• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ooit een Honda S2000 een wheelie zien maken?

Auteur: ricardo, gepost 21 maart 2012 om 08:45 – 33 Reacties

Wiéééé, ik ben een klein wit vliegtuigje!

Op het Texaanse dragracefeestje TX2K12 ging de aandacht vooral uit naar een Nissan GT-R met flink wat aarspeper. Maar de meest spectaculaire dragsessie komt misschien wel op naam van deze S2000 te staan. Ziekelijk veel vermogen, een laag wagengewicht en géén anti wheelie bar kunnen dan voor samengeknepen bil-momenten zorgen.

Op de dragstrip nam de opgevoerde Honda het op tegen een Toyota Supra, die wél alle wielen op het asfalt wist te houden. Hierdoor heeft de Supra een enorme voorsprong op de S2000 die het luchtruim kiest. Alleen ging de aandacht niet uit naar de winnaar van het sprintje. Nee, boven- en onderstaande S2000 ging namelijk stuiterend over de baan, waarbij het springerige gedrag maar nét goed afliep.

Hieronder het bewijs dat je echt geen leren broek hoeft te dragen om een wheelie te kunnen maken. (via Carscoop)



Ook interessant!

  • Wie wil deze Honda S2000 hebben voor €130k?
  • Honda
    Video: verwarde Honda moet deur uitdeuken
  • Video: nóg een rare Honda CR-V crash
  • Video: S2000 verliest met 170 km/u alle grip

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

dragrace, Honda, s2000, tuning, Video

Vorig bericht: « Rolls Royce Phantom lijkwagen gaat voor chic
Volgend bericht: DiMora kondigt ‘nieuwe klassiekers’ aan »

Lees Interacties

Reacties

  1. trisx zegt

    21 maart 2012 om 08:56

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. bartjuh zegt

    21 maart 2012 om 08:57

    Zoo dat is wel een beste wheely idd. Die gast in die supra is niet echt heel vrolijk zo te zien. Doe mij maar liever een antraciet kleurige s2000 met rood interieur voor de deur. Helemaal standaard leuk genoeg =)

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      21 maart 2012 om 23:25

      @bartjuh: volgens mij heb jij die al…

      Login om te reageren
  3. highperformance zegt

    21 maart 2012 om 09:09

    Wat bizar, hoe is het mogelijk dat die banden zoveel grip genereren en de auto doen stijgen..? Ik weet dat het vaker gebeurt, maar het is wel bizar.

    Login om te reageren
    • pimsieb zegt

      21 maart 2012 om 11:36

      @highperformance: Speciale compound, en extreem lage bandenspanning onder andere.

      Login om te reageren
  4. Simpson zegt

    21 maart 2012 om 09:18

    bizar zeg. Maar ff een paar stoeptegeltjes op de bumper lijmen dan

    Login om te reageren
  5. TSI-tje zegt

    21 maart 2012 om 09:18

    Doe mij maar een normale (niet opgefokte) S2000, dit slaat nergens op. Wel leuk dat het kan, maar het brengt je niks. Niet op de weg te houden dus geen snelle tijden..

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      21 maart 2012 om 10:50

      @TSI-tje: Het is een hobby, mag toch.

      Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        21 maart 2012 om 14:49

        @kaasboerin: Tuurlijk…. ieder z’n meug… wel nutteloos.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          21 maart 2012 om 14:56

          @TSI-tje: … Zo ken ik er ook nog wel 3000 … Die “nutteloos” zijn..

          Login om te reageren
          • highperformance zegt

            21 maart 2012 om 22:24

            @kaasboerin: laat maar horen dan:
            1.?

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              22 maart 2012 om 10:48

              @highperformance: 1. Een M lip op een 318i.. :lol: .. Et cee te ra! =D

              Login om te reageren
  6. 964rs zegt

    21 maart 2012 om 09:30

    Wel knap! Zal wel niet helemaal de bedoeling zijn dat ie omhoog komt haha. Sowieso lijkt ie mij niet voor de weg gemaakt dus who cares dat ie niet comfi is….

    Login om te reageren
  7. powerofdreams zegt

    21 maart 2012 om 09:45

    S2000 vernaggelen zou verboden moeten worden!

    Login om te reageren
  8. RubenPriest zegt

    21 maart 2012 om 10:20

    haha nice :D

    Login om te reageren
  9. Carreza zegt

    21 maart 2012 om 10:47

    Moet wel kicken zijn als chauffeur. Je ziet niet eens welke kant je wagen uitgaat want je kijkt ergens naar boven in de lucht :D

    Login om te reageren
  10. midasracer zegt

    21 maart 2012 om 10:58

    Heftig, ik zag het een auto doen in Fast and the Furious en dacht altijd dat het nep was omdat je asociaal veel koppel nodig hebt om een auto zo in de lucht te krijgen. Maar het kan dus wel! Wauw.

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      21 maart 2012 om 12:27

      @midasracer: Bij The Fast and the Furious (1) hadden ze de wheelie wel gefaked. Want je hebt wheelspin of een wheelie. In de film hadden ze d.m.v. luchtdrukkanonnen de voorzijde gelift na de wheelspin. Zo kon men een wheelie en een wheelspin combineren. :P

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        21 maart 2012 om 14:55

        @AutomotiveDesigner: Okay dank je. Van het weekend zat ik hem te kijken met mijn zoontje en die vroeg er toen naar.

        Login om te reageren
  11. tinusheeswijk zegt

    21 maart 2012 om 11:05

    achjah, de M3 van Huybride doet ook een wheelie, maar hij kan hem natuurlijk wel gewoon vasthouden:O

    Login om te reageren
  12. kevinh zegt

    21 maart 2012 om 11:18

    Hulde aan toyota voor het oppermachtige 2JZ blok!

    Login om te reageren
  13. panzerknacker zegt

    21 maart 2012 om 11:40

    beetje jammer dat er een Toyota 2JZ motor in ligt ipv. een Honda motor, maarja dat blok is nu eenmaal te monsterlijk voor woorden.

    Login om te reageren
  14. calkie zegt

    21 maart 2012 om 11:57

    @ kevinh zo oppermachitg is het 2jz blokje ook niet meer krijgt toch echt dik klop van redstarmotering s2000 die echt 100% f20c is
    http://www.youtube.com/watch?v=nF7u86wHovg

    redstar heeft zelfs het recoord op naam staan van 7.75 snelste orginele s2000 (bedoel met s2000 motor )
    http://www.youtube.com/watch?v=ATePMua2LNY

    ik heb een een tijdje gevolgt op youtube is een heel leuk project met veel leuke filmpies .

    Login om te reageren
    • kevinh zegt

      22 maart 2012 om 13:42

      @calkie: Er is natuurlijk altijd baas boven baas en daarbij niks meer dan hulde voor de mensen die een blok zo ontiegelijk snel kunnen maken, maar…..
      Qua betrouwbaarheid en stevigheid is er bijna niks zo goed als een 2JZ-GTTE, RB26DETT komt wel zeer dicht in de buurt.

      Nog een filmpje voor de liefhebbers..:
      http://www.youtube.com/watch?v=YJC8DsMzl7A&feature=related

      Login om te reageren
  15. imba zegt

    21 maart 2012 om 13:03

    En om dit soort redenen blijven er ook geen originele Supra’s meer over. Stop de tuning waanzin en hou ze zo origineel mogelijk.

    Login om te reageren
  16. meneersander zegt

    21 maart 2012 om 14:07

    Americansl

    Login om te reageren
  17. driftje zegt

    21 maart 2012 om 14:08

    Toch knap hoe die coureurs telkens weer de ideale lijn op de dragstrip kunnen vinden.

    Login om te reageren
  18. featherlight zegt

    21 maart 2012 om 14:31

    Dat is zeker de Honda fanboy’s antwoord hierop :

    Maar eerlijk is eerlijk. Met een Supra blok zit je vrij makkelijk in de 1000 pk.
    Wat ik me altijd afvraag is hoe stevig de oorspronkelijke S2000 motor wel is. Naar mijn weten is de normale compressie al vrij hoog. Lijkt mij niet dat je er gewoon een turbo op kan schroeven zonder eerst wat versteviging te doen aan het blok zelf. Iemand een idee ?

    Login om te reageren
  19. Huybride zegt

    21 maart 2012 om 15:00

    Hybride motor?

    Login om te reageren
  20. jordy14 zegt

    21 maart 2012 om 15:05

    Ik dacht dat bij zon weelie de hele achterkant kapot ging zonder bar? En wat is die tunnel bij beide auto’s op de moterkap, koeling?

    Login om te reageren
    • jdmfan zegt

      21 maart 2012 om 16:19

      @jordy14: daar achter zit de turbo, als je goed kijkt kan je het zien

      Login om te reageren
  21. integraturbo zegt

    21 maart 2012 om 18:06

    In 2011 iets minder power dan nu blijkbaar?

    http://www.youtube.com/watch?v=I5x6wWn8bbg

    sick..

    Login om te reageren
  22. norge zegt

    21 maart 2012 om 21:06

    Een kijkgat in de bodem maken?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North