• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ONEDOORCAR concept is kubus op wielen

Auteur: MrBrown, gepost 4 oktober 2013 om 19:51 – 23 Reacties

Afbeelding ONEDOORCAR concept is kubus op wielenAfbeelding ONEDOORCAR concept is kubus op wielenAfbeelding ONEDOORCAR concept is kubus op wielenAfbeelding ONEDOORCAR concept is kubus op wielen

ONEDOORCAR
Een Russische uitvinder had genoeg van files en het ruimtegebrek in de stad. Hij bedacht de ONEDOORCAR. Een veredelde bestelbus met slechts één deur.

De ONEDOORCAR is onderdeel van een stadsplan van uitvinder Alexander Malyshey. Zijn visie op de toekomst is verwerkt in de opmerkelijke conceptbus. Door de rechthoekige vorm en een deur aan de achterkant, kan er optimaal gebruik gemaakt worden van de ruimte. Zo optimaal zelfs, dat een 4+1 opstelling een kleinere auto oplevert dan een Smart Fortwo. De buitenmaten bedragen slechts 2,5 x 2,2 x 2,1 meter.

Over de aandrijflijn wordt louter vermeld dat er keuze is uit een elektromotor of benzinemotor en dat deze in beide gevallen onder de rechter achterstoel geplaatst wordt. We kunnen ons voorstellen dat iets elektrisch het meest logisch is. Aangezien de auto niet echt aërodynamisch lijkt, vragen we ons af of het wel zo praktisch is. De actieradius is met de huidige technieken al niet je-van-het, laat staan met zo’n windvanger.

Volgens Alexander is Daimler al serieus aan het kijken naar zijn plannen. Hij acht het zeer waarschijnlijk dat we dit soort auto’s over een aantal jaren op de weg gaan zien. In de stad zou dat moeten betekenen dat we parkeerplekken dubbel kunnen gaan benutten en files korter worden.

De uitvinder heeft alvast meerdere uitvoeringen voorgesteld. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om de bus iets te verlengen en meer stoelen te plaatsen, al dan niet in dwarsrichting.

Wat denken jullie, zijn dit soort auto’s de toekomst?

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch
  • Lezersvraag: welk concept van 2021 wil jij onder de kerstboom?
    Lezersvraag: welk concept van 2021 wil jij onder de kerstboom?

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

busje, concept, rusland

Vorig bericht: « Video: Renault Megane vliegt spontaan in brand
Volgend bericht: Gekkenwerk: BMW 7 serie op 30 inch schoeisel »

Lees Interacties

Reacties

  1. fastandloud zegt

    4 oktober 2013 om 19:57

    Nu nog mensen die hem willen kopen haha

    Login om te reageren
  2. tweetienduizendste zegt

    4 oktober 2013 om 19:59

    Geweldig, nu ook nog een licht ontwerp en laag verbruik, moet mogelijkheden hebben. Front oppervlak is wel erg groot, dat wordt een uitdaging voor het verbruik.

    Login om te reageren
  3. jobh zegt

    4 oktober 2013 om 20:07

    sinds d’r auto’s zijn zijn d’r al dit soort (kanslozen) ontwerpen en nog nooit is dr zo iets echt wat geworden , dus ik geef t niet veel kans

    Login om te reageren
  4. darkpluisje zegt

    4 oktober 2013 om 20:09

    Lengte van de file is minder belangrijk dan de hoeveelheid auto’s die voor je staan lijkt me? Op afslagen nagelaten uiteraard

    Login om te reageren
    • anakiet zegt

      4 oktober 2013 om 20:24

      @darkpluisje: Lastig. Aan de andere kant, als je gemiddele snelheid in een file zeg 5 km/u is, heb je meer aan een korte file. Of gaat et mischien weer trager omdat er nog meer kleine auto’s dicht op elkaar staan, met meer bestuurders die lopen te prutsen :)

      2 KM touringcars of 1 KM van dit soort dingen ? :)
      Dat is nou nog eens een mooie test voor autoblog, weer eens wat anders, lol

      Login om te reageren
  5. harrie zegt

    4 oktober 2013 om 20:11

    Dus met 4 man door 1 deurtje in noodgevallen en dan maar hopen dat ie niet geblokkeerd is.

    Login om te reageren
  6. xyberborg zegt

    4 oktober 2013 om 20:20

    Lekkere Cd waarde gaat dit opleveren, denk niet dat makkelijker inparkeren opweegt tegen zo’n inefficiënt verbruik.

    Login om te reageren
  7. robert110 zegt

    4 oktober 2013 om 20:22

    Al ik dit zo bekijk heeft het zeker potentie. Het heeft wat verbeterpuntjes. Zo is de vorm niet echt bevoordelijk voor het verbruik, maar als zo naar het ontwerp kijk is het makkelijk om de voorruit onder een hoek van ongeveer 25 á 30 graden te leggen waardoor dat probleem al gedeeltelijk is opgelost. Hierdoor wordt de toegang voor de voorste stoelen wel moeilijker gemaakt.

    Oké het is niet moeders mooiste maar dat is een Toyota avensis of een Volkswagen polo ook niet en die worden ook vaak verkocht.

    Login om te reageren
  8. Lennaert zegt

    4 oktober 2013 om 20:26

    Het lelijke transformertje

    Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    4 oktober 2013 om 20:34

    Zelfs aan de bagageruimte is gedacht: alle zooi die je mee wit nemen zet je gewoon in het gangpad, ruimte genoeg! Deze ontwerper is geniaal.

    Login om te reageren
  10. Hubert zegt

    4 oktober 2013 om 20:42

    Gaaf concept.
    Gelukkig dat al die azijnpissers hier het niet voor het zeggen hebben.
    Dan zaten we nog met een berevel en knots voor onze grot een beetje vrouwtjes neer te knuppelen.

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      4 oktober 2013 om 23:06

      @Hubert: LOL!! Ik vind hem ook geniaal!!

      Login om te reageren
  11. maru zegt

    4 oktober 2013 om 20:45

    Efficiënt vervoeren, zo’n kubus! Lekker stapelen in de vrachtwagen. Ook parkeren zie ik wel zitten, want je weet precies waar hij ophoudt. Ik zie dit eigenlijk wel werken in de stad.

    Login om te reageren
  12. bmwuberalles zegt

    4 oktober 2013 om 21:27

    “giving a chance to solve the problem of lack of parking” zegt men … giving no chance to survice a collision zijn ze vergeten…

    Login om te reageren
  13. tmenges zegt

    4 oktober 2013 om 21:36

    Wel handig ja in smalle stadsstraatjes….. een auto die bijna zo breed is als een vrachtwagen..

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      5 oktober 2013 om 01:54

      @tmenges: Beter kijken. Hij is breder dan bv een Mercedes GL, maar smaller dan een Ford Transit bestelwagen.

      Login om te reageren
  14. adjudant zegt

    4 oktober 2013 om 21:37

    Ik denk dat zo’n design niet bepaald euro ncap vriendelijk is..

    Login om te reageren
  15. p924 zegt

    4 oktober 2013 om 21:41

    Ietsje hoger maken en stoelen eruit dan heb je staanplaatsen en kunnen er nog meer mensen mee. Een soort mini stadsbus.

    Login om te reageren
  16. huge zegt

    5 oktober 2013 om 00:20

    Misschien kan iemand de beste man vertellen dat de regelgeving dwars geplaatste passagiers verbied in autos…ik geloof dat tot iets van 10 graden nog mag maar daar boven niet meer (heeft met de crashtests te maken meen ik) Anders had smart er al iets mee gedaan

    Login om te reageren
  17. johannes79 zegt

    5 oktober 2013 om 01:28

    Wil er best in rijden maar dan wil ik ook zo’n knobbel op m’n gele kop waar ik iedere dag een andere pruik op kan klikken net als echte Lego …

    Login om te reageren
  18. vale46 zegt

    5 oktober 2013 om 12:51

    Bye bye aerodynamica :D
    Ik zou hier wel eens mee op een brug willen rijden met een sterke zijwind!

    Login om te reageren
  19. danni zegt

    5 oktober 2013 om 18:51

    transformer: optimus parva

    stroomlijn van een lego blok, stadsauto ???
    Onder de achterstoelen in ieder geval genoeg plek voor batterijen.

    Login om te reageren
  20. appiechappi zegt

    9 oktober 2013 om 00:29

    wat hebben deuren te maken met files ?
    en vierkante auto’s bestaan al langer (japan).
    hoe wil je de achterdeur open maken als er een auto achter je geparkeerd staat ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North