• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook snel: Switzer Porsche GT2 R911S (911 pk!)

Auteur: Alwood, gepost 16 mei 2010 om 13:01 – 29 Reacties

Afbeelding Ook snel: Switzer Porsche GT2 R911S (911 pk!)Afbeelding Ook snel: Switzer Porsche GT2 R911S (911 pk!)Afbeelding Ook snel: Switzer Porsche GT2 R911S (911 pk!)Afbeelding Ook snel: Switzer Porsche GT2 R911S (911 pk!)Afbeelding Ook snel: Switzer Porsche GT2 R911S (911 pk!)Afbeelding Ook snel: Switzer Porsche GT2 R911S (911 pk!)Afbeelding Ook snel: Switzer Porsche GT2 R911S (911 pk!)Afbeelding Ook snel: Switzer Porsche GT2 R911S (911 pk!)Afbeelding Ook snel: Switzer Porsche GT2 R911S (911 pk!)Afbeelding Ook snel: Switzer Porsche GT2 R911S (911 pk!)Afbeelding Ook snel: Switzer Porsche GT2 R911S (911 pk!)Afbeelding Ook snel: Switzer Porsche GT2 R911S (911 pk!)

Switzer doet meer
Hoewel de nieuwe Porsche GT2 RS erg snel is, lijkt het mij nog geen concurrentie voor de GT2 van Switzer. Toch vonden ze het ‘verschil’ te klein worden, dus heeft de GT2 nu een update gekregen.

Om Porsche’s (en Nissan’s) net dat beetje sneller te maken heeft Switzer het P800 tuning-programma. Heeft het zes cilinders en turbo’s dan kunnen zij er 700-800pk uit halen. Daarnaast worden er genoeg wijzigingen aan het onderstel doorgevoerd om het extra vermogen aan de grond te houden.

Nu is het doel van Switzer zo’n 50% meer vermogen te leveren dan het merk zelf aanbiedt. Met de 530pk GT2 niet zo heel moeilijk, maar met de nieuwe 620pk GT2 RS een stuk lastiger. Daarom hebben ze nog eens goed alle schroefjes aangedraaid en racebrandstof in de tank gegooid. Resultaat: 850pk op de achterwielen. Omgerekend geeft dat (blijkbaar) zo’n 911pk aan de krukas. Knap snel, maar is het sneller dan een Koenigsegg?

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, gt2, Porsche, switzer, tuning

Vorig bericht: « Yes! Vanmiddag GP van Monaco, behalve voor Alonso
Volgend bericht: Google auto’s verzamelen meer dan alleen beeld »

Lees Interacties

Reacties

  1. kooi zegt

    16 mei 2010 om 13:09

    Druk em maar in mijn garage hoor! sleutel ligt onder de mat! bedankt alvast

    Login om te reageren
  2. Ferdinand1 zegt

    16 mei 2010 om 13:12

    En dan is 620 pk opeens niet meer overdreven! ;)

    Login om te reageren
  3. EJS zegt

    16 mei 2010 om 13:14

    Vind al dat de GT2 RS te veel vermogen heeft.. Dit slaat helemaal nergens meer op, zelfs met 4wd wordt die porsche hier wss niet bestuurbaarder op^^

    Login om te reageren
    • Timmie zegt

      16 mei 2010 om 13:33

      @EJS: Tja, die tuners denken niet na. Altijd maar meer vermogen willen leveren. Stelletje ezels!

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        16 mei 2010 om 13:35

        @Timmie:

        Ik vind anders dat Porsche met de GT2RS ook al wel érg ver gaat.. Zelfs de GT2 zou ik al niet willen hebben, zelfs op ’t circuit niet, ik zou ’t ding binnen no-time om een boom gevouwen of in de bandenstapels geparkeerd hebben..

        Login om te reageren
      • FuelMinded zegt

        16 mei 2010 om 13:55

        @Alwood: Kun je een “preview” berichtje posten over AMS Performance GT-R met 1000(AW)HP? Info kun je vinden op autoblog.com en gtrblog.com. Alvast bedankt. :D
        On topic: Had liever zo’n upgrade gezien op een 997 Turbo S (Mk. II), op een widowmaker is het niet leuk meer. Ze hebben PR afdeling nodig bij Switzer. Ik had ‘m Switzer Black Widowmaker genoemd. :twisted:

        Login om te reageren
  4. M-lover zegt

    16 mei 2010 om 13:16

    een 911 met 911pk, en veyron met 1001 pk … beetje afronden kan nooit kwaad voor de marketting!
    Maar nu de hamvraag: blijft het wel heel voor een schappelijk aanta

    Login om te reageren
  5. Hupke zegt

    16 mei 2010 om 13:18

    Auto’s bouwen met veel vermogen is blijkbaar geen probleem. Bestuurbare auto’s bouwen met veel vermogen of mensen vinden die ermee kunnen rijden daarentegen?

    Ik zie de laatste tijd zoveel tunerprojecten vooral op de 911 basis maar ik zie amper filmpjes verschijnen van die dingen die op een redelijke manier ergens over een circuit gestuurd worden.

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      16 mei 2010 om 15:17

      @Hupke: filmpjes zoals deze:
      http://www.youtube.com/watch?v=Lk4U8WCnm5I

      Het is wel een gentle-racer.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        16 mei 2010 om 21:39

        @Ferdinand1:

        Ja zoiets maar, deze word ook niet tot op de limiet gereden en zeker in het stuk met de kortere bochten word de gas amper aangetikt (eigenlijk heeft hij daar veel vermogen op overschot, veel te veel).

        Login om te reageren
  6. stimpack zegt

    16 mei 2010 om 13:20

    dus daar staat 911 voor :P

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      16 mei 2010 om 14:53

      @stimpack: dadagikookal…

      Login om te reageren
  7. Fiskmas zegt

    16 mei 2010 om 13:21

    Quote van Jeremy Clarkson: “Actually, it is not that difficult to screw *** horsepower out of an engine, it IS however difficult to put all that power onto the road.

    Ben beniewd hoe dit met (alleen RWD toch?) op de weg blijft!… Zeker met die motor achterin.. Glibberen maar.

    Login om te reageren
    • SvenvW zegt

      16 mei 2010 om 13:54

      @Fiskmas:

      Met achterwielaandrijving en die motor achterin zet je je vermogen makkelijker neer als diezelfde motor voorin zou liggen. Met de motor achterin pak je nu juist het voordeel van wat extra gewicht op de achteras.

      Login om te reageren
  8. Timmie zegt

    16 mei 2010 om 13:26

    Die tuners zijn ook nooit tevreden he… Ooit zal die hoogmoed hen wel inhalen, en zullen ze niet langer lachen!

    Login om te reageren
  9. trambel zegt

    16 mei 2010 om 14:02

    je hoeft toch niet altijd de volledige 911 pk’s aan te spreken, zie het probleem niet lijkt mij geweldig om al die paarden te temmen!!

    Login om te reageren
  10. Tommy2 zegt

    16 mei 2010 om 14:39

    911 pk aan de krukas? Hij heeft gewoon 850 pk want je rekend altijd aan de wielen anders kun je het ook niet nameten met de dyno.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      16 mei 2010 om 14:43

      @Tommy2:

      Dan heb jij toch echt iets niet begrepen van de manier waarop deze wereld in elkaar steekt.. Alle fabrikanten geven namelijk krukas-pk’s op;)

      Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    16 mei 2010 om 14:53

    Veel teveel vermogen en koppel voor de korte wielbasis, nog los van de plek vande motor. Met deze auto kun je misschien boven de 150 km/u het volle vermogen gebruiken, eronder zul je vooral vermogen moeten doseren en vechten tegen de achterkant OF de electronica houdt je op de weg. En dan hebben we het natuurlijk alleen over rechtuit. In bochten kun je de helft niet eens loslaten. Tis maar wat je leuk vindt. Ik heb dan liever een Boxter met gt3 rs motor en pdk en carbon/crp neus en motorkap en deuren en wat geavanceerdere veren en dempers eronder.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      16 mei 2010 om 19:25

      @w0o0dy: ok, maar toch leuk om bij 200 plus iemand er soeverein uit te trekken… wat jij wilt kan ook met 50 pk (en een leuk chassis) :-)

      Login om te reageren
  12. Megakix zegt

    16 mei 2010 om 14:54

    Jaaaaa! Nog ff en je rijdt een ‘deuk’ in de aardbol…jemig !

    Login om te reageren
  13. spykerboy zegt

    16 mei 2010 om 16:06

    hij is mischien wel niet zo snel als de koenigsegg maar zeker wel mooier dan de koenigsegg :)

    Login om te reageren
  14. bozewolf zegt

    16 mei 2010 om 17:14

    Doodeng. Wel leuk vermogen @ 911

    Login om te reageren
  15. RND zegt

    16 mei 2010 om 17:16

    zou de volgende GT2 upgrate 966pk krijgen?

    Login om te reageren
  16. Freude_am_Fahren zegt

    16 mei 2010 om 17:26

    wel grappig dat ze net op 911 uitkomen!
    Ik denk niet dat hij echt sneller zal zijn, want hij moet bestuurbaar blijven hé.
    Ik heb het zo niet voor overdreven veel vermogen.

    Login om te reageren
  17. Dimglor zegt

    16 mei 2010 om 19:30

    Mja wel toevallig zeg die 911 pk… ;)
    Is toch wel leuk zo’n motorupdate.. Is niets van te zien aan de buitenkant en toch ben je sneller weg ;)

    Login om te reageren
  18. Trevor zegt

    17 mei 2010 om 12:22

    Als je die racebrandstof er af haalt heb je nog steeds circa 800-850 pk… Das nog steeds tooo much…. maar nog steeds te weinig om die Veyron/Keonigsegg te verslaan denk ik in de sprint van 0-300…

    Login om te reageren
  19. Mr. Dj M. zegt

    17 mei 2010 om 13:39

    Dik, maar ontdoe hem even van z’n USA stuff please!!!

    Login om te reageren
  20. janmartijn zegt

    17 mei 2010 om 17:06

    Waarom zou een auto met zoveel pk ineens niet meer bestuurbaar zijn? Geef je 50% gas heb je 50% vermogen… Ik zie t probleem niet. Je hoeft niet in elke bocht vol gas te geven…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North