereden, staat nu op de Prinsengracht. Reed er langs, stopte gelijk en ging een stukje achteruit om hem te bewonderen :)

    Login om te reageren
  96. Dink zegt

    26 april 2007 om 22:02

    Mooie recente old skool:


    275 pk warm aan de haak . . . :lick:

    Login om te reageren
  97. Mr. Rich zegt

    26 april 2007 om 22:38

    ooee bloedmooi!! De E30 M3!! trouwens welke wannabe autoexpert heeft in dat boek neergezet dat ie 2 turbo’s heeft…? Uit welk jaar en welk tijdschrift jaarboek komt die?

    Login om te reageren
  98. TC zegt

    26 april 2007 om 23:02

    ‘Maserati Quattroporte Ottocilindri Evoluzione’, enkel om z’n naam zou ik hem al kopen! Dit vind ik echt de mooiste naam ooit aan een auto gegeven. Dikke bak!

    Login om te reageren
  99. Sammy zegt

    26 april 2007 om 23:31

    eeehm,
    nog wat zeldzaams:
    mercedes 190 evo
    Tís niet mijn auto, maar je ziet tegenwoordig alleen nog maar 190d geloof ik, heeft niemand hier een plaatje van?

    En wat vinden we van een:
    Lancia Delta hf integrale, een oer-Quattro (met luchthappers in de motorkap),
    een Datsun 280Z, die platte bmw, was dat een csi of csl?? en natuurlijk de lotus Elise niet te vergeten. Heb ik nu al het jeugdsentiment gehad? of weet er nog iemand een lada 2100 te staan? kostte niks, woog meer als een leopard en als je ‘m nu 2de hands koopt kun je er op verdienen door ‘m naar de oud-ijzerhandel te brengen, ijzer is duut tegenwoordig.

    Login om te reageren
  100. autoblogger zegt

    26 april 2007 om 23:34

    @Sammy: 190 evo: http://www.autojunk.nl/feeds/generate/html/all/all/evolution

    Login om te reageren
  101. Sammy zegt

    26 april 2007 om 23:35

    ik bedoel : ijzer is duur.

    Login om te reageren
  102. Sammy zegt

    26 april 2007 om 23:43

    Zie nou wel, zijn er niet zoveel van. Zijn die 502 maar wereldwijd? of landelijk?
    leuke site trouwens, kende ik nog niet.

    Login om te reageren
  103. sam usa zegt

    27 april 2007 om 06:10

    hier kun je veel oldskool auto`s zien hier in usa vast programa met oude en nieuwe getunde auto`s met veel pk`s de moeite waard om eens door heen te kijken

    http://www.speedtv.com/

    de groeten

    ik rij een echte dodge 1500 ram v8 360 magnum bigblok

    Login om te reageren
  104. rvo zegt

    27 april 2007 om 09:26

    @ rutger: die 6 is naar mijn weten niet in die kleur geleverd :) en die achterbumper is krom, spoiler gebladderd, etc. die m3 is natuurlijk wel ‘vet’ maar die 4 uitlaatpijpen vind ik weer erg overdone. ben beetje purist aan het worden geloof ik :|

    Login om te reageren
  105. Markus zegt

    27 april 2007 om 11:59

    @ Rick Dos: zit je ons nou te f*kken of wat?
    LOL

    Login om te reageren
  106. Markus zegt

    27 april 2007 om 12:01

    @ Sammy: die platte BMW, een M1 bedoel je?
    http://images.google.com/images?hl=en&q=bmw+m1&btnG=Search+Images&gbv=2

    Login om te reageren
  107. Rick dos zegt

    27 april 2007 om 12:02

    @Markus

    Yup! ;)

    Login om te reageren
  108. arjen zegt

    28 april 2007 om 11:49

    Ik ben nu in Lugano en bij het hotel heb ik in een dag al velen auto’s gezien..
    Waaronder: Porsche gemballa (turbo) en een getunede Mercedes K60… heb per ongelijk de foto’s gewist, maar ik zal binnenkort een paar foto’s posten

    Login om te reageren
  109. Kevin_BMW zegt

    28 april 2007 om 14:11

    Leuk dat er ook een nieuw AG lid in deze lijst staat

    Login om te reageren
  110. MiKeY zegt

    29 april 2007 om 21:07

    Oldskool zijn ook de Opel Kadett en de Ford Escort;die heb ik vroegah heel wat vaker zien rondtuffen dan al deze “pimprides”…

    Login om te reageren
  111. ccccccccccxxxxxxxxxxxxx zegt

    30 april 2007 om 11:57

    Allemaal dom gelul in de ruimte.
    Geniet van deze tijdloze auto,s.
    de meeste van jullie schrijven erover of jullie ze in de garage hebben staan(als je al een garage hebt).
    De essentie van d reportage wordt hier al gauw vergeten.

    Login om te reageren
  112. sammy zegt

    9 mei 2007 om 23:58

    uhhm,

    is de essentie van de reportage vergeten?
    aan het eind hebben we het toch over wat betaalbare oldscool?
    de schrijver begint met testararie’s en db’tjes afgetouped met wat quatroportes!
    doe me portie maar naar fikkie.

    Login om te reageren
  113. sammy zegt

    9 mei 2007 om 23:59

    @markus:

    ja die dus.

    Login om te reageren
  114. sammy zegt

    10 mei 2007 om 00:00

    heb van het weekend een lada niva gespot op de snelweg.
    herrinnert u zich deze nog?

    Login om te reageren
  115. paulie zegt

    10 mei 2007 om 08:05

    ik wou toch ook ff reageren. moet zeggen dat je wel een goede keus hebt wat sjieke auto’s aangaat. alhoewel mijn voorkeur nie uit gaat naar de nsx. is en blijft wel een hele zeldzame verschijning.

    nou woon ik in leeuwarden en nou rijden hier ook wel een aantal hele leuke auto’s rond. wat voor mij een topper blijft wat hier rond rijd is een origineel nederlandse e-30 M3 Sports Evo. in het zwart en al ruim 10 jaar in het bezit van dezelfde eigenaar.

    verder woont er bij mij in de buurt een man die pas eg bmw freak en liefhebber is. bij hem voor de deur staat nu sinds kort ook een hele mooie groene bmw 850i. verder staan er nog een paar oude bmw’s om de deur(e30 touring, 2x 5-serie uit 1985, en nog een e-21). voor zover ik weet heeft deze man nog een e-21 in het hok staan,maar dat is eg een hele speciale. dat is een volledig Alpina uitgevoerde 3-serie. zowel motorisch als optisch. alleen is de originele 2,7 vervangen door een 3,5 liter blok. verder heeft hij ook nog ergens een e-30 M3, een 3,0CSL, 3,0 cs en nog wel t 1 en ander.

    en verder weet ik dat hier nog een Maserati Quatroporte uit 1986 rondrijd. ook met zo’n heerlijke v8. ook rijd hier nog wel s een e-39 m5 rond. wat ook een straf is, is dat hier ook al een nieuwste m5 rondrijdt. en zelf heb ik laatst even een wedstrijdje gedaan tegen een bmw M6(1 van de minimaal 2 die hier rondrijden), en dat wedstrijdje natuurlijk gigantisch verloren.

    oude klassieke bmw’s rijden hier bij de fleet rond. de e-21 zie ik hier ook steeds vaker. zondag nog een hele sjieke 323i in perfecte staat. 5-series zie je hier ook vrij veel. ook een enkele 6-serie is hier wel te vinden.

    en verder is t maar net wat je onder old skool verstaat. ik kan een hoop auto’s waarderen. zolang het maar geen mercedes is. zeker niet die mislukte 190 evo die hier rondrijdt. maar dat is mijn persoonlijke mening. zeker als er personen in rondrijden die nie weten waar ze met hun geld heen moeten. ik noem even een paar auto’s op van 1 en dezelfde eigenaar. SL55 amg, McLaren SLR, Bentley Continental, Ferrari 599 en dan heeft hij nog wel wat in de schuur staan.

    zulke blogs mogen hier vaker komen, groetjes

    Login om te reageren
  116. Em zegt

    14 oktober 2007 om 16:34

    RDW gegevens van de gele Bmw 850 CSI hierboven
    het is geen echte

    Kenteken : YS-70-SY
    Voertuigsoort Personenauto
    Merk BMW
    Handelsbenaming 850I AUT. U9
    Kleur(en) Geel
    Brandstof Benzine
    G3 Installatie N.v.t.
    Aantal cilinders 12
    Cilinderinhoud 4988 cm3
    Vermogen 215 kW
    Aantal zitplaatsen 0
    Aantal staanplaatsen N.v.t.

    Roetfilter N.v.t.
    Euroklasse N.v.t.
    Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
    Massa leeg voertuig 1.838 kg
    Laadvermogen N.v.t.
    Toegestane Maximum massa voertuig 2.190 kg
    Massa rijklaar 0 kg
    BPM Niet geregistreerd

    Datum eerste afgifte Nederland 30-08-1990
    Datum eerste toelating 30-08-1990
    Datum aanvang tenaamstelling 06-11-2006

    Vervaldatum APK 24-04-2008
    Wacht op keuren Ja

    Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
    – ongeremd 650 kg
    – geremd 1.600 kg
    – oplegger geremd N.v.t.
    – autonoom geremd N.v.t.
    – middenas geremd N.v.t.

    Alleen voor brom- en snorfietsen:
    Maximale constructiesnelheid N.v.t.
    Vermogen N.v.t.

    Login om te reageren
  117. Koen zegt

    8 december 2007 om 11:08

    Die gele BMW 850 is van een pooier uit Enschede geweest…
    Nieuw besteld en rechtstreeks van de dealer (BMW dealer) naar de spuiter gebracht…

    Zal ook wel de enige gele zijn idd…

    Hebben destijds wel dikke Alpina wielen onder gezeten… Zag er wel iets beter uit dan die smalle wieltjes die er nu onder zitten… :S

    Login om te reageren
  118. anoniem zegt

    10 december 2007 om 20:13

    ik hou van de oude m5, en van de prachtige db7 en tvr’s!=)

    Login om te reageren
  119. anoniem zegt

    10 december 2007 om 20:15

    en die 850 ziet er ook niet slecht uit!

    Login om te reageren
  120. Koen zegt

    21 april 2008 om 12:33

    BMW heeft zeker turbo’s onder de kap gehad (benzine motoren). Ze waren zelfs bij de eerste om dit op een serieprodukt te realiseren : 1800 turbo

    Ferrari heeft wel degelijk boxermotoren geplaatst . (btw een boxer is een V-motor waarbij beide cilinder rijen een hoek van 180° hebben, of zoals reeds eerder gezegd , een “platte” V )

    Login om te reageren
  121. rikkon zegt

    25 april 2008 om 12:06

    nee koen, een boxer is een boxer en een platte V is een platte V.
    tip: zoek even een plaatje van beide krukassen….

    Login om te reageren
  122. MvM zegt

    7 mei 2008 om 15:41

    @Kevski Style,

    Je opmerking over dat de NSX minder krachtig zou zijn met de 3.0 motor is niet correct. De standaard 3.0 levert 274 DIN Pk round de 7300 toeren.
    En als de auto een beetje netjes is ingereden is het in de praktijk vaak méér omdat het blok makkelijk vrij makkelijk meer kan leveren.
    Probleem was tot voor kort dat Japanse merken zich redelijk hielden aan hun eigen 280 Pk limiet. Vandaar ook dat alle Japanse top sportwagens altijd rond de 280 Pk zitten.
    Alleen de automaat versie van de NSX had 250 Pk, dus misschien ben je daarmee in de war.
    Om je een idee te geven, een volledig standaard NSX doet op een rollenbank rond de 242 Pk op de achterwielen.

    Login om te reageren
  123. sammy zegt

    5 juni 2008 om 10:03

    @Rikkon
    een platte v? is dat een ferrari die in de poeier zit?
    een motortype is vernoemd naar de vorm.

    Een 60-er buick line-eight heeft 8 cilindertjes op rij.

    een v motor heeft de cilinders links en rechtsom staan, de hoek is egaal,
    Als ik het goed heb, zijn de grades van de motor van een ferrari, honda en een aston niet gelijk aan elkaar, en wat dacht je van een VW golf V5?

    Een boxermotor heeft de cilinders tegenover elkaar. Denk aan de kever, subaru en alfa. Nu zit alfa met ferrari in het fiat/iveco-concern (of alweer verkocht?) Dus ferrari heeft een kijkje in de keuken gehad bij Lancia.
    ik denk niet dat deze fabrikanten allemaal dezelfde nokkenas hebben?

    Dan is er nog bugatti(VW) met zijn W16, een dubbele V8 in elkaar.

    En mazda heeft een wankelmotor in zijn RX8? en deze ook weer in die nieuwe sportauto van hun gelepeld. heet geloof ik ook RX8

    Ik heb het geluk gehad een keer te mogen rijden in een S2000.
    120pk per liter, ongeblazen, HEERLIJK.
    koploper!
    (ook al heeft ferrari zo’n lekker geluid met een beetje fel wegrijden)

    Login om te reageren
  124. Birger zegt

    12 augustus 2008 om 20:04

    Gekke Sammy,

    Een boxermotor heeft, net als een platte V, de cilinderrijen tegenover elkaar staan, maar de zuigers bewegen anders ten opzichte van elkaar. Bij een boxer bewegen ze van elkaar af en tegelijkertijd naar elkaar toe (vandaar de naam boxer, als twee boksers die naar elkaar slaan). Bij een V bewegen de zuigers met elkaar mee. Heeft de ene zijn volledige compressie, begint de tegenovergestelde juist aan de uitlaatslag. und so weiter.

    Enneh… Een M5 heeft geen turbo’s. ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North