• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ongelukkig raceweekend voor Spyker F1 & Spyker Squadron

Auteur: robbie, gepost 18 maart 2007 om 16:00 – 33 Reacties

Spyker C8 Spyder GT2R


Het was geen gelukkig weekend voor de raceteams van Spyker, zowel het Etihad Aldar Spyker F1 team als het Spyker Squadron hebben niet kunnen scoren. Het Spyker Squadron reed dit weekend de Twelve Hours of Sebring die onderdeel uitmaakt van de American Le Mans Series. En het F1 team kwam natuurlijk aan de start in Melbourne.

Spyker Squadron
Het Spyker Squadron kwam aan de start met een C8 Spyder GT2R van vorig jaar, maar wel voorzien van enkele technische updates en een nieuwe livery die doet denken aan die van het Spyker F1 team. Ondanks een 11e kwalificatietijd (in de GT2 klasse met 18 auto’s) moet Peter Kox toch vanuit de pitstraat starten omdat de auto niet tijdig op de startopstelling stond. Na de eerste paar ronden ligt de Spyker al 8e en alles lijkt op rolletjes te lopen, maar na 11 uur racen begint het noodlot toe te slaan. Terwijl Peter Kox op een 4e positie rijdt krijgt hij een lekke band en enkele ronden nadat deze vervangen is begeeft een van de remschijven het en alsof dat nog niet genoeg is gaat er nog een paar ronden later een waterpijp kapot. Dit zorgt er uiteindelijk voor dat Spyker eindigt op een 10e plaats. De volgende keer dat het Spyker Squadron in actie zal komen is tijdens de 1000 KM van Monza op 15 april.
(lees meer)

Spyker F1
De eerst race van Spyker F1 in het nieuwe seizoen heeft Spyker niet gebracht wat ze van tevoren gehoopt hadden. Na een dramatisch verlopen kwalificatie waarbij Albers op de laatste plaats eindigde en zijn teamgenoot Sutil een plekje voor hem moest Albers ook nog eens starten vanuit de pitstraat in de T-car. Dit omdat Albers niet tevreden was over de balans in zijn raceauto. In de eerste ronde kwamen Sutil en Super Aguri coureur Anthony Davidson met elkaar in botsing met als gevolg dat Albers door kon schuiven naar de 20e plaats. In de 11e ronde mist Albers echter zijn rempunt en schiet hij de bandenstapels in. Sutil krijgt verder nog twee penalties en eindigt uiteindelijk als 17e en laatste. Hopelijk gaat de tweede race op 8 april in Maleisië en stuk beter. Het is trouwens nog even spannend of Super Aguri dan wel aan de start zal verschijnen aangezien Spyker het team voor de rechter gaat slepen omdat ze gebruik zouden maken van een auto die niet zelf ontwikkeld is. Meer info op spykerf1.nl.

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, mf1, Racing, Spyker

Vorig bericht: « Hoe staat het er eigenlijk voor met MG?
Volgend bericht: Video bonanza: Mercedes CLK DTM AMG »

Lees Interacties

Reacties

  1. marcel zegt

    18 maart 2007 om 16:01

    jammer voor ze ik gun ze meer sucses in de toekomst

    Login om te reageren
  2. stokvis zegt

    18 maart 2007 om 16:02

    een goed begin is het halve werk…..

    Login om te reageren
  3. JPM zegt

    18 maart 2007 om 16:09

    Vanochtend in de F1 was het eigenlijk een aanfluiting.. maar goed er komen gelukkig wat updates aan dus ik hoop dat ze dat iets verder naar voren kan brengen.

    Login om te reageren
  4. m5 zegt

    18 maart 2007 om 16:28

    ja het was echt niks met ze wel mooi om te zien dat het nu tussen ferrari mclaren en bmw-sauber gaat

    Login om te reageren
  5. RenesisHP zegt

    18 maart 2007 om 16:43

    Ik vond heel de F1 race vervelend om te kijken,niet vanwege de race zelf,maar door de extreme hoeveelheid reclame. Ik telde er tien,in anderhalf uur. Resultaat,ik als rechtgeaarde F1 fan heb op deze manier vooral veel irritatie ervaren en ik betwijfel het of ik de volgende keer weer de moeite neem om te gaan kijken. Wel prettig dat je de race tegelijk ziet,maar das alleen interessant als je een beeldscherm van een metertje doorsnee hebt.
    Over spijker,ach,wat hadden we anders moeten verwachten,meer grootspraak dan prestaties en dat zal niet veranderen in de F1 dan. In de endurance series maken ze meer kans. Conclusie, ga door met endurance en stop met F1,daar is het budget echt te klein voor.

    Login om te reageren
  6. Tarzan zegt

    18 maart 2007 om 16:52

    Lol, het was vooral vervelend door RTL zelf. Eerst krijgen we maijer en stapel te zien met jos, die niet veel meer kan uitbrengen dan antwoorden van 1 zinnetje. Dan krijgen we 6 minuten lang een wijf dat alleen maar kan krijsen over een vakantie naar Barcelona. En dan komen we er ook nog achter dat de krenten in de pap van sbs, Jack Plooy en Rick Winkelman ontslagen zijn en vervangen door die griezel, hoofd zelfingenomen kwal, dik, lelijk en grijs de heer allrd kalf. GATVERDAMME. Met knikkende knieen wacht je dan de pistops af waar Kalf het ongetwijfeld weer over de banden gaat hebben. Het loopje over de grid met veel oninteressante opemrkingen. Nee, ik ga morgen ene brief richting rtl sturen of ze Kalf niet onmiddelijk kunnen ontstlaan.

    De race zelf was ook moeilijk te volgen door al die commercials maar gelukkig hebben we nog Belgie 1. Na een minuut of 50 was ik Kalf, Mol en die reclames zo zat dat ik maar bij de belgen gebleven ben. Die hebben tenminste nog wat humor. En mochten ze ind e zomer ind e middag kiezen voor le Tour, koop ik een schotel. Maar nooit, nooit, nooit ga ik meer naar die eikels van RTL kijken.

    Wat betreft Spijker tja ach.. Sutil was niet slecht op een paar foutjes na toch? Wel jammer dat Albers met de week slechter wordt en een soort Verstappen begint te worden met zn mooie praatjes, aandacht voor merchandise maar knap rijden ho maar.

    Login om te reageren
  7. Joost zegt

    18 maart 2007 om 16:52

    Idd de reclame was heel erg irritant. Olaf Mol heeft ook 3 keer!! gezegd dat het de laatste reclame voor de finish was. 3 keer!! Erg irritant!

    Ontopic: Jammer, tsja, maar van Spyker in de F1 hoeven we niet veel te verwachten, en het Spyker Squadron had gewoon pech. De livery is wel erg geslaagd moet ik zeggen, zowel van Spyker F1 als van het Spyker Squadron. :)

    Login om te reageren
  8. Bas zegt

    18 maart 2007 om 17:03

    Ja ik vind het jammer voor Spyker, had ze een beter begin gegund. Maar die Albers mogen ze mij part eruit knikkeren, hij presteert voor geen meter in de F1. Als je mij dan vraagt welke Nederlander dan wel? Nou, Robert Doornbos heeft het veel beter voor mekaar en rijdt (als je het mij vraagt) ook beter.

    En over die achterlijke reclames gesproken, lijkt Tien/talpa wel!:S
    ’t is dat Canal+ extra knaken kost, maar anders wist ik het wel..

    Login om te reageren
  9. Andreas zegt

    18 maart 2007 om 17:07

    ’t slaat de spijker op z’n kop

    Login om te reageren
  10. hugo zegt

    18 maart 2007 om 17:32

    ik vond die reclames ook belachelijk veel. ik heb van de irritatie maar niet meer gekeken. dan was sbs beter. de volgende keer kijk ik wel op de belgiesche zender.

    Login om te reageren
  11. hugo zegt

    18 maart 2007 om 17:36

    maar by the way: de race ziet er ook beter uit nu ze zo dicht bij elkaar zitten. en albers? die had gewoon naar toyota of zo moeten gaan. had die meer kans gehad dan wat ie nu doet.

    Login om te reageren
  12. Klaas zegt

    18 maart 2007 om 17:38

    Ik heb bewondering voor Spyker. Na een overname is het altijd moeilijk om direct verder te gaan op het zelfde niveau. Spyker is er toch maar in geslaagd om het Midlands niveau vast te houden.

    Wat zielig dat ze Super Aguri gaan aanklagen. Spyker rijdt achteraan, ze hebben geen recht van spreken. Zolang Ferrari en Renault niet klagen is er niets aan de hand.

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    18 maart 2007 om 17:41

    @Klaas, waarom zouden Ferrari & Renault gaan klagen? Super Aguri is voor hun geen bedreiging en voor Spyker juist wel!

    Erin slagen om het Midland niveau vast te houden? Veel slechter kon het ook niet….

    Login om te reageren
  14. Noid zegt

    18 maart 2007 om 17:44

    Spijtig… :(

    Login om te reageren
  15. Powerbrake zegt

    18 maart 2007 om 18:02

    Spyker, de Talpa (10) van de formule 1

    Login om te reageren
  16. joep zegt

    18 maart 2007 om 18:11

    ach naja, ik betwijfel of ze uberhaubt wel punten zullen halen…

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    18 maart 2007 om 18:16

    Ik heb de F1 niet gekeken. Weet iemand soms de crash van Albers te vinden? Of wanneer er een herhaling komt, of een kans dat het uitgezonden wordt (ook journaals en zo?)?

    Login om te reageren
  18. Joost zegt

    18 maart 2007 om 19:01

    @ Citrofiel: Misschien als je mazzel hebt in het Sportjournaal op Nederland 2. Herhaling was vanmiddag om 2 uur.

    Login om te reageren
  19. RenJie zegt

    18 maart 2007 om 19:23

    @Citrofiel

    geen zorgen, was niet eens een harde crash..

    Weet iemand toevallig wat het probleem was? Gas blijven steken ofzo ? want het leek gewoon alsof hij eraf reed, zonder te remmen, geen onderstuur etc..

    Login om te reageren
  20. RenesisHP zegt

    18 maart 2007 om 19:25

    Nog even bedankt voor de herrinering aan belgie 1,dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Citrofiel,die crash was niet echt boeiend,flying coulthard wel.;-)

    Login om te reageren
  21. Franco zegt

    18 maart 2007 om 19:31

    @Robbie,
    Klaas bedoelde het vast op de sarcastiche manier… :)
    @Renjie,
    CA miste gewoon zijn rempunt. Ik heb echter geen blokkerende wielen gezien, dus dacht ik in eerste instantie dat de remmen het niet deden.

    Nee, CA miste zijn rempunt. Het kon er nog wel bij…

    En als ik Kolles en Mol was, zou ik vanaf nu EXTREEM hard gaan werken aan de auto. Want dat was helemaal niets. BTW, alleen SA zal worden aangeklaagd en niet STR/RedBull…Te zielig voor woorden.

    Login om te reageren
  22. ankie zegt

    18 maart 2007 om 19:49

    ik geef de spyker gerust wel een kans hoor,want waar lullen we eigenlijk over ze hebben net een race erop zitten,ik geloof er echt in hoor dat ze een punt halen maar een ding nog ik kijk niet meer naar rtl ga wel naar de belg dat noem ik pas een aanfluiting rtl.

    Login om te reageren
  23. Cars zegt

    18 maart 2007 om 19:53

    Dat is tog wel slecht nieuws en het bewijst dat Hollandse wagens niet altijd zo betrouwbaar zijn :-(. Hoe kon dit nou gebeuren ineens allemaal?

    Login om te reageren
  24. Joop Grimas zegt

    18 maart 2007 om 20:35

    de duiste teamgenoot van Albers had tijdens de kwalificatie bijna 3 seconden sneller gereden !! vind het jammer dat Spijker zit opgezadeld met dat over het paard getilde mannetje, het is niks en het wordt niks. Jammer voor Spijker. De F1 voor Spijker is niets meer en minder dan naamsbekendheid kweken, en daar was het toch om te doen, nietwaar Viktor ?

    Login om te reageren
  25. Klaas zegt

    18 maart 2007 om 20:40

    @Joop: Spyker is helemaal een club van over het paard getilde mannetjes… daar hoort Albers gewoon thuis.

    Login om te reageren
  26. Speedy zegt

    18 maart 2007 om 20:51

    Ook ik heb me vreselijk lopen ergeren aan de reclames tussen de race door. Waar ik me nog meer aan ergerde is het volgende.

    Het presentatie duo is gewoon niks, die Huub Stapel werd op een gegeven moment aangestoten door die andere knakker, was tijdens het interview met Albers. Weet niet of iemand anders dat ook nog gezien had.

    Die muts die lult me toch een eind heen over 1 simpele vraag, dat is ook niet normaal, ze geeft wel leuke info over bepaalde zaken maar het was gewoon te langdradig.

    Er vielen tijdens het presenteren in de studio’s ook veel te veel stiltes, dan zag je Jos ook echt kijken van, ja en nu. Misschien moeten die twee presentators nog op elkaar inspelen, dat zou mogelijk zijn, maar dan nog.

    Onze tandarts moet terug, ik heb het over Jack Plooij :D Die doet het stukken beter als die Kallf.

    Ow ja, de race :P. De race was wel leuk om te zien, geen super spannende wedstrijd maar op het einde gebeurde toch nog een aantal leuke dingen die het toch nog spannend maakte.

    En had ik die reclames al genoemd, volgens mij niet :P, die moeten echt verminderd worden dit is niet leuk meer.

    Login om te reageren
  27. JLJ zegt

    19 maart 2007 om 08:18

    Ik heb genoten van de race, zonder reclame (Rai1!), met zeer deskundig commentaar. De Engelsen hebben weer iemand om de hemel in te schrijven (check de BBC website eens), Hamilton stelde volgens hun zelfs Raikkonen in de schaduw, hoewel ze blijkbaar niet in de gaten hadden dat Alonso echt nog wel een tandje harder kon. Maar zo kunnen ze hem ook weer finaal de grond in schrijven als het een keertje minder gaat. Nog steeds een indrukwekkend debuut, trouwens.
    Wat betreft Spyker, het is het team met het laagste budget zonder fabriekssteun, de nieuwe Minardi van de F1 dus, maar dan zonder de sympathie.

    Login om te reageren
  28. Solstice zegt

    19 maart 2007 om 13:17

    Helemaal eens met Speedy, die reclames waren echt zwaar irritant, elke 5 raceronden was er wel weer 1 volgens mij. Bij SBS had men tenminste het fatsoen de race niet te verzieken met reclameblokken. En dat de race dan wel te volgen blijft in een ieniemienieschermpje in de bovenhoek maakt daarbij natuurlijk ook geen moer uit.

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    19 maart 2007 om 13:45

    @ iedereen die wat tegen mij zei ;) ; Bedankt, ik heb gewoon de samenvatting op RTL7 gekeken. (die ik toevallig tegen kwam :D ) Daar lieten ze het ook zien. Wat een oorzaak zeg… Z’n oortje was weggegleden, die zocht en en daarom miste hij zijn rempunt…

    Login om te reageren
  30. Tim (de Hummergek) zegt

    19 maart 2007 om 15:00

    Echt jammer voor Spyker! Ach ze hebben nog veel wedstrijden om punten te behalen;) Laten we het daarma op houden.

    Login om te reageren
  31. robbie zegt

    19 maart 2007 om 15:13

    @Solstice, bij SBS6 hadden ze het fatsoen om geen reclame uit te zenden? Hahaha laat me niet lachen, ze MOCHTEN geen reclame uitzenden! Hoe zit dat dan hoor ik je denken. SBS valt onder de Nederlandse mediawet en die verbied het uitzenden van reclame/onderbreken van live sportuitzendingen. RTL daarentegen is nog steeds officieel een Luxemburgse zender en valt dus ook onder de Luxemburgse mediawet en die is een stuk soepeler en staat het wel toe om reclame uit te zenden. Geloof mij maar dat SBS ook heel graag reclame uit had gezonden, maar helaas dat is VERBODEN.

    Login om te reageren
  32. Solstice zegt

    19 maart 2007 om 16:54

    @robbie: dat wist ik idd niet. ‘T is achteraf gezien ook wel heel ongeloofwaardig, SBS en geen reclame… Luxemburg moet ook maar ’s snel met zo’n verbod komen dan!

    Login om te reageren
  33. Rob zegt

    22 maart 2007 om 15:09

    Leuke blog , kom je ook eens bij ons kijken ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North