Onze held Max Verstappen vindt elektrische auto's ruk
Max Verstappen elektrische auto's

Onze held Max Verstappen heeft natuurlijk benzine door zijn aderen vloeien. Elektrische auto's vindt MV33 maar niks.
Max Verstappen beantwoordt dit weekend tot zijn chagrijn vooral vragen over filantroop Lewis Hamilton. Boos viel hij gisteren na de kwalificatie uit naar een journalist, die daar nog verder op door wilde vragen. Volgens Verstappen had hij nu wel genoeg gezegd over al die 'fucking stupid shit'. Gelukkig zijn er nog zoveel meer vragen te stellen aan Max Emilian. Bijvoorbeeld wat hij vindt van elektrische auto's.
Nu er een transitie naar EV's bezig is bij de gewone straatauto's, is het immers de vraag wat de F1 moet doen. Vroeger was de F1 altijd een speeltuin voor technici om nieuwe ideeën te ontwikkelen, die we later ook terugzagen in straatauto's. Nu hobbelt de sport volgens sommigen juist achter de feiten aan. Je kan je afvragen waarom merken als Renault Alpine, Mercedes en uiteindelijk waarschijnlijk ook Ferrari nog kneiterdure plofmotoren zouden bouwen voor de F1, als hun straatauto's alleen nog batterijen hebben.
Zodoende is er een hard debat gaande over wat de F1 moet gaan doen vanaf 2025. Mercedes zet in op extra veel elektrisch met misschien nog een klein turbotorretje ernaast. Kersvers motorbouwer Red Bull ziet daar geen heil in en wil gewoon een blèrende dikke sjaak in het achteronder. Eventueel kan die dan op synthetische brandstof rijden voor de groene credenties.
Een aantal (voormalig) helden uit de F1 is nu ook gevraagd hoe zij denken over elektrische auto's. Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Jenson Button en Nico Rosberg zien er wel wat in. Maar onze held Max, onvervalste rauw rood vlees etende pure racer als hij is, heeft er he-le-maal niks mee:
'Ze hebben geen geluid. Bovendien zijn ze erg zwaar vanwege de batterijen. De acceleratie is natuurlijk wel indrukwekkend. Maar die komt uit een batterij, dus ik vind het helemaal niet spannend. '
Niet alleen elektrisch racen vindt Verstappen niks, ook een elektrische straatauto gaat de Ferrari Monza SP2 eigenaar voorlopig niet kopen:
'Nee, dat is niet mijn stijl. Ik heb er geen en ik ben ook niet van plan er in de toekomst een te bezitten.'
Waarvan akte!




