• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Onzichtbare radardetector: de Bel STI-R

Auteur: Wouter, gepost 21 september 2007 om 14:25 – 30 Reacties

Blijven lachen

Graaitaksen, struikrovers, de acceptgiro-brigade. Zo zijn er nog wel een aantal aanduidingen voor de geliefde flitsteams die snel-, provinciale en wegen binnen de bebouwde kom bevolken. Tot enkele jaren geleden kon je nog wapenen met een radardetector die kon helpen om ongewenste fanmail uit Leeuwarden te voorkomen.

Vanaf 1 januari 2004 was het gebruik van een radardetector verboden en later werden er radardetectordetectoren (RDD, leuk scrabble woord) ingezet om dit te controleren. Gelukkig biedt Beltronics daar nu een oplossing voor: een radardetector die voor een RDD onzichtbaar is. De Bel STI-R bestaat uit een heel pakket onderdelen en draden. Het nadeel is dat de STI-R compleet ingebouwd moet worden voor dagelijks gebruik, maar daar kleeft ook het voordeel aan dat het voor onze vrienden van de sterke arm moeilijker wordt om de radardetector op te merken.

In onderstaande video demonstreren de heren van Flitsservice.nl dat de Bel STI-R alleen van zeer dichtbij gedetecteerd kan worden door de RDD. De prijs voor al dit lekkers: 999 euro. Daarvoor kun je aardig wat boetes rijden. Vergeet ook niet dat als je wordt gepakt met een radardetector, je deze moet inleveren en dat je een bekeuring van 250 euro krijgt.

Ook interessant!

  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Video: fileprobleem? Bel een Ambulance
  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

politie, Techniek, trajectcontrole, Verkeer

Vorig bericht: « Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, kieuwen (uitslag bekend)
Volgend bericht: Corvette ZR-1 spyvideo »

Lees Interacties

Reacties

  1. expat zegt

    21 september 2007 om 14:30

    Yes!,

    Heerlijk zo’n apparaatje. Niet dat ik nu zo snel rijd (heb zo’n suffe diesel SUV), maar gewoon omdat ik in NL vaak van die lullige 5-10km te hard bonnetjes had.
    Als ik terug kom in NL laat ik er eentje inbouwen!

    Login om te reageren
  2. Alec zegt

    21 september 2007 om 14:33

    idd gehoord,

    maar deze is veel te duur.
    ervanuitgaande dat ze er binnen 5 jaar een oplossing voor hebben verzonnen,
    kost dat ding je in 5 jaar 1000 euri, dat is 200 euri per jaar.
    Hiervoor kan je flink wat boetes rijden.
    Ik neem dat risico wel en vertrouw wel op mijn eigen 6e zintuig voor auto’s aan de kant van de weg.

    Beter is een boete-verzekering, is nog goedkoper ook.

    Login om te reageren
  3. impeh zegt

    21 september 2007 om 14:38

    Stinger heeft ook al jaren een oplossing. Allang voordat deze publiek gemaakt is. Daarnaast is deze illegaal en die van Stinger niet.

    http://www.stinger.com

    Login om te reageren
  4. frits zegt

    21 september 2007 om 14:43

    Dat ding in combinatie met een Laser Park Pro kost je 1500 euro. Als je dagelijks op de weg zit en iets harder wil dan toegestaan (+20-30 tehard). Kan dit je in 5 jaar tijd een fortuin schelen.

    Login om te reageren
  5. Tenck zegt

    21 september 2007 om 14:49

    In mijn TomTom gebruik ik Flitsnav van flitsservice.nl. Dit programmaatje haalt om de zoveel minuten een bestandje op via GPRS en plot de mobiele flitsers als POI’s in TomTom. Werkt erg goed, dit proggie heeft al een aantal keer geld bespaard :).

    Login om te reageren
  6. frits zegt

    21 september 2007 om 14:52

    Klopt maar dan bestaat de kans altijd nog dat er een controle niet gemeld is.

    Login om te reageren
  7. Tenck zegt

    21 september 2007 om 14:53

    @ Frits

    Dat is idd wel een nadeel.

    Login om te reageren
  8. d_vdm zegt

    21 september 2007 om 15:22

    Kost dus ongeveer de helft van een Stinger DSI? (Ik geef mijn geld liever aan een bedrijf dan aan de overheid). Het scheelt je niet alleen geld, ik neem aan dat je met zo’n ding in de auto ook meer ontspannen achter het stuur zit, en je aandacht volledig bij het verkeer kunt houden, i.p.v. op verdekt opgestelde belastingfunctionarissen te moeten letten :)

    Login om te reageren
  9. BennyB zegt

    21 september 2007 om 15:36

    Ik ben er niet zo voor, maar in Belgie is dit wel al snel rendabel. Ik heb over een periode van 2 jaar ongeveer een 725eur aan boetes bij elkaar. Neen ik ben hier niet fier op. Er zaten dan ook een hoop lullige boetes bij:
    – 160Km/h overdag, met prachtig weer op een leeg stuk, rechte autosnelweg, EUR175
    – 67Km/h in een zone 50. Normaal houd ik me goed aan de snelheid in de bebouwde kom, maar hier ging het weer om een open baan die 2 dorpskernen verbindt. EUR 75.

    Dan is dit apparaat misschien wel handig…

    Login om te reageren
  10. Mondeodriver zegt

    21 september 2007 om 15:37

    Heb een Quintezz radaralerter, werkt ook goed. Moet je nog wel opletten voor mobiele flitsers, maar het scheelt toch wel.

    Login om te reageren
  11. Oi! zegt

    21 september 2007 om 15:49

    Dan ben ik mooi genaaid in België! Ik had 67 @ 50 een boete van € 160,00!

    On topic: Zelf rij ik 30.000 km per jaar en dagelijks tussen de 30 en 50 te hard als het kan en heb amper boetes. Totaal 140 euro in 5 jaar (die van BE niet meegerekend). Zulke apparaten werken niet voor mij. Flitservice.nl op mijn mobiele telefoon wél.

    Login om te reageren
  12. Oul@ zegt

    21 september 2007 om 15:51

    Zo bij BennyB is er geld te halen voor lullige zaken.

    Zeg BennyB, ik heb een lullige vraag. Kan je niet wat geld doneren op girorekening 756….?

    €725 euro?!
    Ik rijd ook heel vaak (altijd eigenlijk) te hard maar ik heb al 4 jaar geen boetes gekregen. Zelfs geen parkeerboetes.

    Ff snel afkloppen.

    Login om te reageren
  13. Paragon zegt

    21 september 2007 om 16:00

    BTW… een tijd terug heb ontwerp voor een reflectiedemper gezien. Een metalen toeter en een buisje die wel de inkomende straling doorlaat maar niet de reflecties die de ontvanger terugkaatst.

    Het ding stond op de tuftufclub dacht ik. Heeft iemand een linkje naar dat ontwerp? Ik heb nu nog een langzame auto, maar zodra er iets snellers komt moet mijn stinger er weer in namelijk.

    Login om te reageren
  14. Sjefke zegt

    21 september 2007 om 16:02

    Hmm ik zou hem in 5 jaar wel terug verdienen als ik hetzelfde rijd als afgelopen jaar en idem gepakt zou worden :(
    Iets van 400 euro boetes in 1 jaar tijd is niet leuk meer vooral niet als er 1 bij zit van iemand inhalen waar niet mag als je zelfs met je inhaalactie niet boven de toegestane snelheid uitkomt. (stomme 50 rijders waar je 80 mag :@)

    Login om te reageren
  15. Zoepie zegt

    21 september 2007 om 16:16

    De berekening van verkeersboetes is dan eind vorig jaar ook veranderd.
    Op de plaatsen waar je 30 – 50 mag rijden zijn de kosten voor de eerste 10 km’s te hard 100 €, elke bijkomende km te hard is er dan 10 euro bij dus dat telt door.
    Eenmaal boven de 50 per uur (60 – 120) zijn de eerste 10 km’s te hard 50 euro en een 5 euro per km te hard daarboven.

    Simpel en transparant maar nog altijd even pijnlijk als je ze moet neerleggen.
    Ofwel “Leuker kunnen ze het niet maken wel makkelijker”

    Login om te reageren
  16. Thijs zegt

    21 september 2007 om 16:18

    Ik rijd zelden te hard, maar met de huidige prijs verhogingen van het autorijden ben ik honderd procent vóór elke vorm van terugnaaien. Dus bij deze krijgt deze ook mijn zegen.

    Login om te reageren
  17. Alwood zegt

    21 september 2007 om 16:33

    cool! maar de oplossingen van stinger zijn ook altijd mooi :) schijnt ook dat er maar 1 frequentie is waar je niet op mag zoeken met een radardectector… of iig zijn er maar weinig freq’s die onder de wet vallen.

    Doe het nu prima zonder maar als ik het geld had zou ik gwn uit principe zo’n aparaat installeren. Puur omdat ik liever 1000 eu aan dat spul uitgeef dan 1e aan koos.

    en… laten we zeggen… afremmen bij iedere in de berm geparkeerde donker gekleurde golf, leon, astra of focus is ook niet ideaal ;) :P (maar werkt wel..)

    Login om te reageren
  18. Ken zegt

    21 september 2007 om 16:37

    Dus ik rij al ruim 3 en een half jaar ‘illigaal’ rond met mijn ouderwetse perfect werkende Stinger. Daarnaast een flitspaaldatabase op m’n OEM navigatie.

    Jullie begrijpen dat ik altijd veel te hard rij? Mooi.

    Login om te reageren
  19. vla zegt

    21 september 2007 om 16:48

    pfffff….

    ja, laat maar komen die edit ;)

    maar nu echt, die dingen kosten veel geld, zijn niet nuttig, reageren te traag en als je echt vlug gaat kun je toch niet afremmen tot de limiet.
    EN daar komt nog eens bij als Jan de politieman het ziet dan is het vaarwel maandloon…

    Login om te reageren
  20. BennyB zegt

    21 september 2007 om 16:58

    @ Oul@ Ok, stuur je rekeningnummer maar. :-D Achteraf gezien had ik het dan inderdaad gewoon liever aan jou gegeven.

    Ik heb een hele tijd 200km per dag moeten rijden. Als je dan na 40km en 2uur eindelijk vrij baan hebt ben je dan ook snel geneigd wat harder te rijden.

    Login om te reageren
  21. westy B zegt

    21 september 2007 om 17:10

    En nu de goedkoopste oplossing tegen alle boetes en belastingen.

    Neem is een buitenlands kenteken, vanaf dat ze buurlanden (Belgie, Duitsland,..) voorbij zijn, worden boetes heel sporadisch doorgestuurd.

    Wat dachten jullie van een Spaanse plaat?
    “Buenas dias oom agent, sorry yo no comprende….”

    Of een Pools kenteken?
    “Iekke hier komen oem te werken menier de polizie…”

    Met alle snelheidscontroles,belastingcontroles op NL kentekens en weldra het rekeningrijden is dit de enige echte oplossing.
    Ben je trouwens ook direct van die enge BPM verlost.

    Login om te reageren
  22. tim zegt

    21 september 2007 om 17:40

    ik belgië is het zo dat je als je betrapt wordt met een toestel je een boete krijgt die kan oplopen tot 8000 euro en je wagen in beslag kan worden genomen.

    Er zijn er zo al een paar tegen de lamp gelopen bv: iemand een boete van 5000 euro en zijn wagen kwijt een bmw x5 (bmw jeep of het x5 is weet ik ni juist)

    Login om te reageren
  23. CSL zegt

    21 september 2007 om 19:41

    Hoe kun je volgen door politie op afstand uitzetten?

    Login om te reageren
  24. je oma zegt

    21 september 2007 om 19:56

    bestaat al lang..

    Login om te reageren
  25. a_buis zegt

    21 september 2007 om 21:23

    @csl: rookgordijn? niet dus, je blijft iedere 10 seconde in je achteruitkijkspiegel loeren, lekker veilig trouwens!

    Login om te reageren
  26. 2SLOW4ME zegt

    21 september 2007 om 22:46

    hebbe hebbe hebbe!!! dat scheeld zelfs met die 250 euro erbij 100den euros per jaar ;-)

    Login om te reageren
  27. SpotGod zegt

    23 september 2007 om 10:04

    Vraag: Dit apparaatje waarschuwt dus voor radar EN laserguns?

    Login om te reageren
  28. Theo zegt

    23 september 2007 om 23:59

    Spaar je geld voor detectoren en al die flauwe kul.
    Rij niet boven de max. toegestane snelheid en het hele zooitje kontroleurs staat over een jaar op straat. Eenvoudig en doeltreffend. Zo raak je ze werkelijk.

    Login om te reageren
  29. Jitze van der Meer zegt

    24 september 2007 om 00:25

    Zand in de machine gooien is blijkbaar het beste! Ik reed ’s morgens om 5.00 uur met een lichte vrachtwagen (7.5 ton totaal) op de autosnelweg bij Lemmer met een snelheid van maar liefst 86 km/uur en hier werd ik geflitst door zo’n NSB-er (excusez le mot).
    En die opperinquisiteur van de flitsterreur Koos Spee maar roepen, dat het niet gaat om het geld, maar in het belang van de veiligheid.
    Alle middelen om deze lieden om de tuin te leiden zijn volgens mij geoorloofd.

    Login om te reageren
  30. Raptor zegt

    8 december 2008 om 07:36

    Je ziet ze toch van ver, die statieven achter de vangrail ! Waarom een detector nodig ? Zoveel boetes heb ik op 10 jaar nog niet bij elkaar en ik rijd altijd 30 a 40 km/u te snel op grote wegen en snelwegen. Echter NOOIT in de bebouwde kom. Ik geef wel toe dat ik geregeld erg hard moet remmen voor zo’n struikrover. Maar da’s een probleem voor de achterliggers, moeten ze maar afstand houden…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North