• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook Dacia gooit fabriek twee weken plat

Auteur: Dennis, gepost 11 november 2008 om 21:42 – 12 Reacties

Dacia logo

In economisch zwakke tijden zie je dan mensen grote uitgaven uitstellen -zoals het kopen van een auto- of zoeken naar goedkopere alternatieven. Dat is koren op de molen van Renault dochter Dacia zou je misschien denken. Maar nee, want zelfs het Roemeense Dacia waarvan de meeste modellen nog geen 10K kosten, voelt de gevolgen van de kredietcrisis en gooit de fabriek twee weken plat.

Onlangs werd de productie al vier dagen gestaakt om de voorraden niet te ver op te laten lopen en tussen 20 november en 7 december zullen er opnieuw geen auto’s van de band rollen. Dacia verkoopt zijn auto’s in binnen en buitenland. In Roemenië zelf kelderde de vraag in oktober met zo’n 30 procent ten opzichte van vorig jaar. Werknemers hebben twee weken gedwongen vakantie en ontvangen in die periode 85 procent van hun brutosalaris. Dacia hoeft gelukkig niet net als General Motors met de pet rond om te overleven. (via: automotive news)

Ook interessant!

  • Dacia DUSTAR
    Dacia DUSTAR is betaalbaar ruimtevaart-programma
  • Dacia stoft Duster af met facelift
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Aston Martin designer vertrekt naar.. Dacia!
    Aston Martin designer vertrekt naar.. Dacia!

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Dacia

Vorig bericht: « Bugatti Veyron als passpiegel
Volgend bericht: Game: Murder a prostitute with Jeremy Clarkson »

Lees Interacties

Reacties

  1. Waxweazel zegt

    11 november 2008 om 21:43

    de autocrisis is nu compleet :p

    Login om te reageren
  2. Emile_Benz zegt

    11 november 2008 om 21:52

    There goes the neighbourhood…

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    11 november 2008 om 22:00

    Het stilleggen van fabrieken kan ook simpelweg een maatregel zijn die nodig is om het werkkapitaal te reduceren. Krediet is duur en op het moment is het nogal lastig om nieuwe financieringen af te sluiten. Als een soort voorbereiding op mogelijk moeilijke tijden kunnen diverse bedrijven wat meer liquide middelen proberen vrij te maken.. als het doemscenario dan uitkomt ben je redelijk weerbaar….

    Login om te reageren
  4. El Loco zegt

    11 november 2008 om 22:09

    Heb er net een besteld voor een klant, kijken wat dit doet met de levertijd.

    Login om te reageren
  5. vla zegt

    11 november 2008 om 23:24

    En wie is de schuldige? De mensen! Omdat ze te weinig kartonnen brikken weggooien, en zo kan Dacia natuurlijk geen interieur maken!

    Login om te reageren
  6. Joah zegt

    12 november 2008 om 07:30

    Niet getreurd, minder is meer in dit geval

    Login om te reageren
  7. Renaultfan zegt

    12 november 2008 om 07:59

    Mooi gebaar van Dacia,professionele oplossing,kan je van de GM organisatie niet zeggen,only the strong survive !
    Als je als voorheen nummer 1 in NL ruim dertig jaar nu drie jaar 0% rente ,onderhoud en garantie moet aanbieden om je karretjes de straat op te krijgen………….AU !

    Ach………………..do it the american way,zonde zeg !

    Login om te reageren
  8. $imon zegt

    12 november 2008 om 08:10

    @ Renaultfan: Maar deze acties werken wel (weet ik uit ervaring). Het probleem met deze hele crisis is dat de consument de hand op de knip houdt uit angst voor de slechte tijden die er aan zitten te komen (althans, naar verwachting). Voor de meeste dealers zit er dan niets anders op dan de consument een zeer goed aanbod te doen waardoor ze wat extra auto’s verkopen. Eén ding is zeker, doen ze het niet, verkopen ze ook veel minder.

    Verder denk ik dat WOoOdy de spijker op de kop slaat. Zag dat de verkopen van Dacia in het laatste kwartaal weer prima waren (ten opzichte van de andere merken). Denk daarmee dus ook dat dit meer een preventieve maatregel is, dan dat het noodgedwongen is.

    Login om te reageren
  9. Jordey zegt

    12 november 2008 om 10:14

    Tip: Laat ‘m dicht!

    Login om te reageren
  10. Mr. Marteen zegt

    12 november 2008 om 12:21

    Vraagje… bouwen ze over twee weken weer een nieuwe fabriek?

    Login om te reageren
  11. bmw zegt

    12 november 2008 om 16:11

    @Simon: mmmm even denken, welke opties zou je nog op een Dacia als extra kunnen geven? :-) Wacht, ik weet het, een afdekhoes om de buren niet te storen…

    Login om te reageren
  12. Rick dos zegt

    12 november 2008 om 22:15

    Mooi! Wordt mijn droomauto nóg exclusiever…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North