Het hobby-projectje van autofanaat James Glickenhaus ligt keurig op koers. We gaven je twee maanden geleden al de nodige details over de ontwikkeling van de Ferrari P4/5 Competizione waarmee de 24 uur van de Nürburgring gereden zal worden. De coureurs zijn al bekend, alleen de auto moet nog even afgebouwd worden.
Via facebook worden liefhebbers en fans op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. De racebolide op het onderstel van met 430 Scuderia, krijgt het blok van een F430 GT2 en een nagenoeg volledig uit carbon vervaardigde body. Vrijwel ieder schroefje wordt met de hand aangedraaid en in juli 2011 zal blijken of het harde werk beloond wordt met een mooie prestatie. Wat moet het toch geweldig zijn wanneer je zoveel geld hebt, dat je je dergelijke hobby’s kunt veroorloven.
Het team heeft onderstaande video’s vandaag op Youtube gezet en op Facebook vind je een enorme lading foto’s.





ziet er wel heerlijk uit hoor:P!!!
aaaight nice car.
ps: eindelijk eerste
bruut! zet hem maar in mijn garage
@Wouter: Koop een taart en vier het.
@Wouter:
28-12-2010 om 20:43
-weggejorist en opgerot-
@Wouter: En dan nog tweede ook. FAIL!
@Donstil:
Zal wel dezelfde wouter zijn he, hoe weet hij anders dat hij eerste is?
Hoe epic is dit. Gewoon je eigen auto bouwen.
Dit is toch de droom van iedere Auto Die Hard.
@ascari15:
kit-car bouwers zat hoor ..
om het ECHT zelf te doen ..
voor de ECHTE die-hards ..
@lincoln:
Jij komt NET het geld te kort?
Of wilde je ook graag zo’n ferrari in elkaar zetten?
@Barryyy:
nee hoor .. alle auto,s die ik heb zijn ook door een ander gemaakt ..
en ik wil niet in een auto-fabriek werken ..
@lincoln:
Oke, zodoende, hoeveel heb je er dan?
Heb je ook een Lincoln Mark VIII?
Is jou toetsenbord defect, ik zie geen ‘ maar een , tussen auto’s staan?!
Al goed, jij bent dus niet echt een DIE-HARD?
@Barryyy:
klopt ..
maar een auto laten bouwen “epic” noemen doe ik niet ..
en zelf een auto bouwen “epic” noemen doe ik ook niet ..
@lincoln:
Ik geef je ook geen ongelijk, maar aangezien je 24/7 op autoblog zit (zoals wel eens lijkt in ieder geval) Lijk je een echte auto DIE-HARD. Dit combineert niet echt lekker, waarom wil je dan geen eigen auto bouwen. Hoeveel auto’s heb je dan?
@Barryyy:
heb een zwikkie auto,s ..
en onderdelen genoeg om een halve auto te maken ..
uit pure hebzucht .. gewoon voor de leuk ..
@lincoln:
Haha, gewoon voor de leuk, groot huis past er dus ook wel tussen.
@Barryyy: Als je bier lekker vindt dan hoef je toch ook niet zelf een brouwerij te beginnen….
@Harie:
Bier en auto’s, je maakt ook wel een vergelijking. Enige vergelijking dat ze hebben is dat ze vaak geliefd zijn door mannen. Heb je Kit-brouwerijen die betaalbaar zijn…. EHHHH LET ME THINK….. NOOOOOO!
Zijn er kit-cars die betaalbaar zijn, just for the fun of it? Yes!
Je maakt een statement die nergens op slaat.
@Barryyy: Het enige statement dat ik maak is dat het helemaal niet nodig is om ergens liefhebber van te zijn en tevens zelf te willen uitvoeren… ik kan nog wel tig andere vergelijkingen opnoemen maar gezien je genuanceerde reactie ga ik er niet vanuit dat die wel tot je door zullen dringen
@Harie:
Uiteraard wel, maar als je de reacties accuraat had gelezen die vooraf gingen, dan had je gezien dat het ging om het feit dat echte DIE-HARDS volgens Ascari zelf auto’s wilde bouwen. Lees de artikelen nogmaals en u zult u antwoord hierin terug vinden.
@Barryyy:
intresse is niet te koop ..
@lincoln:
Helemaal gelijk in. Kan het wel leuker maken toch?
Zelfde als: Geld maakt niet gelukkig, maar wellicht wel makkelijker/gelukkiger.
@Barryyy: Bier brouwen kan je natuurlijk zelf. Veel ‘kit’ is er niet aan bier maken. Het probleem is, als je alles zelf doet en alles zelf moet uitzoeken, dan heb je gewoon te weinig tijd. Daarom hebben we de economie uitgevonden waar mensen dingen doen voor andere mensen, zodat we ons kunnen concentreren op het ding dat wij goed doen (of vaker moeten doen tegen ons goesting). Als hij die wagen op zijn eigen moet bouwen dan heeft hij de tijd niet om het geld te maken om de wagen te bouwen.
Het zou wel epic zijn als de bedenker en eigenaar dit helemaal in zijn eentje zou doen. Maar als je alle mensen meerekend die de wetenschap door de eeuwen heen hebben verbeterd, de kennis en infrastructuur die onmisbaar is voor dit project en zowat alles waar wij ons mee bezighouden, dan heeft er nog nooit iemand op zijn eigen een wagen gebouwd.
Het bijeenbrengen van het talent is ook een job waar een zeker inzicht voor nodig is, en waar Glickenhause (sp?) zich waarschijnlijk mee bezig gehouden heeft, naast het tekenen van cheques. Je ziet zo dat hij bij alles nauw betrokken is.
Dit is echt prachtig gaat er ook echt prachtig uitzien ook. Kan niet wachten om hem voorbij te zien knallen op de ‘ring.
schoon machien zenne! Vrees alleen dat de Porsche Hybride sneller zal zijn (lees: meer toeren met dezelfde hoeveelheid benzine)dan deze Ferrari. Maar de Ferr is pakke mooier!!!
Ik heb de ballen verstand van Ferrari, maar ik zag zoiets afgelopen week in de buurt van Affalterbach rondrijden met één of andere slang vanaf rechtsachter het interieur ingaan.
@lincoln
ik noem dit niet echt een kit car.
@ascari15:
en ik noem het niet “zelf bouwen” ..
EPIC IS VOOR HOMOOS, EPIC IS VOOR HOMOOOS
@philip:
Waarom is dit in godsnaam goedgekeurd?
@philip:
capslock is for retarded attention whores ..
@lincoln:
Waarschijnlijk is hij nu op google aan het opzoeken: Whores. Het is zo’n kinderachtige reactie van hem, dat hij vast geen engels spreekt.
@philip: Leute die Caps benutzen haben einen kleinen…
ze kunnen t wel schudden tegen de Porsche 997 GT3 R Hybryd.. :p
Ziet er prachtig uit! Ben benieuwd hoe goed hij het zal doen
Sex op wielen. De P4 opnieuw uitgevonden, m.i. de allermooiste Ferrari. Hier kan die Duitser met zijn Stratos nog een puntje aan zuigen.
@midasracer: hoezo kan hij daar een puntje aan zuigen? die stratos moet voor de straat geschikt gemaakt worden, en dat is een veel grotere opgave, of anders gezegd; je hebt met andere zaken te maken. ook dat project is erg gaaf gemaakt. het zal wel meer te maken hebben dat je het design van de stratos jou niet aanspreekt en die van de P4/5 jou meer aanspreekt. mij ook, maar ik doe het ze niet na.
gaaf, eindeijk krijgt het project gestalte. hoop wel dat ze die motor nog wat krachtiger kunnen maken en vooral zuiniger. voor de rest ziet het er al erg professioneel en verzorgt uit.
Oh wat mooi !!! :D
Super ruig ding, eigenlijk te mooi om te riskeren in een race.
Vraag me alleen af wat het nut is van die expansie stukken op het uiteinde van de uitlaat na de dempers.
Hoe noemt men hier een Pescarolo met een Ferrari motor?
@laurensje: ik zou dat een Pescarolo-Ferrari noemen. Maar waarom begin je over Pescarolo als ik vragen mag.
dikke kachelpijp eronder!