• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook Koos Spee heeft een mening…

Auteur: ricardo, gepost 11 april 2011 om 22:06 – 108 Reacties

Report @KooSpee for spam

@KooSpee for spam" title="Report @KooSpee for spam" />

Terwijl op veel plekken in Alphen aan den Rijn de bloemenzeeën ter nagedachtenis aan de slachtoffers van het bloedbad alsmaar groter worden, is meneertje de mediageile verkeersofficier alweer druk bezig met het spammen van zijn eigen agenda. Ja, wij vragen onszelf ook af wat deze man soms bezielt.

700 Jaarlijkse verkeersdoden zijn er natuurlijk 700 te veel. Maar om de media-aandacht voor ongelukken direct te vergelijken met die van een een ongekende kill frenzy in #Alphen, dan is je houdbaarheidsdatum wat ons betreft wel verstreken.

Ook interessant!

  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?
  • Kinderen naar school brengen met de auto is not done

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

koos-spee, twitter, Verkeer

Vorig bericht: « Project Kahn pakt de Panamera aan – poging twee
Volgend bericht: Dealerspot: Aston Martin V8 Vantage S in Cobalt Blue »

Lees Interacties

Reacties

  1. ewoudhoed zegt

    11 april 2011 om 22:10

    Ik heb ook een mening.

    Wat een arrogante zak.

    Login om te reageren
    • SD1 zegt

      11 april 2011 om 22:11

      @ewoudhoed: Mee eens wat een lul

      Login om te reageren
    • ruyjo zegt

      11 april 2011 om 22:25

      @ewoudhoed: +1 rare Spee

      Login om te reageren
  2. bosnialove zegt

    11 april 2011 om 22:14

    Zeg, droplul. Waarom doe jij ook geen ludieke actie? Misschien haal jij het nieuws ook wel met je verkeersdodenverhaal.

    Login om te reageren
  3. Stoplichtsprintertje zegt

    11 april 2011 om 22:15

    Wat een mafkees…
    Je kan zo’n vergelijking echt niet maken !

    Login om te reageren
  4. wapz zegt

    11 april 2011 om 22:15

    deze man is de weg al heel lang kwijt.

    Login om te reageren
    • W115 zegt

      11 april 2011 om 23:28

      @wapz: een navigatiesysteem doet wonderen :P

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        12 april 2011 om 13:20

        @W115: +1, al gaat dat bij zo’n oude zak niet werken.

        Login om te reageren
  5. RickB zegt

    11 april 2011 om 22:20

    Heeft die meneer niks anders aan z’n hoofd dan zich druk maken over hoe onveilig het verkeer wel niet is? Man, ga fietsen!

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      11 april 2011 om 22:25

      @RickB: Hij is landelijk verkeersofficier voor Justitie… zich druk maken om de veiligheid van het verkeer is zijn werk.

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        11 april 2011 om 22:34

        @Pordon: Dan nog, heeft die niks beters/anders te doen?
        Zich constant bezig houden met de snelheid van de buurman is ook niet helemaal het doel van de mens ofwel?

        Login om te reageren
  6. bosnialove zegt

    11 april 2011 om 22:20

    Aan de andere kant is het ook wel triest dat ik mij/wij ons hier uitmaken daarover. Eens ben ik het met hem niet, maar het enige wat hij doet is, geloof ik, vertellen dat er naast dit ook veel en zelfs méér doden vallen. Dat zou in principe net zo belangrijk moeten zijn, maar blijkbaar geldt de gebeurtenis van zaterdag véél belangrijker dan de verkeersdoden.

    Login om te reageren
    • super zegt

      11 april 2011 om 23:36

      @bosnialove:
      Iedereen weet dat er risicos zijn verbonden aan deelname aan het verkeer, als het dan mis gaat is het geen groot nieuws. Niemand verwacht dat je in een winkelcentrum neergeschoten wordt door een gek met een automatisch geweer, daarom is het nieuws.

      Login om te reageren
  7. ascari15 zegt

    11 april 2011 om 22:22

    Och hij moet ook weer iets zeggen hoor!!
    Snap niet waar zijn bericht op slaat.
    De twee dingen staan toch los van elkaar.
    Wat hij doet is echt aandacht zoeken.

    Login om te reageren
  8. Pordon zegt

    11 april 2011 om 22:23

    Uiteraard had Dhr. Spee deze uitspraak ethisch gezien nooit mogen maken maar het zet je wel tot nadenken. Het is inderdaad verschrikkelijk wat er gebeurd is maar wat maakt dit zo verschrikkelijk? Het ligt niet in een normaal verwachtingspatroon, helaas liggen zoveel honderd verkeersdoden p. jaar wel in een bepaald verwachtingspatroon. Nogmaals, neem het Dhr. Spee zeer kwalijk zo’n opmerking te plaatsen op twitter maar denk er maar eens over na

    Login om te reageren
    • mbman zegt

      11 april 2011 om 22:28

      @Pordon: zo denk ik er ook over ja.

      Login om te reageren
  9. Vanquish zegt

    11 april 2011 om 22:25

    Ik denk dat meneer eens moet leren relativeren. Zelfs al laat je iedereen 30 rijden, dan nog valt er vast wel eens een motorrijder verkeerd waardoor ie overlijdt. Het aantal verkeersdoden kun je niet op 0 krijgen. Maargoed, aandacht heeft ie weer.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      11 april 2011 om 22:36

      @Vanquish: de belangrijkste reden waarom de vergelijking van ome Koos vreselijk de plank misslaat: de meeste verkeersdoden vallen bij [b][i]ongevallen[/b][/i]; er zijn maar weinig automobilisten die ’s morgens de deur uit gaan met de bedoeling om… De laatste keer dat dat gebeurde was nu bijna twee jaar geleden, en dat geval komt volgens mij niet voor in de [i]ongevals[/i]statistieken.

      Login om te reageren
  10. potver7 zegt

    11 april 2011 om 22:29

    Wat wij allemaal al wisten, deze man zit veel te lang op zijn stoel – zo lang dat hij niet meer weet zijn werk in een breder perspectief te plaatsen. Officieel heeft-ie volgens mij al een andere functie, maar in de praktijk blijkt dat nergens uit.

    En nu maar hopen dat deze tweet hem z’n kop gaat kosten, maar dat zal wel weer niet…. En dat zal hem er ook wel niet van weerhouden om meer van dit soort misplaatste opmerkingen te maken, z’n twitteraccount is persoonlijk neem ik aan.

    Login om te reageren
  11. valetparker zegt

    11 april 2011 om 22:29

    Zeau… Als hij het zelf is dan mag hij in lijn met de eerdere openbare twitteraars meteen zijn dozen gaan pakken. Doedoei Koos!

    Login om te reageren
  12. Northwestern zegt

    11 april 2011 om 22:30

    Wat een autist is dat zeg.

    Login om te reageren
  13. clijde zegt

    11 april 2011 om 22:36

    @Nortwestern

    En jochie, heb je weer een nieuw woordje geleerd vandaag?

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      12 april 2011 om 11:31

      @clijde: lol, ik zal jou eens even quoten vriend!

      “Zeg dan niks als je niks te melden hebt…”

      Login om te reageren
  14. Burdy zegt

    11 april 2011 om 22:40

    QUOTEFAIL. kan er niets anders van maken.

    Login om te reageren
  15. JanJansen zegt

    11 april 2011 om 22:40

    Beste KS, omdat vervoer ons zo veel meer levenskwaliteit geeft hebben we collectief besloten dat risico te aanvaarden.
    Ik moet de eerste nog tegenkomen die een hogere levenskwaliteit krijgt van het leegschieten van een Smith & Wesson M&P 15-22 in een vol winkelcentrum.
    Gelukkig kan je lang over je uitspraak gaan nadenken want je pensioen zal nu wel zijn begonnen Koos.

    Login om te reageren
    • DePannekoek zegt

      11 april 2011 om 23:46

      @JanJansen: We aanvaarden het omdat we geen andere keus hebben.

      Login om te reageren
  16. BmwMPower zegt

    11 april 2011 om 22:40

    Als hij nu was omgekomen bij de ramp…
    Ja..

    Login om te reageren
  17. dropheadcoupe zegt

    11 april 2011 om 22:41

    ik sluit mij aan bij stoplichsprintertje deze vergelijking mag niet gemaakt worden. Beide zijn fout en een herdenking waard maar nu moet je niet voor de verkeersdoden over de slachtoffers van de moordpartij heenpissen

    Login om te reageren
  18. Rochas zegt

    11 april 2011 om 22:42

    Dhr. Spee heeft m.i. helemaal gelijk. We zijn het er allemaal over eens dat het drama van Alphen verschikkelijk is. De aandacht in de pers is overweldigend. Terwijl de dader van dit incident een enkele idioot is waar de overheid en de maatschappij vrijwel niets aan kunnen doen. Des te meer kunnen we wat doen aan het grote aantal verkeersslachtoffers dat jaarlijks valt. Maar kennelijk is dat dodenaantal maatschappelijk geaccepteerd en krijgt het geen aandacht, terwijl de media en de samenleving dit onderwerp wel degelijk op de politieke agenda kunnen krijgen.
    Koos Spee laat zien hart voor de zaak te hebben. We mogen hem prijzen dat hij zich inzet voor vermindering van het aantal verkeersslachtoffers!

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      11 april 2011 om 22:57

      @Rochas:
      Dat is inderdaad maatschappelijk geaccepteerd. Vervoer heeft ons zo veel meer welvaart en levenskwaliteit opgeleverd.
      Begrijp me niet verkeerd, elke verkeersdode is er een te veel. Maar niemand rijdt je met opzet aan. Daar gaat de vergelijking van KS volledig mis. Hier probeert hij over de rug van deze slachtoffers zijn 2e agenda te promoten. Zulke misplaatste reclame, dat doe je nog niet eens op SBS6.
      Ik zeg wegwezen en de rest van je pensioen uitschamen.

      Login om te reageren
  19. Benjamin1 zegt

    11 april 2011 om 22:51

    Ach ja, dementie heet dit toch?

    Login om te reageren
  20. jelmer zegt

    11 april 2011 om 22:56

    Koos Spee is soms een vervelend mens, die me vaak behoorlijk irriteert. Dat programma kijk ik niet. Maar ik moet nu wel even de andere kant belichten: Elk jaar gaan er honderd keer zo veel mensen dood in het verkeer als afgelopen weekend in De Ridderhof. Alleen dan onzichtbaarder.

    De kranten, de TV, de radio: Er was ontzettend veel aandacht voor de gebeurtenissen in Alphen aan de Rijn. En dat is meer dan terecht. Wat gebeurt is, is afschuwelijk. Mensen die bij het winkelen zo maar het leven verliezen, omdat iemand daar toe besluit. Heel erg.

    Koos Spee trekt hier in 160 tekens een vergelijking die, onder andere door de beperkte ruimte in een tweet, lomp is. Er is nog een andere reden. Het is lomp omdat het al het drama op een rare manier in perspectief zet, op een manier die ieder mens kippenvel zou moeten bezorgen.

    Zes mensen zijn overleden in De Ridderhof. Overleden? Vermoord. Zes families moeten dat verwerken, zes families hebben een dierbare verloren, zes vriendengroepen moeten hier mee om gaan.

    Honderd keer zo veel mensen moeten dat ook. Deze mensen zijn om het leven gekomen in het verkeer. Soms door hun schuld, vaak niet.

    Koos Spee heeft een missie. Hij heeft dat leed gezien. En zoals wij allemaal ons het leed in Alphen aan de Rijn hebben aantrekken, heeft hij het leed van alle anonieme verkeersdoden aangetrokken.

    Mensen op een missie krijgen soms zendelingentrekjes. Koos Spee vertoont die trekjes sterk. Hij wil honderden levens redden.

    Iemand die honderden levens wil redden verdient het niet om zelf een ramp toegewenst te worden, zoals @BmwMPower doet. Iemand die honderden levens wil redden verdient het niet om voor autist uit gemaakt te worden, zoals @Northwestern doet. Iemand die honderden levens wil redden verdient het niet om over zich te moeten lezen dat hij de weg kwijt is, zoals @wapz doet. Vooral niet omdat het Koos Spee voor een deel gelukt is.

    Natuurlijk. Iedereen mag het een vervelende man vinden, dat vind ik ook vaak. De verkeersmaatregelen mag je betuttelend vinden. Prima. Maar reageren niet zo.

    Alleen maar omdat de 700 naamloze Nederlanders met een anonieme aanrijding het leven verlaten, in plaats van een kille knal, wil niet zeggen dat zulke problemen in de toekomst niet voorkomen mogen worden. Wie dat wel vindt mag het tegen al die families, vrienden en bekenden van al die andere slachtoffers zeggen.

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      11 april 2011 om 23:17

      @jelmer: Ik noem hem autist omdat hij het contrast niet ziet. Mensen weten dat er doden in het verkeer vallen. Als dan oppeens een gek mensen gaat neerknallen, dat verwacht niemand. Mensen zijn aangeslagen dat zoiets kan gebeuren. En zijn opmerking is niet etisch verantwoord en ook nog eens egoistisch, aangezien het alleen maar zijn standpunten ondersteunt en totaal geen respect toont voor de nabestaanden van de mensen in AadR. En verder vind ik de manier waarop hij verkeersdoden wil terugdringen niet effectief, gewoon geldklopperij. Flitsers staan altijd op plekker waar hard wordt gereden, niet op plekker waar veel doden vallen.
      Jij mag vinden dat hij het niet verdiend dat ik hem zo noem, maar ik vind hem gewoon een egoistische autist.

      Login om te reageren
      • jelmer zegt

        11 april 2011 om 23:34

        @Northwestern: Als jij leed afmeet aan de mate waarop we het als maatschappij kunnen verwachten dan is dat prima, het lijkt mij redelijker om leed af te meten aan de impact die het heeft op de betrokkenen. Ik denk trouwens dat geen nabestaande van een verkeersdrama het verwacht als zijn naaste niet meer thuis komt…
        Woorden als autist en egoïst vind ik overigens niet sterk. Nederland verruwt. Het is een emotioneel onderwerpen, maar laten we een beetje respect tonen voor elkaar.

        Login om te reageren
        • Northwestern zegt

          12 april 2011 om 08:29

          @jelmer: Ik heb geen respect voor iemand die verkeersdoden als excuus gebruikt om mijn portefeuille leeg te kloppen. Dat is achterbaks. Het is vreselijk dat er jaarlijks mensen overlijden in het verkeer, maar dan moet er wel op een correcte manier wat aan gedaan worden.

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            12 april 2011 om 10:00

            @Northwestern: 100% mee eens.
            De verruwing komt van Koos Spee met zijn ongefundeerde uitspraken.
            Daarnaast zijn we opgewonden of bang als we b.v. in een vliegtuig stappen om neer te storten (een van de meest veilige vervoersmiddelen) maar accepteren we niet, of sterker – we staan er niet bij stil- iedere keer als we de autodeur dichtslaan dat het wel eens de laatste keer kan zijn.
            Maar om je te moeten realiseren dat je je boodschappen moet doen met een kogelvrij vest aan, dat gaat te ver.
            Een maatschappij kan zich niet tegen gekken wapenen, dat zijn de gevolgen van de inrichting van ons leven, onze mobiliteit.

            Login om te reageren
  21. tvrspeedsix zegt

    11 april 2011 om 22:57

    De heer Koos S. wil graag met vervroegt pensioen. Dan heeft ie tenminste tijd over om te genieten van zijn (net zo irritante) I.P.H. kont kussende dwerg.

    Login om te reageren
    • TF_Bundy zegt

      11 april 2011 om 23:30

      @tvrspeedsix:

      Goeie foto..!

      On topic: Echt een nare man. Gadverrrdamme, wat een hoge pet heeft hij van zichzelf op. En dan die rechtgeschapen ideologieen van hem. En nou weer deze tweet. Monddood maken door hem massaal compleet te boycotten aub.

      Login om te reageren
  22. Hubert zegt

    11 april 2011 om 23:14

    Ik kan me echt niet voorstellen dat dit een echt bericht is wat hij zelf gepost heeft.
    Anders moet hij snel in het rijtje van politiechefs / parlementariers die na foute tweets op non-actief zijn gezet.

    Login om te reageren
  23. the-budel-guy zegt

    11 april 2011 om 23:22

    wat een smakeloose tweet zeg echt die man is ziek een beetje zijn propaganda aan een gruwel daad toevoegen.

    stop die gast in een gesticht en snel een beetje

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    11 april 2011 om 23:25

    Interessante discussie hier, ikzelf ben toch geneigd de denkrichting van @JanJansen en @Northwestern te volgen. De vergelijking is volkomen scheef.

    Login om te reageren
  25. shicomm zegt

    11 april 2011 om 23:28

    Dat lage , vuile , stompzinnige , achterlijke , godvergeten stuk stront hoeft z’n smerige rotkop niet in Alphen te laten zien want menig Alphenaar is hier niet gelukkig mee !

    Een hele goedkope en achterbakse manier om je mening te uiten… maar ja ; ’t bevestigd alleen maar z’n status die hij al heeft.

    Goed bezig Spee ! :@

    Login om te reageren
  26. ederooij zegt

    11 april 2011 om 23:29

    Deze man is het pad volkomen bijster. Iemand in zijn functie die hier een vergelijking durft te trekken?? te zot voor worden. deze man is blijkbaar de houdbaarheidsdatum gepasseerd en moet dan ook plaats maken voor iemand die geen obsessie voor zijn eigen ding heeft. Wat een idioot dat hij dit durft te schrijven laat staan denken.

    Login om te reageren
  27. Hubert zegt

    11 april 2011 om 23:35

    Is zijn adress niet : @KoosSpee i.p.v. @KooSpee???

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 april 2011 om 08:04

      nee

      Login om te reageren
  28. Search zegt

    11 april 2011 om 23:38

    Drama hier in Alphen komt voor Spee lekker uit om zijn eigen agenda te promoten, ziek mannetje!

    Login om te reageren
  29. rikus zegt

    11 april 2011 om 23:43

    En dat is het verschil.. verkeersdoden zijn in veel gevallen de schuld van de mens zelf..
    De slachtoffers van het drama in Alphen a/d Rijn konden er niets aan doen!
    Koos mag best zn mening uiten over het feit dat verkeersdoden vaak vergeten worden, maar doe dat alsjeblieft op een ander moment.
    Nu is Koos in mijn optiek best wel een t*f*slijer.

    Login om te reageren
    • jelmer zegt

      11 april 2011 om 23:46

      @rikus: Volgens mij is het verschil dat het ene menselijk falen is, het andere menselijke kwaadaardigheid. De slachtoffers van verkeersdrama’s kunnen er zelf vaak, ik kan alleen geen cijfers vinden, ook niets aan doen…

      Login om te reageren
  30. Tommy2 zegt

    11 april 2011 om 23:59

    Zo hij heeft ook weer een excuus gevonden om zijn standpunt luidkeels te verkondigen!

    Login om te reageren
  31. Laue zegt

    12 april 2011 om 00:14

    Mafkees! laat ik hem niet tegen komen dan zal ik hem eens MIJN mening vertellen.

    Login om te reageren
  32. mightymike zegt

    12 april 2011 om 00:18

    Wat slecht om van zo’n situatie gebruik te maken. Echt weer een koos actie

    Login om te reageren
  33. Atenza zegt

    12 april 2011 om 00:20

    Waarom zou je überhaupt zijn twitter volgen? :P

    Login om te reageren
  34. deVia zegt

    12 april 2011 om 00:23

    buiten het feit om dat de vergelijking niet klopt (moord tegenover veelal ongeluk) ben ik het er ook niet mee eens dat er geen aandacht wordt geschonken aan verkeersdoden. kijk maar eens goed in de bladen en in het nieuws; elke dag wordt er wel geschreven over wie er zijn omgekomen in het verkeer. bij elkaar opgeteld zou dit nog wel meer aandacht zijn dan wat er in a/r wordt besteed…

    Login om te reageren
  35. ShelbyGT500E zegt

    12 april 2011 om 00:37

    -=edit: ongepaste opmerking=-

    Login om te reageren
  36. bozewolf zegt

    12 april 2011 om 00:40

    Of Spee nou gelijk heeft of niet, een punt heeft of niet, is een kwestie op zich.

    Feit blijft dat het moment en aanleiding zeer ongepast gekozen is.

    Login om te reageren
  37. 9000cse zegt

    12 april 2011 om 00:46

    Tsjonge, jonge, jonge!!!!!
    Daar komen even langs:
    -Wat een arrogante zak.
    -wat een lul
    -droplul.
    -mafkees…
    -Wat een autist is dat zeg.
    -Als hij nu was omgekomen bij de ramp…
    -Ik zeg wegwezen en de rest van je pensioen uitschamen.
    -dementie heet dit toch?
    -maar ik vind hem gewoon een egoistische autist.
    -echt die man is ziek
    -stop die gast in een gesticht
    -Dat lage , vuile , stompzinnige , achterlijke , godvergeten stuk stront hoeft z’n smerige rotkop…..
    -ziek mannetje

    Ik wil graag mijn “diepe respect” tonen voor de mensen, die bovenstaande uitdrukkingen menen te moeten bezigen.
    Wat Koos doet, is NIET respectloos reageren op het drama van Alphen a/d Rijn, maar de aandacht vragen voor het HONDERDVOUDIGE drama, dat jaarlijks plaatsvindt en gewoonweg (zie boven) weggewuifd wordt als risico van ons verkeer, terwijl ik dagelijks malloten zie, die gewoonweg spelen met de levens van anderen. En dan komt de vergelijking met Alphen echt wel in de buurt. Het wapen heet dan alleen niet Usi maar: “Vul maar e.o.a. merk in”.
    Wat jullie van Koos Spee vinden mag je van mij zelf bepalen, maar deze man is nou eenmaal geen bobo van de Wereld Rally Association. Hij heeft (of had) de opgave het verkeer in Nederland veiliger te maken en dat levert geen maatregelen op, die op deze site populair gevonden worden.
    Maar bovenstaande kwalificaties getuigen maar van één ding: Gewoon gajes!

    Login om te reageren
    • Stefje zegt

      12 april 2011 om 03:38

      @9000cse:

      Ik heb mij nog niet laten horen, zal ik dan eens even rustig en weloverwogen onderbouwen waarom Koos Spee FULL-RETARD is?

      Dit is volgens mij de basis; hij maakt de vergelijking tussen 700 verkeersdoden en 8 slachtoffers en een zelfmoord bij Aa/dR.

      Als ik mij niet vergis kozen alle 700 verkeersdeelnemers, willens en wetens van de risico’s van autorijden, ervoor om op pad te gaan. Ook al is het misschien geen dagelijks besef, autorijden levert altijd een bepaald risico. Verkeersongevallen gebeuren nou eenmaal, en soms loopt het verkeerd af. Als je dat niet aan kan, dan moet je niet reizen. Zo simpel is het.

      De mensen die in Aa/dR aan het winkelen waren kozen er niet voor om door een mafkees klem gezet en neer geschoten te worden. Zij wilden een dagje fijn winkelen. Was het winkelcentrum ingestort, dan was de vergelijking mijns inziens rechtvaardig geweest. Niet in dit geval.

      Maar dan het belangrijkste, het onderliggende punt; hoe kan een situatie zoals in Aa/dR plaats hebben? Waar faalt de toezicht op schizofrene personen, hoe kan iemand zo vrijelijk over zulke vuurwapens beschikken, en hoeveel idioten zijn er nog meer die in een zelfde positie verkeren en in de toekomst misschien een zelfde incident kunnen veroorzaken.

      Laat ik het nog een laatste keer verhelderen vanuit een persoonlijk standpunt, want wat hierboven staat is objectief:
      Als ik sterf in een auto ongeluk, dan sterf ik een gelukkig mens, omdat ik van autorijden hou, snel of langzaam. Liever een (eenzijdig) verkeersongeval dan kanker. Zie het als sterven in het harnas.

      Als ik sterf omdat een dwaas het nodig vindt willekeurig mensen neer te schieten, dan sterf ik verdrietig, omdat ik niemand iets misdaan heb en ik nu ineens zomaar mijn familie en vrienden niet meer kan zien. Dit is een dood die je gewoon echt niemand gunt, net als erge ziektes.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        12 april 2011 om 08:24

        @Stefje: Je kan de vergelijking wel maken. Mensen die het aan het verkeer deelnemen accepteren het risico niet, maar je loopt overal een risico om te overlijden. Op de weg en in het winkelcentrum.

        Ook al heb je gelijk, je argumenten zijn wat minder. Dit schik reactie is gewoon veel groter als iemand rondjes rent en om zich heen schiet.

        OT: Dat gezeur over onze ontzettend onveilige wegen begint me echt mn neus uit te komen. Ik weet zeker dan 50-60% van de overleden in het verkeer zich zelf niet aan de regels hield.

        Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        12 april 2011 om 10:32

        @Stefje:
        Even een herinnerinkje: Weet je nog die Koninginnedag in Apeldoorn?…….
        En hoeveel schizofrene medemensen hebben er een rijbewijs?

        Login om te reageren
        • Stefje zegt

          12 april 2011 om 12:35

          @9000cse:
          Ja dat weet ik nog. Hoezo?

          Als je hiermee mijn punt onderuit wilt halen zal je jammerlijk falen; ook hier geldt dat niemand van de slachtoffers ervoor gekozen heeft om overreden te worden. Dat er toevallig een auto ipv een geweer in betrokken is doet daar niets aan af.

          Login om te reageren
          • 9000cse zegt

            12 april 2011 om 14:08

            @Stefje:
            Van mijn kant hoef je niet bang te zijn om onderuit gehaald te worden! Daar is meer voor nodig dan een verschil van mening. Wat ik wil zeggen, is dat ook een auto als moordwapen gebruikt kan worden. De slachtoffers wilden alleen een leuke dag beleven en werden geveld door een volslagen idioot met een rijbewijs en een auto. Als zodanig is een vergelijking met A a/d/ R wel degelijk mogelijk.
            Overigens wordt door velen hier gesuggereerd, dat Koos Spee een vergelijking wilde trekken en zo de aandacht op zich wilde trekken. Ik ben er 100% van overtuigd dat dit nooit de bedoeling van hem zal zijn geweest. Maar ja, wie een hond wil slaan vindt gemakkelijk een stok.

            Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      12 april 2011 om 10:18

      @9000cse:
      iedere keer als ik mijn autodeur dichtsla kan het de laatste zijn. Soms sta ik daar bij stil, maar vaak niet Omdat rijden, net als boodschappen doen routine is.
      Echter heb ik een kans.
      En eigenlijk altijd geluk.
      De kans om om malloten heen te rijden en te anticiperen.
      De kans om die vrachtwagen -zucht- maar voor te laten gaan en mezelf er niet tussen te wringen.
      De kans om die motorrijders op de Parijse Peripherique maar te laten voor wat ze zijn en er zelfs ruimte voor te maken
      Als er met een machinepistool of geweer op je geschoten wordt, dan heb je geen kans. Alleen geluk als je niet wordt geraakt.
      Volgens mijn bescheiden mening zijn dit twee totaal verschillende zaken.
      Ik kies er ook niet voor om met een machinegewwer beschoten te worden.
      Ik kies wel voor het verkeer.
      Als je hoofd verkeersofficier bent, dan heb je een voorbeeldfunctie.
      Deze vergelijking zegt eigenlijk meer over Mijnheer Spee en diens ego, een nederig excuus van zijn kant naar de slachtoffers in Alphen is dan ook op zijn plaats.

      Login om te reageren
  38. quincy zegt

    12 april 2011 om 01:33

    Ik kan het werk van de heer Spee hier en daar best waarderen. En hij maakt een punt. Maar de timing ervan is volledig verkeerd! Twee dagen na zo’n gebeurtenis kan je dit soort dingen nog niet zeggen. Ik denk dat als bijv. een dierbare van hem erbij omgekomen was (en god verhoeden het voor hem, want dit wens je niemand toe), dat hij zoiets nooit had geschreven. Waarom dan nu wel?

    Login om te reageren
  39. norge zegt

    12 april 2011 om 06:53

    Als ik de reacties hier lees begrijp ik dat het respect voor de medemens op een steeds lager niveau ligt.
    OT De man heeft natuurlijk gewoon gelijk maar had een beter moment (later) uit kunnen kiezen om zijn standpunt te verkondigen.

    Login om te reageren
  40. roestvrijstaal zegt

    12 april 2011 om 07:40

    Had wel is willen zien wat ie voor tweets had als iemand was omgekomen die hem dierbaar was. Die man draaft door, nutteloos, ordinair en respectloos is hij.

    Login om te reageren
  41. Megakix zegt

    12 april 2011 om 08:03

    Sorry, geen geintje, maar ik heb dat Alphen a/d Rijn verhaal compleet gemist….

    Nu lees ik alles even door en kom tot de conclusie dat Koos Spee inderdaad mediageil is. Hem doodwensen is ongeveer dezelfde daad als wat in Aa/dR gebeurde, dus velen van ons zijn ook ietwat labielerig. Maar dat Koos eens zelf mag overkomen (puur ter lering!), dat zou voor hemzelf een goede ‘aarding’ zijn in deze wereld.

    Login om te reageren
  42. Brum zegt

    12 april 2011 om 08:25

    Ik heb van veel te dichtbij al meegemaakt hoe het is om iemand te verliezen in het verkeer, tot 2 keer toe. Helaas zou je kunnen stellen dat ik wat dat betreft een ervaringsdeskundige ben. Wanneer ik dan ook een bericht lees in de krant dat er iemand is omgekomen in het verkeer, vind ik dat heel vervelend, denk ik aan de familie en vrienden van de persoon en ga ik zelf ook even terug in de tijd.
    Maar van zo’n actie in Alphen a/d Rijn draait mijn maag zich om en kan ik me voorstellen dat mensen volkomen reddeloos zijn wanneer ze daar iemand verloren zijn of er ooggetuigen van zijn geweest; wat een hel moet dat geweest zijn!
    Koos Spee slaat hier de plank volledig mis; wat hier eerder al is gezegd, helaas overlijden er mensen in het verkeer. Maar je verwacht niet dat je wordt neer gemaald in een winkelcentrum.

    Login om te reageren
  43. TSI-tje zegt

    12 april 2011 om 08:28

    Wat een 1e Klas mongool is deze man toch. Hij blijft ons verbazen. Hoe kan je in hemels naam zo’n uitspraak doen na zo’n drama in Alphen. Wederom een bewijs dat er meer als één steekje los is bij dit figuur.

    Login om te reageren
  44. NLBUURMAN zegt

    12 april 2011 om 08:51

    eigenlijk ben ik ’t wel gedeeltelijk met hem eens, nou is ’t op dit moment niet zo handig, hij speelt ’t niet tactisch. toch vind ik er best een grote kern van waarheid in. tuurlijk moeten we stilstaan bij een ramp als Alphen, maar dan mogen we ook wel eens stilstaan bij de mensen die jaarlijks in het verkeer omkomen.

    Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      12 april 2011 om 09:20

      @NLBUURMAN: Laten we er (nog) vanuit gaan dat iedere verkeersdode valt door een -ongeluk-. Dit betekend dat iets gebeurd zonder de intentie om iemand te doden. Natuurlijk is er een verwijt als je dronken achter het stuur stapt of veel te hard rijd, maar niemand zal ooit achter het stuur stappen met de intentie om iemand dood te rijden. Dát is precies de nuance welke Dhr. Spee populistisch ‘vergeet’, of zelfs niet begrijpt. Jij ook niet blijkbaar.
      Na dit weekend ben IK er van overtuigd, d’r lopen meer gekken buiten het gesticht als er in.
      Zie ook deze nieuws berichten (welke minder media aandacht kregen) http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=69533
      En deze : http://www.nu.nl/binnenland/2489609/dode-bij-schietpartij-in-speeltuin-rotterdam.html
      En dan ‘zeuren’ over verkeersdoden ? Hoe triest dan ook, dit staat niet in verhouding !

      Login om te reageren
  45. midasracer zegt

    12 april 2011 om 08:55

    Wat een idioot om zo’n vergelijking te maken. Ik wil het zelfs omdraaien. Als hij niet 80% van de politiecapaciteit had ingepikt voor de intensieve snelheidscontroles, had de politie meer tijd gehad om bijv. aandacht te schenken aan de wapenhandel. Bijna elke overval wordt tegenwoordig met een pistool gedaan. De ellende van de illegale wapenhandel is vele malen groter dan die van de te snel rijdende medeweggebruikers. Maar de politie heeft de laatste 15 jaar een geheel verkeerde prioriteitenstelling gehad, opgelegd door Spee. Eigenlijk is Spee dus verantwoordelijk voor de doden in Alphen.

    Login om te reageren
  46. graafWillem zegt

    12 april 2011 om 09:11

    Dat gebeurt nu als je je gevoel met de werkelijkheid verliest.
    Spee bemoei je met je eigen “missie”. Nog genoeg werk te doen.
    Rampen hebben niets met verkeersveiligheid te maken.

    Login om te reageren
  47. yajouri zegt

    12 april 2011 om 09:11

    kots dat is wat ik van dhr Spee vind, kots

    Login om te reageren
  48. Lucb zegt

    12 april 2011 om 09:19

    Ik begrijp hem van een kant ook wel, de media blijft artikelen schrijven over het drama. Allemaal zonder toegevoegde waarde, want wat is het nut om te weten dat personen in een scootmobiel geen kant op konden gaan? De media maakt ieder drama twintig keer zo erg door er teveel over te schrijven.

    Login om te reageren
  49. nielsvanderweiden zegt

    12 april 2011 om 09:23

    Spee vraagt nog niet eens aandacht voor de zevenhonderd verkeersdoden an sich, maar voor de jaarlijkse herdenking die voor de slachtoffers wordt gehouden. Dat klopt, daar zie je weinig van terug in de kolommen. Daarentegen halen vrijwel alle dodelijke verkeersongevallen wel degelijk de krant. Weekends met meerdere verkeersdoden halen zelfs het journaal. Een kettingbotsing in Duitsland zoals recent wordt ook breed uitgemeten in de Nederlandse pers. Weinig aandacht voor verkeersdoden? Integendeel. En dat vind ik ook helemaal niet erg.

    Maar om dan zo’n tweet de wereld in te helpen getuigt op z’n minst van tact. Want draai het eens om: krijgen de zeven Alphense doden te veel aandacht van de media? Er liggen nog heel veel vragen open, en de kwestie krijgt elke dag weer nieuwe lading. Dan vind ik het niet raar dat de kranten er nog elke dag vol van staan.

    En wat betreft media-aandacht: als het goed is treedt Spee nog altijd op in Wegmisbruikers. Misschien tijd om dat programma eens om te bouwen? Die onboard-beelden met tot op het bot geregisseerde staandehoudingen geloof ik inmiddels wel, met een rijbewijsinname hier en een EMG’tje daar. Wees dan een vent en laat het verkeer echt van zijn smerigste kant zien: wat er gebeurt als je een voetganger schept, als je een boom raakt, weet ik wat… of ziet SBS dat niet zitten?

    Login om te reageren
  50. vincenzo zegt

    12 april 2011 om 09:39

    Ik dacht met de vele PVV stemmers dat we vrijheid van meningsuiting hebben. Maar dat geldt zeker alleen voor bepaalde beelden? Koos mag dus zeggen wat hij wil net als ik dat mag. Met die Spee ben ik het nooit eens, maar met deze vergelijking wel.
    In Ivoorkust komen dagelijks mensen om door een burgeroorlog en nog vele anderen over de hele wereld. Daar houden we ook geen stille tocht voor. Dus toevallig omdat iemand uit alphen komt is het tijd om ‘even’ stil te staan? Grote massa psychose is het, maar ik begrijp het dan ook niet denk ik :)

    Login om te reageren
  51. florisw zegt

    12 april 2011 om 09:39

    Je kan het op twee manieren bekijken. De vergelijking is uiteraard onterecht, maar je kan niet zeggen dat het ene onderdoet voor het andere. Het is beide verschrikkelijk, maar ik ben van mening dat je een gekke individu met een automatische gun niet kan vergelijken met verkeersslachtoffers. Bovendien zitten er onder die verkeersslachtoffers ook een aantal gasten die gewoon zichzelf om zeep helpen. Niet echt tactisch van Spee om dit bericht te plaatsen. Overigens heeft hij het bericht inmiddels alweer verwijderd van twitter.

    Login om te reageren
  52. nielsvanderweiden zegt

    12 april 2011 om 09:42

    Nee hoor, het staat er nog steeds: http://twitter.com/KooSpee/status/57329914759749632

    Login om te reageren
  53. steve1984 zegt

    12 april 2011 om 09:46

    Ik zal echt niet remmen als ik hem voor mijn auto krijg, wat een dwaas om zoiets te zeggen.

    Login om te reageren
  54. w0o0dy zegt

    12 april 2011 om 09:49

    @KooSpee: Ongepast gedrag zul je altijd houden,niet alleen in t verkeer, treffend gedemonstreerd! Verder verwijs ik naar de boter op uw hoofd. Flitsen heeft zin daar waar doden vallen ipv op een half lege snelweg.

    Login om te reageren
  55. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 april 2011 om 09:55

    Ik wil mijn favo blogje nog even gebruiken om de slachtoffers, nabestaanden en iedereen die met het drama in Alphen a/d Rijn te maken heeft te condoleren…

    Ik woon 400m van De Ridderhof en had er net zo goed tussen kunnen staan. Alleen dat heeft al behoorlijke impact gehad op mij en mijn kennissen (128782634 mensen belden of ik nog leefde). Kun je nagaan hoe dat is met de ‘echte slachtoffers’ en hun families…

    @Koos Spee: rampen vergelijken (zoals u hier doet), kan NOOIT. Dus niet meer doen svp, komt u een stuk intelligenter over.

    Login om te reageren
  56. Snooze zegt

    12 april 2011 om 09:55

    Als Koos Spee nou echt om de verkeersdoden gaf had ie nog een punt. (hoewel smakeloos).
    Weet niet wat jullie zien maar op alle plekken bij mij in de omgeving waar dode zijn gevallen zie ik nooit controle. Of veel effectiever nog een aanpassing aan de infrastructuur. (maar dat kost natuurlijk geld) Op de 5 baans lege A2 staat ze wekelijks aan twee kanten te collecteren. Koos op zijn SBS propaganda programma “statistieken bla bla bla” GELUL!! Deze man is volstrekt ongeloofwaardig. Koos als je een echte vent bent zorg dat al het geld wat je van burgers heb gestolen stopt in infrastructuur. Veilige N-wegen, alternatieven voor sluipverkeer etc..

    Login om te reageren
  57. nielsvanderweiden zegt

    12 april 2011 om 10:07

    Als het doel was om een discussie los te peuteren… dan is meneer in elk geval in zijn opzet geslaagd.

    Login om te reageren
  58. morfanaion zegt

    12 april 2011 om 10:24

    Mensen, er zijn niet maar 7 slachtoffers, er zijn honderden slachtoffers in AadR. Waarom is AadR op het moment zulk nieuws? Niet vanwege 7 doden, maar vanwege angst. Hoewel de 7 doden in AadR en ook de 700 verkeersdoden per jaar heel erg te betreuren is, is de voornaamste reden dat Verkeerspolitiepooier Spee hier compleet de mist in gaat het feit dat de ongelukken die gebeuren helaas bij het alledaagse leven zijn gaan horen, maar deze daad zal bij veel mensen in het geheugen gegrift blijven. DAAR gaat het om.

    Hoeveel mensen die in dat winkelcentrum hebben rondgelopen afgelopen zaterdag zullen bijkans een hartverzakking krijgen bij de eerste de beste knal die ze op straat horen. Hoeveel zullen de komende jaren bang zijn om een winkelcentrum binnen te lopen. Ook voor de mensen om hun heen zal het leven veranderen. Ooit gehoord van survivors guilt? Uiteindelijk gaat het niet meer om de doden, hoezeer die ook te betreuren zijn, uiteindelijk gaat het om zij die achterblijven en, naast het verdriet en het verlies, de angst die zij voelen. En daarom is dit zo’n misselijkmakende vergelijking en alleen daarom zou Koos Spee verbannen moeten worden naar een of ander achterkamertje.

    Login om te reageren
  59. Hupke zegt

    12 april 2011 om 10:35

    Ik volg die halfgare Koos toch in dit geval.
    Een gek schiet 7 mensen dood en bezorgt velen een trauma voor het leven.
    Maar ieder jaar zijn er 100 keer zoveel mensen die sterven en getraumatiseerd raken in het verkeer. Terwijl daar geen massahysterie rond hangt. Daar geen 1000en mensen om staan te wenen.

    Lijkt me toch een mooie vergelijking, ook al gebruikt hij die om zich wat interessant te maken.

    Login om te reageren
  60. pieterveer zegt

    12 april 2011 om 11:56

    Het punt is, dat 700 verkeersdoden min of meer maatschappelijk geaccepteerd zijn. Het is een gegeven dat helaas samenhangt met de enorme omvang van het verkeer. Van maatschappelijke acceptatie van het geval Alphen aan den Rijn kan natuurlijk nooit sprake zijn. Buitengewoon onhandig van Spee om dat verschil buiten beschouwing te laten.

    Login om te reageren
    • 130peeka zegt

      12 april 2011 om 12:09

      @pieterveer: Maakt niet uit, dat hoeft er nu niet bij vertelt te worden door koosje. Geef de mensen even de tijd om er over heen te komen?

      Ik moet eerlijk zeggen, ik woon niet eens in de buurt van A a/d R. Mij heeft het niet zoveel gedaan (met alle respect) Maar voor de mensen zelf om te horen is gewoon ronduit respectloos! Idd een beetje autistisch gedrag van die mafkoos.

      Login om te reageren
  61. Badeend zegt

    12 april 2011 om 12:20

    Jah Spee probeer dit maar is recht te zetten. Knuppel…
    ik heb hem altijd al een idioot gevonden, dit bevestigd mijn o zo objectieve mening.

    Login om te reageren
    • jipino zegt

      12 april 2011 om 16:57

      @Badeend: Jouw ‘objectieve mening’? Alleen daarom ben je al niet meer serieus te nemen.

      Login om te reageren
  62. SanS zegt

    12 april 2011 om 12:49

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/9518059/__Koos_Spee_blundert_met_Alphen-tweet__.html

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      12 april 2011 om 15:39

      @SanS:
      Ach ja! De Telegraaf, hè. Vooral serieus nemen! :lol:

      Login om te reageren
  63. TSI-tje zegt

    12 april 2011 om 13:54

    JAAA… massaal tekenen !!
    http://www.kooss.nl/

    Login om te reageren
  64. bmwr zegt

    12 april 2011 om 14:03

    wat een sukkel zeg…… triest

    Login om te reageren
  65. The360box zegt

    12 april 2011 om 14:15

    -=edit: ongepaste opmerking=-

    Login om te reageren
    • tvrspeedsix zegt

      12 april 2011 om 14:28

      @The360box: Stoere praat man!

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 april 2011 om 22:27

      @The360box: huh?

      Login om te reageren
  66. mashell zegt

    12 april 2011 om 14:30

    Ergens heeft hij wel gelijk. Vanochtend stond op teletekst, landelijk nieuws dus dat het betreffende winkel centrum weer open was. Wat is nou eigenlijk de relevantie daarvan? Er is wel degelijk sensatiezucht in de media, eindeloze stromen berichten over protesten tegen dictators in Afrika waar het er toch nog vrij mild aan toe gaat in vergelijking met Somalië wat niet het nieuws haalt. We sluiten onze nieuws ogen als het probleem wat langer aanhoudt en dat is met die verkeersdoden precies zo, waarom accepteren we dat?

    Login om te reageren
  67. ariealfa zegt

    12 april 2011 om 15:45

    En dan te bedenken dat we deze sukkel (Koos dus) betaald wordt van ons geld, wat hij – als een belastingambtenaar, zonder enige koppeling van boetes met maatschappelijke doelstellingen – int.

    Snel weg !

    Login om te reageren
  68. sir_smokalot zegt

    12 april 2011 om 17:10

    En daar is de nuancering al: http://twitter.com/#!/KooSpee/status/57795802462044160

    Toch een beetje geschrokken van alle media-aandacht?

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      12 april 2011 om 17:21

      @sir_smokalot: Had hij beter op een andere manier kunnen doen. Er zijn duizenden manieren om het onder de aandacht te brengen. De kijkcijfers van wegmisbruikers waren zeker te laag… :P

      Login om te reageren
  69. Northwestern zegt

    12 april 2011 om 22:41

    Hij is niet eens de ergste, hufters.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 april 2011 om 22:26

      @Northwestern: Das pas erg…

      Login om te reageren
  70. j01234 zegt

    12 april 2011 om 23:14

    Vooral over de rug van Alphen a/d Rijn om de aandacht te krijgen. Hoe ziek kan je zijn, dit staat los van de 700 doden per jaar in het verkeer. Appels en peren zeg ik.

    Login om te reageren
  71. sjazz zegt

    13 april 2011 om 10:36

    Zelfs al heeft Spee gelijk, dan moet hij toch nog op zo’n moment even nadenken of hij zijn agendapunt wel ter sprake moet brengen.

    Login om te reageren
  72. rvssax zegt

    13 april 2011 om 13:00

    ik verwacht niet dat dit van KS himself is.

    Login om te reageren
  73. jderooij zegt

    13 april 2011 om 19:06

    Hoewel het drama in Alphen a/d Rijn vreselijk is, ben ik het toch met dhr. Spee eens.
    Degenen die dhr. Spee zo veroordelen hebben waarschijnlijk nog nooit meegemaakt dat een dierbare is doodgereden.
    Wij dus wel! Plotseling door een ander opslag te worden gedood geeft net zo’n trauma voor nabestaanden. Alleen is dat geen nieuws voor de media.

    Login om te reageren
  74. Cantago zegt

    13 april 2011 om 19:36

    Als dit geen reden meer is om Spee uit de media (en verder) te verbannen dan weet ik het ook niet meer. Er zijn geen woorden voor zo’n disrespectvolle opmerking! Weg met die nare man, bah!

    Login om te reageren
  75. Esprit_de_Flandre zegt

    13 april 2011 om 22:25

    Ergens heeft hij wel gelijk hé …

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North