• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook op SEMA: Dodge Challenger custom convertible

Auteur: Alwood, gepost 19 oktober 2008 om 17:30 – 25 Reacties

Challenger convertible


Hoe cool is dat? De Challenger heeft bijna in zijn eentje de musclecar weer naar het publiek gebracht en nu kan je ook in de openlucht van de 6.1 HEMI genieten.

De Challenger heeft zijn kap verloren zonder de brute schoonheid schade aan te doen. Het is nog steeds een indrukwekkende auto gebleven, maar de dakloze versie is echter nog geen fabrieksoptie. Dodge heeft aangegeven GEEN cabrio Challenger uit te brengen, in tegenstelling tot de Mustang en Camaro. Om deze reden heeft Coach Builders ltd. het heft in eigen handen genomen en hebben ze de slijptol in een nieuwe Challenger gezet. Coach Builders kan na de ombouw ook het interieur onder handen nemen en zorgen voor een performance upgrade. Eindelijk een cabrio waar je in gezien kan worden!

challenger jammervandievelgen convertible achter

Naast nog heel veel andere mooie (en ook veel lelijke) creaties staat de Challenger op SEMA. Dat tunershowtje in Amerika. (bron: motorauthority.com)

Ook interessant!

  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
  • Het doek valt voor de brute Hellcat
    Het doek valt voor de brute Hellcat

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, challenger, Dodge, sema, tuning

Vorig bericht: « Gespot: Lotus Elise op batterijen
Volgend bericht: Toekomst van Corvette onzeker »

Lees Interacties

Reacties

  1. babbaloerie zegt

    19 oktober 2008 om 17:37

    “De Challenger heeft bijna in zijn eentje de musclecar weer naar het publiek gebracht”

    Nee, dat was de 2005 Mustang. Trouwens, die wielen zijn wel lachwekkend lelijk zeg :/

    Login om te reageren
  2. rolando zegt

    19 oktober 2008 om 17:38

    heel erg vet

    Login om te reageren
  3. Ferdinand zegt

    19 oktober 2008 om 17:38

    En het rijd zeker als een schoenendoos zonder deksel…. :(

    Login om te reageren
  4. Jesper zegt

    19 oktober 2008 om 17:39

    Oooh mijn lieve heer :o Dat is geil!!!
    En dan die striping in combo met carbon hood!! Alleen andere velgjes,
    Maar toch, muurpapiertjes alstublieft? :D

    Oja, zeg ik iets geks als hij me heel in de verte doet denken aan een Ford Mustang Boss Cabrio?? :P

    Login om te reageren
  5. BmwMPower (voorheen M Freak!!) zegt

    19 oktober 2008 om 17:40

    Ik vind deze auto zo ongeloofelijk mooi he!
    Het enige slechte is dat ik hem niet kan bemachtigen…

    Login om te reageren
  6. Jesper zegt

    19 oktober 2008 om 17:40

    Wat ik me nog afvroeg… leuk dat de heren er de slijptol in hebben gezet, maar voorzien zij dan ook in een stoffen vouwdakje? ;)

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    19 oktober 2008 om 17:40

    @babbaloerie
    de Mustang is er gewoon altijd geweest… Maar heeft daarmee nooit meer echt veel aandacht gekregen in mijn ogen. De grote aantallen zescilinders van de Mustang helpen ook niet echt mee aan het bestaan van de musclecar.

    @Jesper
    Alsof je die er ooit op zet! :P Het moet geen gay-car worden eh ;)

    Login om te reageren
  8. Tombnolz zegt

    19 oktober 2008 om 18:00

    Weg die striping en als het kan ook de luchthapper op de motorkap en je hebt een wonderbaarlijk mooie cabrio! Echt top!

    Login om te reageren
  9. Jesper zegt

    19 oktober 2008 om 18:06

    @ Alwood
    Puntje voor jou, maar als je lekker over de interstate, route 66, of waar dan ook aan het cruisen/draggen/flaneren* bent en het gaat plotseling regenen, ben je wel blij met een dakje boven je hoofd. Niet voor jezelf, want een autoliefhebber moet tegen wat water kunnen, maar wat zonde van dat leer!! ;)
    * doorhalen wat niet van toepassing is

    Login om te reageren
  10. jeroen zegt

    19 oktober 2008 om 18:10

    -edit-

    jakkes wat een niet-mooie auto

    -zullen we het een beetje netjes houden? en zet die caps gewoon uit de volgende keer-

    Login om te reageren
  11. Willem zegt

    19 oktober 2008 om 18:14

    verschirkkelijke velgen, en waarom hebben die amerikanen echt totaal geen smaak :S

    Login om te reageren
  12. Rob USA zegt

    19 oktober 2008 om 18:47

    @Alwood: Foutje.. Er zou nooit een Challenger geweest zijn zonder de Mustang!! Ook de Mustang Saleen’s/Roush/Shelby vergeten? By the way een standaard GT met een beetje motorchipping houd/owned de veel zwaardere SRT8 makkelijk bij!
    @Willem: Het zou ook wel eens bij je op mogen komen dat jij juist degene bent zonder smaak. Of moet ik zeggen zoals jij: De Nederlanders hebben totaal echt geen smaak!
    More on topic: Spoiler vind ik lelijk, doe maar gewoon die bescheiden van de SRT8.

    Login om te reageren
  13. Tripple zegt

    19 oktober 2008 om 18:57

    ik dacht ook de mustang………

    Login om te reageren
  14. PCCB zegt

    19 oktober 2008 om 19:08

    Geen spoiler, andere velgen en dan is hij best cool. Maar ik zou hem nooit kopen.

    Login om te reageren
  15. El Loco zegt

    19 oktober 2008 om 19:10

    Het idee is leuk, de uitvoering minder. Kleur is jammer, kleur i.c.m. de decals is jammer, de wielen zijn jammer, de koplampen zijn jammer, maar het heeft potentie!

    Login om te reageren
  16. M-lover zegt

    19 oktober 2008 om 19:16

    dat ze in amerika een beetje “kitsheriger” zijn dan bij ons wist ik al wel, maar deze velgen… nee echt so not done! helpt de hele auto naar de kloten, paar dikke bbsjes eronder? ;)

    Login om te reageren
  17. Jesper zegt

    19 oktober 2008 om 19:24

    @ M-lover:
    Dikke BBSjes?!? Ouch… terug naar je Golf MKII GTI jij, ksst! :twisted:
    Hier horen dikke 5-spaaks American Racing wielen onder, maatje 16” ofzo :D

    Login om te reageren
  18. M-lover zegt

    19 oktober 2008 om 19:49

    bbs le mans 19″ lijkt me beter hoor ;) anders hangt ‘ie over de grond te schuren, zou ook weer zonde zijn

    (en de bbs rs is de vetste velg die ooit gemaakt is naar mijn mening 8.5jx16 ofzo :d liefst met een zwart hart en gepolierde rand ;) (zie schnitzer’s e30 M3 => S3) )

    Login om te reageren
  19. ZwerverRoodbaard zegt

    19 oktober 2008 om 20:47

    Ja hoe zou deze creatie zich houden zo zonder dak :S

    PS: Godsgruwelijk wat een lelijke velgen!

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    19 oktober 2008 om 20:57

    Dat ziet er wel heel geil uit! Maar toch zou ik het niet kopen.

    Kijk, een slet in een minirok kan ook geil zijn, maar dan nog wil je niet met een slet een relatie hebben…

    Login om te reageren
  21. ronald zegt

    20 oktober 2008 om 00:42

    mooie wagen..cool dat ze dan maar ‘het heft in eigen handen nemen’….snap nog steeds niet waarom ze twijfelen om ook deze in productie te neme….en inderdaad…..de A-stijl samen met die heupzwaai heeft wel wat weg van de mustang ‘KR’ modellen…toch?
    in ieder geval n mooie bak…alleen andere velgen….

    Login om te reageren
  22. jeroen zegt

    20 oktober 2008 om 01:59

    porno

    Login om te reageren
  23. The Godfather zegt

    20 oktober 2008 om 07:49

    wie zei dat Cabrio’s gay zijn…
    Wel een dikke (letterlijk) auto, heeft iets van de Phantom coupe

    Login om te reageren
  24. corvettez06 zegt

    20 oktober 2008 om 11:47

    gewoon een hele dikke coole car , niks mis mee maar dat is mijn smaak .

    Login om te reageren
  25. edgar zegt

    20 oktober 2008 om 13:02

    Nee deze vind ik niet zo’n knaller en die velgen zijn ook niet te pruimen! trouwens; de challenger is niet de eerste retromuscle; dat was de mustang!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North