• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook leuk: de MX-5 facelift in Parijs

Auteur: Alwood, gepost 3 oktober 2008 om 15:30 – 13 Reacties

Afbeelding Ook leuk: de MX-5 facelift in ParijsAfbeelding Ook leuk: de MX-5 facelift in ParijsAfbeelding Ook leuk: de MX-5 facelift in ParijsAfbeelding Ook leuk: de MX-5 facelift in ParijsAfbeelding Ook leuk: de MX-5 facelift in Parijs

new MX-5
Wederom een primeurtje! Mazda heeft onlangs het uiterlijk van de MX-5 licht gewijzigd en nam de auto mee naar Parijs. Het knapste cabriootje heeft een neusje meegekregen waarmee de gelijkenis met de nieuwe modellen net wat groter is. Maar ook de techniek is verbeterd!

Het is natuurlijk geen volledig nieuwe auto. Dat is bij een wagentje als dit ook helemaal niet nodig. De basis is perfect! Achterwielaandrijving, een krachtbron waarmee je heel prettig net-niet-dodelijke snelheden kan rijden en een cabriodak!

Verdere wijzigingen in de kleine sportieveling zijn te vinden in de motor, de versnellingsbak en de soundtrack! Er is een verbeterd BOSE speakersysteem verkrijgbaar in de MX-5 waar beter van te genieten is door gereduceerde resonantie in het interieur. Een reductie van maarliefst 2.1dB. Het is een klein getal maar 3dB meer is al een verdubbeling van de geluidsdruk. Dat speakersysteem staat dan natuurlijk leuk maar de soundtrack houdt het geluid van de auto zelf in. Mazda heeft het gehele uitlaatsysteem herzien om de auto een lekkerder en vooral feller geluid te geven. Daarbij trekt het blokje 500 toeren verder door, genieten dus!

Ook interessant!

  • Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
    Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter
  • Mazda MX-5 990S
    Mazda MX-5 990S is lichtere en sportievere MX-5

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Mazda, mx-5

Vorig bericht: « Venturi Volage in Parijs onthuld
Volgend bericht: Video: Autoblog in Parijs 2008 »

Lees Interacties

Reacties

  1. JOnas zegt

    3 oktober 2008 om 15:33

    Ik vind de achterlichten nog steeds nx

    Login om te reageren
  2. Stancke zegt

    3 oktober 2008 om 15:33

    Blijft een lekkere weekendcar die tevens ook nog betaalbaar is!

    Login om te reageren
  3. Paragon zegt

    3 oktober 2008 om 15:38

    @ JOnas

    Nou, als je al problemen hebt met de acherlichten, kijk dan eens naar de voorkant :'(

    Login om te reageren
  4. Roel zegt

    3 oktober 2008 om 15:40

    Ik vind dat ie een beetje blij kijkt (g. verbaan zeg maar), en dat past niet bij een sport auto.

    Login om te reageren
  5. kees zegt

    3 oktober 2008 om 15:45

    ik vind dit echt zo’n lelijk autotje ik zou een dacia logan hierbij mooi noemen

    Login om te reageren
  6. jack zegt

    3 oktober 2008 om 15:48

    Super auto, alleen als je kijkt hoe lang het concept al wel niet mee gaat.

    Ding heeft alles wat een sportieve auto moet hebben, en nog betaalbaar ook.

    Login om te reageren
  7. Kees zegt

    3 oktober 2008 om 16:00

    Ik vind hem steeds mooier worden. De mx5 in den beginne vond ik maar niks.

    En natuurlijk de handling van dit karretje he… daar kan menig auto een puntje aan zuigen

    Login om te reageren
  8. RX-7/6UK Owner zegt

    3 oktober 2008 om 16:47

    waneer staat die in de show room dan ga k gelijk een prioefrit maken.

    Login om te reageren
  9. Leone zegt

    3 oktober 2008 om 16:56

    Ha ha ha … wat een lachwekkende vertoning.. :-D

    Login om te reageren
  10. BaRa zegt

    3 oktober 2008 om 17:20

    Ik heb geen probleem met noch m’n mannelijkheid, noch m’n vrouwelijkheid. Een auto is geen verlengstuk van m’n geslachtsdeel, zet deze dus maar voor m’n deur. Het is een van de weinige classics in deze wereld. Net als aan de Golf en de 911 moeten ze er niet te vaak iets aan veranderen. Gewoon perfect!

    Login om te reageren
  11. kenneth zegt

    3 oktober 2008 om 18:09

    Ook niet leuk, hoe verpruts je een icoon? zie hier het voorbeeld….ontslaan die chief designer!! die jongen heeft geen kaas gegeten van wat tom matano ooit beoogde.

    Login om te reageren
  12. Bertus zegt

    3 oktober 2008 om 21:34

    Al 18 jaar lang eigenlijk de enige betaalbare, leuk rijdende, achterwielaangedreven cabrio. Da’s toch een flinke prestatie. Het neusje oogt wat scherper dan voorheen, en da’s niet verkeerd. Wel jammer dat er nog steeds geen versie is met rond de 200 PK, dat zou echt feest zijn

    Misschien toch maar een Opel GT. Een gele!!

    Login om te reageren
  13. kowalsk zegt

    4 oktober 2008 om 13:54

    Wanneer vernieuwen ze de MX5 nou eens écht, en aan alle kanten. Nu ziet het er uit als een ogewaardeerd maar tegelijkertijd hopeloos gedateerd sportautootje.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North