• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

OM: Doodrijder A2 mag heel lang gaan brommen

Auteur: nicolasr, gepost 29 augustus 2016 om 17:47 – 105 Reacties

Ravage na dodelijk ongeluk A2


Al is de geëiste straf natuurlijk nog steeds te laag.

De mafkees die in zijn Golfje R32 met 237 kilometer per uur achter in de auto van een gezin klapte, mag als het aan het Openbaar Ministerie namelijk 8 jaar de cel in. Daarnaast moet hij zijn rijbewijs voor 10 jaar inleveren.

Even het geheugen opfrissen. Op 30 december van het vorige jaar reed meneer Neil L. met zijn Golf IV R32 over de A2. Beetje gassen met dat ding, over de vluchtstrook hier en daar, gewoon een beetje spelen met dat ding. Dat hij zich daarvoor een stuk in de kraag had geblowd en dat later probeerde weg te snuiven met paupercoke speed, mocht de pret niet drukken volgens hem.

Zo kon het dus gebeuren dat hij psychotisch als een bos wortels, zonder te remmen achterin de MPV van de familie Jaarsveld uit Heemstede knalde. Daarin zaten zeven mensen, onder wie een aantal kinderen. Een van de inzittenden kwam om het leven, de anderen raakten zwaargewond, twee kinderen zijn blijvend invalide dankzij deze randdebiel.

Het excuus dat de Golf-bestuurder in een psychose zat, maakt het OM in elk geval niks uit, 8 jaar moet hij zitten.

De uitspraak is over twee weken.

Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • A2
    Wat is dat nou? De snelweg A2 is verdwenen. Raarrrr!
  • Gespot - Lamborghini Diablo is een imposante A2 Racer
  • Kia EV6 is in het echt véél groter! [update]

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

a2-rijksweg, crash, golf, r32, Volkswagen

Vorig bericht: « Rijdt Red Bull Racing rond met een illegale diffuser?
Volgend bericht: Wie heeft de beste pk-gewichtsverhouding? »

Lees Interacties

Reacties

  1. rob5nismo zegt

    29 augustus 2016 om 17:50

    Kan helaas niet langer.
    Ik ben wel blij dat ze de geëiste straf een keer geven

    Login om te reageren
    • beertje zegt

      29 augustus 2016 om 17:52

      @rob5nismo: het is de eis van het OM, over 2 weken doet de rechtbank uitspraak. De straf zou dus ook hoger of lager kunnen zijn.

      Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        29 augustus 2016 om 19:42

        @beertje: als ie echt ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard, wordt het waarschijnlijk helemaal niet zitten… :-(

        Login om te reageren
        • rob5nismo zegt

          29 augustus 2016 om 20:05

          @audir8v10: hij steekt het gauw op de.speed die hij gesnoven.had maar voordat je daar van gaat trippen moet flink wat weg douwen

          Login om te reageren
          • MrSkyline zegt

            30 augustus 2016 om 18:24

            @rob5nismo: Hoe dan ook, als je onder invloed van wat dan ook achter het stuur gaan zitten mag je wat mij betreft altijd de bak in plus een rijontzegging, of er nu iets gebeurd of niet.

            Login om te reageren
    • ruzzz zegt

      29 augustus 2016 om 17:53

      @rob5nismo: Dit is slechts de eis van het openbaar ministerie. De uitspraak van de rechter kan zomaar een stuk lager uitvallen. Laten we hopen van niet.

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        29 augustus 2016 om 19:38

        @ruzzz:

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      29 augustus 2016 om 18:00

      @rob5nismo:

      “Kan niet” is impotente ambtenarentaal ..

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        29 augustus 2016 om 18:05

        @lincoln: ben gelukkig een potente lasser

        Login om te reageren
        • CRX zegt

          29 augustus 2016 om 19:10

          @rob5nismo: Of jij dan even naar de deuren van zijn auto kunt kijken.

          OT: prima dat hier een flinke eis voor is neergelegd. Blowen doe je maar als je de deur niet meer uit hoeft.

          Login om te reageren
          • rob5nismo zegt

            29 augustus 2016 om 19:37

            @crx: dukes of hazzerdstyle

            Login om te reageren
          • vtechlover zegt

            29 augustus 2016 om 19:42

            @crx: ik denk dat blowen hier niet het probleem is, maar eerder de Speed die door zijn neus ging.. Just saying.

            Ben eigenlijk een beetje nieuwsgierig of die jongen van binnen zich een beetje schuldig voelt of meer geeft om zijn eigen egotje?

            Login om te reageren
            • CRX zegt

              29 augustus 2016 om 19:52

              @vtechlover: Ja, het staat er een beetje verkeerd. Was meer een algemene uiting van afkeer tegen iedereen die onder invloed van een verdovend middel het verkeer in gaat.

              Hoewel een flinke joint ook niet echt goed is voor je reactievermogen. Heb ik van horen zeggen hè, weet ik natuurlijk niet uit eigen ervaring.

              Login om te reageren
              • peug206 zegt

                29 augustus 2016 om 20:07

                @crx: hangt ervan af hoeveel je rookt, hoe de verhouding in de wiet is en hoe goed je ertegen kunt. Ooit eens een testje gedaan met vrienden toen ze geblowed hadden, en ze waren sneller als na 2 biertjes op een andere avond…

              • schreute01 zegt

                30 augustus 2016 om 07:23

                @peug206: echt niet. Drugs horen net als alcohol niet thuis in het verkeer.

              • peug206 zegt

                30 augustus 2016 om 18:39

                @schreute01: ik zei toch ook niet dat we een spelletje op de weg deden?? Gewoon reactiesnelheid testen intikken op Google en je krijgt plenty hits… doe dit 10x en je kunt een gemiddelde trekken dat redelijk betrouwbaar is, en klaar is de Peugeot. Niemand die die avond ook maar in een auto is gaan zitten….

  2. uselessguy zegt

    29 augustus 2016 om 17:53

    Fijn om ook eens zulk nieuws te horen, vaak komt men er met een taakstraf vanaf. Voor mij part levenslang op water en brood, maar 8 jaar is ook best lang als je er goed over nadenkt…

    Login om te reageren
    • baap zegt

      29 augustus 2016 om 17:57

      @uselessguy: Als je er goed over nadenkt is 80 jaar nog te kort. Een randdebiel is nog te zacht uitgedrukt.

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      29 augustus 2016 om 21:25

      @uselessguy: dus jij vindt 8 jaar lang? Stel: dat het jou en je gezin zou overkomen. Vindt je 8 jaar dan nog steeds lang?

      Login om te reageren
  3. basjaski zegt

    29 augustus 2016 om 17:53

    Slaat natuurlijk nergens op dit. Hij koos er zelf voor om speed te nemen, hij rijdt daarna 1 man dood en 2 kinderen zijn voor de rest voor hun leven gehandicapt, de andere met blijvende littekens etc. 8 jaar? Sluit die randdebiel gewoon op en gooi de sleutel weg. En niet in zo’n 3 sterren hotel wat een gevangenis moet voorstellen.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      30 augustus 2016 om 01:09

      @basjaski: een bootritje en een loden kogel zijn een stuk goedkoper..

      Maar he dat dan weer niet ethisch ofzo..

      Login om te reageren
  4. ronaldddvos zegt

    29 augustus 2016 om 17:54

    Is het ook zo, dat de in name tijd, tegelijk in gaat met zijn celstraf? Of na zijn celstraf dat dan pas zijn inname tijd van zijn rijbewijs begint.

    Login om te reageren
    • unknown234 zegt

      29 augustus 2016 om 18:22

      @ronaldddvos: Snap niet helemaal wat er staat, maar voorlopige hechtenis word van je celstraf afgetrokken mocht je dat bedoelen.

      Login om te reageren
      • wildewesten zegt

        29 augustus 2016 om 18:41

        @unknown234: nee de inname van zijn rijbewijs

        Login om te reageren
    • stgp zegt

      29 augustus 2016 om 18:35

      @ronaldddvos: ik denk, maar is echt op alleen op logica onderbouwd, dat inname tijd direct ingaat. Dus als hij 8 jaar zou krijgen hij daarna na 2 jaar zijn rijbewijs terugkrijgt.

      Login om te reageren
      • oxymoron zegt

        29 augustus 2016 om 20:33

        @stgp: Elders gelezen dat de rijontzegging zou moeten ingaan na zijn gevangenistijd. Liefst helemaal geen rijbewijs meer natuurlijk.

        Login om te reageren
  5. kilum zegt

    29 augustus 2016 om 17:55

    8 Jaar + TBS lijkt mij redelijker. Als hij zelf al aangeeft in een psychose te zitten. Lijkt me de TBS logisch en misschien wel noodzakelijk.

    Login om te reageren
    • unknown234 zegt

      29 augustus 2016 om 18:25

      @kilum: Het zal vast niet de eerste keer zijn dat hij deze combinatie heeft gebruikt. Zou dit de eerste keer zijn dan kan het inderdaad een psychose zijn, hoewel het me stug lijkt dat je dan in de ochtend even deze combinatie gaat proberen, dan zou TBS terecht zijn. Het is wel erg makkelijk om te zeggen dat hij last had van een psychose. Het is meestal van een tijdelijke aard, dus achteraf vaststellen is lastig. Hooguit deze reden aangevoerd om een lagere straf te krijgen.

      Login om te reageren
  6. alcantara zegt

    29 augustus 2016 om 17:58

    Hij zal heus niet moedwillig op een auto zijn ingereden.
    Beetje jammer dat criminelen die met voorbedachten rade doden er vaak met een mildere straf vanaf komen.

    Login om te reageren
    • hehe zegt

      29 augustus 2016 om 20:14

      @alcantara: een vader die zijn dochter 100 x misbruikte krijgt 4 jaar geeist, stond vandaag in de krant. Ik ben blij dat ik niet hoef te oordelen over passende strafmaten, want ik zie echt niet waarom het één twee keer zo erg is als het ander. (Voor de duidelijkheid allebei heel erg)

      Login om te reageren
    • taxitom2 zegt

      30 augustus 2016 om 04:50

      @alcantara: hij is bewust onder invloed van zijn wapen ( lees auto) gestapt.
      Hij heeft er bewust voor gekozen het wapen in te zetten (gezien de snelheid waarmee hij reed)
      Dus had hij kunnen weten dat met dat soort snelheden de kans aannemelijk was dat hij een ongeval zou kunnen maken met alle gevolgen van dien.

      Dus vind ik dat er voor moord gestraft dient te worden.

      Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    29 augustus 2016 om 17:59

    In Leiden kom je er met 240 uur werken vanaf ..

    Althans .. Als je van het soort bent voor wie werken een straf is ..

    Login om te reageren
  8. smoked zegt

    29 augustus 2016 om 18:00

    Zo’n hufter mag wat mij betreft levenslang brommen. Geen drank en drugs achter het stuur! Ik lust best graag een alcoholisch drankje maar dan stap ik niet achter het stuur meer. Dan mag ik klinken als een brave broeder, ik wil een trauma liever voorkomen dan krijgen (bijv. iemand anders van het leven beroven).

    Login om te reageren
  9. 2wheeler zegt

    29 augustus 2016 om 18:03

    Mag wat mij betreft 80 jaar worden. De maatschappij heeft geen ene zak aan dit soort figuren en ik ben niet naïef genoeg om te geloven dat ze hun leven gaan beteren.

    Laat mij maar lekker een paar euro belasting meer betalen om dit gespuis achter de tralies te houden!

    Login om te reageren
    • klaasjevaak zegt

      29 augustus 2016 om 18:25

      @2wheeler: Laat ze maar lekker zelf werken voor hun verblijf. Gewoon 40 of 50 uur per week gedurende de hele periode…

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        29 augustus 2016 om 18:42

        @klaasjevaak: nog beter inderdaad!

        Login om te reageren
      • wijsneus zegt

        30 augustus 2016 om 09:00

        @klaasjevaak: en waar denk je dat gevangenen dat van moesten betalen? Komen ze terug uit de gevangenis zitten ze zo diep in de schulden dat ze vaak gedwongen om juist de criminaliteit in te gaan. Levenslang opsluiten van dit soort gevallen lijkt mij dan ook niet wenselijk. Krijg je amerikaanse toestanden waarbij op termijn meer dan 1% van de bevolking opgesloten zit en de criminaliteit nog steeds niet minder word. Dan liever het Noorse 5-sterren regime met de laagste recidivecijfers van heel de wereld. Het belang van de maatschappij gaat hierbij voor het belang van de enkele nabestaanden hoe hard dit soms ook kan zijn. TBS lijkt mij trouwens wel een goed idee.

        Login om te reageren
  10. gerjan zegt

    29 augustus 2016 om 18:03

    Deze man nooit meer rijbewijs geven. Verder kan hij elke cent die hij ooit nog gaat verdienen aan deze mensen betalen voor alle aangedane schade. Verlief is niet terug te betalen maar alle extra onkosten die dit gezin heeft kan hij gaan betalen. Jammer dat deze bestuurder niet het zelfde overkwam als paar berichten hier onder. Zijn zaakje mooi naar de kloten

    Login om te reageren
  11. misterdrogba zegt

    29 augustus 2016 om 18:04

    Nu hopen dat ie effectief mag brommen, blijft natuurlijk maar een eis van de openbare aanklager. Hopelijk volgt de rechter ze.

    Login om te reageren
  12. spykerboy zegt

    29 augustus 2016 om 18:04

    Waarom opsluiten? Op het asfalt vastbinden en omver laren tijden door iemand in zijn nieuwe auto met die snelheid, scheelt ons als belastingbetalers een hele hoop geld

    Login om te reageren
  13. hassani zegt

    29 augustus 2016 om 18:04

    8 jaar is niks vergeleken met die twee kinderen die de REST VAN HUN LEVEN invalide zijn. Wat mij betreft mogen ze dat soort mensen de beperking geven die zij anderen hebben toegebracht. Laat hem lekker de rest van zijn leven invalide zijn. Ontiegelijke zak met piepers die kerel!

    Login om te reageren
  14. e36m3gt zegt

    29 augustus 2016 om 18:11

    Als jullie dan wat plaatsen, en zeker zo’n verhaal zorg dan dat de feiten kloppen!! Deze dwaas had de dag ervoor aan de speed gezeten en dus niet op de dag van het ongeluk! Toen had deze dwaas joints gerookt! Deze idioot moeten een levenslang rijverbod geven!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      29 augustus 2016 om 18:18

      @e36m3gt:

      OK .. Hij was dus al een flinke tijd van harddrugs af .. Een ex-junkie ..

      Login om te reageren
    • unknown234 zegt

      29 augustus 2016 om 18:29

      @e36m3gt: Als je de dag er voor aan flink aan het bier hebt gezeten dan vind je de volgende dag ook een strafbare hoeveelheid alcohol in je bloed. Afbraak duurt wel even bij het gebruik van speed.

      Login om te reageren
      • kapitein zegt

        29 augustus 2016 om 19:06

        @unknown234: Klopt, maar dat neemt niet weg dat het in dit artikel incorrect is beschreven.

        Login om te reageren
      • davidw zegt

        29 augustus 2016 om 19:54

        @unknown234: afbraakstoffen in het bloed is iets helemaal anders als nog onder invloed. Afvalstoffen van alcohol kunnen ze trouwens tot 4maand na gebruik in je bloed meten.. Als ze daarmee beginnen kan niemand nog een biertje drinken.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          29 augustus 2016 om 21:35

          @davidw: ze kunnen ook zien dat een wielrenner water uit een plastic flesje heeft gehad. Dat maakt het nog niet doping…

          Login om te reageren
        • unknown234 zegt

          29 augustus 2016 om 22:54

          @davidw: Afbraakstoffen zijn inderdaad wat anders. De vraag blijft hoeveel die heeft gehad en of het uberhaupt al helemaal afgebroken was. De volgende dag kan je immers nog voldoende (bijvoorbeeld alcohol) in je lichaam hebben om er nog onder invloed van te zijn.

          Login om te reageren
  15. gwnbmw zegt

    29 augustus 2016 om 18:18

    wacht is ff! is het 10 jaar rijontzegging nadat hij de bajes uitkomt, of 10 jaar vanaf de uitspraak?

    Login om te reageren
  16. lexusfan zegt

    29 augustus 2016 om 18:20

    8 jaar vast en10 jaar zijn rijbewijs kwijt. Als die vrij is hoeft maar 2 zonder. Hij mag gewoon zijn rijbewijs niet meer terug krijgen.

    Login om te reageren
    • e36m3gt zegt

      29 augustus 2016 om 18:22

      @lexusfan: die 10 jaar gaat pas in als die uit de bajes komt

      Login om te reageren
  17. meritocraat zegt

    29 augustus 2016 om 18:28

    Mensen leer eens lezen. Strafeis is 8 jaar. Wat ik echter even wil aantippen is waarom die MPV’s geen veiligheidswaarschuwing meekrijgen. Ik heb me daar al eens over verbaasd hoe de achterste zitrij tevens kreukelzone is (2 kinderen zijn invalide na de crash, meegelezen met Saskia Belleman).

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      29 augustus 2016 om 18:53

      @meritocraat:
      Omdat er niets mongool- proof is behalve iets geels waar Caterpillar op staat , vergeet niet dat deze imbeciele mogool 230 reed toen hij deze aanrijding veroorzaakte !

      Login om te reageren
      • meritocraat zegt

        29 augustus 2016 om 19:00

        @desjonnies: 200m voor de klap reed hij zelfs bewezen 237km/h. Punt is meer hoe hij zelf uitstapte. Dat mag bijna een wonder heten. Hopelijk wordt ie goed hard gestraft. Vond dat verweer nogal idioot. Client kon de effecten van drugs niet inschatten aldus Mr. G. Spong. Client was wel ruim in de 40 dus kon zoiets natuurlijk niet inschatten…. Rrrrright.

        Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          29 augustus 2016 om 19:10

          @meritocraat: Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat zo’n stuk uitschot zich een advocaat als Spong kan permitteren.

          En tegelijk vraag ik me af wat voor gewetenloze gluiperd je moet zijn om een dergelijk stuk uitschot überhaupt te willen verdedigen. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Mijn geweten zou me de rest van mijn leven achtervolgen als ik Spong zou zijn.

          Login om te reageren
          • meritocraat zegt

            29 augustus 2016 om 19:28

            @moveyourmind: Spong kreeg deze zaak toegewezen en accepteerde deze. Dat gebeurt schijnbaar vaker via rechtsbijstand en dergelijke. Spong doet gewoon zijn werk hè: de Nederlandse rechtsstaat laten werken. Dat het soms vervelend is of in onze ogen vervelend is kan je hem onmogelijk verwijten natuurlijk. Stel je voor dat je bij een inhaal manoeuvre zelf een soortgelijk iets meemaakt of een auto aantikt waardoor 4 man om het leven komen. Dan schreeuwt 99% om jou op te knopen ondanks dat het wellicht totaal geen opzet was. Daar zet de “verdediging” van de andere partij natuurlijk niet op in en zonder advocaat ben je dan de pineut.

            Login om te reageren
            • moveyourmind zegt

              29 augustus 2016 om 19:35

              @meritocraat: Puur rationeel doet Spong ook maar zijn werk, daar heb je gelijk in. En natuurlijk heeft een verdachte ook recht om zich te laten verdedigen. Ik zou er in elk geval totaal niet geschikt voor dit beroep zijn.

              Login om te reageren
      • Joost zegt

        29 augustus 2016 om 20:48

        @desjonnies: Like is heel wrang, maar je hebt zooooooo gelijk!

        Login om te reageren
  18. zweed zegt

    29 augustus 2016 om 18:28

    Schrik je wel van, aangezien wij hier allemaal wel eens hard rijden.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      29 augustus 2016 om 18:43

      @zweed: onder invloed van speed en THC idd. Dagelijks bijna!

      Login om te reageren
      • zweed zegt

        31 augustus 2016 om 12:59

        @2wheeler: Dit kan ook gebeuren op hoge snelheden zonder die middelen.

        Login om te reageren
  19. Klojum zegt

    29 augustus 2016 om 18:32

    8 jaar eis, rechter geeft 4 jaar want “natuurlijk” niet alles is bewezen. 1/3 eraf wegens goed gedrag wordt 3 jaar, en half jaar voorarrest eraf. Netto: over 2,5 jaar snuift meneer weer rond op de wegen, met of zonder rijbewijs.

    Login om te reageren
    • meritocraat zegt

      29 augustus 2016 om 18:57

      @Klojum:
      Als de rechter meegaat in de doodslag kan dat ja. Gaat hij richting bewuste opzet dan is de maximum straf sowieso maar 4 jaar. Is dat niet zo dan is het 2 jaar maximaal. Dan ligt het niet zozeer aan de rechter maar aan de originele strafeis vs. wat daadwerkelijk bewezen wordt geacht. En ja zo iemand is in mijn ogen ook een idioot :).

      Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    29 augustus 2016 om 18:38

    Kunnen we er niet een weddenschap aan verbinden ??

    Ik zet 100 euro op minder dan 1,5 jaar effectief zitten ..

    Login om te reageren
  21. bennieokkels zegt

    29 augustus 2016 om 18:44

    Straks de uitspraak… 240 uur taakstraf. Want zielig.

    Login om te reageren
  22. RiKe zegt

    29 augustus 2016 om 18:47

    Dit monster (een mens kan ik het na zijn daden niet meer noemen) zal hopelijk zijn leven lang achterna gezeten wordt door het gebeurde feit. Ik wens hem al het leed toe wat de overlevenden nu elke dag van hun leven mee moeten maken.

    Login om te reageren
  23. mercedesclk350 zegt

    29 augustus 2016 om 18:49

    Ja fijn dat ie 8 jaar krijgt ja prima super go rechtssysteem in NL…
    Wat mij betreft levenslang of in ieder geval levenslange ontzegging van een rijbewijs. Wat een vreselijk verhaal.

    Login om te reageren
  24. jaapies zegt

    29 augustus 2016 om 18:51

    Heeft iemand en idee?:

    Stel dat ik 150 rijd waar ik 120 mag en ik rijd achterin een klein autootje omdat deze opeens van baan wisselt en de bestuurder overleeft het niet. Moet ik dan ook de bak in? Ik ben wel in overtreding dan…

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      29 augustus 2016 om 18:55

      @jaapies:
      Als je snelheid bewezen kan worden, heb je wel een serieus probleem.
      Maar alles ljgt aan je eigen track record en de omstandigheden, weer, drukte op de weg enz.

      Login om te reageren
    • reistje zegt

      29 augustus 2016 om 19:07

      @jaapies: Je zal dan een beetje op het randje zitten. Er staat mij bij dat bij 30km/h of meer de grens is waarbij het als “onverantwoord” word omschreven. Artikel 6 van de wegenverkeerswet heeft het over een “Aanmerkelijke schuld”, dat is deels aan de rechter om te bepalen of dat het geval is of niet.

      Login om te reageren
      • basbasbas zegt

        30 augustus 2016 om 02:19

        @reistje: er is meer dan 1 overtreding nodig. Is de lijn ban de hr

        Login om te reageren
  25. rob636 zegt

    29 augustus 2016 om 18:57

    Waarom hebben we in dit pokkelandje een maximum straf en geen minimum straf?!?! Is er wel iets goed aan dit kleine kutland?

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      29 augustus 2016 om 19:34

      @rob636: Ik heb een tip voor je: verhuis naar Syrië! Daar zijn de straffen echt top!

      Login om te reageren
      • rob636 zegt

        29 augustus 2016 om 20:13

        @svenska_aeroplan_ab: dank voor de tip! Maar dan liever Amerika.. straffen van 100+! Oftewel levenslang, maar dat vinden ze waarschijnlijk niet leuk genoeg klinken ofzo

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          29 augustus 2016 om 20:40

          @rob636:

          Laat maar lullen ..
          Singapore is een klein kutland waar ze het wel fatsoenlijk voor elkaar hebben ..

          Login om te reageren
          • rob636 zegt

            29 augustus 2016 om 21:26

            @lincoln: hahaha. Nederland is rijk doordat de inwoners hard werken, want al ons geld gaat naar de belasting..

            Login om te reageren
        • JaxDryke zegt

          30 augustus 2016 om 09:13

          @rob636: Ja tuurlijk. In Amerika draai je rustig 15 jaar de bak in als je een brood steelt bij de Walmart.

          Login om te reageren
          • rob636 zegt

            30 augustus 2016 om 10:26

            @JaxDryke: en terecht hahaha

            Login om te reageren
      • lincoln zegt

        29 augustus 2016 om 20:41

        @svenska_aeroplan_ab:

        Daar krijg je een helden onderscheiding voor aapgedrag ..

        Login om te reageren
  26. moveyourmind zegt

    29 augustus 2016 om 18:57

    Hartverscheurend dit drama.

    Hopelijk gaat de rechter mee in de eis van het Openbaar Ministerie en knoopt hij er nog een zelfde periode verplichte TBS aan vast.

    Hoe de straf ook uitpakt, voor de familie zal het nooit het verlies kunnen goedmaken. Het is trouwens wel wrang dat de dader straks op kosten van de Staat kost en inwoning krijgt en een hele dosis aandacht, terwijl de moeder, stiefvader en de kinderen het maar moeten zien te rooien.

    Login om te reageren
  27. desjonnies zegt

    29 augustus 2016 om 18:59

    Wat me veel erger vind is dat dit soort mongolide imbecielen sterven van de beschermengelen, de gemiddelde AB Reaguurder die dit zou overkomen zou dit niet kunnen navertellen.

    Login om te reageren
    • meritocraat zegt

      29 augustus 2016 om 19:02

      @desjonnies: Onkruid vergaat niet…

      Login om te reageren
  28. burgerbak zegt

    29 augustus 2016 om 19:04

    Vreselijk. Een geval van verkeerde plek verkeerde tijd voor dat gezin. Hoe kom je daar ooit nog overheen? Waarschijnlijk niet..

    8 jaar (en waarschijnlijk korter) is natuurlijk een lachertje.

    Login om te reageren
  29. Dutchdriftking zegt

    29 augustus 2016 om 19:04

    Idioot.

    Login om te reageren
  30. opelpower zegt

    29 augustus 2016 om 19:10

    @rob636 we hebben max Verstappen in dit kutland, al is het voor de andere helft een Belg… Je hebt gelijk wat leven we toch in een kutland

    Login om te reageren
    • rob636 zegt

      29 augustus 2016 om 20:15

      @opelpower: haha ja.. als de regering daar nou ook eens achter kwamen, maar nee die maken het meestal alleen maar erger

      Login om te reageren
  31. kempenaer zegt

    29 augustus 2016 om 19:11

    Ik vind de eis veel te laag, altijd weer alle begrip van OM en rechters voor de misdadiger. Dit land is ernstig gedegenereerd en ziek.
    De dader verdient een veel serieuzer lot.

    Login om te reageren
  32. kempenaer zegt

    29 augustus 2016 om 19:25

    Ook interessant waarmee de rechter deze misdadiger in het verleden al heeft laten wegkomen. Hij zal wel niet aan zijn proefstuk zijn bezig geweest. Dit soort lui moet je lang wegparkeren dan is de maatschappij in ieder geval beschermd. Wat dat betreft werkt het softe systeem ernstige recidive in de hand.

    Login om te reageren
  33. 550maranello zegt

    29 augustus 2016 om 19:26

    Wat nog het ergste is dat ie voor ontoerekeningsvatbaar gaat. Wat een laffe hond! Dat hij mag rotten in de hel!

    Login om te reageren
  34. pomoek zegt

    29 augustus 2016 om 19:28

    Gisteren stond er een verhaal op autoblog over een crimineeltje dat zijn zak verloor nadat hij weg vluchte. Op de een of andere manier had ik iets dergelijks graag hier ook gelezen.

    Login om te reageren
  35. thefuelofsatan zegt

    29 augustus 2016 om 19:45

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  36. reistje zegt

    29 augustus 2016 om 20:29

    Eerlijk gezegd weet ik nooit zo goed wat ik er van moet vinden. Uiteraard keur ik rijden met drugs op als een achterlijke niet goed, maar wat voor straf moet je zo iemand nou geven? Veel erger had het niet kunnen aflopen een MPV vol met mensen raken, papa dood, mama nog altijd in een rolstoel en 2 kids blijvend invalide.

    Ik snap dat het mensen raakt maar ik ben blij dat wij een normaal rechtssysteem hebben zonder Sharia dingen die ik hier in de reacties lees. Maar goed wat voor straf moet je zo’n man geven, 8 jaar? 5 jaar? 20 jaar? Hoe lang hij ook zit papa komt niet terug, de kinderen genezen niet. Uiteraard moet hij gestraft worden maar wat zijn straf ook is, de familie heeft er weinig aan…

    Login om te reageren
    • Joost zegt

      29 augustus 2016 om 20:53

      @reistje: klopt!

      Denk dat financieel uitkleden (en daarmee gezin helpen) veel meer effect sorteert. Maar dan wel de rest van zijn leven.

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      29 augustus 2016 om 21:01

      @reistje: absoluut gelijk. Ik denk dat het idee van ijoost wel een aardig idee is. Ondersteuning met geld. Geen geld? Dan maar de handjes uit de mouwen. Is een mogelijke oplossing. Tot het gezin zegt: nu is het goed.

      Login om te reageren
    • burgerbak zegt

      30 augustus 2016 om 06:33

      @reistje: Ik vraag mij af of je ook zo zou kunnen relativeren als dit verhaal jou persoonlijk aan zou gaan. Dan zou je gaan voor 20 jaar + TBS waarschijnlijk of misschien toch een “Sharia” oplossing.

      Login om te reageren
      • henkp1 zegt

        30 augustus 2016 om 08:11

        @burgerbak: Als het je persoonlijk aangaat, sta je er altijd anders in dan iemand die er objectief tegenover staat. Zoals de rechter. Gelukkig.

        Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      30 augustus 2016 om 08:19

      @reistje: Met je eens. De man is helemaal fout, daar is geen discussie over, maar ik ben ook verbaast over de inderdaad sharia-achtige straffen die reageerders hierboven voorstellen. Maar goed, wat moet er bereikt worden, terugdraaien kan niet.
      1) genoegdoening (wraak zo je wilt) voor de slachtoffers en maatschappij
      2) de man straffen
      3) een voorbeeld stellen, dat ook andere mafkezen het uit hun hoofd laten onder invloed te gaan rijden

      Gevangenissen zijn in mijn ogen beperkt doelmatig, mensen komen er vaak slechter uit dan dat ze erin gaan en het kost bakken met geld. In dit geval zou ik voorstellen dat hij een jaartje of 20 butler gaat zijn in dat gezin. Gewoon 24h per dag die mensen van dienst zijn. Onbetaald natuurlijk, wel kost en inwoning of in de buurt wonen. Rijverbod uiteraard en mag alleen daarheen waar van het gezin mag. Zo maakt hij zich nuttig, heeft dat gezin er nog wat aan en scheelt het de maatschappij een berg geld.

      Login om te reageren
  37. csx3000 zegt

    29 augustus 2016 om 21:00

    Zonder drank en misschien wel drugs (niet bewezen), 1 jaar en 3 maanden zitten voor 3 doden;

    http://www.omroepbrabant.nl/?news/2537771263/Pool+(35)+die+peuter+Ize+en+grootouders+doodreed+vluchtte+naar+Engeland+na+veroordeling.aspx

    En 8 jaar voor 1 dode en wel aantoonbaar met drugs.

    Best wel krom.

    Login om te reageren
  38. faith1072 zegt

    29 augustus 2016 om 21:35

    Het zou mij niet verbazen als hij 120 uur taakstraf, een gesprekje met de reclassering en een jaar rijontzegging krijgt.

    Login om te reageren
  39. dailydriver zegt

    29 augustus 2016 om 23:01

    Hoor niemand verplicht afkick kliniek? In mijn optiek niet geheel onbelangrijk. Celstraf is altikd te laag. Echter de wet van strafrecht dient ten alle tijden gehanhaafd te worden. Ook zie ik persoonlijk een hele andere uitspraak. Dit is nimmer maar nimmer nooit niet goed te praten.

    Login om te reageren
  40. ghost zegt

    29 augustus 2016 om 23:03

    Voor dit soort gasten mag de doodstraf best terugkomen. 240km/u moet best kunnen op de snelweg maar dan wel om 3 uur snachts op de meest linkerbaan van een 5 baans A2 of nog beter gewoon bij ze germans.
    Sterkte aan de nabestaanden en hopelijk komt dit ventje nooit meer terug in de samenleving. Stuk onbenul.

    Login om te reageren
  41. pinut187 zegt

    30 augustus 2016 om 02:38

    Ben benieuwd naar de uiteindelijke straf..

    Login om te reageren
  42. taxitom2 zegt

    30 augustus 2016 om 04:43

    Die zien we binnen 2 jaar weer rondlopen, want ze straffen hier in NL niet. Ouders/grootouders hebben levenslang. Randdebiel pakt zijn leven zo weer op en word begeleid voor terugkeer in de samenleving……
    Nou het is heel simpel, als hij mijn kinderen wat aangedaan zou hebben…..laten we het netjes zeggen, dan gaan we elkaar vast nog eens ergens treffen

    Login om te reageren
  43. JaxDryke zegt

    30 augustus 2016 om 09:25

    Ik vind dat de meesten wel erg pessimistisch reageren op de eis van 8 jaar.
    8 jaar is lang. HEEL lang. Vergeet dat niet. Denk vooral wat langer na voor jw iets plaatst.
    Dat 8 jaar een lachertje is voor de slachtoffers, dat begrijp ik heel goed.

    Ik weet dit als geen ander nadat, zonder aanleiding, ikzelf door een groepje ongeregeld uit Almelo de Riet ben aangevallen, bedreigd, in elkaar geslagen en voor een aanstormende trein ben geworpen in de jaren 90, als tiener en de pesters taakstraffen kregen van wel 30 uur “want ze hadden het niet zo bedoeld”.

    Ik heb nu nog, 20jr na dato, de zucht om wraak te nemen als ik al zou weten wié ze zijn, maar ik houd de eer aan mijzelf en doe het niet.

    Wat ik via via heb vernomen is dat een van de daders nog steeds spijt heeft. 20 jaar later. Niet dat het mij wat doet dat hij spijt heeft. Had ie dat maar moeten laten..

    8 jaar de cel in voor deze doodrijder is erg lang. TBS ben ik wel voorstander van. Liefst 5-6 jaar en daarna begeleid wonen (ribw) zonder kans op teruggave rijbewijs.

    Alles ten spijt, of de dader 8 jaar krijgt of 20, voor de slachtoffers zal het nooit genoeg zijn. 10, 20, 30, 60 jaar of de doodstraf. Dat is in dezen niet in jaren of daden uit te drukken. Er is iemand ontnomen uit het leven van de slachtoffers.

    Lang verhaal, excusé, maar ik kan mij soms niet voorstellen hoe hypocriet en naïef VEEL mensen hier op AB reageren.

    Login om te reageren
  44. G-Ammo zegt

    30 augustus 2016 om 12:09

    Gewoon ophangen zulke gasten… heb je niet nodig in de samenleving.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North